Autoiluketju

  • 3 219 058
  • 18 565

scholl

Jäsen
smasa kirjoitti:
RATKAISU ONGELMAAN: Chrysler Sebring 2.7 V6 A Signature Edition.

Tällä hetkellä tarjouksessa 29 990.

Automaatti saattaa jonkun hevosen imeä tehoista, mutta eiköhän 2.7-litraisessa veekutosessa ole kuitenkin toistasataa pollea hyvän matkaa.

Oletin tuon 30ke olevan tyypille liian paljon. Sen takia ehdotin käytettyjä. Tuo erikoismalli Signature Edition on jonkinverran riisutumpi varustemalli kuin Limited, muttei paljon, joten se varmasti monille riittää. Teho riittää varmasti. Tuo on kuitenkin kruisailuhenkinen auto, jolla ei ajeta täysiä. Ja jos automaatti imee hieman tehoista niin imeköön. Manuaalilla ei aja erkkikään - varsinkaan jenkkiautossa. Nimenomaan tuo V6 pitää olla, että se höbisee. Neloskoneisilla malleilla (2,0, 2,4) ajamisesta ei tule mitään.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Kovin halvan oloinen tuo Sebringin kojelauta, tai nappulat tuntuu ammutun haulikolla vähän sinne päin, päälle liimatut?

Ja neljävaihteinen automaatti? Onpas jenkkipojat päässy kehityksessä eteenpäin, hetki sitten Neoniin oli vain saatavilla kolmevaihteinen, heh.

Täytyisi varmaan käydä koeajamassa tuo vessa, niin tietäisi miten loota toimii. Lagunassa ainakin loota toimii todella manuaalin omaisesti, ei juurikaan luista ja kepittää voi itsekin, jos ei automaatin valinnoista tykkää. Mukavan pitkä vitonen siinä, 120km/h ja noin 2000RPM kellossa.

Sitten taas esim. MB E:n automaattiloota 270CDI:n yhteydessä on toista ääripäätä Lagunaan verrattuna, automaatti antaa luistoa todella paljon ja kierrokset nousee herkästi kaasua painamalla. Todella pehmeä loota ja hyvä moottori, eikä vie kaupungissa kuin jonkun 7 litraa ja maantiellä alle 5 litraa löpöä. Tosin hintahaitaria saisi venytellä, että tuollainen mahtuisi haarukkaan.
 

Särki

Jäsen
Focuksen vetonivelet

sampio kirjoitti:
Ostin kaksi viikkoa sitten 50 tkm ajetun fjoordin, mutta enpä moista älynnyt. Kuinka nuo vetonivelet voi tarkastaa? Ääriliikkeitä ja äänien tarkkailua? Minkälaisia ääniä ja mistäpäin?

Vanhemmillani oli Focus vm -00 ja auton ollessa noin parinvuoden ikäinen vaihdoin siihen kesärenkaat alle (autolla oli ajettu 37 tkm) ja kävin koeajamassa oliko renkaat tasapainossa. Kakkos- ja varsinkin kolmosvaihteella reippaammin kiihdytettäessä (kierrokset 4000-5000 rpm) ratissa alkoi tuntua selvää tärinää. Tasaisessa ajossa ei ilmennyt minkäänlaista tärinää, joten renkaat eivät voineet olla epätasapainossa ja päättelin sitten että jotain kummaa häikkää vetonivelissä täytyy olla, kun tuollaista tärinää pitää. Ilmoitin isälle asiasta ja tämä lähtikin koeajamaan autoa, mutta ei huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Sanoin että varmasti on vetonivelissä jotain häikkää, mutta isä ei kiihdytellyt tarpeeksi vauhdikkaasti niin mitään tärinää ei ilmennyt. Kävin sitten uudemman kerran näyttämässä mikä autoa oikein vaivasi ja kyllähän oireita löytyi kun vähän kenkää antoi. Nivelet menivät takuuvaihtoon ja sellainen ominaisuus niissä on, että nivelten pää ei ole ympyrän/soikean mallinen vaan siinä on jotain kulmia matkalla, jolloin siihen on suojakumin vaikeampi tarttua/pysyä kiinni. Väliin pääsee kosteutta ja rasvat pihalle. Näin olen antanut itseni ymmäträä. :)
 

scholl

Jäsen
Rodion kirjoitti:
Kovin halvan oloinen tuo Sebringin kojelauta, tai nappulat tuntuu ammutun haulikolla vähän sinne päin, päälle liimatut?

