Tuo on kyllä naurettavaa ja surullista.Työsuhde Skoda Octavia tilattu joulukuussa 21. Saapuu Suomeen ensi kuussa. Eihän siinä mennyt kuin 19 kuukautta.
Tuo on kyllä naurettavaa ja surullista.Työsuhde Skoda Octavia tilattu joulukuussa 21. Saapuu Suomeen ensi kuussa. Eihän siinä mennyt kuin 19 kuukautta.
Mersun huollon aika ja soittelin tuttuun merkkihuoltoliikeeseen tututksi tulleelle kaverille yrittäen varata aikaa... ja mitä kuulinkaan? Liike lopetetaan kesäkuun alkupäivinä syystä, ettei huoltoon ole saatu palkattua mitat täyttäviä asentajia, ei millään yli vuoden haeskelunkaan jälkeen - tarve olisi ollut vähintään kolme uutta.
Ja vaikka aina sanotaan, että kukaan ei ole korvaamaton niin kyllä ne tietyt merkkihuoltojen osaajat sitä aika lähellä joskus tuntuvat olevan.Tämä on alan ongelma laajemminkin, kunnon työvoimaa on, jos ei nyt täysin mahdoton saada, niin pirun haastavaa ihan joka puolella.
Näinpä...Tämä on alan ongelma laajemminkin, kunnon työvoimaa on, jos ei nyt täysin mahdoton saada, niin pirun haastavaa ihan joka puolella.
No, takuuseen menee. Tänään soittivat huollosta. Hox @Särki Kannattaa käydä näyttämässä.Joo, valitettavan heikko laatu keinarissa. Onko ns taittomurtuma, eli kun nouset penkille, niin penkin reunus taittuu ja tuo taitekohta on murtunut? Myös saumaommel on ratkeamassa.
Linkissä pösö foorumin ketju, jossa kuvaa aiheesta
Peugeot foorumi
Joo, kaikenlaista optimointia kannattaa hyödyntää. Nyt kesäkeleillä 3008:n sähkönkulutus tippuu kovasti kun säätää ilmastointia sopivasti. Ihan hurja vaikutus rangeen. Talvella meni 25-30 km kun 5kW lämmitysvastus haukkaa hieman sähköä. Nyt menee helposti yli 50. Ei ole edes tullut kokeiltua miten pitkälle pääsisi sähköllä kun ei arkiajossa ole tullut niin pitkää lenkkiä.Sellainen huomio vielä, jos halua sähköllä ajoa optimoida, niin kannattaa käyttää auton omaa navigaattoria mahdollisimman paljon. Auto osaa sen perusteella haistella mihin kohtaan matkaa kannattaa käytössä oleva sähkö käyttää. Esimerkiksi Tampereelta Helsinkiin ajellessa ei käytä sähköä lainkaan motarilla, vaan käytetään vasta kaupunkiajossa. Ilman navia akku tyhjä Ideaparkin kohdalla.
Asia taitaa olla juuri näin. Autonasentajan pitää nykyään olla melkein sähköasentajan luvilla varustettu ja kaikkein idioottimaisinta tässä on, että ne korjausluvat vaaditaan joka automallille erikseen. Joku Vokkelon id-sarjalaisen luvat omaava ei saa siis käytännössä samat hilut sisältävään patteriskoodaan edes koskea. No ehkä saa sisään huoltohalliin sentään ajaa, mutta siihen se sallittu osuus sitten jääkin.Kuullun perusteella yhden suuren ongelman muodostaa sähköautojen "hengenvaarallisuus" eli sinne ei voi kuka tahansa mennä säätämään yhtään mitään vaan "sertifikaatit" pitää olla kunnossa ja jos jotain käy, ensimmäisenä tarkastetaan luvat ja prosessit eli vastuu on aina liikkeen.
Omalla tavallaan hyväkin juttu, esimerkiksi sähköviasta tai väärästä asennuksesta johtuva tulipalo patteriautossa ei ole naurun asia. Asentajan tulee tietää mitä tekee. Juuri eräs palomestari avasi minulle asian juurta jaksain. Muuta keinoa sammuttaa ei ole kuin upottaa koko auto vedellä täytettyyn konttiin muutamaksi päiväksi, ja saattaa sittenkin syttyä uudelleen. Litiumi on siitä ikävä akkumateriaali.Asia taitaa olla juuri näin. Autonasentajan pitää nykyään olla melkein sähköasentajan luvilla varustettu ja kaikkein idioottimaisinta tässä on, että ne korjausluvat vaaditaan joka automallille erikseen. Joku Vokkelon id-sarjalaisen luvat omaava ei saa siis käytännössä samat hilut sisältävään patteriskoodaan edes koskea. No ehkä saa sisään huoltohalliin sentään ajaa, mutta siihen se sallittu osuus sitten jääkin.
Tämä ei varsinaisesti kuluttajana haittaa, että huoltajat ovat sitten 100% päteviä ketkä omaan autoon koskevat. Näillä merkkiliikkeiden hinnoilla varsinkin kyllä odottaa priimaa ja vähän ylikin.Asia taitaa olla juuri näin. Autonasentajan pitää nykyään olla melkein sähköasentajan luvilla varustettu ja kaikkein idioottimaisinta tässä on, että ne korjausluvat vaaditaan joka automallille erikseen. Joku Vokkelon id-sarjalaisen luvat omaava ei saa siis käytännössä samat hilut sisältävään patteriskoodaan edes koskea. No ehkä saa sisään huoltohalliin sentään ajaa, mutta siihen se sallittu osuus sitten jääkin.
Tiedä sitten häntä. Tää mun töpseli-Seat on käynyt saman ongelman takia nyt 5 tai 6 kertaa huollossa, takuun alaisena ihan valtuutetussa huollossa, ja tähän mennessä ei olla osattu antaa muuta kuin valohoitoa. Vähän toistasataa kilometriä on tullut ajettua huoltoreissuja ja muutama litra on kulunut paikallista Pelican Rougea. Vieläkin vain sama vika löytyy. Enkä mä nyt väitä, että joku Nipan Nyrkkipaja olisi tän homman osannut paremmin, mutta ei tästä Seatille isoja pisteitä osaa antaa. Mutta ehkä tuo on tosiaan täysin ainutlaatuinen ja uniikki ongelma, jota ei koskaan eikä missään ole aiemmin tullut vastaan.Tämä ei varsinaisesti kuluttajana haittaa, että huoltajat ovat sitten 100% päteviä ketkä omaan autoon koskevat. Näillä merkkiliikkeiden hinnoilla varsinkin kyllä odottaa priimaa ja vähän ylikin.
Tiedä sitten häntä. Tää mun töpseli-Seat on käynyt saman ongelman takia nyt 5 tai 6 kertaa huollossa, takuun alaisena ihan valtuutetussa huollossa, ja tähän mennessä ei olla osattu antaa muuta kuin valohoitoa. Vähän toistasataa kilometriä on tullut ajettua huoltoreissuja ja muutama litra on kulunut paikallista Pelican Rougea. Vieläkin vain sama vika löytyy. Enkä mä nyt väitä, että joku Nipan Nyrkkipaja olisi tän homman osannut paremmin, mutta ei tästä Seatille isoja pisteitä osaa antaa. Mutta ehkä tuo on tosiaan täysin ainutlaatuinen ja uniikki ongelma, jota ei koskaan eikä missään ole aiemmin tullut vastaan.
Juu - vaimon Focus lähti viikko sitten tyttärelleni ja huollatin ja katsastin sen tietysti ensin....
