Nännimäinen kirjoitti:
Mutta makuasioitahan nuo. Ja onhan se takavetoinen...
Painoa on tuossakin autossa ihan liikaa. Heppoja on mukavsti yli 200, mutta nollasta sataan kiihdytys kestää silti ihan liian kauan eli yli 8 sekkaa. Tuolla seikallahan on merkitystä jokaisissa liikennevaloissa. Laihdutuskuurin paikka.
Ulkonäkö on todellakin makuasia, itselle tuon auton ulkonäkö meni suoraan sydämeen. Takaveto on todella hieno asia, eikä tuo reilu 8 sekuntiakaan nyt niin kovin huono suoritus ole, kun ei tässä tapauksessa puhuta mistään urheiluautosta tai GTI:stä. Käytännössähän tuolla kuitenkin jättää liikennevaloissa monta etuvetoista taakseen, joille on luvattu tätä 8 sekuntia kovempia kiihtydysarvoja esim. uuden Golf GTI:n. Ja jos tärkein arvo autossa on kiihdyvyys 0-100 km/h, niin silloin pitää Suomen keleissä ostaa neliveto, sillä niin usein tiet ovat täällä sellaisessa niljassa, että etuvetoiset ja takavetoiset sutivat tyhjää vielä siinä vaiheessa, kun nelivetoinen on jo matkojen päässä.
Itselle ei enää nykyään tuolla 0-100 km/h kiihtyvyydellä nyt ei kuitenkaan ole juurikaan merkitystä. pääsääntöisestihän Suomen liikennevalot sijaitsevat nykyään 40 km/h rajoitusalueilla, ja ohituskiihtyvyys on se tärkein asia mihin toivoo autosta löytyvän voimavaroja.
Nännimäinen kirjoitti:
Kokonaisuutena kyllä asiallinen peli, joka haastaa euromerkkejä ihan tosissaan. Laatu ja luotettavuushan noissa on ihan toisella tasolla meikäläisiin tuotteisiin nähden.
Laatu ja luotettavuus ovat Lexuksella todellakin sillä tasolla, että eurooppalaiset autonvalmistajat, amerikkalaisista nyt puhumattakaan, voivat vain haaveilla. Sama kuin vakiovarusteiden määrässä. Edelliseen Bemariin tuli hankittua lisävarusteita liki 7 000 eurolla ja niistä suurin osa on Lexuksissa vakiona.
Katsotaan miten homma etenee. Yhdelläkään Lexukssella en ole vielä itse ajanut, joten homma saattaa tyssätä ensimmäiseen koeajoon, mikäli se osoittautuu samanlaiseksi pettymykseksi kuin esim. Audin A4 jokunen vuosi sitten(Hämeenlinnan moottoritiellä juuri ja juuri 100 km/h vauhtia ja kaikki mahdolliset suhinat sekä renkaista, että tuulesta tulivat suoraan ohjaamon puolelle - sitten mentiinkin Bemari-kauppaan...)
edit: Lisävarusteiden hinta tiputettu 10 000=> 7000 euroon, koska tuohon kymppitonniin kuului automaattivaihteisto, joka ei siis ole edes Lexuksen vakiovaruste, vaan siitä ljoutuu maksamaan sen reilun kolme tonnia.