Sijoitteluhan on ihan hyvä ja looginen. Sen sijaan voi olla, että signaturessa on halvempia materiaaleja käytetty kuin limitedissä. Jalopuu(jäljitelmä?) mikä limitedissä on, yhdistettynä esim. vaaleaan nahkaan on omasta mielestäni hyvännäköinen. Ja valkoiset mittarit tuovat sellaisen kivan pikantin lisäeleganssin tuohon kokonaisuuteen.

Rodion kirjoitti:
Ja neljävaihteinen automaatti?

Autostickillä on mahdollisuus kepittää itsekin, mutta itselläni Sebringin avossa en ole sitä kertaakaan kokeillut. Ei ole ollut tarvetta kun on veekutonen. Tehokkaammissa malleissa eli Crossfiressa sekä 300C Hemissä on 5-vaihteiset automaatit Chryslerilla. Noissa kutoskoneisissa Sebringissä ja 300C:ssä sen sijaan on nelivaihteinen. Itse en ainakaan ole kaivannut enempää. Tehoa on riittävästi, joten vaihtamistarve on pieni. Kaikenlisäksi kun ottaa auton mittasuhteet huomioon niin sellainen cruisausmeininki vahvistuu. On eri asia ajaa jollain sekventaalivaihteisella urheiluautolla radalla ja pyrkiä saavuttamaan parempi kierrosaika kuin ajella maantiellä, kuunnella musiikkia ja vetää cokista.

Samalla voisin tässä nyt kertoa muita Sebringin plussia ja miinuksia. Melkein 10tkm tullut ajettua omalla ja sitä ennen vanhemmilla korimallisilla vuokra-autoina (tosin ei kilometriäkään umpiautolla):
+/- ei valoautomatiikkaa. Jotkut eivät siitä pidä. Mun mielestä on hyvä, että sitä ei ole
- avomallissa ei lämmitettäviä peilejä
- tavaratila melko matala
+ tavaratila suurikokoinen
+ Limitedissä kuuden cd:n vaihtaja ja ainakin avomallissa Infinityn äänisysteemit vakiona
+ mukitelineitä on 4, eikä ne ole missään piilossa, vaan hyvin esillä ja aina lähes täynnä ainakin itselläni
- umpimallissa ilmeisesti nahkaverhoilu tumma. Se on tosi ärsyttävää. Jos auto ulkoa tumma niin vaalean beige nahkaverhoilu on luonnollinen valinta (ja vaalea Sebring ei ole kaunis, vaan se pitää olla tumma). Onneksi avossani ei ole sitä ongelmaa, vaan vaalea nahkaverhoilu
+/- auto on n. 5m pitkä. Jos ei osaa pysäköidä voi tulla hankaluuksia, mutta sisätilaa on runsaasti. Mahtuu kyllä kaikkiin Helsingin parkkitaloihin heittämällä, eikä ole ongelmia pysäköinnissä, jos tietää mitä tekee
- koska kiinteitä peräkoukkuja ja paskoja, epärehellisiä kuskeja ei ole kielletty, voi varautua siihen, että rekkari ja maski voivat mennä riski. Itselläni mm. tällä hetkellä rekkari solmussa ja maskissa yksi välikkö poikki, vaikka itse jätin auton eteen tilaa 1,5m
+ mietin myös Audi A4 Cabriota, mutta on aivan loistavaa se, että kun katon avaa niin se ei pienennä tavaratilaa. Yhtään kilpailijaa ole Sebringille vielä löytänyt, jolla reissussa täysi takakontti ei estä katon avaamista
+ Jenkkifiilis. Kun lähtee ajelee niin tulee kelistä riippumatta sellainen Floridafiilis päälle. Osittain se voi johtua auton äänistä, osittain siitä, että tulee mieleen kesäkuviot täällä ja jossain Floridassa

