sampio kirjoitti:Ostin kaksi viikkoa sitten 50 tkm ajetun fjoordin, mutta enpä moista älynnyt. Kuinka nuo vetonivelet voi tarkastaa? Ääriliikkeitä ja äänien tarkkailua? Minkälaisia ääniä ja mistäpäin?
jle01 kirjoitti:oma tarkastuskeinoni on, jos fordi on tulossa vaihdossa:
vauhti 90km/h vitosella, vaihde neloselle ja kaasu pohjaan, jos ryhtyy rytkyttämään = vetarit uusiks jos ei niin sitten ei. ja sen muuten todella huomaa vain tietyissä tilanteissa. normaaliajossa ei välttämättä ole mitään eroa. jos muuten autosi vetarit ovat entiset ja ostit autosi liikkestä niin liikkeen tulee korvata ne.
ipa rules kirjoitti:Paitsi että vetarit lienevät "kulutusosia" joten tuskimpa liike korvaa, ellei sitten autossa ole erillistä takuuta.
jle01 kirjoitti:ei tarvi takuuta, virhevastuu.
50 tkm ajetussa autossa ei pitäisi vetarien vielä mennä, paitsi jos tämä pystytään osoittamaan tyyppiviaksi ja tätähän fordi ei ole myöntänyt eli ei korjannut vetareita takuuseen takuu ajan jälkeen.
ipa rules kirjoitti:On virhevastuu joo. Virhevastuu ei kuitenkaan koske millään tavalla "kulutusosia" joihin vetarit vääjäämättä kuuluvat. Fordeihin pitäisikin kauppaa tehtäessä tinkiä mukaan muovikassillinen vetareita.
redcat kirjoitti:Kokemuksia ja sen myötä suosituksia jos jollain olisi, niin mielelläni otan tietoa vastaan. Jos olisi vielä vuokra-autokokemusta nimenoman Floridasta, niin aina parempi. Sinne liittyviä matkailuvinkkejä jos jollakin on, niin niitä voi lähettää yv:nä.
Kaveri kävi viime keväänä Floridassa ja vuokrasi jonkun maasturin pariksi viikkoa. Vaimonsa ei ollut aluksi tykännyt, kun olisi halunnut jonkun luihakan sportin kyytiin, mutta lopulta molemmat olivat tyytyväisiä valintaan. Mies muuten vain ja vaimo siksi, että näköalat olivat korkeassa autossa hyvät.Thibauld kirjoitti:Toinen vaihtoehto on ottaa joku SUV tai minivan jotka ovat suhteellisen rattoisia menopeleja.
sampio kirjoitti:Kaveri kävi viime keväänä Floridassa ja vuokrasi jonkun maasturin pariksi viikkoa. Vaimonsa ei ollut aluksi tykännyt, kun olisi halunnut jonkun luihakan sportin kyytiin, mutta lopulta molemmat olivat tyytyväisiä valintaan. Mies muuten vain ja vaimo siksi, että näköalat olivat korkeassa autossa hyvät.
Itse en ole Floridassa käynyt kääntymässä, mutta autonvuokrauksesta voin sanoa sen verran, että kannattaa tarkistaa, millaiset vakuutukset hintaan kuuluu ja millaisilla omavastuilla. Pieni lisähinta tuskin on pahasta, jos omavastuuta saa sillä pienennettyä. Vaikka itse ajaisi siististi, saattaa joku paikallinen rastapää järjestää ikävän käytännönpilan vaikka kävellessään ohi. Niin ovat isot pojat jutelleet, itsehän en kenenkään autoja tahallaan naarmuttele.
sampio kirjoitti:Kaveri kävi viime keväänä Floridassa ja vuokrasi jonkun maasturin pariksi viikkoa. Vaimonsa ei ollut aluksi tykännyt, kun olisi halunnut jonkun luihakan sportin kyytiin, mutta lopulta molemmat olivat tyytyväisiä valintaan. Mies muuten vain ja vaimo siksi, että näköalat olivat korkeassa autossa hyvät.
Ossi kirjoitti:Ja siellähän on todella helppo ajaa, kun vain investoi tiekarttaan. Paikallinen tapa merkitä keskustojen kadut vain hämäsi ensin. Muuten ei mitään ongelmia.
ipa rules kirjoitti:Huomasin tuossa, että Chrysler PT Cruiser on myynnissä myös dieselinä. Käsittääkseni tuo kone on täysin sama kuin Mersun 200 Cdi kone. Jollakulla kokemuksia kyseisestä autosta dieselinä?
jle01 kirjoitti:ei tarvi takuuta, virhevastuu.
50 tkm ajetussa autossa ei pitäisi vetarien vielä mennä, paitsi jos tämä pystytään osoittamaan tyyppiviaksi ja tätähän fordi ei ole myöntänyt eli ei korjannut vetareita takuuseen takuu ajan jälkeen.
scholl kirjoitti:Tuli luettua Kauppalehdestä hieman tarkemmin tuosta Dodgen tulosta Suomeen.