avatar kirjoitti:Vika numero 1.
Mun vanhassa autossa oli vähän samaa, mutta kun ennen katsastusta kävi valtatiellä polkaisemassa esim. kolmosvaihteella muutaman kilometrin sellaista 80-100 km/h niin ei mittää hättää mittauksissa.
avatar kirjoitti:Vika numero 1.
avatar kirjoitti:Auto on Nissan Primera -94 ja mittarin lukema on 295 000 eli toki aika helvetisti.
Auto kävi tänään katsastuksessa ja siinä ilmeni seuraavanlaisia vikoja:
Vika numero 1.
Pakokaasun päästömittauksessa CO-pitoisuus oli 0,59 yli 2000/min käynnillä kun sallittu raja oli 0,30 ja HC-pitoisuus oli joutokäynnillä 108 kun sallittu oli 100. Lambda-arvo ja CO2 sekä O2 pitoisuudet olivat sallitun rajoissa.
Itselläni oli hiukan epäilystä, että näinköhän kun kyseisellä autolla on ajettu vuoden aikana lähinnä kaupunkiajoa eikä konetta ole juuri lainkaan kierrätetty ja sitten kun allekirjoittanut autoa lainatessaan on toki pyrkinyt ajamaan mahd. suurella vaihteella väännön salliessa(eli kaupungissakin monesti vitosella) niin vuoden aikana olisi kertynyt vain niin paljon karstaa, että sitä pitäisi käydä ihan urakalla vaan valtatiellä kierrättämässä?
Esim. kokonaan uuden katalysaattorin ostaminen on hiukan utopiaa tällä hetkellä, koska yksinkertaisesti ei vain ole varaa.
kettu666 kirjoitti:Vika 3
Tuntuu oudolta että vuosi sitten autoa ostaessa ei näkynyt ruostetta mutta jo nyt vaatii hitsausta. Mutta jos katsastussetä niin sanoo. Isukkisi joutuu hitsailemaan uutta peltiä koteloon.
Zamboni kirjoitti:Mikähän konekoko tässä oli kyseessä? No ensiapuna käyt polkaisemassa konetta kunnolla ja katsot sytytystulppien kunnon. Jos kyseessä on kakslitrainen kone, niin sitä voi ainakin huoletta vinguttaa puhdistusajossa. Sitten etsit jostain yleismittarin ja mittaat sytytysjohdoista vastuksen. Niiden pitäisi olla jotain 6 ohmin luokkaa. Sitten vielä 98 oktaanista tankkiin ja takaisin konttorille. QUOTE]
No se on ykskutonen kone, mutta siis joo olen tosiaan saanu näitä kommentteja kengittämisestä ja kiitos myös sinullekin vaan. :) Tulpista ja ilmaputsarista tuli myös kommenttia. Niin joo siis ysikasihan kai palaa puhtaammin todellakin, että sitähän kantsis vetästä tankkiin. Mutsi käy Venäjällä tankkaamassa, mutta se tankkaa aina Nesteen löpöä eikä mitään skeidaa. Pitää muistuttaa ottaa sillon ainakin ysikasia, kun ei se nyt niin paljon kalliimpaa ole, varsinkaan kun tankataan vielä niillä hinnoilla.
ipa rules kirjoitti:On täysin mahdollista, että ruoste on vuoden kuluessa syönyt kotelon puhki. Alkuahan siellä on voinut olla, mutta ei siihen katsastuksessa puututa jos läpi mene..vuosi ruostumisen etenemistä niin johan on tosissaan mätä sen jälkeen. Itseasiassa lähes kaikki mainitsemasi ikäiset Primerat tuntuvat olevan mätiä helmoista ja etenkin takaoven alta takareunassa olevasta saumasta.
avatar kirjoitti:Vika numero 1.
Pakokaasun päästömittauksessa
Cosmo kirjoitti:Chip 'n' Dale ja Rescue Rangers.
startin13 kirjoitti:Onko pojat ajelleet, Audi&Bmw&M-B pikkufarmareilla?
nk, a4 & 300sarja & C-sarja,,,
tämän vuosituhannenpuoleinen peli olisi mahdollisesti kiikarissa, ja saksasta tottakai.
Mielipiteitä ylläolevista laveteista toivotaan kovasti.
Tykki kirjoitti:Ja ajovaloissa ei automatiikkaa löydy, eli oman muistin varassa pelataan tässä kohdin.
Ainakin omassa GTI-Golfissani valot saa helposti kytkettyä pois, ja myös laitettua automaatti-asentoon. Mainitsemasi welcome-home-toiminto on myös, ja uskoisin että se löytyy jo monestakin euro-autosta.scholl kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, että ajovaloautomatiikka on ihan perseestä. Jos haluaa esim. ulkomailla ajaa ilman valoja niin se ei onnistu ja noissa jenkkiautojen valoissa on yksi hyvä puoli. Eli jos sammutat valot vasta moottorin sammuttamisen jälkeen niin valo palaa vähän aikaa, mistä on hyötyä, jos haluat valaista vaikka seinää, jos haluat mennä paikkaan, mikä ei ole muuten niin hyvin valaistu.
#55 kirjoitti:Ainakin omassa GTI-Golfissani valot saa helposti kytkettyä pois, ja myös laitettua automaatti-asentoon. Mainitsemasi welcome-home-toiminto on myös, ja uskoisin että se löytyy jo monestakin euro-autosta.
Nännimäinen kirjoitti:Kesäkuussa Italiassa ajaessani huomasin, että valojen käyttökulttuuri (lainsäädäntö?) on vuosien varrella kovasti muuttunut myös muualla Euroopassa. Ajovaloja käytetään nykyään aktiivisesti päivälläkin. Itse muistan tapauksen viidentoista vuoden takaa Saksasta, kun joku ystävällinen paikallinen tuli liikennevaloissa omasta autostaan ulos kertomaan, että meillä on valot päällä.
scholl kirjoitti:IJos ajat Saksassa valoilla päiväsaikaan niin muut vilkuttavat sinulle valoja.
scholl kirjoitti:Niin ei minulle ole vilkuteltu valoja enää varmaan 80-luvun jälkeen, koska en ole niin puupää, että ajaisin valot päällä (pl. moottoripyörä ja huonot olosuhteet). EU-säännökset toki tuovat jossain vaiheessa valopakon ja demarithan ovat Saksassakin jo sitä suositelleet pidemmän aikaa.
Lukkoseppä kirjoitti:En kyllä ymmärrä miksi valoja ei saisi käyttää päivällä,