Meillä on ollut 25vuotta 1-2 jenkkiautoa koko ajan perheessä ja niin se pitää ollakin. Ei liikaa, mutta sopivassa määrin. Jos ajaisi 100% saksalaisilla autoilla niin jenkkikulttuuri, ehkä jonkinlainen amerikkalaisuus sisältä katoaisi ja fiilis huononisi. Ja toi uus avosebring on kyllä yks hauskimpia autoja, mitä mulla on koskaan ollut. Iso, tilava, mukava ja antaa mahtavan fiiliksen, kun katon avaa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
scholl kirjoitti:
Sijoitteluhan on ihan hyvä ja looginen. Sen sijaan voi olla, että signaturessa on halvempia materiaaleja käytetty kuin limitedissä. Jalopuu(jäljitelmä?) mikä limitedissä on, yhdistettynä esim. vaaleaan nahkaan on omasta mielestäni hyvännäköinen.

Ulospäin nuo vaikuttavat kovin jälkikäteen sijoitelluilta. Samaa mieltä olen kanssasi vaalean nahan näyttävyydestä. Vaalea nahka yhdistettynä esimerkiksi British Racing Greeniin auton ulkovärinä on loistava.

Autostickillä on mahdollisuus kepittää itsekin, mutta itselläni Sebringin avossa en ole sitä kertaakaan kokeillut. Ei ole ollut tarvetta kun on veekutonen.

Meillä on ollut 25vuotta 1-2 jenkkiautoa koko ajan perheessä ja niin se pitää ollakin. Ei liikaa, mutta sopivassa määrin. Jos ajaisi 100% saksalaisilla autoilla niin jenkkikulttuuri, ehkä jonkinlainen amerikkalaisuus sisältä katoaisi ja fiilis huononisi. Ja toi uus avosebring on kyllä yks hauskimpia autoja, mitä mulla on koskaan ollut. Iso, tilava, mukava ja antaa mahtavan fiiliksen, kun katon avaa.

Jenkkiautoilu ja veekutosen hehkuttaminen ei kyllä oikein sovellu yhteen. V6 on vajaamukinen.

Meillä on harrasteautot ja käyttöautot erikseen. Jenkkifiilistä tuo veekasin lotkotus Corvetten (C2) keulalla, siitä ei enää paljon paremmaksi saa kun katto auki kesällä cruisailee kaupungilla. Mukitelineitä ei kyllä ole, joten kokis pysyy kädessä.

Ja tosiaan kulutuksen optimointiahan niillä useammilla vaihteilla haetaan. Jos käyttöautoksi tulee, niin siksi se viides vaihde voisi olla mukava. Kyllähän vähemmälläkin pärjää, ellei ihan yksilitranen starttimoottori autoa yritä eteenpäin viedä.
 

jle01

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sampio kirjoitti:
Ostin kaksi viikkoa sitten 50 tkm ajetun fjoordin, mutta enpä moista älynnyt. Kuinka nuo vetonivelet voi tarkastaa? Ääriliikkeitä ja äänien tarkkailua? Minkälaisia ääniä ja mistäpäin?

