Rodion kirjoitti:
Kovin halvan oloinen tuo Sebringin kojelauta, tai nappulat tuntuu ammutun haulikolla vähän sinne päin, päälle liimatut?
Sijoitteluhan on ihan hyvä ja looginen. Sen sijaan voi olla, että signaturessa on halvempia materiaaleja käytetty kuin limitedissä. Jalopuu(jäljitelmä?) mikä limitedissä on, yhdistettynä esim. vaaleaan nahkaan on omasta mielestäni hyvännäköinen. Ja valkoiset mittarit tuovat sellaisen kivan pikantin lisäeleganssin tuohon kokonaisuuteen.
Rodion kirjoitti:
Ja neljävaihteinen automaatti?
Autostickillä on mahdollisuus kepittää itsekin, mutta itselläni Sebringin avossa en ole sitä kertaakaan kokeillut. Ei ole ollut tarvetta kun on veekutonen. Tehokkaammissa malleissa eli Crossfiressa sekä 300C Hemissä on 5-vaihteiset automaatit Chryslerilla. Noissa kutoskoneisissa Sebringissä ja 300C:ssä sen sijaan on nelivaihteinen. Itse en ainakaan ole kaivannut enempää. Tehoa on riittävästi, joten vaihtamistarve on pieni. Kaikenlisäksi kun ottaa auton mittasuhteet huomioon niin sellainen cruisausmeininki vahvistuu. On eri asia ajaa jollain sekventaalivaihteisella urheiluautolla radalla ja pyrkiä saavuttamaan parempi kierrosaika kuin ajella maantiellä, kuunnella musiikkia ja vetää cokista.
Samalla voisin tässä nyt kertoa muita Sebringin plussia ja miinuksia. Melkein 10tkm tullut ajettua omalla ja sitä ennen vanhemmilla korimallisilla vuokra-autoina (tosin ei kilometriäkään umpiautolla):
+/- ei valoautomatiikkaa. Jotkut eivät siitä pidä. Mun mielestä on hyvä, että sitä ei ole
- avomallissa ei lämmitettäviä peilejä
- tavaratila melko matala
+ tavaratila suurikokoinen
+ Limitedissä kuuden cd:n vaihtaja ja ainakin avomallissa Infinityn äänisysteemit vakiona
+ mukitelineitä on 4, eikä ne ole missään piilossa, vaan hyvin esillä ja aina lähes täynnä ainakin itselläni
- umpimallissa ilmeisesti nahkaverhoilu tumma. Se on tosi ärsyttävää. Jos auto ulkoa tumma niin vaalean beige nahkaverhoilu on luonnollinen valinta (ja vaalea Sebring ei ole kaunis, vaan se pitää olla tumma). Onneksi avossani ei ole sitä ongelmaa, vaan vaalea nahkaverhoilu
+/- auto on n. 5m pitkä. Jos ei osaa pysäköidä voi tulla hankaluuksia, mutta sisätilaa on runsaasti. Mahtuu kyllä kaikkiin Helsingin parkkitaloihin heittämällä, eikä ole ongelmia pysäköinnissä, jos tietää mitä tekee
- koska kiinteitä peräkoukkuja ja paskoja, epärehellisiä kuskeja ei ole kielletty, voi varautua siihen, että rekkari ja maski voivat mennä riski. Itselläni mm. tällä hetkellä rekkari solmussa ja maskissa yksi välikkö poikki, vaikka itse jätin auton eteen tilaa 1,5m
+ mietin myös Audi A4 Cabriota, mutta on aivan loistavaa se, että kun katon avaa niin se ei pienennä tavaratilaa. Yhtään kilpailijaa ole Sebringille vielä löytänyt, jolla reissussa täysi takakontti ei estä katon avaamista
+ Jenkkifiilis. Kun lähtee ajelee niin tulee kelistä riippumatta sellainen Floridafiilis päälle. Osittain se voi johtua auton äänistä, osittain siitä, että tulee mieleen kesäkuviot täällä ja jossain Floridassa
Meillä on ollut 25vuotta 1-2 jenkkiautoa koko ajan perheessä ja niin se pitää ollakin. Ei liikaa, mutta sopivassa määrin. Jos ajaisi 100% saksalaisilla autoilla niin jenkkikulttuuri, ehkä jonkinlainen amerikkalaisuus sisältä katoaisi ja fiilis huononisi. Ja toi uus avosebring on kyllä yks hauskimpia autoja, mitä mulla on koskaan ollut. Iso, tilava, mukava ja antaa mahtavan fiiliksen, kun katon avaa.