stunt cock
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- San Jose Sharks, HPK
Tuossa artikkelissa akkupaketti oli mennyt paskaksi, koska vuotanutta eristettä ei ollut korjattu huoltokehoituksista huolimatta. Tämähän on ihan vastaava tilanne, kuin "jakopaan ketju on menossa poikki, mutta jätetään korjaamatta ja myydään vain eteenpäin".Käytännön puolelle lipsahdus:
Tuonti-Volvon hybridiakku kuoli eikä auto enää inahdakaan: Pitäisi hankkia uusi akku 13 000 eurolla - takuu ei korvaa!
Suomeen tuotu hybridi-Volvo ajettiin ilmastointijärjestelmän korjaukseen ja sen jälkeen auto ei enää inahtanutkaan. Edessä olisi 13 000 euron hintaisen uuden akun hankinta. Takuu ei korvaa vikaa.www.iltalehti.fi
Eli suomeksi: jos ostat hybridin, autosi arvo romahtaa todennäköisesti todella pahasti silloin kun takuuaika tai -kilometrit alkavat olla täynnä. Parhaimmillaankin tuo on täyttä arpapeliä siinä vaiheessa kun päästään tuonne 200 000 kilometrin tietämille, mikä on lopulta todella vähän henkilöautolle. Tyypillisesti n. 5 vuotta vanha 200 000 km ajettu isohko henkilöauto maksaa sellaiset 10-15 000 euroa, mitä en kuuna päivänä maksaisi vastaavasta hybridistä.
Eiköhän niillä isohkoilla henkilöautoilla muutenkin ala tuossa 200 000 km jälkeen ala olemaan monta pontentiaalista arpakohtaa. En nyt lähtisi liikaa pelkäämään akkupakettien kestävyyttä. Lähinnähän ilmeisesti akkupakettien kapasiteetti ajan myötä heikkeneen, mutta sen kanssa varmaan keskivertoautoilija pystyy elämään.