benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vai ulkopuolinen lisälaite. Onko edes jälkiasennettu? Ei sinänsä väliä, edellä tuli hyvät neuvot.
Eberin vian selvittely maksoi meikäläiselle just jonkun vajaa parisataa, mutta oli vähän spesiaalimpi keissi. Pelkkä vikakoodinluku oli joku 70e. Vikapaikkoja nyt ei montaa ole, sihtisukka nokeentunut, hehkutulppa loppu, palopesä entinen, ohjainlaite paskana. Hinta- ja yleisyysjärjestyksessä.
@sampio
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Kakkosauto on pelittänyt ihan hyvin, mutta taannoin yöpakkasilla Webasto ei ollutkaan tehnyt duuniaan. Tankissa bensaa, akussa virtaa, mutta ei. Kokeilin manuaalisesti käynnistää sen, mutta puski vikailmoitusta. Yhteydenotto myyjäliikkeeseen ja viikolla tuli mailia, ettei myyjä vastaa ulkopuolisista lisälaitteista, tämä kuulemma mainittu kauppakirjassa. Vittu, niin varmaan. Ei vain mainittu millään tavalla kaupanteon yhteydessä ja sinisilmäisenä tietysti luotin liikkeeseen. No, en luota enää. Olisi tietysti pitänyt tajuta testata, elokuun lämmöissä.

Webasto oli yksi niistä syistä, miksi juuri tuo yksilö hommattiin, joten kyllä lievästi vituttaa. En ole perehtynyt vielä huoltomahdollisuuksiin, mutta osaako joku sanoa, millaisia kustannuksia Webaston vikadiagnoosista voi odotella? Tai voiko tuota keissiä kenties vielä perustella autoliikkeen piikkiin?
Katso nyt ihan alkuun nuo sulakkeet sille Webastolle. Löytynee ainakin pari erillistä, jollei enemmän. Vikailmoituksen teksti/koodi tietty kertoisi mahdollisesti lisää.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United
Pitäisi varmaan pikkuhiljaa autoa uusia ja tarvetta olisi perhe-autolle. Vaimolla 2017 farkku Astra ja siellä kun on takapenkillä 2 lasten turvaistuinta, niin aika ahdas on keskipaikka siellä.
Eli, onkohan mitään autoa, joka olisi sisätiloiltaan niin iso, että tuohon keskellekin mahtuisi aikuinen istumaan. Plug-in hybridia olen katsellut, sillä tuo olisi työajojen puolesta täydellinen.
 
"Ei tästä tuu taaskaan mitään"

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Plugareista varmaan Passat/Superb tuohon järkeviä. Outlanderin penkki on liian kapea lasten jakkaroiden välissä istumiseen, vaikka muuten on loistava paketti.
 
JOE E. TATA! \o/

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pitäisi varmaan pikkuhiljaa autoa uusia ja tarvetta olisi perhe-autolle. Vaimolla 2017 farkku Astra ja siellä kun on takapenkillä 2 lasten turvaistuinta, niin aika ahdas on keskipaikka siellä.
Eli, onkohan mitään autoa, joka olisi sisätiloiltaan niin iso, että tuohon keskellekin mahtuisi aikuinen istumaan. Plug-in hybridia olen katsellut, sillä tuo olisi työajojen puolesta täydellinen.
Astut herrasmiesluokkaan perheenisänä ja hankit pakastavedetyn X5 plugarin? Kyllä kelpaa repsikkana istua emännän ajaessa ja turvaistuimessa ollaan hiljaa videoita katsellessa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United
Astut herrasmiesluokkaan perheenisänä ja hankit pakastavedetyn X5 plugarin? Kyllä kelpaa repsikkana istua emännän ajaessa ja turvaistuimessa ollaan hiljaa videoita katsellessa.
Mä luulen että rakas vaimoni ei suostuisi moista ajamaan. Kuulemma liian iso....
 
"Ei tästä tuu taaskaan mitään"

Veijari

Jäsen
Mä luulen että rakas vaimoni ei suostuisi moista ajamaan. Kuulemma liian iso....
Omalla eukolla oli joskus vähän samat ennakkokäsitykset, mutta kokeiltuaan huomasi, että siitähän näkee paremmin kun saa istua hieman korkeammalla. Ja kun on lisäksi ajoa helpottavia varusteita, kuten peruutuskamera niin sen jälkeen ei ole oikein muulla kuin SUV:lla suostunut ajamaankaan.
 
Matti Nykänen Iltasanomissa 28.1.1992 "Viina oli viedä minut"
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United
Omalla eukolla oli joskus vähän samat ennakkokäsitykset, mutta kokeiltuaan huomasi, että siitähän näkee paremmin kun saa istua hieman korkeammalla. Ja kun on lisäksi ajoa helpottavia varusteita, kuten peruutuskamera niin sen jälkeen ei ole oikein muulla kuin SUV:lla suostunut ajamaankaan.
SUV mullakin olisi mieluiten hakusessa ja tuota Outlanderiakin tuli mietittyä, mutta ei taida tilojen puolesta olla sopiva. Takakontinkin pitää olla iso, jotta kiekkokassi menee sinne ongelmitta (ja se on sitten iso).
 
"Ei tästä tuu taaskaan mitään"

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
SUV mullakin olisi mieluiten hakusessa ja tuota Outlanderiakin tuli mietittyä, mutta ei taida tilojen puolesta olla sopiva. Takakontinkin pitää olla iso, jotta kiekkokassi menee sinne ongelmitta (ja se on sitten iso).
Oliko sulla patjat kassissa vai pitääkö niille olla kassin lisäksi eri tila? Ns. lessubussi on aina varma valinta, Fordilla Tourneo Custom plugarina? Mahtuu muija, omat ja naapurin lapset, harrastuskamat ja elukat? Toki sitten kun sininen valo loppuu, niin bensakone ja paku kennoilla voi olla yhdistelmä, josta ollaan montaa mieltä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hommaa suoraan täyssähkö eli noilla spekseillä Model X.
 
”Niin paljon kuin internetiä halveksinkin, mun on myönnettävä, että internet pelastaa meidät uudelta vapaussodalta. Kuka viitsisi lähteä kaupungille osoittamaan mieltään tai edes kirjoittaa jotain vakavasti odotettavaa, kun voi sen saman työajan ja vapaa-ajan viettää vaikka pornografisilla sivustoilla? "
(Teemu Keskisarja)

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
SUV mullakin olisi mieluiten hakusessa ja tuota Outlanderiakin tuli mietittyä, mutta ei taida tilojen puolesta olla sopiva. Takakontinkin pitää olla iso, jotta kiekkokassi menee sinne ongelmitta (ja se on sitten iso).
Meilläkin hiukan samat aiheet pyörinyt taloudessa kun toinen auto pitäisi kuulemma vaihtaa plugariin ja isokin saisi olla. Sama tilanne kuin @Veijari :lla. Vaimo ajelisi mielellään SUV:illa kun saisi istua ylempänä ja sillä tehdään sitten koko perheen retket kun tavaraa mukana.

Niin tuosta Outlanderista, se tavaratilahan ilmoitetaan suhteellisen pieneksi, oisko ollut peräti vain noin 500litraa. Mutta eikös näissä kaikissa tämän konttisissa saa koiraverkon halutessa ja sitten voi lastata tavaraa kattoon asti. Samoin Mersun GLC jossa vain 350litran kontti eli sama kuin Golfissa, mutta antaahan se muotonsa puolesta paljon enemmän lastata.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Veijari

Jäsen
Meilläkin hiukan samat aiheet pyörinyt taloudessa kun toinen auto pitäisi kuulemma vaihtaa plugariin ja isokin saisi olla. Sama tilanne kuin @Veijari :lla. Vaimo ajelisi mielellään SUV:illa kun saisi istua ylempänä ja sillä tehdään sitten koko perheen retket kun tavaraa mukana.

Niin tuosta Outlanderista, se tavaratilahan ilmoitetaan suhteellisen pieneksi, oisko ollut peräti vain noin 500litraa. Mutta eikös näissä kaikissa tämän konttisissa saa koiraverkon halutessa ja sitten voi lastata tavaraa kattoon asti. Samoin Mersun GLC jossa vain 350litran kontti eli sama kuin Golfissa, mutta antaahan se muotonsa puolesta paljon enemmän lastata.
Itsekin asiaa tutkittuani, heitän nyt ulkomuistista, mutta jotain tämän suuntaisia näissä muutamassa plugari SUVeissa on takakonttien koot, joita itsekin katselin: Outlander ~450 litraa, X5 500 litraa, Q7 650(!) litraa, Cayenne 580 litraa. Outlander on siis sieltä pienimmästä päästä.
 
Matti Nykänen Iltasanomissa 28.1.1992 "Viina oli viedä minut"
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Outista lapsiperhekokeneena todettava, että kyseessä on kyllä korkea, mutta pieni auto. Jos aikoo kuormata kontin korkealle, koiraverkko pitää hankkia. Kontti on hyvin lyhyt.

Kaupungeissa tosin mukava auto, koska on yllättävän lyhyt, 360 kamera toimii ja auto on myös varsin kapea, ja kabiinin tilat ovat neljälle todella kivat. Paljon pienempi auto kuitenkin kuin jenkkityylisen ulkoasun perusteella kuvitellaan. Sähköinen tekniikka on toki pheveistä ehkäpä edelleen edistyksellisin.
 
JOE E. TATA! \o/
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsekin asiaa tutkittuani, heitän nyt ulkomuistista, mutta jotain tämän suuntaisia näissä muutamassa plugari SUVeissa on takakonttien koot, joita itsekin katselin: Outlander ~450 litraa, X5 500 litraa, Q7 650(!) litraa, Cayenne 580 litraa. Outlander on siis sieltä pienimmästä päästä.
Itseä pitkälti kiinnostaa juuri lastausmahdollisuus "koiraverkon" kanssa ja todennäköisesti laitan boksinkin katolle pidemmille retkille. Nykyinenkin BMW 320i xdrive vetää boksin kanssa varmaan liki 1500 litraa kun pakkaa kattoon saakka ja on tilava boksi. 495 litraa on vakio ja boksi 450 litraa. Siihen vielä tuon 495 litran ylittävä kun pakataan auto täyteen.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Noilla spekseillä ennemmin ID4 tai Enyaq, jos kokoa ja hintaa miettii.
Ja todennäköisesti myös yleistä laatua. Voimalinja on Teslan vahvuus ja toki tietynlainen pioneerihenki yleisesti, jolle nostan hattua. Kuitenkin sen, mitä muutamalla foorumilla pyörin lueskelemassa kokemuksia, aikalailla alkeellisia laatuun liittyviä juttuja siellä toistuu - olipa eri osien viimeistely, tekniset toiminnot tai yleinen laatuvaikutelma, odottaisin alkaen 60+ k€ autoilta jonkinlaista fiilistä siitä, kyseessä on laadukas auto muutenkin kuin vain edelläkävijän ominaisuudessa. Siksi itse odottelen lopulta mieluummin rauhassa muiden merkkien tarjonnan kasvua, mm. Enyaqin 80X ja RS vaikuttaisivat omaan makuuni kiinnostavilta.

Aiheeseen liittyen, Saksan hinta-arvio RS:lle on 50000e. Kuinka suuri kerroin tuolle pitäisi lyödä, jotta ollaan about Suomen hinnoissa?
 
”Niin paljon kuin internetiä halveksinkin, mun on myönnettävä, että internet pelastaa meidät uudelta vapaussodalta. Kuka viitsisi lähteä kaupungille osoittamaan mieltään tai edes kirjoittaa jotain vakavasti odotettavaa, kun voi sen saman työajan ja vapaa-ajan viettää vaikka pornografisilla sivustoilla? "
(Teemu Keskisarja)

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itseä pitkälti kiinnostaa juuri lastausmahdollisuus "koiraverkon" kanssa ja todennäköisesti laitan boksinkin katolle pidemmille retkille. Nykyinenkin BMW 320i xdrive vetää boksin kanssa varmaan liki 1500 litraa kun pakkaa kattoon saakka ja on tilava boksi. 495 litraa on vakio ja boksi 450 litraa. Siihen vielä tuon 495 litran ylittävä kun pakataan auto täyteen.
Outiin mahtuu tosiaan korkeudesta tavaraa, mutta kannattaa ihan kokeilla omilla kamoilla koeajoautoa lastata. Kontti yllättää lyhyydellään ja tietyillä suunnittelun kukkasilla (mm. mukitelineet paikoille 6 ja 7, joita ei saa PHEViin lainkaan, tosin olen metsä- ja suunnistusreissuilla joskus istunut kontissa vaihtamassa kuteita ja juomapullo on ollut siinä telineessä), mutta pieni ja lyhyt auto se on. Ja yllättävän kapea tosiaan varsinkin takapenkiltä. Rattaat kun sai pois kyydistä, nelihenkisen lapsiperheen rojut menee mukavasti vielä, mutta jos oikeasti on tilalle tarve sitten kannattaa mennä sinne Superb-kokoluokkaan. Ero on valtava.
 
JOE E. TATA! \o/
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Auto on Saab 9-3 Aero 2.8 V6 Turbo Combi.

Jäähdytinnestekorkin alla on joku perkeleen sisäkorkki jonka avaamislogiikkaa (enkä tarkoitusta) keksi. Täällähän oli muistaakseni useampikin Saabisti. Palasiksi meinaa mennä kun yritän Leathermanilla avata.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Täällä mitään saabisteja ole. Täällä keskustellaan siitä onko elämää mahdollista kurjistaa vielä lisää uudella skodalla tai volkkarilla vai olisiko sittenkin 2400kg japsi kitymaasturimöhkäle 2,4l bensakoneella se tiedostava valinta.

Oletko @ISH varma, että se korkki ei vaan ole hajonnut kahteen osaan? Eli ei ole tuttu juttu tuo, mutta tuolla koneella ei minulla ole koskaan (harmikseni) Saabia ollut.
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Auto on Saab 9-3 Aero 2.8 V6 Turbo Combi.

Jäähdytinnestekorkin alla on joku perkeleen sisäkorkki jonka avaamislogiikkaa (enkä tarkoitusta) keksi. Täällähän oli muistaakseni useampikin Saabisti. Palasiksi meinaa mennä kun yritän Leathermanilla avata.
Kuulostaa juuri siltä, että rikki mennyt. Käy hakemassa uusi jäähdytinnestekorkki valmiiksi. Ei varmaan auta kuin kaivaa se vanha sieltä pois. Ruuvaa vaikka siihen korkkiin ruuvi ja nyppäsee sillä korkki pois. Toki kannatta varoa, että ei paisuntasäiliöön hirveästi joudu korkin paloja.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Rattaat kun sai pois kyydistä, nelihenkisen lapsiperheen rojut menee mukavasti vielä, mutta jos oikeasti on tilalle tarve sitten kannattaa mennä sinne Superb-kokoluokkaan.
Tässäpä hyvä pointti. Rattaat vie yllättävän paljon tilaa ja kun niistä luovumme tässä vuoden sisällä niin tuo nykyinenkin BMW F31 320i xdrive on yllättävän tilava sekin.
Olen tätä yrittänyt meillä taloudessa painottaa, itsellä ei ole mitään intressejä siihen suuntaan että autojen tarvitsisi olla erityisen isoja koska niillähän ajetaan tyhjänä suurimmaksi osaksi läpi vuoden. Toki saa olla ne tilavat sisätilat neljälle, on sekin jo jonkinlainen vaatimus kun liki parimetrisenä kuskina laitan penkin hyvän mittaa taakse.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko joku autoilemassa vielä tänään?

Yksi Shellin Perfect Tornado koodi käyttämättä. Umpeutuu tänään.

Voisin pistää jakoon. Ilmatteeksi tietenkin.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko joku autoilemassa vielä tänään?

Yksi Shellin Perfect Tornado koodi käyttämättä. Umpeutuu tänään.

Voisin pistää jakoon. Ilmatteeksi tietenkin.
Tämä muuten meni tuolta yhden facebook-ryhmän kautta vielä tunnin varoituksella eilen.

Hyvä että sai käytettyä. Haksahdan aina näihin 3 yhden hinnalla tarjouksiin ja havahdun kun ne on umpeutumassa.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Tämä muuten meni tuolta yhden facebook-ryhmän kautta vielä tunnin varoituksella eilen.

Hyvä että sai käytettyä. Haksahdan aina näihin 3 yhden hinnalla tarjouksiin ja havahdun kun ne on umpeutumassa.
Tähän vahva sama. Siis siihen haksahdukseen. Nytkin olisi yksi käyttämättä, joskin vielä pari viikkoa aikaa. Mutta lähimmälle pesuasemalle 30 km matkaa. Elämme jänniä aikoja.
 
”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Montreal Canadiens
No, sieltä se Vanhasen suusta taisi tulla, miksi näitä kilometriverotuksia valmistellaan. Paljoakaan tekemistä ei ole ympäristöasioilla, vaan tavoite on korvata autoverossa jäämättä saamat verorahat. IS:n artikkeli "Valtiovarainministeri raottaa Hesarissa kilometriveroon siirtymisen aikataulua – ”Pitäisi ryhtyä verottamaan myös päästöttömiä”

Hybridi Mersun omistajana voin todeta, ettei tällä autolla mitään maapalloa pelasteta. Toki se kuluttaa muutaman litraa vähemmän kuin vastaava bensa-auto, mutta pitkällä matkalla suurin piirtein saman. Autovero on vain murto-osa vastaavasta bensaversiosta, että veroahan näillä "pääosin" kierretään. Siten autojen kehittyminen seuraavan 10 vuoden aikana tekee itsessään autoveron jo tarpeettomaksi eli silloin auto kuin auto sisältänee jonkinlaisen sähkömoottorin, jolla päästöt on puserrettu minimiin tai sitten vety tms. on alkanut lyödä jo enemmän läpi. Oma tarinansa sitten on toki, että suomalaiset ajaa keskimäärin 12 vuotta vanhoilla autoilla, että miten autokanta uudistuu ja paljonko niitä roudataan ulkomailta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy