Millaisia kokemuksia palstalaisilta löytyy C-sarjan Mersusta vm 2007-2009? Bensakoneiset C180/200 kiinnostavat.
Minulla on 2010 C180 CGI. Olen joskus ennenkin kirjoittanut aiheesta, mutta hieman varauksella suhtautuisin Kompressor-malleihin. Moottorin nimi on M271, kannattaa googlailla. Hyvin yleinen mielipide on, että jakoketjuilla pääsee pahimmillaan vain reippaasti alle 100 tkm. Liikenteessä noita on kuitenkin valtavat määrät, että tiedä sitten. Itse kuitenkin valitsin CGI:n jossa on samasta moottorista evo-versio, jossa esim. hitusen paksumman näköinen jakoketju.
Ensimmäisissä vuosimalleissa oli jotain virtalukko-ongelmia. Kaikissa lienee vakiovarusteena Parktronic-pysäköintitutka, jonka sensorit ovat kestoltaan surkeita. Ihmiset tilailevat niitä Ebaysta säkeittäin. Itsellänikin oikealla edessä näkyy haamuja, vaikka itse asiassa sensorit on ehjiä.
Noin muuten se on autona aivan mahtava. Hiljainen ja jämäkkä, ei nitise, vääntöä löytyy. Lähes kaikki on automaatteja, mutta itselläni on kuusivaihteinen manuaali, joten ei automaatin ominaisuuksista kokemusta.
Takavetoiseen tottuneelle ESP on vähän turhankin aggressiivinen, mutta kyllä siihen tottuu että perä ei irtoa ja korjausliike ei olekaan tarpeen. Hyvin pärjäsi käytetyillä kitkoilla, vaikka kerran joutuikin menemään yhdellä jäisellä rampilla 20 km/h nelipyöräluisussa, mikä hieman harmitti takana tullutta etuvetonastapakettiautoa. Itselläni siis vasta alle vuoden ollut tämä auto.