oma tarkastuskeinoni on, jos fordi on tulossa vaihdossa:
vauhti 90km/h vitosella, vaihde neloselle ja kaasu pohjaan, jos ryhtyy rytkyttämään = vetarit uusiks jos ei niin sitten ei. ja sen muuten todella huomaa vain tietyissä tilanteissa. normaaliajossa ei välttämättä ole mitään eroa. jos muuten autosi vetarit ovat entiset ja ostit autosi liikkestä niin liikkeen tulee korvata ne.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
jle01 kirjoitti:
oma tarkastuskeinoni on, jos fordi on tulossa vaihdossa:
vauhti 90km/h vitosella, vaihde neloselle ja kaasu pohjaan, jos ryhtyy rytkyttämään = vetarit uusiks jos ei niin sitten ei. ja sen muuten todella huomaa vain tietyissä tilanteissa. normaaliajossa ei välttämättä ole mitään eroa. jos muuten autosi vetarit ovat entiset ja ostit autosi liikkestä niin liikkeen tulee korvata ne.

Paitsi että vetarit lienevät "kulutusosia" joten tuskimpa liike korvaa, ellei sitten autossa ole erillistä takuuta.
 

jle01

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ipa rules kirjoitti:
Paitsi että vetarit lienevät "kulutusosia" joten tuskimpa liike korvaa, ellei sitten autossa ole erillistä takuuta.

ei tarvi takuuta, virhevastuu.
50 tkm ajetussa autossa ei pitäisi vetarien vielä mennä, paitsi jos tämä pystytään osoittamaan tyyppiviaksi ja tätähän fordi ei ole myöntänyt eli ei korjannut vetareita takuuseen takuu ajan jälkeen.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
jle01 kirjoitti:
ei tarvi takuuta, virhevastuu.
50 tkm ajetussa autossa ei pitäisi vetarien vielä mennä, paitsi jos tämä pystytään osoittamaan tyyppiviaksi ja tätähän fordi ei ole myöntänyt eli ei korjannut vetareita takuuseen takuu ajan jälkeen.

On virhevastuu joo. Virhevastuu ei kuitenkaan koske millään tavalla "kulutusosia" joihin vetarit vääjäämättä kuuluvat. Fordeihin pitäisikin kauppaa tehtäessä tinkiä mukaan muovikassillinen vetareita.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
ipa rules kirjoitti:
On virhevastuu joo. Virhevastuu ei kuitenkaan koske millään tavalla "kulutusosia" joihin vetarit vääjäämättä kuuluvat. Fordeihin pitäisikin kauppaa tehtäessä tinkiä mukaan muovikassillinen vetareita.

Riippuu toki autosta. Perheessä aikoinaan olleeseen Wanhaan Volvoon ei vaihdettu kertaakaan vetareita ja ehti sentään nähdä yli 500 000km. Sama juttu E-mersussa, joka näki 480 000km.

Tuulilaseja meni muutama. Eli tuulilasi on kulutusosa, vetoakseli ei.

Eli riippuu autosta (ja sitä myöten myös teknisestä konstruktiosta).

Fordien vetareita saa kuulemma jo R-kioskeilta hyllytavarana.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
vuokralla autoilua

Helmikuussa lähdemme emännän kanssa pariksi viikoksi kiertelemään Floridaa ja koska sitä varten tarvitsee vuokrata auton, niin nyt sitten iski (luonnollisesti) lomamatka-autokuume. Joten tämä viestiketju on sopivin aiheen käsittelyyn.

Matkaamme siten, että auto olisi käytössä 12 vrk. Olen hieman tutkaillut autovuokraamojen hintoja ja tuolle ajalle saisi $500:n vuokrabudjetilla jo ihan kohtuullisen kokoisen ajokin ajettavakseen. Työpaikkani kautta saan alennuskortit Avikselle ja Hertzille, joten siinäkin valossa saattaneisi kannattaa harkita isokorisemman auton vuokraamista.

Jenkkilässä haluan vuokrata nimenomaan amerikkalaisen auton, mutta nyt vaan on jäänyt mietityttämään sikäläisestä mallikirjosta SEN OIKEAN löytäminen. Parissa viikossa tulee maileja melko lailla (alustava reitti: Miami-Key West-Naples-Orlando-Miami), joten ajomukavuudeltaan hyvä auto on ehdoton. Jostakin olen lukenut sellaista, että aikomaamme ajorupeamaan suositeltaisiin sellaisen ajopelin vuokraamista, jossa moottorina olisi vähintään kutoskone. Mitenkä lie...? Mukanamme on kaksi isoa matkalaukkua ja pari käsimatkatavaroihin kuuluvaa laukkua. Sen kokoiselle autolle olisi tarve, jossa nuo matkatavarat saataisiin jemmaan eli takakonttiin pois näkyvistä tai jotain vastaavaa.

Kokemuksia ja sen myötä suosituksia jos jollain olisi, niin mielelläni otan tietoa vastaan. Jos olisi vielä vuokra-autokokemusta nimenoman Floridasta, niin aina parempi. Sinne liittyviä matkailuvinkkejä jos jollakin on, niin niitä voi lähettää yv:nä.
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
redcat kirjoitti:
Kokemuksia ja sen myötä suosituksia jos jollain olisi, niin mielelläni otan tietoa vastaan. Jos olisi vielä vuokra-autokokemusta nimenoman Floridasta, niin aina parempi. Sinne liittyviä matkailuvinkkejä jos jollakin on, niin niitä voi lähettää yv:nä.

Omakohtaisia kokemuksia vuoka-autoista ei sen kummemmin ole mutta itsella on alla Ford Taurus SE 3.0 V6 joka on erittain yleinen vuokra-auto taallapain ja kyllahan tuolla nyt ajelee erittain suuri takakontti ja mukava kulkuinen vaikka ei nyt mikaan luksus auto olekkaan.

Tyokaveri tuossa oli juuri Las Vegasissa ja oli vuorannut Cadillac Devillen josta ei kuulemma moitittavaa juuri loytynyt. Hertzilla nayttaisi ainakin taalla olevan luxury car vaihtoehtoina juuri tuota Devillea ja Lincolnin Town caria joilla molemmilla kylla kelpaa laittaa menemaan. Sullekkin nayttaa tulevan noita moottoritiekilometreja aika paljon joten millaan Japani rasialla ei viitsisikaan ajaa. Muutenkin moottoriteilla kannattaa valita mahdollisimman paljon peltia ymparilleen kun 80% autoilijoista on ajotaidoiltaan samalla tasolla kuin suomalainen mopopoika. Toinen vaihtoehto on ottaa joku SUV tai minivan jotka ovat suhteellisen rattoisia menopeleja.

Vinkkina vuokraamiseen voin sen verran antaa etta kannattaa pyytaa auto joka on varustettu GPS navigaattorilla josta itse en ainakaan luopuisi on meinaa suht korvaamaton varkki aina valilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Thibauld kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on ottaa joku SUV tai minivan jotka ovat suhteellisen rattoisia menopeleja.
Kaveri kävi viime keväänä Floridassa ja vuokrasi jonkun maasturin pariksi viikkoa. Vaimonsa ei ollut aluksi tykännyt, kun olisi halunnut jonkun luihakan sportin kyytiin, mutta lopulta molemmat olivat tyytyväisiä valintaan. Mies muuten vain ja vaimo siksi, että näköalat olivat korkeassa autossa hyvät.

Itse en ole Floridassa käynyt kääntymässä, mutta autonvuokrauksesta voin sanoa sen verran, että kannattaa tarkistaa, millaiset vakuutukset hintaan kuuluu ja millaisilla omavastuilla. Pieni lisähinta tuskin on pahasta, jos omavastuuta saa sillä pienennettyä. Vaikka itse ajaisi siististi, saattaa joku paikallinen rastapää järjestää ikävän käytännönpilan vaikka kävellessään ohi. Niin ovat isot pojat jutelleet, itsehän en kenenkään autoja tahallaan naarmuttele.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
sampio kirjoitti:
Kaveri kävi viime keväänä Floridassa ja vuokrasi jonkun maasturin pariksi viikkoa. Vaimonsa ei ollut aluksi tykännyt, kun olisi halunnut jonkun luihakan sportin kyytiin, mutta lopulta molemmat olivat tyytyväisiä valintaan. Mies muuten vain ja vaimo siksi, että näköalat olivat korkeassa autossa hyvät.

Itse en ole Floridassa käynyt kääntymässä, mutta autonvuokrauksesta voin sanoa sen verran, että kannattaa tarkistaa, millaiset vakuutukset hintaan kuuluu ja millaisilla omavastuilla. Pieni lisähinta tuskin on pahasta, jos omavastuuta saa sillä pienennettyä. Vaikka itse ajaisi siististi, saattaa joku paikallinen rastapää järjestää ikävän käytännönpilan vaikka kävellessään ohi. Niin ovat isot pojat jutelleet, itsehän en kenenkään autoja tahallaan naarmuttele.

Miamissa käytiin viime maaliskuussa. Netistä tehtiin varaus Alamo nimisestä vuokraamosta ja alle haluttiin Premiun luokan auto (yksi alle luxury). Hinta oli muistaakseni noin 380 dollaria 12 päivän ajalta. Paikanpäällä yllätys olikin suuri, kun tuohon hintaan ei kuulunut mitään vakuutuksia. No visa vinkumaan ja aika tarkkaan 800 dollarin vuokrahinta pulitettiin, jotta autossa oli asialliset vakuutukset. (tyhmyydestä sakotetaan)

Itse auto oli 3,4 litraisella kutosella varustettu Buick Le Sabre joka viiden hengen lastin jakosoi kantaa varsin mallikaasti. Pompano Beachilla asuttiin ja sieltä sukkuloitiin esim. Key Westiin ja Orlandoon (Universal Studios). Yhteensä hieman yli 2000 kilometriä ajeltiin. Kokemuksen valossa olen kyllä sitä mieltä, että vähintään se kutoskone pitäisi autossa olla...ja kun jenkeissä kerran on niin ei se kasikaan olisi huono juttu.

edit: kun matkaatte Key Westiin, niin huvittava yksityiskohta esiintyy, kun tienreunaa alkaa koristaa "varokaa tietä ylittäviä alligaattoreita" liikennemerkkejä, :-)
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
sampio kirjoitti:
Kaveri kävi viime keväänä Floridassa ja vuokrasi jonkun maasturin pariksi viikkoa. Vaimonsa ei ollut aluksi tykännyt, kun olisi halunnut jonkun luihakan sportin kyytiin, mutta lopulta molemmat olivat tyytyväisiä valintaan. Mies muuten vain ja vaimo siksi, että näköalat olivat korkeassa autossa hyvät.

Tuo on varmasti totta joku Mustang saattaisi olla kiva parin paivan huvitteluun mutta jos on oikeasti tarkoitus tehda matkaa niin kannattaa panostaa mukavuuteen. Eipa ainakaan itse huvittaisi ajella millaan kova ja matala alustaisella sportilla kun tiet ovat paa-asiassa todella huono kuntoisia, tosin Floridan tilannetta en nyt tarkkaan tieda mutta tuskin paljon eroa on Georgiaan.

Ainoa vika noissa maastureissa on tuo bensan kulutus ei siksi etta bensa olisi kallista vaan siksi etta tankilla saa kayda jatkuvasti. Tosin tuskin siina kulutuksessa ratkaisevaa eroa noihin Lincolneihin ja cadillacceihin on. Tuo vakuutus hommakin on varmasti hyva pointti itse ainakin on saanut parkkipaikkoilla huomata etta jos parkkeeraa niin ettei viereisen auton ovi paase kokonaan aukeamaan voi takaisin tullessa olla varma etta kokonaan sita on yritetty avata. Siksi kannattaakin parkkeerata johonkin syrjempaan varsinkin kun tuli jo jenkkien ajotaidoista kommentoitua muutenkin. Siina voi itse kuvitella millaista on jalki kun 50v kotirouva tulee kaupan suurimmalla maasturilla hoidattamaan metrin tekokynsiaan ja rupeaa parkkeeraamaan tummissa aurinkolaseissa kauppakeskuksen ovea lahinna olevaan ruutuun katsomatta oliko siina jo auto vai ei.

Keskustelun aiheeseen pitaa todeta etta autokuume laski nyt ennen joulua hieman kun tuli tuo Taurus itselle juuri ostettua varmasti olisi ollut parempiakin vaihtoehtoja mutta kun tuolla on nyt tullut puolen vuotta jo leasingilla rullattua niin tuntui se suht turvalliselta ratkaisulta ja aika paljon alle markkinahinnan selvisi kun sen leasing yhtiolta lunasti. Tosin viimeistaan loppu kevaasta se autokuume taas nousee se nyt on vaan sellainen jokavuotinen juttu.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Niin ja Miamissa sitten niillä 7-kaistaisilla teillä ei auta, kuin talla pohjassa pujotella seassa, :-)

I95 tiellä ei ole tietulleja mutta Florida Turnbikella niitä sitten onkin varsin paljon. Tosin Miami-Orlando väli on käytännössä pakko ajella Turnbikea pitkin (olikohan jotain 25 dollaria/suunta). Miami-Key West välin sen sijaan ajoimme I95 tietä pitkin niin pitkälle, kuin mahdollista ja muistaakseni säästyimme lähes täysin tietulleilta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pari-kolme kertaa on tullut porukalla auto vuokrattua Jenkeissä. Sikäläisessä liikenteessä joku Blazer tuntui huomattavasti miellyttävämmältä kuin Taurus. Ei sillä, että Tauruksessa jotain vikaa olisi. Jotenkin se korkeammalla istuminen on luonnikkaampaa. Ja siellähän on todella helppo ajaa, kun vain investoi tiekarttaan. Paikallinen tapa merkitä keskustojen kadut vain hämäsi ensin. Muuten ei mitään ongelmia.
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
Ossi kirjoitti:
Ja siellähän on todella helppo ajaa, kun vain investoi tiekarttaan. Paikallinen tapa merkitä keskustojen kadut vain hämäsi ensin. Muuten ei mitään ongelmia.

Totta tuokin, ajaminen on suhteellisen helppoa jos pysyy paavaylilla ja yleensahan keskeiset paikat loytyvat paavaylien vieresta. Kartan kanssa parjaa varmasti ihan ok ja kadut on useimmiten hyvin merkitty katujen paalla roikkuvilla kylteilla. Liikkuminenhan tapahtuu paa-asiassa niin etta riittaa etta tiedat mihin ilmansuuntaan sinun pitaisi menna. Ruuhka-aikoina keskusten lahella olevia paavaylia kannattaa valttaa ne kun muuttuvat 7-8AM ja 5-6PM valilla parkkipaikoiksi. Tosin on se liikkuminen sivussakin noihin aikoihin todella hidasta.

Itse kuitenkin liputan vahvasti tuon GPS:san yleistymisen puolesta silla itse ajelen usemmiten yksin joten kartan kaytto on hieman vaikeaa eika ihan joka paikkaan kannata karttaa pysahtya lukemaan. Pimealla navigointi on viela vaikeampaa koska kotikaupungissani on vain harvat kadut on valaistu, sama patee kasittaakesi aika isoon osaan tata maata (korjatkoon joku jos olen vaarassa) joten kylttien lukeminen on huomattavasti vaikeampaa. On se vaan mukava napsayttaa osoite navigaattorin ruudulle joka sitten ohjaa lahes ovelle asti, laskeepa viela parissa sekunnissa vaihtoehtoisen reitin jos ensimmaisella on ruuhkaa. Etuna mainittakoon myos se etta riitaa on navigaattorin kanssa vaikea saada aikaiseksi. Olen kylla GPS:ni kanssa riitautumaankin onnistunut mutta sepas perskule pysyykin hiljaa kun painaa nappia.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Autokuumeen seurauksena ostettu ylikokoinen polttoaineennielijä saa janon sammutettua ilmaiseksi tänään:

Shell jakaa bensaa ilmaiseksi
12.01.2006
kello 10:57

Shell jakaa tänään ilmaiseksi 95-oktaanista bensiiniä ja dieseliä klo 14–15 Tampereella Lielahden marketalueella sijaitsevalla Shell express -huoltoasemalla. Tampereen Lielahteen avattu Shell express on järjestyksessä neljäskymmenes, ja avajaisia juhlistetaan ilmaisella bensanjakelulla. Samalla tempaus on vastaisku huoltoasemien kilpailussa.

Shell tarjoaa ilmaiseksi yhden ilmaisen tankkauksen jokaiseen autoon. Yhdelle asiakkaalle annetaan enintään sata litraa polttoainetta. Kanisterit kannattaa jättää kotiin, sillä Shell tankkaa ilmaista polttonestettä turvallisuussyistä vain autojen kiinteisiin polttonestesäiliöihin. Shellin henkilökunta huolehtii tankkaamisesta.

http://www.taloussanomat.fi/etusivu/5021754.asp
 
Viimeksi muokattu:
Missäs päin Lielahtea tuo uusi Shell on? Jos näköetäisyydellä on toinen asema, niin kurvaan juuri tuohon aikaan pihaan juottamaan menopelilleni annoksen korkeaoktaanista ja katselen kuinka rahvas jonottaa.

Ihan älytön tempaus - ihan niinkuin tuolla ei jo muuten olisi tarpeeksi ruuhkaista.
 

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Vikaa autossa. Mikä avuksi?

Mitä voisin tehdä kun vuoden 1996 Volvo S 40:n kaasu jäätyy kovemmilla
pakkasilla. Kaasuvaijeri on puhdistettu, voideltu vaseliinilla ja viimeksi
vaihdettu. Huohotin on myös puhdistettu. Vika vain säilyy. Kaasu jumittuu
paikoilleen 15 km:n ajon jälkeen ja bika laukeaa jäästä kun olen ajanut
noin 5 km:n. Hillitsen vauhtia jarrulla.
Ideoita kiitos. On turhan vaarallinen kapine näin talvisaikaan...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Huomasin tuossa, että Chrysler PT Cruiser on myynnissä myös dieselinä. Käsittääkseni tuo kone on täysin sama kuin Mersun 200 Cdi kone. Jollakulla kokemuksia kyseisestä autosta dieselinä?
 

scholl

Jäsen
ipa rules kirjoitti:
Huomasin tuossa, että Chrysler PT Cruiser on myynnissä myös dieselinä. Käsittääkseni tuo kone on täysin sama kuin Mersun 200 Cdi kone. Jollakulla kokemuksia kyseisestä autosta dieselinä?

Ongelmana lienee ainakin se, ettei CRD:tä saa automaatilla.
Muutamia niitä oli pk-seudulla jopa taksissakin, mutta nihkeä juttu, jos tuollaisessa autossa joutuu manuaaliin tyytymään. Hyvää puolestaan tuossa 2,2 l dieselissä on se, että vääntöä riittää, sillä 2,0 on aika vähätehoinen suht painavaan autoon.

Olet oikeassa siinä, että moottori pohjautuu Mersuun niinkuin kaikki Chryslerin CRD:t. Tosin Chrysler on tehnyt pieniä muutoksia, joten ei se nyt täysin sama kone ole.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisiko kellään tietoa hyvästä/halvasta tuulilasikorjaamosta pääkaupunkiseudulla? Tuli nasta motarilla tuulilasiin, ja snadi halkeama tietysti seurauksena. Ilmeisesti kannattaa joku paikkaus siihen pyytää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös