Eräs pikän linjan automekaanikko sainoi taannoin, että Kia ja Hyndai ovat sellaisia merkkejä, joita korjaamolla harvemmin näkyy. Noista merkeistä saattaa löytyä tuolla budjetilla melko hyviä yksilöitä.Anoppi tarvitsisi autoa. Hinta max. 8000e ja 150tkm kattona.
Huonosti osaan autella tällaisen budjetin hankinnoissa, joten löytyiskö täältä mitään vinkkejä, mitä välttää/suosia.
Toiveena olisi luonnollisesti edullinen käyttö/huoltokulu ja toimintavarmuus…
Anoppi tarvitsisi autoa. Hinta max. 8000e ja 150tkm kattona.
Huonosti osaan autella tällaisen budjetin hankinnoissa, joten löytyiskö täältä mitään vinkkejä, mitä välttää/suosia.
Toiveena olisi luonnollisesti edullinen käyttö/huoltokulu ja toimintavarmuus…
Anoppi tarvitsisi autoa. Hinta max. 8000e ja 150tkm kattona.
Huonosti osaan autella tällaisen budjetin hankinnoissa, joten löytyiskö täältä mitään vinkkejä, mitä välttää/suosia.
Toiveena olisi luonnollisesti edullinen käyttö/huoltokulu ja toimintavarmuus…
Siskon Kiasta pamahti juuri moottori, alle 170tkm ajettu. Ei kuulemma kannata enää korjata. En tosin tiedä onko laiminlyöty öljyjen lisäyksiä tms. Mutta olen itsekin ymmärtänyt, että ihan laadukkaita autoja ovat.Eräs pikän linjan automekaanikko sainoi taannoin, että Kia ja Hyndai ovat sellaisia merkkejä, joita korjaamolla harvemmin näkyy. Noista merkeistä saattaa löytyä tuolla budjetilla melko hyviä yksilöitä.
Juu, kyllähän varmaan kaikista merkeistä löytyy niitä "maanantaikappaleita", mutta ehkäpä se kokonaisuus sitten ratkaisee. Juuri tuo öljyn vaihto ja yleensäkin huollot määrätyin välein ehkäisisi näitä murheita aika paljon. Siis ihan yleisellä tasolla. Mulla pamahti kone nuorena, kun en ollut tarkastanut jäähdytysnesteen pakkasen kestävyyttä. Vesipumppu oli jäässä ja sitten kuului poks.Siskon Kiasta pamahti juuri moottori, alle 170tkm ajettu. Ei kuulemma kannata enää korjata. En tosin tiedä onko laiminlyöty öljyjen lisäyksiä tms. Mutta olen itsekin ymmärtänyt, että ihan laadukkaita autoja ovat.
Tuollahan saa mitä vaan. Esimerkiksi 1,6 bensa Focuksella on vaikea mokata.Anoppi tarvitsisi autoa. Hinta max. 8000e ja 150tkm kattona.
Huonosti osaan autella tällaisen budjetin hankinnoissa, joten löytyiskö täältä mitään vinkkejä, mitä välttää/suosia.
Toiveena olisi luonnollisesti edullinen käyttö/huoltokulu ja toimintavarmuus…
Jos vaikka Tesla 3 toisi Saksasta niin millaisia autoveroja / veroja / veroluonteisia maksuja noihin tulee päälle jos auton hinta siellä esim 35.000€?
Kaverin puolesta vaan kyselen.
69 Dodge Charger, oispa massia.Aina kun näen noita 60- tai 70-luvun jenkkejä, vaikka Corvetteja, niin menen ihan sekaisin. Joku Stingray on maailman kaunein auto. Mulla on hyllyssä pienoismalli. Niiden hinnathan vaihtelevat kuitenkin kovasti. Osa on sikakalliita, osa on halvempia. Pätee toki moniin muihinkin vanhoihin jenkkeihin, esimerkiksi Dodge Chargeriin. Toive on, että joskus ostaisin jonkun tuollaisen. Pitäisi toki osata korjata niitä edes vähän alusta.
Ihan helvetin kallistahan niillä ajaminen ja niiden kanssa eläminen olisi, mutta se fiilis, se fiilis. Sitä et löytäisi muualta. Jos laittaisit 70-luvun Corvettessa soimaan jonkun Heartin "Crazy On Youn" tai Bostonin "More Than A Feelingin", niin se olisi taivaallista. Nousisin taivaisiin juuri siinä hetkessä. Sitä fiilistä ei saisi mistään muusta autosta.
Ja toki tuolloin tehtiin maailman kauneimmat autot. Sen parhaan musiikin ohella.
Jos auto on rekisteröity 1.10.2021 jälkeen, autovero on 0€, jos ennen sitä, niin Model 3:n autovero on tonnista puoleentoista.
Tähän päälle rekisteröintikatsastus Suomeen on joitain satasia.
Saksasta tuodessa saa sellaisen 5-10k€ hintaedun uudehkoissa sähköautoissa, koska saksassa sähköautoon sai 6k€ hankintatukea ja ALV on vain 19%.
Kiitos asiantuntevasta kommentista, sitä jäin miettimään että mistä toi raja 01.10.2021 muuten tulee?
Ihan helvetin kallistahan niillä ajaminen ja niiden kanssa eläminen olisi, mutta se fiilis, se fiilis. Sitä et löytäisi muualta.
Pata kattilaa soimaa, vai miten se nyt meni?Ongelma ei olisi edes niin iso, jos siitä oikeasti otettaisiin vaan joku kyytiin ja mentäisiin, mutta olen joskus odotellut puolisoa 20min ja pari siinä tullessa ollutta autoa oli siinä edelleen kun lähdin.
Niin, en odottanut siinä kääntöpaikalla vaan ruudussa siinä 10m päässä, koska niitä siinä oli tyhjänä useampi vierekkäin.Pata kattilaa soimaa, vai miten se nyt meni?
Ok, ja kieltämättä näin vähän päättelinkin, mutta nokkelana nuorena miehenä oli pakko käyttää paikka hyödyksi ja sutkauttaa.Niin, en odottanut siinä kääntöpaikalla vaan ruudussa siinä 10m päässä, koska niitä siinä oli tyhjänä useampi vierekkäin.
Samaa kironnut monta kertaa, ja etenkin ulosajo samoista ovista on vielä pahempi rasti etenkin jos joku sattuu ajamaan samaan aikaan ulos samoista ovista. Uskomaton suunnittelu noin uudessa hallissa.Toinen asia on Triplan parkkihallin sisääntulo (Hartwall Arenan suunnasta tullessa). Siinä on kyllä ollut joku todellinen velho suunnittelemassa, sillä niin ahdasta ja ihan suoraan sanottuna paskaa sisäänajoa en ole nähnyt koskaan missään. Suosittelen käymään katsomassa jos ei usko. Ahtauden näkee hyvin sen ympäristön pylväistä, joista melkein kaikki on ihan täynnä jälkiä autoista. Ainakin yksi nosto-ovi on ihan mutkalla kun siihen on osuttu ja semmoisia kevyempiä metallitolppia on nurin / vääntynyt osumista.
Nimenomaan tämä asia tuossa sieppaa. Ymmärrän vanhat hallit tai vanhojen rakenteiden sisään tehdyt viritelmät, mutta kokonaan uuden hallin kanssa nuo ovat aivan hirveitä virheitä. Noiden sisään- ja ulosajojen pitäisi olla aina muutenkin suoria, eikä tuommoisia että niihin pitää kääntyä.Uskomaton suunnittelu noin uudessa hallissa.