sampio kirjoitti:Näin tänään pari uutta Civiciä liikenteessä, toisen jopa kaupunkiajossa. Tätä yksilöä ehti hiukan arvioidakin, ja hiukan kyllä petyin, täytyy myöntää. Kuvien perusteella olin aivan myyty, mutta luonnossa Civic näytti melko pieneltä ja se perä oli ruma. Kuvissa se oli siedettävä, ja muuten luihakka ulkonäkö antoi anteeksi perän, mutta livenä en autoon niin paljon ihastunut kuin kuvien perusteella. Mutta kai se on kuitenkin käytävä katsomassa vielä tarkemmin.
scholl kirjoitti:Mistä löytyy alustapesua tekeviä yrityksiä?
Neste väittää, etten voi tilata pelkkää alustapesua (vaikka luulisi sen pystyvän ohjelmoivan koneeseen) ja kun auto pestään aina käsin niin en nyt sitten saa alustaa koskaan pesetettyä.
scholl kirjoitti:Jos valitsen fullsize tai premium niin silloin tulee sen kokoinen auto, että mahtuu kamat messiin. Itse olen jostain syystä aina varannut matkatoimiston kautta Alamon auton ja niitä on ollut jos jonkinlaisia. Yleensä aina on valinnut juuri fullsizen tai premiumin täällä, mutta aina välillä on sitten tullut siellä paikan päällä innostuttua upgradeemaan cabrioon. Sebring cabrioon esim. 2 isoa samsonitea/rimowaa + 2 rolleria samsonitea mahtuu niin että toinen matkalaukku köytetään takapenkin vöihin. Eli jos tukikohtia on matkan aikana max 2 eli yksi länsi- ja toinen itärannikolla niin homma toimii, kun kamojen kanssa ei tarvi ajaa kuin pari kertaa. Muihin avoautoihin ei käytännössä kamat oikein mahdu. Siis noihin mitä vuokraamoilla on.
Karmein kokemus noista premiumautoista on ollut Buick ParkAvenue. Ei se iso koko, mutta se oli kyllä sellainen lulla autoksi ja mieletön sohva se etupenkkikin. Loppujen lopuksi hyvin vähän auton kanssa tekemistä, mutta kyllä senkin kanssa jostakin syystä pärjäsi toista tuhatta mailia.
Maasturi on toki yksi vaihtoehto, mitä voi ajatella, mutta mä tekisin kyllä niin että varaisin fullsize tai premium ja varsinkin koska ne on aina or similar eli et voit tiettyä automallia varata. Viimeksi meille vakuutettiin varatessa, että se on MonteCarlo, mutta sellaisia ei edes ollut siellä vuokraamossa. Niinpä kun menet tiskille voucherin kanssa, kannattaa kysyä mitä malleja on siinä luokassa minkä olet varannut ja kun tarjoavat upgradeusta maasturiin ja avoautoon niin pohdi sitten mitä teet.
Vakuutukset kannattaa selvittää etukäteen. Varatessa ottaa tarvittavat vakuutukset, eikä sano kaikille lisävakuutuksille tiskillä yes, sillä osa niistä on tarpeettomia lisäkuluja, mitkä tulevat katetuksi jo kunnollisella matkavakuutuksella. Eli siis vakuutuksen kuntoon jo varatessa ja siellä kieltäytyy lisävakuutuksista.
AnaKonda kirjoitti:Miten kirjoittajilla on kokemusta lava-autoista, lähinnä Ford Rangerista tai Mitsubishi L-200:sta?
scholl kirjoitti:Omat kokemukseni tuosta Rangerista löytyy edelliseltä sivulta.
AnaKonda kirjoitti:Aivan, niinpä olikin :) ja luinkin tuon tuolloin, ei vaan jäänyt mieleen. Nykyään tuohon saisi kyllä pressun lavan päälle, sen kun pitäisi tulla mukana. Koeajolla kone tuntui jämäkältä ja ainakin siitä jäi vaikutelma, että vetovoimaa löytyisi tommoisen 2200kg kokonaismassaltaan olevan hevostrailerin vetoon. Tuota sisämeteliä ei tullut ajateltua kun ei ehtinyt käymään kauempana. Ruostuminen toki mietityttää itsellänikin, mutta toivottavasti ruostesuojaukset olisivat parantuneet tuossa kuuden vuoden aikana :)
redcat kirjoitti:Dodii... Floridan reissu tuli tehtyä. Hieman sitä Aviksen tiskillä Miamissa mietittiin, että mikähän ajopeli sitä sitten otettaisiin. Noh, päädyimme sitten Chevrolet Impala LT:hen. Kolmilitraisella kutoskoneella varustettuna se oli mitä mainioin liikkumaväline. Sopivan iso, mutta ei kuitenkaan turhan massiivinen. Kulki rivakasti tarvittaessa (ja totta kai sitä piti sopivassa paikassa kokeillakin). Kahdentoista päivän aikana ehti matkaamaan aika lailla ja kun kävimme melko useassa kohteessa, niin mittariin kertyikin maileja melkoisesti. Kun palautimme auton ja saimme "loppukuitin" auton käytöstämme, niin yllätyin siltikin hieman siitä, että kuinka paljon sitä loppujen lopuksi tuli ajettua. Kilometreiksi muutettuna matkaa tuli taitettua rapiat 2300 kilometriä.
Näin jälkikäteen kiitokset vinkkejä antaneille (sekä julkiset että yv:nä lähetetyt). Niistä oli todellakin hyotyä.
Taatusti kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta Honda Accord Tourerista (2005/2006-mallista)? Muksun syntymän jälkeen nykyisen sedan-mallisen kulkupelin tilat alkavat käymään vähän ahtaiksi. Kävin ajelemassa itse Accordin sedania ja mielestäni se ainakin oli ihan ok. Executive X-varustelutasolla ainakin varusteita piisasi. Varttitunnissa vain ei kovin syvällisiä analyysejä pysty tekemään, eli jos jollain olisi vähän enemmän kokemusta tästä kulkupelistä, niin olisin kaikesta lisäinfosta kovin kiitollinen.
ipa rules kirjoitti:Löytykö Marathonin saarelta tms. Key Westiin mennessä hyviä majapaikkoja?
Mites ne tietullit - ajoitteko Turnbikea?
Schwalbe kirjoitti:Suosittelen Hondaa varauksetta kaikille autontarvitsijoille. Kolme viimeisintä autoani ovat olleet Hondia, ja siinä on kyllä kaikin puolin erittäin tyylikäs, kestävä, laadukkaan oloinen, kokoluokkaansa nähden erittäin tilava ja hyvin käyttövarma auto. Yhtäkään Hondistani ei ole huoltojen lisäksi tarvinnut kertaakaan käyttää korjaamolla viimeksi kuluneiden viiden vuoden aikana. Ei siis ensimmäistäkään kertaa.
Schwalbe kirjoitti:Tänään kuitenkin Honda-aikakausi päättyi, kun talouteen hommattiin Nissan. Kyseessä on -03 vuosimallin Maxima kolmelitraisella bensakoneella. Auto vaikuttaa täydelliseltä; suuri, hiljainen, suorituskykyinen, hyvin varusteltu ja muutenkin juuri sellainen kuin auton pitää olla. Aito, luotettava japanilainen.
Taitaa huominen mennä ajellessa...
AnaKonda kirjoitti:Miten kirjoittajilla on kokemusta lava-autoista, lähinnä Ford Rangerista tai Mitsubishi L-200:sta?
Karzan kirjoitti:Mikis ihmeessä haluaisit noihin sekaantua, kun kaupasta saa Hiluxiakin?
Yläpesä kirjoitti:Nyt löytyi ensimmäinen pikkuauto, jota voisin välittömästi lähteä koeajamaan rahatukko takataskussa.
ipa rules kirjoitti:Ehei..kyllä siellä ihan dollaritukoilla pelattiin. Pompano Beachista pääsi Miamiin ajamalla kahdesta dollarin maksavasta tulliaukosta läpi, mutta tuonne Orlandoon päästäessä jotui kaivamaan kuvetta ihan huolella.
Veijari kirjoitti:Löytyykö foorumilaisilta käytännön kokemusta Volvon S60 mallista? Minkälainen on erityisesti perheautona, jos pitää lastenvaunuja yms tunkea takakonttiin? Sisätiloiltaan auto on varsin sopivan kokoinen tarpeisiini, ja moottorivaihtoehdotkin varsin suorituskykyisiä, mutta tuo takakontin suu vaikuttaa aika matalalta ja kun jossain vaiheessa varmaan nuo lastenrattaatkin tulevat ajankohtaiseksi, niin mitenköhän se ahtaus aiheuttaa hikikarpaloita otsalle... Muutoinkin saa antaa risuja ja ruusuja kyseisestä mallista.
Veijari kirjoitti:Löytyykö foorumilaisilta käytännön kokemusta Volvon S60 mallista? Muutoinkin saa antaa risuja ja ruusuja kyseisestä mallista.