Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 437
  • 19 022

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Rodionin esittelemä Megane olisi juuri oikeantyyppinen auto minulle, järjellä ajatellen.
Toisaalta tekisi mieli hankkia joku ihmekatiska ja uhmata kolmenkympin kriisiä vaikka jollain tuunatulla riisinpaahtimella tai 8-litraisella avojenkillä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Immortal kirjoitti:
Rodionin esittelemä Megane olisi juuri oikeantyyppinen auto minulle, järjellä ajatellen.
Toisaalta tekisi mieli hankkia joku ihmekatiska ja uhmata kolmenkympin kriisiä vaikka jollain tuunatulla riisinpaahtimella tai 8-litraisella avojenkillä.

Se oli Laguna, prkl. Mut Laguna jollain 1,8 koneella ja käsivaihteistolla olisi se järjellä ajateltu auto. Tuo on sentään malliston huippuversio V6 koneella ja automaatilla, eli pientä uhmakkuutta on mukana.

Hyvä kompromissiauto järjen ja tunteen välille.
 

jle01

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nännimäinen kirjoitti:

tyyppivika Fordeissa...
ovien alareunat ruostuvat ja takaluukku.
niitä ei paikata vaan vaihdetaan ovet kokonaan.
aina ensimmäinen tarkistuskohde focuksissa ja mondeoissa, lisäksi vielä vetarit yleensä ovat entiset.
siihen on onneksi helppo tarkistuskeino...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
jle01 kirjoitti:
tyyppivika Fordeissa...
ovien alareunat ruostuvat ja takaluukku.
niitä ei paikata vaan vaihdetaan ovet kokonaan.
aina ensimmäinen tarkistuskohde focuksissa ja mondeoissa, lisäksi vielä vetarit yleensä ovat entiset.
siihen on onneksi helppo tarkistuskeino...

Asiavirhe.

Nuo ovet ja takaluukku yleensä nimenomaan paikataan ja maalataan uudestaan, jos se vain on mahdollista. (takuuseen toki sekin).
Sitten jos osat ovat järisyttävän kehnoon kuntoon menneet, niin siinä vaiheessa ne vasta vaihdetaan - tosiasia toki on, että iso osa on jo vaihtokunnossa, kun takuuta mennään kyselemään.

Vetonivelet myös sysipaskoja fokkareissa ja montsikoissa.

-ipa rules
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Rodion kirjoitti:
Se oli Laguna, prkl. Mut Laguna jollain 1,8 koneella ja käsivaihteistolla olisi se järjellä ajateltu auto. Tuo on sentään malliston huippuversio V6 koneella ja automaatilla, eli pientä uhmakkuutta on mukana.

Hyvä kompromissiauto järjen ja tunteen välille.

Patonki mikä patonki. Joku isohko Alfa voisi olla kanssa hauska. Taitavat vaan olla supervikaherkkiä ja kalliita.
 
Immortal kirjoitti:
Joku isohko Alfa voisi olla kanssa hauska. Taitavat vaan olla supervikaherkkiä ja kalliita.

Ne eivät myöskään starttaa talvella ja jos starttavat niin ovat saamarin kylmiä. Jälleenmyyntiarvo on samaa tasoa kuin puoliksi syödyssä BicMacissä ja vakuutukset ovat öljytankkeritasoa.
 
Viimeksi muokattu:

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Jomppa kirjoitti:
Itseltäni löytyy Mondeo vm. -01. Saatat olla tietoinenkin seuraavista mahdollisista Mondeoan vioista. Eli suosittelen tarkastuttamaan vetonivelet ja erityisesti niiden suojakumien kiinnitykset. Niiden kanssa on ollut paljon ongelmia. Myös kaikki ovet saattavat mennä jossain vaiheessa vaihtoon, mutta tuo menee takuun piikkiin.

Jep, olen tietoinen noista "ominaisuuksista". Käsittääkseni Ford on sittemmin ottanut opikseen ja 2003-malleista eteenpäin olevissa autoissa ei olisi välttämäti enää noita ongelmia. Ainakaan siinä laajuudessa kuin vanhemmissa malleissa. Mutta... kannattaa kyseisiä osia tarkkailla joka tapauksessa. Fordin hyväksi on kuitenkin sanottava, että tuo takuujuttu on sen verran pitävä, että se kyllä hoituu kivuttomasti (lue: ilman omistajalle aiheutuvia lisäkustannuksia). Focukselleni tehtiin nimittäin ovien vaihto viime vuonna ja takuuseen meni, vaikka auto oli malliltaan -99. Tosin... jos oikein käsitin, niin viime vuosi oli kyseisen vuosimallin osalta viimeinen mahdollisuus takuun piikkiin. Joka tapauksessa, kyseinen auto on jo historiaa minun osaltani.
 

Veijari

Jäsen
En tiedä onko tämä linkki täällä jo esitelty, mutta ei ainakaan pikaisella haulla löytynyt. Linkissä siis ruotsalaisten tekemää ruosterekisteriä automerkeittäin ja -malleittain.

Sök i rostregistret -kohdasta vaan valitaan merkki sekä malli ja painetaan hakua, jolloin tulee raporttia auton ruosteominaisuuksista på svenska.

http://www.vibilagare.se/Rostregistret.asp
 
Viimeksi muokattu:

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Autokuume vaivaa taas! Mentiin nimittäin syksyllä tekemään elämämme suurin virhe autojen saralla ja ostettiin taloon kaksi Opelia! vm. -03 Vivaro toimi alkuun, mutta ei näköjään tykkää pakkasista, vaan siitä loppuu veto! Auto on jättänyt jo kahdesti tielle, eikä kolmas kertakaan ollut sunnuntaina kaukana. Kinaa on ollut autoliikkeen kanssa auton korjaamisesta, taas se pitäisi huoltoon viedä. Toisena autona oleva vm. -97 Astra on muuten vaan varsin kiikkerä ja mopo peli.

Onko kenelläkään tietoa 2000-2001 vuosimallin MB Vitoista? Ruostumisen kanssa on ilmeisesti niilläkin ollut ongelmaa, jos autoa ei ole heti massattu, niin se ruostuu. Mutta näiden nyt kiikarissa olevien pelien pitäisi olla kyllä massattu eikä ruostetta pitäisi löytyä. Pakettiautoa tarvitaan muuten firmamme töissä, mutta paras olisi neliveto, eikä etuveto. Tämän takia tuon Viton hankkiminen mietityttää. Tosin nelivetopakut tai maasturit ovat kyllä vielä varsin kalliita.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
ipa rules kirjoitti:
Vetonivelet myös sysipaskoja fokkareissa ja montsikoissa.
Ilmeisesti omaan Mondeooni on sitten vahingossa laitettu kunnolliset vetonivelet, kun ei niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ehkä ne paskat on vaihdettu pois ennen kuin tuon käytettynä ostin. Mutta tosiaan kertauksen vuoksi: jos ostaa Fordin käytettynä, niin vetonivelet ja ovet & takakontin luukku on ne ensimmäiset tarkastuskohteet.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Designer kirjoitti:
Mutta tosiaan kertauksen vuoksi: jos ostaa Fordin käytettynä, niin vetonivelet ja ovet & takakontin luukku on ne ensimmäiset tarkastuskohteet.
Ostin kaksi viikkoa sitten 50 tkm ajetun fjoordin, mutta enpä moista älynnyt. Kuinka nuo vetonivelet voi tarkastaa? Ääriliikkeitä ja äänien tarkkailua? Minkälaisia ääniä ja mistäpäin?
 

Veijari

Jäsen
Töiden maistuvuus- ketjusta suoraan tänne. Mikäli nyt vaihdan duunia (tulevan 2kk aikana enemmän kuin todennäköistä), niin autoetu menee ja joudun ostamaan oman kärryn. Pari viikonloppua on tullut autoliikkeitä kierrettyä ja erittäin potentiaaliseksi vaihtoehdoksi on kasvanut Audi A3 Sportback. Näitähän alkoi tulla vasta vuoden -04 loppupuolella myyntiin, joten aika vähän niitä on tarjolla käytettynä ja pääasiassa ne on -05 vuosimallia, koska loppuvuonna -04 tulleet mallit menivät pääasiassa autoliikkeiden esittelyautoiksi ja varsinaiset uusien autojen tilaukset menivät vuoden -05 puolelle. Vielä vähemmän löytyy tarjontaa, jos etsii automaattilaatikolla ja isommalla koneella, jotka ovat ovat kriteerini. Nyt on haku kuitenkin päällä niin työpaikan kuin autonkin suhteen, joten elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
sampio kirjoitti:
Ostin kaksi viikkoa sitten 50 tkm ajetun fjoordin, mutta enpä moista älynnyt. Kuinka nuo vetonivelet voi tarkastaa? Ääriliikkeitä ja äänien tarkkailua? Minkälaisia ääniä ja mistäpäin?

Käsittääkseni tämä Fordien vetonivel-ongelma johtuu vitonivelien suojakumien kiinnityksestä. Eli sieltä pääsee rasvat ulos ja lika/kura/vesi sisään, joka sitten ajan myötä rikkoo vetarit. Kyse on sisemmistä vetonivelistä.

Nuo sisemmät vetonivelet maksavat Mondeoon 290 €/kpl, joten kannattaa käydä tarkastuttamassa noiden suojakumien kiinnitykset ja tarvittaessa pyytää laittamaan ne kunnolla kiinni. Ainakin jokaisessa Ford-huollossa ovat tietoisia tästä ongelmasta.

Itse huomasin tuon vetariongelman siitä, että auton etupää alkoi ravistamaan, kun kiihdytti tietyillä nopeuksilla. Mitään ääniä tai vastaavaa ei kuulunut. Ja mitä tulee tuohon ovien kittivika ongelmaan, niin minulle sanottiin, että takuu on 12 vuotta.
 

scholl

Jäsen
Immortal kirjoitti:
Itselläkin alkaa olla autokuumetta taasen pinnassa. Harmi vaan kun olen tottunut ajelemaan vanhalla Pontiacillani (-90 Bonneville SSE), niin likikään samat ominaisuudet saadakseni eurokyttyrästä minun pitäisi laittaa tuollaiset 20k euroa peliin.

Vaatimukset seuraavalle pelille ovat :
- iso
- automaatti
- mukava&ilmastoitu

Saa nähdä mitä sitä tulee hankittua, vai pitäytyisikö vanhemmassa helmessä.

Käytetty Sebring 2,7 LX. Tosin saisit vain vanhakoppaisena tuohon 20ke hintaan, mutta jos Pontiacilla ajat niin tuskin mihinkään vinkuintialaiseen riisikeittimeen olet vaihtamassa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
scholl kirjoitti:
Käytetty Sebring 2,7 LX. Tosin saisit vain vanhakoppaisena tuohon 20ke hintaan, mutta jos Pontiacilla ajat niin tuskin mihinkään vinkuintialaiseen riisikeittimeen olet vaihtamassa.
Pari tonnia jos laittaa lisää, saa jo -04 Sebringin. Näin siis nettiautossa, ja luulen, että hinnoissa on jonkin verran varaa tulla vielä alaspäin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jomppa kirjoitti:
Käsittääkseni tämä Fordien vetonivel-ongelma johtuu vitonivelien suojakumien kiinnityksestä. Eli sieltä pääsee rasvat ulos ja lika/kura/vesi sisään, joka sitten ajan myötä rikkoo vetarit. Kyse on sisemmistä vetonivelistä.
Kysäisin asiaa paikallisesta Fordin huollosta aikani kuluksi. Sanoivat, että vetonivelet eivät ole olleet ongelmana enää parin vuoden ikäisissä Fordeissa, ja vanhemissakin ongelmia ole lähinnä Focuksien kanssa. Olen siis KAani kanssa turvassa.
 

scholl

Jäsen
sampio kirjoitti:
Pari tonnia jos laittaa lisää, saa jo -04 Sebringin. Näin siis nettiautossa, ja luulen, että hinnoissa on jonkin verran varaa tulla vielä alaspäin.

Ei saa 2,7 LX:ää. Ne ovat kuitenkin uutena lähes 40ke, eikä tuollaista autoa aja erkkikään millään neloskoneella.

EDIT: NEttiautossa on tosiaan yksi sellainen hintaan 24000e. Tosin ajettu peräti 100000km. Kuka haluaa noin uuden auton ostaa, missä on noin valtavasti kilometrejä.
EDIT2: Pitää jättää myöskin pois LE, koska siinä on kaatopaikkavarustelu. LX sen sijaan on suhteellisen sama kuin nyt Limited.
EDIT3: Vaikka vanhassa on pertinnäköinen keula niin sellainen vähillä kilometreillä luulisi olevan parempi hankinta kuin uudempi, jolla ajettu viimeistä päivää kellon ympäri
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
scholl kirjoitti:
Ei saa 2,7 LX:ää. Ne ovat kuitenkin uutena lähes 40ke, eikä tuollaista autoa aja erkkikään millään neloskoneella.
Jeps, en huomioinut varustelutasoa tai pyttyjä. Se siis siitä parista tonnista. Mutta kuten itse sanoit, ei joku -00/-01 paremmilla varusteilla maustettu ja vähän ajettu Sebring olisi välttämättä huono vaihtoehto, jos jenkin haluaa parilla kympillä. Ulkonäkö on taas makuasia.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
scholl kirjoitti:
Ei saa 2,7 LX:ää. Ne ovat kuitenkin uutena lähes 40ke, eikä tuollaista autoa aja erkkikään millään neloskoneella.

RATKAISU ONGELMAAN: Chrysler Sebring 2.7 V6 A Signature Edition.

Tällä hetkellä tarjouksessa 29 990.

Automaatti saattaa jonkun hevosen imeä tehoista, mutta eiköhän 2.7-litraisessa veekutosessa ole kuitenkin toistasataa pollea hyvän matkaa.

Varustetasosta ei ole tietoa, mutta uskoisin sen olevan melko kattava. Ilmastointi, sähköikkunat, ajotietokone ym ovat jo käytännössä kaikissa autoissa vakiona. Uskoisin nahkaverhoilun ja vastaavan pienen kivan olevan ekstrana tuossa kampanjamallissa. ESP:stä en osaa sanoa, ja navigaattorinhan voi vaikka jälkiasennuttaa, jos se ei hintaan kuulu. Vieläkö jotakin puuttuu?

EDIT: SEBRING varustelu
Olikin meinaan 203 hp ja tiptronic-vaihteisto!
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
smasa kirjoitti:
RATKAISU ONGELMAAN: Chrysler Sebring 2.7 V6 A Signature Edition.

Tällä hetkellä tarjouksessa 29 990.

Automaatti saattaa jonkun hevosen imeä tehoista, mutta eiköhän 2.7-litraisessa veekutosessa ole kuitenkin toistasataa pollea hyvän matkaa.

Oletin tuon 30ke olevan tyypille liian paljon. Sen takia ehdotin käytettyjä. Tuo erikoismalli Signature Edition on jonkinverran riisutumpi varustemalli kuin Limited, muttei paljon, joten se varmasti monille riittää. Teho riittää varmasti. Tuo on kuitenkin kruisailuhenkinen auto, jolla ei ajeta täysiä. Ja jos automaatti imee hieman tehoista niin imeköön. Manuaalilla ei aja erkkikään - varsinkaan jenkkiautossa. Nimenomaan tuo V6 pitää olla, että se höbisee. Neloskoneisilla malleilla (2,0, 2,4) ajamisesta ei tule mitään.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Kovin halvan oloinen tuo Sebringin kojelauta, tai nappulat tuntuu ammutun haulikolla vähän sinne päin, päälle liimatut?

Ja neljävaihteinen automaatti? Onpas jenkkipojat päässy kehityksessä eteenpäin, hetki sitten Neoniin oli vain saatavilla kolmevaihteinen, heh.

Täytyisi varmaan käydä koeajamassa tuo vessa, niin tietäisi miten loota toimii. Lagunassa ainakin loota toimii todella manuaalin omaisesti, ei juurikaan luista ja kepittää voi itsekin, jos ei automaatin valinnoista tykkää. Mukavan pitkä vitonen siinä, 120km/h ja noin 2000RPM kellossa.

Sitten taas esim. MB E:n automaattiloota 270CDI:n yhteydessä on toista ääripäätä Lagunaan verrattuna, automaatti antaa luistoa todella paljon ja kierrokset nousee herkästi kaasua painamalla. Todella pehmeä loota ja hyvä moottori, eikä vie kaupungissa kuin jonkun 7 litraa ja maantiellä alle 5 litraa löpöä. Tosin hintahaitaria saisi venytellä, että tuollainen mahtuisi haarukkaan.
 

Särki

Jäsen
Focuksen vetonivelet

sampio kirjoitti:
Ostin kaksi viikkoa sitten 50 tkm ajetun fjoordin, mutta enpä moista älynnyt. Kuinka nuo vetonivelet voi tarkastaa? Ääriliikkeitä ja äänien tarkkailua? Minkälaisia ääniä ja mistäpäin?

Vanhemmillani oli Focus vm -00 ja auton ollessa noin parinvuoden ikäinen vaihdoin siihen kesärenkaat alle (autolla oli ajettu 37 tkm) ja kävin koeajamassa oliko renkaat tasapainossa. Kakkos- ja varsinkin kolmosvaihteella reippaammin kiihdytettäessä (kierrokset 4000-5000 rpm) ratissa alkoi tuntua selvää tärinää. Tasaisessa ajossa ei ilmennyt minkäänlaista tärinää, joten renkaat eivät voineet olla epätasapainossa ja päättelin sitten että jotain kummaa häikkää vetonivelissä täytyy olla, kun tuollaista tärinää pitää. Ilmoitin isälle asiasta ja tämä lähtikin koeajamaan autoa, mutta ei huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Sanoin että varmasti on vetonivelissä jotain häikkää, mutta isä ei kiihdytellyt tarpeeksi vauhdikkaasti niin mitään tärinää ei ilmennyt. Kävin sitten uudemman kerran näyttämässä mikä autoa oikein vaivasi ja kyllähän oireita löytyi kun vähän kenkää antoi. Nivelet menivät takuuvaihtoon ja sellainen ominaisuus niissä on, että nivelten pää ei ole ympyrän/soikean mallinen vaan siinä on jotain kulmia matkalla, jolloin siihen on suojakumin vaikeampi tarttua/pysyä kiinni. Väliin pääsee kosteutta ja rasvat pihalle. Näin olen antanut itseni ymmäträä. :)
 

scholl

Jäsen
Rodion kirjoitti:
Kovin halvan oloinen tuo Sebringin kojelauta, tai nappulat tuntuu ammutun haulikolla vähän sinne päin, päälle liimatut?

Sijoitteluhan on ihan hyvä ja looginen. Sen sijaan voi olla, että signaturessa on halvempia materiaaleja käytetty kuin limitedissä. Jalopuu(jäljitelmä?) mikä limitedissä on, yhdistettynä esim. vaaleaan nahkaan on omasta mielestäni hyvännäköinen. Ja valkoiset mittarit tuovat sellaisen kivan pikantin lisäeleganssin tuohon kokonaisuuteen.

Rodion kirjoitti:
Ja neljävaihteinen automaatti?

Autostickillä on mahdollisuus kepittää itsekin, mutta itselläni Sebringin avossa en ole sitä kertaakaan kokeillut. Ei ole ollut tarvetta kun on veekutonen. Tehokkaammissa malleissa eli Crossfiressa sekä 300C Hemissä on 5-vaihteiset automaatit Chryslerilla. Noissa kutoskoneisissa Sebringissä ja 300C:ssä sen sijaan on nelivaihteinen. Itse en ainakaan ole kaivannut enempää. Tehoa on riittävästi, joten vaihtamistarve on pieni. Kaikenlisäksi kun ottaa auton mittasuhteet huomioon niin sellainen cruisausmeininki vahvistuu. On eri asia ajaa jollain sekventaalivaihteisella urheiluautolla radalla ja pyrkiä saavuttamaan parempi kierrosaika kuin ajella maantiellä, kuunnella musiikkia ja vetää cokista.

Samalla voisin tässä nyt kertoa muita Sebringin plussia ja miinuksia. Melkein 10tkm tullut ajettua omalla ja sitä ennen vanhemmilla korimallisilla vuokra-autoina (tosin ei kilometriäkään umpiautolla):
+/- ei valoautomatiikkaa. Jotkut eivät siitä pidä. Mun mielestä on hyvä, että sitä ei ole
- avomallissa ei lämmitettäviä peilejä
- tavaratila melko matala
+ tavaratila suurikokoinen
+ Limitedissä kuuden cd:n vaihtaja ja ainakin avomallissa Infinityn äänisysteemit vakiona
+ mukitelineitä on 4, eikä ne ole missään piilossa, vaan hyvin esillä ja aina lähes täynnä ainakin itselläni
- umpimallissa ilmeisesti nahkaverhoilu tumma. Se on tosi ärsyttävää. Jos auto ulkoa tumma niin vaalean beige nahkaverhoilu on luonnollinen valinta (ja vaalea Sebring ei ole kaunis, vaan se pitää olla tumma). Onneksi avossani ei ole sitä ongelmaa, vaan vaalea nahkaverhoilu
+/- auto on n. 5m pitkä. Jos ei osaa pysäköidä voi tulla hankaluuksia, mutta sisätilaa on runsaasti. Mahtuu kyllä kaikkiin Helsingin parkkitaloihin heittämällä, eikä ole ongelmia pysäköinnissä, jos tietää mitä tekee
- koska kiinteitä peräkoukkuja ja paskoja, epärehellisiä kuskeja ei ole kielletty, voi varautua siihen, että rekkari ja maski voivat mennä riski. Itselläni mm. tällä hetkellä rekkari solmussa ja maskissa yksi välikkö poikki, vaikka itse jätin auton eteen tilaa 1,5m
+ mietin myös Audi A4 Cabriota, mutta on aivan loistavaa se, että kun katon avaa niin se ei pienennä tavaratilaa. Yhtään kilpailijaa ole Sebringille vielä löytänyt, jolla reissussa täysi takakontti ei estä katon avaamista
+ Jenkkifiilis. Kun lähtee ajelee niin tulee kelistä riippumatta sellainen Floridafiilis päälle. Osittain se voi johtua auton äänistä, osittain siitä, että tulee mieleen kesäkuviot täällä ja jossain Floridassa

Meillä on ollut 25vuotta 1-2 jenkkiautoa koko ajan perheessä ja niin se pitää ollakin. Ei liikaa, mutta sopivassa määrin. Jos ajaisi 100% saksalaisilla autoilla niin jenkkikulttuuri, ehkä jonkinlainen amerikkalaisuus sisältä katoaisi ja fiilis huononisi. Ja toi uus avosebring on kyllä yks hauskimpia autoja, mitä mulla on koskaan ollut. Iso, tilava, mukava ja antaa mahtavan fiiliksen, kun katon avaa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
scholl kirjoitti:
Sijoitteluhan on ihan hyvä ja looginen. Sen sijaan voi olla, että signaturessa on halvempia materiaaleja käytetty kuin limitedissä. Jalopuu(jäljitelmä?) mikä limitedissä on, yhdistettynä esim. vaaleaan nahkaan on omasta mielestäni hyvännäköinen.

Ulospäin nuo vaikuttavat kovin jälkikäteen sijoitelluilta. Samaa mieltä olen kanssasi vaalean nahan näyttävyydestä. Vaalea nahka yhdistettynä esimerkiksi British Racing Greeniin auton ulkovärinä on loistava.

Autostickillä on mahdollisuus kepittää itsekin, mutta itselläni Sebringin avossa en ole sitä kertaakaan kokeillut. Ei ole ollut tarvetta kun on veekutonen.

Meillä on ollut 25vuotta 1-2 jenkkiautoa koko ajan perheessä ja niin se pitää ollakin. Ei liikaa, mutta sopivassa määrin. Jos ajaisi 100% saksalaisilla autoilla niin jenkkikulttuuri, ehkä jonkinlainen amerikkalaisuus sisältä katoaisi ja fiilis huononisi. Ja toi uus avosebring on kyllä yks hauskimpia autoja, mitä mulla on koskaan ollut. Iso, tilava, mukava ja antaa mahtavan fiiliksen, kun katon avaa.

Jenkkiautoilu ja veekutosen hehkuttaminen ei kyllä oikein sovellu yhteen. V6 on vajaamukinen.

Meillä on harrasteautot ja käyttöautot erikseen. Jenkkifiilistä tuo veekasin lotkotus Corvetten (C2) keulalla, siitä ei enää paljon paremmaksi saa kun katto auki kesällä cruisailee kaupungilla. Mukitelineitä ei kyllä ole, joten kokis pysyy kädessä.

Ja tosiaan kulutuksen optimointiahan niillä useammilla vaihteilla haetaan. Jos käyttöautoksi tulee, niin siksi se viides vaihde voisi olla mukava. Kyllähän vähemmälläkin pärjää, ellei ihan yksilitranen starttimoottori autoa yritä eteenpäin viedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös