Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 306
  • 19 022

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ipa rules kirjoitti:
Niin ja Miamissa sitten niillä 7-kaistaisilla teillä ei auta, kuin talla pohjassa pujotella seassa, :-)

I95 tiellä ei ole tietulleja mutta Florida Turnbikella niitä sitten onkin varsin paljon. Tosin Miami-Orlando väli on käytännössä pakko ajella Turnbikea pitkin (olikohan jotain 25 dollaria/suunta). Miami-Key West välin sen sijaan ajoimme I95 tietä pitkin niin pitkälle, kuin mahdollista ja muistaakseni säästyimme lähes täysin tietulleilta.

Oiskohan nyt kuitenkin ollut 25 senttiä per suunta Turnpikellä jos autosta löytyi kaksi akselia.

Muihin tietulleihin Miamin alueella törmättiin MIA:lta Miami Beachin suuntaan (MIA:lle päin ei ollut) sekä Key Biscayneen mentäessä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
'amerikkalainen'

Sattuuko joku tietämään että onko Chevrolet Tacuma (ent. Daewoo) poistettu pysyvästi Suomen myynnistä, kun sitä ei chevrolet.fi sivuilla ole? Ruotsalaisilla sivuilla näyttäisi olevan.

Oli hinnaltaan ja muutenkin ihan realistinen vaihtoehto tila-autosarjassa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Twite kirjoitti:
Oli hinnaltaan ja muutenkin ihan realistinen vaihtoehto tila-autosarjassa.

Jos itse kaipaisin juuri nyt tila-autoa, voisin harkita Picassoa, jonka nykyistä versiota kaupataan verraten edukkaasti ennen kuin tulee uusi malli.
Tacuman Daewoo-version etumaski oli muuten harvinaisen ruman näköinen.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
msg kirjoitti:
Jos itse kaipaisin juuri nyt tila-autoa, voisin harkita Picassoa, jonka nykyistä versiota kaupataan verraten edukkaasti ennen kuin tulee uusi malli.
Tacuman Daewoo-version etumaski oli muuten harvinaisen ruman näköinen.
Totta nuo molemmat seikat. Radiossa Picassoa mainostavat alle kahdella kympillä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Chargeria odotellessa. Ai, että kun syyhyttää. Oli kuvien perusteella komea (nämä uudetkin siis).
 

Vasen Pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellä on ollut pian pari vuotta Picasso, eikä ole ollut valittamista. On hintaansa nähden hyvin varusteltu auto mm automaattinen ilmastointi, ajotietokone yms.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Twite kirjoitti:
Totta nuo molemmat seikat. Radiossa Picassoa mainostavat alle kahdella kympillä.
Voin suositella Picassoa, vaikka omani laitoinkin hiljattain vaihtoon. Hyvin varusteltu ja järkyttävän tilava ja monipuolinen kokoisekseen. Takapenkit esim. saa yksitellen pois, lattia etupenkkien välissä on tasainen (luo väljyyttä yllättävän paljon) ja säilytyslokeroita on runsaasti.

Tacuma oli todella ruma auto. Renkaiden päälle nostettu lahna, sanon minä. Ajo-ominaisuuksista en tiedä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Millä koneella nuo Picassonne olivat, jaksaako se 1,6 litraisella? Eikä tule minulle, vaan yli 6-kymppiselle herrasmiehelle joka nykyään ajaa Opel Merivalla (1,6) ja kuljettaa sillä lähinnä golf-bagiä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Picasson ulkonäöstä Top Gearissa:

"You just don't know whether it's coming or going".

Kevennys, ihan hyvä auto varmaan.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kenelläkään kokemuksia Ford Rangerista?

Jatketulla ohjaamolla tuollaisen saisi rekisteröitynä 2+3 hengelle pakettiautona, kuullostaa turhan hyvältä ollakseen totta. Miten 2,5l diesel kuljettaa kyseistä rakkinetta ja meneekö ajettavuus turhan rankasti pakettiauto-osastolle?

