Ensimmäistä voit mennä kyselemään vaikka paikallisilta traktorikuskeilta. Heillähän ei todella tuo pienintäkään tunnontuskaa körötellä 40km/h vetäen perässään kirjaimellisesti kilometrien jonoa. Ja mikään kiire ei ole tieltä pois tai antaa tilaa muille.
Heillä ei ole muita vaihtoehtoja. Harva traktori kulkee yli 100 km/h.
Näitä minun keräämiäni kilometrien jonoja et löydä mistään ja syykin selviää jos se kiihkoissasi kykenet lukemaan lainaamasi viestin vielä uudemman kerran. Tätä Hanko-Hyvinkää -tietä ajaa myös aika paljon raskasta kalustoa. Olenko mielestäsi velvollinen ohittamaan nämä vain että pystyn ajamaan korkeinta sallittua nopeutta? No ei tietenkään nyt, kun talvinopeusrajoitukset pudottivat koko pätkälle max 80km/h rajoitukset.
Mistä helvetistä tempaisit mukaan keskusteluun raskaan kaluston perässä ajamisen ja talvinopeusrajoitukset? Näistä ei ollut aiemmin puhetta vaan siitä, että ajat alinopeutta "säästääksesi" rahaa ja tiedostat senkin ettei kaikki uskalla ohittaa ja roikkuvat tappituntumalla.
Jostain syystä et vastannut kysymykseeni siitä kuinka paljon säästät ajamalla alinopeutta. Senhän sinä itse syyksi ilmoitit. Minun nähdäkseni tämä on huono ja itsekäs syy sille, että aiheutat päivittäin takuuvarmasti useita ohituksia suoraan sinusta, mutta myös takanasi olevassa jonossa. Katso niihin peileihin vaikka välillä, jookos.
Itse olen ajanut paljon pääkaupunkiseudulla, hyvin usein myös Hanko-Hyvinkää väliä, ja mittarin mukaan noin 10 km/h alinopeutta ajavat kerryttävät taakseen hyvin nopeasti pitkiäkin jonoja.