4
444
Tosi hienoa huomata, että olet maltillisesti jaksanut lukea aiemmatkin viestini tähän asiaan liittyen. Minähän nimenomaan olen sanonut ajavani aika ajoin levikkeelle tai bussipysäkille päästääkseni muita ohitse, mikäli näyttää siltä, että jonoa alkaa kerääntyä ja ohitusmahdollisuudet ovat vähissä. Minulla ei ole myöskään tarvetta roikkua kenenkään perässä kiinni eikä pumpata nopeutta, vaan vakionopeudensäädin pitää nopeuden vakiona.Niin rekat ajavat keskimäärin niin kovaa kuin vaan omien rajoitusten myötä pystyvät.
Sen sijaan nuo "vapaaehtoisesti" hiljempaa ajavat yleensä ovat myös siinä rekan perseessä kiinni sellaisella etäisyydellä, että ohittaakseen on mentävä kerralla molemmista ohi.
Tuollainen pumppaava vauhti mikä suurella osalla alle rajoitusten ajavilla on todella ärsyttävää perässä tulijoiden kannalta ja siihen päälle tuo minkä edellä mainitsin, että sitten se jono muodostuu joko tuon eteen kun siihen tulee rekka tai jälkeen kun taakse tulee joku sellainen, joka ei uskalla ohittaa. Silloin ei enää puhuta vain yhdestä tai kahdesta autosta, joka pitää ohittaa.
Jos haluaa ajaa sitä omaa vauhtiaan eli alle rajoitusten niin kannattaa välillä katsoa sinne taustapeiliin ja päästää porukkaa ohi ajamalla levikkeelle. Keskimäärin vaan näillä ei ole juurikaan halua antaa sitä tilaa muille ja se jono perässä kasvaa, jolloin myös ohitusten määrä kasvaa.
Ilmeisesti tuo itsehillinnän puute taitaa olla vakavampi näillä, jotka ajavat hiljaa kuten esimerkissäsi kerroit.
Minä en puhu yleistäen epämääräisestä joukosta muita ihmisiä, vaan itsestäni liikenteessä. Jos haluat jatkaa keskustelua siitä, miten ”tietyt ihmiset yleensä” toimivat liikenteessä, niin go for it. Voi olla että palstalta löytyy sellaisiakin, jotka jaksavat keskustella sillä tasolla.