Että ei se "koulutus" mekaanikkoakaan aina autuaaksi tee jos ei käytä myös päätään
Ei löydy WIS:tä tuohon askelmerkkejä, eli merkkihuollolla menee sormi suuhun.En toki tiedä johtuiko siitä, että auton pikkunäyttö kilkkeineen oli päivitetty taannoin isoon näyttöön navilla. Eivät tosin sitäkään tajunneet ennenkuin muistutin auton nykyistä omistajaa (ex-vaimo) teettämästämme operaatiosta
Tämä lähti purkautumaan siitä, että olivat löytäneet ylimääräisen seurantalaitteen autosta ja sitä ihmetelleet. Ex sitten korjauksen kestäessä kyseli minulta, että tiesinkö moisesta laitteesta. No en tiennyt, mutta sillä kuvauksella epäilin hänelle, että saattaisi olla tekemistä tuolla jälkiasenteisella navilla.Ei löydy WIS:tä tuohon askelmerkkejä, eli merkkihuollolla menee sormi suuhun.
Plus että mitään oikeaa infoa ei ole saanut. Käytännössä alussa sanottiin että noin 7kk toimitusaika. Sitten tulee näitä viestejä, "suunniteltu valmistusviikko 40/22" "Suunniteltu valmistusviikko 48/22", "Suunniteltu valmistusviikko 10/23" jne... Kunnes sitten lopulta "suunniteltu valmistusviikko 15/23" ja meni lopulta tuotantoon 20/23. Myyjän vikahan tämä ei ole vaan selkeäsi Skodan.Tuo on kyllä naurettavaa ja surullista.
Aito tippa! Mahtavaa että näitä veteraaneja jaksetaan vielä entisöidä liikennekäyttöön. Itseäni eivät niinkään ameriikan letukat kiinnosta, mutta nämä eurooppalaiset klassikot kyllä saavat niskat nyrjähtelemään. Itseänikin on himoittanut jonkun vastaavan hankkiminen kesäautoksi, mutta kun ei ole tallipaikkaa talveksi, eikä hyppysissä minkäänlaista mekaanikontaitoa, niin on asia jäänyt haaveilun tasolle. Ehkä jonain päivänä...Eilen saapui Suzukimme seuraksi pihaan katsastuskonttorin kautta Renault 4 vm 71. Anopin vanha menopeli, joka vietti pari vuosikymmentä navetan vintillä. 6 vuotta sitten aloitti appi korjausprojektin. Kaikki osat puunattiin, taikka uusittiin. Rahaa ja aikaa tuohon kului, mutta vaikka itse en niin auto ihmisiä ole, niin onpahan komea kulkupeli. Itselläni meinasi kyllä jo usko loppua tuon projektin valmistumiseen.
Saksasta tuodessa saa sellaisen 5-10k€ hintaedun uudehkoissa sähköautoissa, koska saksassa sähköautoon sai 6k€ hankintatukea ja ALV on vain 19%.
Tämä riippuu ihan liikkeestä. Tietysti odottavat myös, että kyseessä on vakavasti otettava ostajaehdokas.Saako nykyään autoja liikeeltä testiin päiväksi? Jos saa niin maksaako se jotain. Ei ole itsellä kokemusta. Kiinnostaisi vuokrata/lainata liikkeeltä Model 3n ja tehdä sen kanssa päiväreissu vaikka Raumalle. Gomoren kautta vuokraaminen yksityiseltä on toinen vaihtoehto.
Pelkääjän paikalla ei ollut reppua tms painoa? Itsellä kävi hetki sitten että oli reppu pelkääjän paikalla ja ihmettelin mikä piippaa:)Olisiko jollain täällä kokemusta seuraavanlaisesta ongelmasta.
Kia Rio 2014 ja alkoi tänään piippaamaan satunnaisesti työmatkalla, sekä moottoritiellä, että taajamassa.
Sama merkkiääni, kun tulee esim. lämpötilan laskiessa 4 asteeseen.
Mutta mitään varoitusvaloa ei pala eikä välky missään sekä piippaukset olivat tyyliin 8x tauko, 1x, 2x, 4x, 1x
Nämä 10min sisään.
Pitää kastoa jatkuuko vielä työpäivän jälkeen, kun lähtee kotiin ajamaan.