Eikös nämä Tekniikan Maailman erheet lähinnä alleviivaa sitä, kuinka vaikeaa on ennustaa tulevaa?Olikohan 1990 TM, josta juuri näin sivun jossa ihmeteltiin airbagien järkevyyttä ja ne nähtiin riskinä.
Eikös nämä Tekniikan Maailman erheet lähinnä alleviivaa sitä, kuinka vaikeaa on ennustaa tulevaa?Olikohan 1990 TM, josta juuri näin sivun jossa ihmeteltiin airbagien järkevyyttä ja ne nähtiin riskinä.
Eikös nämä Tekniikan Maailman erheet lähinnä alleviivaa sitä, kuinka vaikeaa on ennustaa tulevaa?
Ja ilmeisesti mahdollisten artikkelien tulkinnoissa on nyt vedetty pikkuisen mutkia suoriksi. Lyijytön bensiini oli arkipäivää 26 vuotta sitten, kuten myös airbagit vuonna 1990. Tuski niiden järkevyyttä on suorilta käsin kyseenalaistettu. Mutta nämähän olivatkin niitä "taisi olla " ja "olikohan" -juttuja.
In Europe, airbags were almost unheard of until the early 1990s. By 1991, four manufacturers – BMW, Honda, Mercedes-Benz and Volvo – offered the air bag on some of their higher-end models, but shortly afterwards, airbags became a common feature on more mainstream cars, with Ford and Vauxhall/Opel being among the manufacturers to introduce the air bag to its model ranges in 1992. The likes of Citroen, Fiat, Nissan, Peugeot, Renault and Volkswagen followed shortly afterwards.
Ja niitä piti olla jo 2015. Doc Brown on hyvin pettynyt.Muistan TM:n suhtautuneen melko kriittisesti myös lentävien henkilöautojen penetraatioon. Miten tulikin mieleen?
Eli tämän mukaan, 1990 airbagit olivat harvinaisia Euroopassa ja niiden yleistyminen alkoi vasta tuon jälkeen.
No joo, ehkä "arkipäivää" oli väärä sanavalinta tuohon, mutta kyseessä ei ollut tuolloin mikään ihmeellinen naurettava tulevaisuuden visio. Joissain jenkkeissä ja mm. Mersuissa näitä oli jo nähty aika pitkän aikaa, ja löivät läpi parissa vuodessa kautta linjan.
Juu, samassa kategoriassa ollaan: katalysaattorit, lyijytön bensa, airbagit, sähköautot ja lentävät henkilöautot.Muistan TM:n suhtautuneen melko kriittisesti myös lentävien henkilöautojen penetraatioon. Miten tulikin mieleen?
Juu, samassa kategoriassa ollaan: katalysaattorit, lyijytön bensa, airbagit, sähköautot ja lentävät henkilöautot.
Smith, who had grown up before cars were invented, predicted they would be largely obsolete for all but the shortest journeys by 2030, with aeroplane ownership common. The creation of engines weighing only one ounce (28g) per unit of horsepower would allow lightweight, vertical take-off craft, capable of speeds of up to 400mph.
Eiköhän tämä kerro kaiken oleellisen sinusta ja argumenteistasi asian tiimoilta.Kaksi viimeksi mainittua kyllä. Joko pian nähdään valtiolta aikeet luopua teiden ylläpidosta? Tulisi kovasti säästöjä budjettiin. (vrt. sähköautoutopiat)
Lentäviä autoja myydään jo – tässä 7 kiinnostavinta mallia
Se on ihan helvetin sama mitä niissä ilmenee, sillä TM on joskus vuonna 1942 julistanut airbagit ihan huuhaaksi.Eihän tässä kohta malta odottaa niitä TM:n talvitestin tuloksia.
Ovet reistailevat, akut hyytyvät. Kuulostaa todella poikkeuksellisilta talviautoilun ongelmilta. Onneksi polttomoottoriautoissa ei näitä ongelma ole ollut enää varmaan vuosisataan, eikä pakkanen tietenkään myöskään vaikuta toimintamatkaan.
Mielenkiinnolla kyllä TM:ää täälläkin odotellaan. Taitaa ilmestyä vasta maaliskuun puolella.
Niin, miksiköhän pakkasessa käytetään jotain lohkolämmittimiä tai polttoainekäyttöisiä lisälämmittimiä, jos polttomoottoriautot ovat immuuneja pakkaselle.
Näin kylmäkäynnistys rasittaa moottoria ja kukkaroa - Vinkit oikeaan lämmitykseen!
Oliskohan lainaamasi viesti sisältänyt sarkasmia?
Sähköauto on ainakin kaupungissa ajavalle aivan yliverto talviauto. Ei tarvitse murehtia pelkän lyhyen ajon rasituksesta 12v akulle, auto lämpiää pikavauhtia ja lähtee aina käyntiin.
Se, että Teslan hilavitkutin-ovenkahvoissa on ongelmia ei varmaan tarkoita, että kaikissa autoissa on ovenkahvoissa ongelmia?
Tosi hyvä argumentti. Aika harvoin tulen ajatelleeksi tuota, kuinka kaupungissa -20 asteen pakkasessa töihin, harrastuksiin tai kauppaan ajaessa se 150km tulikin yhtäkkiä hupsistakeikkaa täyteen samalla kun vedin peräkärryä toimistolleni, eikä ollut mahdollisuutta ladata esimerkiksi yhdessä Helsingin 32 tai Tampereen/Turun seitsemästä pikalatausasemasta. Samalla kun joka päivä vedän peräkärryä. Toimistolleni. Kauppaan. Golfkentälle.Jonka jälkeen se alunperinkin lyhyt kantama surkastuu entisestään...
Mutku vain Teslalla voi vetää sitä peräkärryä.