Siinä olisi meinaan paperilla melko erinomaisen hyvä dieselmaasturi kohtuuhintaan. Haittapuolena voinee pitää ainakin ns. kauppakassin tarvetta, mutta kai sellaisenkin rahalla saa...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Rodion kirjoitti:
Picasson ulkonäöstä Top Gearissa:

"You just don't know whether it's coming or going".

Kevennys, ihan hyvä auto varmaan.
Totta, semmoinen mukamuotoiltu se minun makuunikin on. Mutta houkutteleva on tosiaan tuo 'poistomyynti'. Kilpailijana tässä on tällä hetkellä VW Touran. Aika paljon kalliimpi.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
foobar kirjoitti:
Oiskohan nyt kuitenkin ollut 25 senttiä per suunta Turnpikellä jos autosta löytyi kaksi akselia.

Muihin tietulleihin Miamin alueella törmättiin MIA:lta Miami Beachin suuntaan (MIA:lle päin ei ollut) sekä Key Biscayneen mentäessä.

Ehei..kyllä siellä ihan dollaritukoilla pelattiin. Pompano Beachista pääsi Miamiin ajamalla kahdesta dollarin maksavasta tulliaukosta läpi, mutta tuonne Orlandoon päästäessä jotui kaivamaan kuvetta ihan huolella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Twite kirjoitti:
Millä koneella nuo Picassonne olivat, jaksaako se 1,6 litraisella? Eikä tule minulle, vaan yli 6-kymppiselle herrasmiehelle joka nykyään ajaa Opel Merivalla (1,6) ja kuljettaa sillä lähinnä golf-bagiä.
Minulla oli 1.6 koneella. Ei se mikään tykki ollut tietenkään, mutta kyllä sillä ohi pääsi toisinaan. Muuten riitti maantieajoon oikein hyvin.

Makuasioita todellakin, mutta minun mielestäni Picasso oli oikein onnistunut muotoilultaan. Jos miettii, että malli on kuusi (?) vuotta vanha, eikä häpeä yhtään muotoilussaan kilpailijoille. Joku uusi Scenic on toki räväkämpi, mutta myös uudempi.
 

scholl

Jäsen
redcat kirjoitti:
Jenkkilässä haluan vuokrata nimenomaan amerikkalaisen auton, mutta nyt vaan on jäänyt mietityttämään sikäläisestä mallikirjosta SEN OIKEAN löytäminen.

Jos valitsen fullsize tai premium niin silloin tulee sen kokoinen auto, että mahtuu kamat messiin. Itse olen jostain syystä aina varannut matkatoimiston kautta Alamon auton ja niitä on ollut jos jonkinlaisia. Yleensä aina on valinnut juuri fullsizen tai premiumin täällä, mutta aina välillä on sitten tullut siellä paikan päällä innostuttua upgradeemaan cabrioon. Sebring cabrioon esim. 2 isoa samsonitea/rimowaa + 2 rolleria samsonitea mahtuu niin että toinen matkalaukku köytetään takapenkin vöihin. Eli jos tukikohtia on matkan aikana max 2 eli yksi länsi- ja toinen itärannikolla niin homma toimii, kun kamojen kanssa ei tarvi ajaa kuin pari kertaa. Muihin avoautoihin ei käytännössä kamat oikein mahdu. Siis noihin mitä vuokraamoilla on.

Karmein kokemus noista premiumautoista on ollut Buick ParkAvenue. Ei se iso koko, mutta se oli kyllä sellainen lulla autoksi ja mieletön sohva se etupenkkikin. Loppujen lopuksi hyvin vähän auton kanssa tekemistä, mutta kyllä senkin kanssa jostakin syystä pärjäsi toista tuhatta mailia.

Maasturi on toki yksi vaihtoehto, mitä voi ajatella, mutta mä tekisin kyllä niin että varaisin fullsize tai premium ja varsinkin koska ne on aina or similar eli et voit tiettyä automallia varata. Viimeksi meille vakuutettiin varatessa, että se on MonteCarlo, mutta sellaisia ei edes ollut siellä vuokraamossa. Niinpä kun menet tiskille voucherin kanssa, kannattaa kysyä mitä malleja on siinä luokassa minkä olet varannut ja kun tarjoavat upgradeusta maasturiin ja avoautoon niin pohdi sitten mitä teet.

Vakuutukset kannattaa selvittää etukäteen. Varatessa ottaa tarvittavat vakuutukset, eikä sano kaikille lisävakuutuksille tiskillä yes, sillä osa niistä on tarpeettomia lisäkuluja, mitkä tulevat katetuksi jo kunnollisella matkavakuutuksella. Eli siis vakuutuksen kuntoon jo varatessa ja siellä kieltäytyy lisävakuutuksista.
 

scholl

Jäsen
Schwalbe kirjoitti:
Kenelläkään kokemuksia Ford Rangerista?

Jatketulla ohjaamolla tuollaisen saisi rekisteröitynä 2+3 hengelle pakettiautona, kuullostaa turhan hyvältä ollakseen totta. Miten 2,5l diesel kuljettaa kyseistä rakkinetta ja meneekö ajettavuus turhan rankasti pakettiauto-osastolle?

Toi on paskin auto, mitä mun firmalla on koskaan ollut omistuksissa. Jenkkipick-upeja ei nimittän 6v sitten saanut millään kilpiin täällä niin ostin tollaisen. Se oli silloin juuri esitelty malli. Itse asiassa vain kaksipaikkainen silloin. Tuo takapenkillä oleva versio tuli vasta myöhemmin. Tarkoitus oli vetää veneitä tolla. Sen sai suht hyvännäköiseksi kun tuli aluvanteet, rosterikaaret lavalle etc., mutta autona se oli aivan paska:

- liian pitkä lava. Auto on 5 m pitkä ja TODELLA HUONO KÄÄNTYMÄÄN. Pyörät kääntyvät valtavan vähän ja kun lava on turhan pitkä niin peruutapa tollaisella veneen kanssa
- laiska moottori. Saa vetää muistaakseni 2,5 tonnia, mutta jollain HKI-Turku välillä ylämäessä jo joku 2t perässä hyydyttää vehkeen. Sis tehoa tossa ei ole nimeksikään
- takapuskuripalkki ruostuu. Se ruostuu kaikissa Rangereissa ekojen sateiden tultua
- äänieristystä ei juuri ole. Ovet ja kaikki ovat sellaista pelkkää peltiä, että tuntuma on kuin olisi jossain työmaakopissa
- penkki hiostuttaa ihan sairaasti
- manuaalivaihteisto
- lavalle ei ollut sellaista pingoitettua pressua saatavilla, vaan lumitöihin sai ryhtyä aina lumisateiden jälkeen. Onneksi lava oli sentään vuorattu

Maasturina en tuota kyllä pitäisi. Siis ajomukavuus on niin huono, että juuri siitä syystä. Ja käytännössä ajat aina takavetoisena. Toki sen voi laittaa nelivetoiseksi liukkaalla mutta on sen verran jäykempi käsitellä, ettei sitä viitsi yleensä ellei ole tosi paha keli. Talvirenkaita ei kyllä siihen sinä talvena laitettu, vaan mentiin niillä m+s:llä vaikka oli kuinka liukasta.

10000km jälkeen vitutuskäyrässä oli liikaa ja vaihdettiin pois. Tosin arvosta oli lähtenyt 50000mk hyvin nopeasti.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset schollille. Moottorin teho (80kW) on arveluttanut itseänikin, mutta nyt on muitakin asioita, joita tarkastella koeajolla. Tänään se oli tarkoitus hakea ja maanantaina palauttaa, saapa nähdä miten käy... Eiköhän yksi palkki tule massattua muun alustan mukana jos kyseinen auto mukaan tarttuu.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Combat T98

Iltasanomien internetsivusto esittelee todellisen auton! Jenkkien hummeri on mini tähän verrattuna. Jos takataskussasi on ylimääräistä, niin tässä sulle auto!

Venäläinen Combat T98 on panssaroitu loistoauto, jonka rinnalla kalpenee jenkkien Hummerkin.

Pietarin keskusta on iltapäivällä liikenteen ruuhkauttama. Suma seisoo, ja turhautuneet autoilijat tööttäilevät torvea. Sitten nurkan takaa ilmestyy enemmänkin panssarivaunua kuin autoa muistuttava kulkuneuvo. Combat T98 on saapunut kaupunkiin. Uskomaton voi olla auton mahti: jalankulkijat jähmettyvät paikalleen, ja muut autot antavat suosiolla tietä. Panssarimonsteri on epäilemättä automaailman uusi kuningas.

Pieni Autocad-yhtiö rakentaa Pietarissa sotateollisuudesta tutuilta (mm. T-34-panssarivaunu) Kirovin tehtailta vuokratuissa tiloissa Combat-panssarilimusiineja. Ne valmistetaan käsityönä ja viimeistellään tilaajan toivomusten pohjalta.

Autocadin toimitusjohtaja Dmitri Parfjonov on lievästi ärtynyt siitä, että Combatia on julkisuudessa verrattu General Motorsin Hummer-maasturiin. - Hummer on pelkkä jeeppi, kun taas Combat on kaikilla herkuilla varustettu panssaroitu loistoauto, Parfjonov kuittaa.

Combatissa käytetään jonkin verran GM:n komponentteja, mutta suunnittelutyö on kokonaisuudessaan Autocadin käsialaa. Toisin kuin muissa maastoautoissa, Combatissa ei ole runkoa. Korkeasta maavarasta huolimatta auton painopiste on alhaalla, ja ajo-ominaisuudet ovat huippuluokkaa.

Muista panssaroiduista henkilöautoista poiketen Combat on jo alusta pitäen rakennettu panssariautoksi. Kori on runsasseosteista terästä, ja autossa on kaksinkertainen lattia. Ovissa on kolme teräskerrosta. Panssarilasi-ikkunat ovat yli viisi senttiä paksut, ja tarvittaessa ikkunamekanismissa oleva räjähdyspanos sulkee ikkunat silmänräpäyksessä.

Polttoaineen täyttöaukkoja on kaksi, yksi auton kummallakin puolella. Täyttöaukot on suojattu moottoroiduilla panssarilevyillä, jotka aukeavat vain sisältä.

Combatin sisätila on mahdollista muuttaa ilmatiiviiksi taistelukaasuhyökkäyksen varalta ja autossa on kaasunpoistojärjestelmä. Autossa on myös ampuma-aukot, ja sisälle tuleva ruutikaasu voidaan pumpata ulos.

Mallivaihtoehtoja on kolme: Pro, Hi Pro ja Hi Pro S. Pro-mallin panssarointi kestää kevyiden käsiaseiden tulituksen. Hi Pro -malli suojaa kaikilta rynnäkkökivääreiltä, ja Hi Pro S:ää voi tulittaa raskaalla konekiväärillä ilman, että matkustajat vahingoittuvat. Jokaisessa mallissa on tehokas suojaus pommiattentaatin varalta. Tilaaja voi asennuttaa raskaimpiin malleihin myös dieselmoottorin.

Combatin perusmalli Pro maksaa Venäjällä noin 100 000 euroa. Raskaimmasta mallista kaikilla varusteilla joutuu pulittamaan kolme kertaa enemmän. Jonotusaika on puoli vuotta ja etumaksu 50-70 prosenttia auton hinnasta. Limusiinin varustelu on huippuluokkaa. Se sisältää tv-monitoreja, ilmastoinnin, navigointijärjestelmän, turvatyynyt, nahkasisustuksen, minibaarin - mitä ikinä ostaja keksiikään tilata.

Tarvitseeko joku sitten ihan oikeasti Combat T98 -autoa, vai onko kyseessä vain isojen poikien lelu?

- Tarve on ilmeinen, vastaa Parfjonov ja kertoo esimerkkejä.Maaliskuussa 2005 rynnäkkökiväärein ja pommein aseistautuneet miehet yrittivät murhata Venäjän sähkömonopolin UES:n pääjohtajan Anatoli Tsubaisin.

Panssaroidussa BMW:ssä istunut Tsubais selvisi attentaatista hengissä ihmeen kaupalla.

- Tsubais oli hyvin onnekas, sillä BMW:n kevyt panssari ei pysäyttänyt edes luoteja, sanoo Parfjonov.

Presidentti Vladimir Putinin autosaattue ajoi taannoin Moskovassa reipasta vauhtia. Saattueen nopeus oli 120 kilometriä tunnissa, kun yksi panssaroiduista Mercedes-autoista joutui tekemään väistöliikkeen. Väistön jälkeen kuljettaja yritti korjausliikkeellä palauttaa auton kulkusuunnan, mutta ohjaus ei toiminut ja auto pyöri ympäri. Ohjauskyvyttömyyden syy oli panssaroidun auton liian suuri paino nopeuteen nähden.

- Liikaa nopeutta, liian korkea maavara, huonot ajo-ominaisuudet, huonot jarrut painoon nähden, listaa Parfjonov onnettomuuden syitä.

- Mikäli Mersun tilalla olisi ollut Combat T98, korjausliike olisi onnistunut. Combatin jarrut on mitoitettu kuuden tonnin massaa varten.

Parfjonov ei panisi pahakseen, vaikka Kremlistäkin tulisi puhelu.



FAKTA

Combat T98
Mikä: panssaroitu loistoluokan maastoauto.
Mitat: pituus 5,05,6 metriä, paino 3 200 - 4 200 kiloa.
Moottori: General Motorsin 8-litrainen Vortec V8.
Huippunopeus: 180 km/t.
Hinta: 100 000 - 300 000 euroa, varustelusta riippuen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niilo kirjoitti:
Combatin sisätila on mahdollista muuttaa ilmatiiviiksi taistelukaasuhyökkäyksen varalta ja autossa on kaasunpoistojärjestelmä. Autossa on myös ampuma-aukot, ja sisälle tuleva ruutikaasu voidaan pumpata ulos.
Viimeistään tämä tekee Combatista joka pojan auton. Saakohan siihen madallussarjan, erikoisvanteet ja karvanopat?
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Niilo kirjoitti:
Saattueen nopeus oli 120 kilometriä tunnissa, kun yksi panssaroiduista Mercedes-autoista joutui tekemään väistöliikkeen. Väistön jälkeen kuljettaja yritti korjausliikkeellä palauttaa auton kulkusuunnan, mutta ohjaus ei toiminut ja auto pyöri ympäri. Ohjauskyvyttömyyden syy oli panssaroidun auton liian suuri paino nopeuteen nähden.

- Liikaa nopeutta, liian korkea maavara, huonot ajo-ominaisuudet, huonot jarrut painoon nähden, listaa Parfjonov onnettomuuden syitä.

- Mikäli Mersun tilalla olisi ollut Combat T98, korjausliike olisi onnistunut. Combatin jarrut on mitoitettu kuuden tonnin massaa varten.

Vai ei Mersun ohjaus toiminut? Onkohan tässä ollut suomentajalla käsi päässä vai onko autotehtaan johtaja noin ymmärtämötän asioista? Jos valtiopäämiesluokan mersun ohjaus ei toimisi yht'äkkiä, olisi se kansainvälisen tason jymyuutinen, kuten A-mersun kaatuminen hirvenväistötestissä. Jopa suurempi uutinen.

Olisi mielenkiintoista nähdä kuvia tästä uudesta tankista, jos S-mersun (?) maavara on muka korkea.

Oikeampi onnettomuuskuvaus olisi ehkä se, että kuljettajalla oli liikaa vauhtia ja hän ei saanut autoa hallintaan väistöliikkeen jälkeen tulleessa vastaheitossa. Lisäksi jäin ihmettelämään pyörikö auto katon kautta ympäri vai "spinnasiko" vain. Se, että ohjaus ei olisti yht'äkkiä toiminut... huhhuh.

Aika hienoa mainostekstiä sinällään, ei paljon toimittaja ole kyseenalaistanut mitään.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
sampio kirjoitti:
Viimeistään tämä tekee Combatista joka pojan auton. Saakohan siihen madallussarjan, erikoisvanteet ja karvanopat?

Eiköhän West Cost Customssin pojat saisivat tuohon vielä lisää "eloa". Alex löisi alle vähintään 25" vanteet,
uusi sisustus Ish:n? toimesta. Mad Max laittaisi vähän poppivehkeitä ja näyttöjä. Niin ja sitten tietysti uusi maalaus...
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Jos nyt katsellaan tuon venäläisen superauton maavaraa, niin... No, katsokaa itse:


Moderaattorit ovat poistaneet linkin sivulle, josta löytyi matoja.
 

Tuamas

Jäsen
Rodion kirjoitti:
Vai ei Mersun ohjaus toiminut? Onkohan tässä ollut suomentajalla käsi päässä vai onko autotehtaan johtaja noin ymmärtämötän asioista? Jos valtiopäämiesluokan mersun ohjaus ei toimisi yht'äkkiä, olisi se kansainvälisen tason jymyuutinen, kuten A-mersun kaatuminen hirvenväistötestissä. Jopa suurempi uutinen.


- Erohan tässä nyt on, että toinen testi tehtiin Ruotsissa ja toinen Venäjällä. Kyseinen juttu voi hyvinkin pitää paikkansa, mutta siitä ei olla maan tavan mukaan pukahdettukaan, kun mersun paikallinen maahantuoja on luvannut muutaman ilmaisen mersun Kremliin.


Ja itse aiheesta, ovat Venäjällä erittäin tarpeellisia korkeassa asemassa työskenteleville yritysjohtajille. Itse tiedän useamman tapauksen, joissa lähipiirin liiketuttava on joko yritetty ampua autoon tai varastettu auto väkivalloin liikennevaloissa.
 

scholl

Jäsen
Menee vähän offtopiciksi, mutta tuolla olympiamaisemissa tuli hieraistua silmiä nyt muutamaan kertaan, että mitä helvetin vehkeitä ne Torino 2006 autot ovat. Suurin osa osoittautui joksikin pikkuauto SUViksi malliltaan Fiat Sedici. Ja sen lisäksi näin myös Fiatia, joka näytti ikäänkuin hieman pienennetyltä Hummer H1:ltä.

Italiaanotkin siis ajamassa offroadmarkkinoille.
 
Tuo Fiat 16 on muistaakseni Suzukin kanssa yhdessä työstetty pikku-SUV. Alfa Romeohan esitteli tovi sitten sen Kamal-konseptin, joka ilmeisesti on jollakin aikataululla tulossa tuotantoon sekin. Kai noita on sitten nykyään "pakko" tehdä.

Nelivetomallit palaavat ryminällä myös puhtasti katukäyttöisiin Alfoihin: kaikki yli 200-heppaiset vetävät jatkossa joka nurkasta. Se on hyvä juttu, kun kerran takavetoon ei enää vissiinkään palata. Snif.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös