Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 607
  • 19 022
scholl kirjoitti:
miten voin tuolla tavalla innostua Alfa-Romeosta

Jospa sinunkin makusi alkaa jalostua? Top Gear-ohjelmassa Clarkson antoi uuden sanakirjamääritelmän englanninkielen termille insanity: ihminen joka voisi ostaa Breran ostaakin jonkun sen kilpailijoista.

Mutta kuten itsekin totesit, Delta Auto tekee kyllä kaikkensa myydäkseen Alfoja mahdollisimman vähän. Kovin venäläinen on talon meininki - mukaanlukien nykymoskovalaiset hinnat.
 

Lätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt kaivattaisiin automiesten ja -naisten apua, itse kun en noista juuri mitään tiedä. Olen siis muuttamassa täältä pääkaupungin sykkeestä takaisin maalle ja auton hankinta on välttämätöntä. Uuteen ei ole varaa, joten suositelkaapa minkälainen käytetty kannattaisi hankkia.

Hintaa menopelille saisi tulla maksimissaan 7500 euroa. Ajoa tulee ehkä vähän yli 500 km viikossa, enimmäkseen motarilla. Tilaa olisi hyvä olla kohtuullisesti, sillä jälkikasvun, kissojen, suksien tms. pitäisi aina välillä mahtua matkaan. Auto saisi olla mahdollisimman luotettava, ja huolto helppoa ja halpaa, tottakai.

Itselläni on hyviä kokemuksia Nissaneista, joten tuollainen ehkä 97-99 vuosimallin Primera on ollut ensimmäisenä mielessä. Mitä muita vaihtoehtoja olisi?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lätty kirjoitti:
Nyt kaivattaisiin automiesten ja -naisten apua, itse kun en noista juuri mitään tiedä. Olen siis muuttamassa täältä pääkaupungin sykkeestä takaisin maalle ja auton hankinta on välttämätöntä. Uuteen ei ole varaa, joten suositelkaapa minkälainen käytetty kannattaisi hankkia.

Hintaa menopelille saisi tulla maksimissaan 7500 euroa. Ajoa tulee ehkä vähän yli 500 km viikossa, enimmäkseen motarilla. Tilaa olisi hyvä olla kohtuullisesti, sillä jälkikasvun, kissojen, suksien tms. pitäisi aina välillä mahtua matkaan. Auto saisi olla mahdollisimman luotettava, ja huolto helppoa ja halpaa, tottakai.

Itselläni on hyviä kokemuksia Nissaneista, joten tuollainen ehkä 97-99 vuosimallin Primera on ollut ensimmäisenä mielessä. Mitä muita vaihtoehtoja olisi?

Melkein kannattaa hommata jo diesel alle, jos ajoa tulee 2000 km kuukauteen. Eipähän tarvitse maantiellä ajellessa kepittää pienempää silmään rekkoja ohittaessa ja kulutus on todella pientä. Tosin alta 2000 vm dieseleillä tuppaa vain olemaan ajettu jo aika paljon.

Itse suosittelen vag-konsernin autoja ennenkaikkea maantieajon takia. Ovat jämäköitä ajaa eivätkä ruostu samalla tavalla kuin japanilaiset. Sen verran paljon suolaa kylvetään maanteille talvisin etten ihan heti ostaisi riisikippoa siihen ajoon.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Saab 9000 CS(E) ;-)

Nettiautoon vaan ja vaikka hl. 6000-7500e hakuun. Rajaat merkeistä ne pois mitä et missään nimessä halua. Jo vain alkaa olemaan vaihtoehtoja. Kaikkia kun et jaksa kuitenkaan selata, niin siitä sitten oman mielen mukaan rajailemaan vaihtoehtoja.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Lätty kirjoitti:
Hintaa menopelille saisi tulla maksimissaan 7500 euroa. Ajoa tulee ehkä vähän yli 500 km viikossa, enimmäkseen motarilla. Tilaa olisi hyvä olla kohtuullisesti, sillä jälkikasvun, kissojen, suksien tms. pitäisi aina välillä mahtua matkaan. Auto saisi olla mahdollisimman luotettava, ja huolto helppoa ja halpaa, tottakai.

Tyydy yhteen hyvään (kissaan), ja osta 2-paikkainen coupe.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Lätty kirjoitti:
Hintaa menopelille saisi tulla maksimissaan 7500 euroa. Ajoa tulee ehkä vähän yli 500 km viikossa, enimmäkseen motarilla. Tilaa olisi hyvä olla kohtuullisesti, sillä jälkikasvun, kissojen, suksien tms. pitäisi aina välillä mahtua matkaan. Auto saisi olla mahdollisimman luotettava, ja huolto helppoa ja halpaa, tottakai.
Kuten Vision sanoi, niin diesel alkaa olla noilla kilometrimäärillä harkinnan arvoinen.

Osta Seat Cordoba dieselfarmari (2000- ). Auto on käytännössä sama kuin VW Polo. Sitten kun ostat sen vielä TDI:nä, niin et jää liikenteessä jalkoihinkaan.

Jos Nissan on ehdottamasti merkkisi, niin Almeraa taitaa myös olla jonkun verran dieselinä tarjolla.
 

Lätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Cosmo kirjoitti:
Tyydy yhteen hyvään (kissaan), ja osta 2-paikkainen coupe.

Myöhäistä. Itselläni on jo kolme; yksi rengastettu ja kaksi leikattua. Kaikki on vielä ihan hyviä, vaikka ikäähän niillä jo alkaa olemaan. En millään raaskisi yhdestäkään luopua.
 

Lätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No niin, tulipahan sitten taas tehtyä oikein viimeisen päälle harkittu ratkaisu, mutta paskaakos sitä enää viikkokaupalla vatvomaan, mennään fiiliksellä. Sillä 7,5 tonnilla irtosi Mazda 323 2.0TD GLX -99, ajettu 182tkm. Varsin hyväkuntoiselta ainakin meikäläisen silmään vaikutti, huoltokirja kunnossa ja oli mukava ajaa.

Mazda oli kolmas auto, jota kokeilin. '97 Almera olisi ollut vähän yli tonnin halvempi, mutta ajokokemus ei ollut hirveän miellyttävä. Tuntui aika keppoiselta riisikupilta. Koeajossa oli myös '97 Volvo S40. Ihan jees ajaa, mutta kun hinta olisi ollut kuitenkin Mazdan luokkaa ja kilometrejä bensakoneella jotain 150tkm, niin ei tuokaan houkutellut.

Katsotaan nyt sitten kuinka paljon harmaita hiuksia tästä ensi vuoden aikana saakaan...
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Ouzala kirjoitti:
Vieläkö vikoja on ilmennyt?

Ei ole ollut mitään vikoja. Auto on toiminut kuin rasvattu. Voin suositella kyllä lämpimästi, jos kiinnostusta löytyy kyseiseen merkkiin vielä. Itse kun olen esim. helvetin tumpelo kaikkeen auton huoltoon liittyvissä asioissa niin kaiken auto ilmoittaa automaattisesti sen kun keskityt ajamiseen. Pieneen kokoonsa nähden on jopa helvetin hiljainen motareilla kovissa vauhdeissa ja tasasta on ajo muutenkin.
 

Birchman

Jäsen
Ongelmia

Tuli oltua liukkaankelin radalla viime perjantaina ja tauolla huomasin, että auton jarruvalot (siis huom! valot) palavat koko ajan vaikka avaimet ovat pois virtalukosta. On kokeiltu pumpata poljinta ja katsottu, että se ei ole jäänyt "pohjaan". Kotiin päästyäni irrotin sulakkeen eli tällä hetkellä ei valot pala. Matkalla kotiin huomasin, että vakionopeudensäädin oli myös lopettanut toimintansa. Sulakkeet ollaan tarkistettu, eikä niissä ollut mitään vikaa. Olisiko jollain tietoa mistä viat johtuvat ja paljonko olisi kustannusarvio jos joku vioista tietää?

Auto on Volvo V70 -00 2.4 Aut.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Varmaksi en mene sanomaan,mutta olisiko Volvossakin anturi jarrupolkimen juuressa ja se olisi jotenkin muljahtanut paikoiltaan?? Katsohan sinne ja testaa.
 

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mulla on -99 skoda octavian farkkumalli ja olen tässä vähän aikaa jo ihmetellyt jarruttaessa kuuluvaa nakuttavaa ääntä. Se tuntuu tulevan moottorista päin, mutta todella hankala paikallistaa tarkasti. Ääni kuuluu aina pehmeästi jarruttaessa esim. risteykseen tultaessa. Ja mielestäni vain vaihteen ollessa päällä ja kytkimen pohjassa. Tiukoissa jarrutuksissa sitä ei kuulu. Moottorin lämpötila ei vaikuta mitenkään.
Käytin sitä huollon kuunneltavana, muttei ne mitään kuullu. Ääni on nimittäin todella kova. Voiko se kuulua kytkimestä, painelaakeri? Ääni on kuitenki mielestäni erilainen kuin painelaakerin naputus. Voiko moottori olla löysällä, että se kallistuksissa naputtaa runkoon? En oo mikään autoekspertti ite. Osaisko joku ehottaa ratkasua.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rallar kirjoitti:
Tuli oltua liukkaankelin radalla viime perjantaina ja tauolla huomasin, että auton jarruvalot (siis huom! valot) palavat koko ajan vaikka avaimet ovat pois virtalukosta. On kokeiltu pumpata poljinta ja katsottu, että se ei ole jäänyt "pohjaan". Kotiin päästyäni irrotin sulakkeen eli tällä hetkellä ei valot pala. Matkalla kotiin huomasin, että vakionopeudensäädin oli myös lopettanut toimintansa. Sulakkeet ollaan tarkistettu, eikä niissä ollut mitään vikaa. Olisiko jollain tietoa mistä viat johtuvat ja paljonko olisi kustannusarvio jos joku vioista tietää?

Auto on Volvo V70 -00 2.4 Aut.

En tiedä autoista mitään mutta mene osoitteeseen www.volvolandia.com ja sieltä rekistöröidyt foorumiin. Kysymys sinne, niin pitäisi alkaa satamaan vastauksia.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
No nyt se siten tapahtui... vanhassa tuli 50 000km täyteen ja maniassani ostin uuden (vaimolta lupaa kysymättä tietysti). hieman tuli sanomista.

Eli A4 1.8T Multitronic Sedan... toistaiseksi vielä satamassa, mutta eiköhän tuo tällä viikolla pitäisi kauppaan tulla.
 

Naughty_S

Jäsen
Audi ilman quattroa on kyllä vähän kuin nainen ilman...

Kun toista talvea ajaa quattrolla, niin eipä oikeastaan huvittaisi koskea muihin kuin korkeintaan kehuttuihin (eipä ole tullut itse vielä testattua) neliveto-bemareihin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Naughty_S kirjoitti:
Audi ilman quattroa on kyllä vähän kuin nainen ilman...

...
No meikätytöllä on Audi ilman neljää; vain eturenkaat vetää. Oonk mää nainen ilman...?
Niin tai näin, on se vaan hiano...tuo Audi.
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Mulla on alkanut pienoinen vaimonpehmitys jotta saisi ensi vuonna päivitettyä hieman varustellumpaan peliin. Silmissä kiiltää carbonschwarz 730dA vm-03, Individual varusteilla. Ei viitsisi viikonloppuisäksi muuttua pelkästään autonvaihdon takia ;)

Olenhan minä tällä Audilla ajanut jo parituhatta km.
 
Ohmi kirjoitti:
Olen myyty - Bemari vaihtunee ensi vuonna "riisikippoon".

Itsellä vähän kaksijakoiset fiilikset tuon uuden Lexuksen kohdalla. Ensimmäiset kuvat nähtyäni pidin autoa komeana, mutta nyt en ole ihan varma. Muotoilussa on ehkä liikaa monille japanialaisille tuotteille tyypillistä kikkailua ja väkisin yrittämistä. Suoraan edestä & yläviistosta näyttää kyllä erittäin hyvältä. Mutta makuasioitahan nuo. Ja onhan se takavetoinen...

Painoa on tuossakin autossa ihan liikaa. Heppoja on mukavsti yli 200, mutta nollasta sataan kiihdytys kestää silti ihan liian kauan eli yli 8 sekkaa. Tuolla seikallahan on merkitystä jokaisissa liikennevaloissa. Laihdutuskuurin paikka.

Kokonaisuutena kyllä asiallinen peli, joka haastaa euromerkkejä ihan tosissaan. Laatu ja luotettavuushan noissa on ihan toisella tasolla meikäläisiin tuotteisiin nähden.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nännimäinen kirjoitti:
Mutta makuasioitahan nuo. Ja onhan se takavetoinen...
Painoa on tuossakin autossa ihan liikaa. Heppoja on mukavsti yli 200, mutta nollasta sataan kiihdytys kestää silti ihan liian kauan eli yli 8 sekkaa. Tuolla seikallahan on merkitystä jokaisissa liikennevaloissa. Laihdutuskuurin paikka.

Ulkonäkö on todellakin makuasia, itselle tuon auton ulkonäkö meni suoraan sydämeen. Takaveto on todella hieno asia, eikä tuo reilu 8 sekuntiakaan nyt niin kovin huono suoritus ole, kun ei tässä tapauksessa puhuta mistään urheiluautosta tai GTI:stä. Käytännössähän tuolla kuitenkin jättää liikennevaloissa monta etuvetoista taakseen, joille on luvattu tätä 8 sekuntia kovempia kiihtydysarvoja esim. uuden Golf GTI:n. Ja jos tärkein arvo autossa on kiihdyvyys 0-100 km/h, niin silloin pitää Suomen keleissä ostaa neliveto, sillä niin usein tiet ovat täällä sellaisessa niljassa, että etuvetoiset ja takavetoiset sutivat tyhjää vielä siinä vaiheessa, kun nelivetoinen on jo matkojen päässä.

Itselle ei enää nykyään tuolla 0-100 km/h kiihtyvyydellä nyt ei kuitenkaan ole juurikaan merkitystä. pääsääntöisestihän Suomen liikennevalot sijaitsevat nykyään 40 km/h rajoitusalueilla, ja ohituskiihtyvyys on se tärkein asia mihin toivoo autosta löytyvän voimavaroja.

Nännimäinen kirjoitti:
Kokonaisuutena kyllä asiallinen peli, joka haastaa euromerkkejä ihan tosissaan. Laatu ja luotettavuushan noissa on ihan toisella tasolla meikäläisiin tuotteisiin nähden.

Laatu ja luotettavuus ovat Lexuksella todellakin sillä tasolla, että eurooppalaiset autonvalmistajat, amerikkalaisista nyt puhumattakaan, voivat vain haaveilla. Sama kuin vakiovarusteiden määrässä. Edelliseen Bemariin tuli hankittua lisävarusteita liki 7 000 eurolla ja niistä suurin osa on Lexuksissa vakiona.

Katsotaan miten homma etenee. Yhdelläkään Lexukssella en ole vielä itse ajanut, joten homma saattaa tyssätä ensimmäiseen koeajoon, mikäli se osoittautuu samanlaiseksi pettymykseksi kuin esim. Audin A4 jokunen vuosi sitten(Hämeenlinnan moottoritiellä juuri ja juuri 100 km/h vauhtia ja kaikki mahdolliset suhinat sekä renkaista, että tuulesta tulivat suoraan ohjaamon puolelle - sitten mentiinkin Bemari-kauppaan...)


edit: Lisävarusteiden hinta tiputettu 10 000=> 7000 euroon, koska tuohon kymppitonniin kuului automaattivaihteisto, joka ei siis ole edes Lexuksen vakiovaruste, vaan siitä ljoutuu maksamaan sen reilun kolme tonnia.
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Naughty_S kirjoitti:
Audi ilman quattroa on kyllä vähän kuin nainen ilman...

Kun toista talvea ajaa quattrolla, niin eipä oikeastaan huvittaisi koskea muihin kuin korkeintaan kehuttuihin (eipä ole tullut itse vielä testattua) neliveto-bemareihin.

Joo siis ne renkaat, jotka eivät vedä, jarruttavat. Ihan hyviä guatrokelejä pidellyt kyllä täällä etelässä koko joulun. Brömbröm.
 

Särki

Jäsen
Laittakaapa googlen videohakuun hakusanaksi top gear. Näin löytyy iso kasa Top gear-ohjelman koeajo- ja testipätkiä. Näissä autovertailuissa/testeissä on suomalaisille harvinaisempia autoja mielenkiintoisissa testeissä, huumoria unohtamatta. On Ferraria, Porschea, Lamboa, Mersua ym "ökyautoja" ja melkoisia rattimiehiä kaverit kyllä ovat, auto kuin auto pysyy miesten käsissä ja powerslideja on hauska katsella. En tiedä auttaako tämä autokuumeeseen, mutta jos ei muuta tekemistä ole, niin tässä on oiva ajantappoharrastus.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Särki kirjoitti:
Laittakaapa googlen videohakuun hakusanaksi top gear. Näin löytyy iso kasa Top gear-ohjelman koeajo- ja testipätkiä. Näissä autovertailuissa/testeissä on suomalaisille harvinaisempia autoja mielenkiintoisissa testeissä, huumoria unohtamatta. On Ferraria, Porschea, Lamboa, Mersua ym "ökyautoja" ja melkoisia rattimiehiä kaverit kyllä ovat, auto kuin auto pysyy miesten käsissä ja powerslideja on hauska katsella. En tiedä auttaako tämä autokuumeeseen, mutta jos ei muuta tekemistä ole, niin tässä on oiva ajantappoharrastus.

Parasta antia silti mielestäni ne höpöttelyosuudet. Top Gear on ihan hyvä huumoriohjelma kyllä mielestäni, vaikka autohommissa ihan asiapohja kai jossain määrin onkin. Pieksee kyllä sen Puskurin hipin mennen tullen.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Vähän myöhässä, mutta pistetään kuitenkin. Vähän kuvia 407 Coupesta ja hinnat taitavat lähteä 38900 eurosta ylöspäin. Koeajotv:ssä oli myös pätkä koeajoa ja kokonaisuudessaan se löytyy www.koeajo.tv osoitteesta. Aika nihkeähän se ohjelma on, mutta onhan se auto ainakin tyylikäs.

407 Coupe

407 Coupe

407 Coupe

Mutta mielestäni vielä tyylikkäämpi uutuus on tämä jo aiemminkin mainittu Alfa Romeo Brera. Suomen hintoja en tiedä(onko ilmoitettu missään?).

Alfa Romeo Brera

Brera

Brera

Edit. Ilmeisesti hinta on jossain 40000-50000 euron välillä halvimmillaan Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös