Autoiluketju

  • 3 206 912
  • 18 538

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ei kai kukaan ole luullut että mitatut co2 luvut ja todellisuus ovat jollain tavalla keskenään kytköksissä?

Nyt narahti Mercedes – "Vääristelystä 450 euron vuosikulut autoilijalle" | Taloussanomat

Tämäkin on jo vanha "totuus". Varsinkin "mersumiehet", ja miksei muutkin ovat aina tienneet että mersun ilmoittamat kulutuslukemat ovat todellisuutta paljon pienempiä. Mersuissa ajotietokonekin näyttää yleensä noin litran verran pienempää kulutusta, kuin todellisuus on. Tuon ominaisuuden saa toki korjattua mersun omalla diagnostiikkaohjelmalla, millä pystyy asettamaan itse haluamansa korjauskertoimen ajotietokoneeseen. Tuo itse uutinen on minun mielestä vähän turha, ja pelkästään otsikon lukemalla se vain suotta leimaa mersua samaan kastiin VAGin kanssa.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kävipä tuossa eilen sellainen pieni vahinko että kuskin nahkapenkkiin tuli viilto. Viilto on pitkittäissuunnassa penkin istuinosassa sivulla ja syypää on niinkin hassu kuin takin narusta riippunut metallinen kiristin.

No kuitenkin ajattelin kysäistä mikä olisi järkevin tapa korjailla tuo viilto? Ei kovin pitkä viilto, sellainen tulitikkuaskin pituinen. Osittain vielä pelkkä riipaisu, mutta ujosti jostain kohdin myös sisus pilkistää.

Onnistuuko näppärästi jollain nahan korjauspaketilla vai pitäisikö käyttää jossain liikkeessä? Sijainti on etelä-savo/keski-suomi akselilla eli jos hyviä kokemuksia on jostain firmasta niin ilolla otan vastaan!

Lainaan nyt härskisti itse itseäni, mahtaisiko jollain olla vinkkejä? Jäänyt vähän tämän päästökeskustelun jalkoihin viesti, mutta aiheeseen liittyen kyseessä on Passat. Tosin 2011 vuosimallia joka saattoi vissiin olla sitä peukaloimatonta versiota.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Lainaan nyt härskisti itse itseäni, mahtaisiko jollain olla vinkkejä? Jäänyt vähän tämän päästökeskustelun jalkoihin viesti, mutta aiheeseen liittyen kyseessä on Passat. Tosin 2011 vuosimallia joka saattoi vissiin olla sitä peukaloimatonta versiota.

Käytä jollakin ammattiverhoilijalla. Tulee paras lopputulos, tuo kun ei taida enää mennä millään itsehoitotuotteilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
CO2 päästöistä ja niiden toteutumisesta todellisuudessa on aika vaikea puhua kun ei ole mittalaitteita siivouskomerossa mutta jos se kulkee käsikädessä kulutuksen kanssa niin ainakaan itse en ole kokenut tulleeni mitenkään räikeästi kusetetuksi. Täällä pk-seudulla en ole päässyt yhdistettyyn kulutukseen millään ajamallani autolla, se on se kaupunkikulutus mikä lasketaan 40kmh keskinopeudesta se täsmää aika tarkalleen. Sen voi sitten alittaa litralla parilla riippuen autosta mikäli ajaa myös esim kehäteitä ruuhkattomana aikana.
Ainakin omien autojen ajotietokonearvot on kohtuu lähellä laskennallista ja samainen ajotietokone arvo esim 40kmh keskinopeudella vastaa aika tarkalleen valmistajan ilmoittamaa kaupunkikulutusta.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmaan jo on moni jossain somessa bongannutkin, mutta tulkoon nyt täälläkin kaiken skodatauhkan joukossa mainittua, että nyt on muuten ensimmäinen tyylikäs BMW:kin nähnyt päivänvalon, nimittäin tämä M3.
Lähtökohta siis tässä.

En oikein tiedä mitä tuosta voi sanoa. Todella hämmentävää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kai siinä sinänsä mitään uutta ole, että dieselautojen päästöt (josta kulutus tietysti helpoiten kuluttajankin havaittavissa) on todellisuudessa suuremmat kuin virallisissa päästötesteissä. Adacilla on nyt siis tutkimustietoa tästä, ja ilmeisesti uusien normien myötä tilanne paranee?
Volkkari ilmeisesti edelleen on ainoa joka ei virallisissa testeissäkään pärjää ilman kusetusta. Tai siis ainoa kiinni jäänyt, toistaiseksi.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis

TW

Jäsen

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Ei kai siinä sinänsä mitään uutta ole, että dieselautojen päästöt (josta kulutus tietysti helpoiten kuluttajankin havaittavissa) on todellisuudessa suuremmat kuin virallisissa päästötesteissä. Adacilla on nyt siis tutkimustietoa tästä, ja ilmeisesti uusien normien myötä tilanne paranee?

Adacin testissä on mitattu typen oksideja, joita dieselmoottorista tulee sitä enemmän mitä "paremmin" moottori toimii. Juuri tästä syystä huijausvolkkareidenkin kulutus (ja muut päästöt kuten CO2) tulee korjausten jälkeen hiukan nousemaan ja teho laskemaan. Oikeaoppinen tapa päästä typen oksideista eroon on kerätä ne talteen urealoukulla tms., mutta ko. teknologiaa on vain harvoissa autoissa ja kaikissa muissa ne pyritään pitämään kurissa moottoriohjelmoinnin keinoin (käytännössä rajoittamalla moottorin toimintalämpötilaa, mikä on helppo säätää erilaiseksi testitilanteessa). Ei ole siis mikään ihme, että muidenkin dieseleiden kuin volkkareiden NOx-päästöt ylittävät normaalikäytössä raja-arvot selvästi, vaikka testeissä vihreää valoa tuleekin.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
USA:n autoteollisuus sai hienon päänahan, kun lopulta löysi VAG:n huijaustavan. Jenkkilässä ei olla oikeen koskaan arvostettu Diesel autoja ja nyt kun VW löi itsensä ekologisena ja tehokkaana läpi markkinoilla, niin kiire tuli vastareagointiin. Kun VAG:n "nokivasarat" alkoivat olla imagomyyntinsä huipulla, niin sitten oli kiva tiputtaa peltikasat alas. VAG:n korjauskamppanja maksaa ainakin 6 miljardia ja siihen oikeudenkäyntikulut ja korvaukset päälle. Korvauksisita tulee isoja, sillä 150 hepan koneista lähtee 10-20 pollea pois ja koneesta kaiketi tulee hieman janoisempi. Tämähän ei kuluttajalle käy.Toki VAG on yhtiö joka tästä nousee, mutta jenkkilä on pitkäksi aikaa mennyttä. LongliveV8
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Perheestä löytyy yksi tuollainen 200tkm ajettu Volvo S80 -01 vuosmalli, joka vuosi joutunut etupäähän jonkunlaisen osan vaihdatuttamaan, viimeeksi keväällä.
Jos tiessä yhtään pientä epätasaisuutta niin oikeasta etupäästä kuuluu klonks ja sama juttu kotipihaan autotalliin ajaessa kun joutuu pienen kynnyksen yli ajamaan
Mikähän helvetti siellä menee paskaksi kun kaikki osat ovat vaihtuneet parin vuoden sisään.. joutunee varmaan purkaamolle viedä kohta.
 

Tuamas

Jäsen
Jos tiessä yhtään pientä epätasaisuutta niin oikeasta etupäästä kuuluu klonks ja sama juttu kotipihaan autotalliin ajaessa kun joutuu pienen kynnyksen yli ajamaan
Mikähän helvetti siellä menee paskaksi kun kaikki osat ovat vaihtuneet parin vuoden sisään.. joutunee varmaan purkaamolle viedä kohta.

Koiranluut tai sitten ne iskarin kumit, noi molemmat aiheutti kaverilla tuon tyyppistä kolinaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ai että vituttaa taas nämä autot. Monasti olen tässä ketjussa kehunut omaa Seat Toledoani 1,9TDI, -04 ja ajettu 290tkm. Kuluvan vuoden 2015 aikana ollut pajalla varmaan 2kk ja rahaa palanut parisen tonnia pelkkiin remontteihin. Viimeisen huollon yhteydessä ei edes kaikkia vikakoodeja saatu kuitattua, vaan vielä siellä mörkönä on jotain vikoja korjaamatta. Vakituinen korjaajani suositteli Seatin laittamista kiertoon, ja tarkoitukseni oli ostaa isältäni VW Passat -081,9TDI aj 199tkm. Kuin kirsikkana kakun päälle, alle viikko siitä kun sain oman autoni pajalta ja alettiin ihan tosissaan suunnittelemaan isäukon kanssa auton vaihtoa, niin eikö perkele Passat jättänyt sitten tielle kun öljyt tuli pihalle. Diagnoosina nyt tuli että moottorista tuli sisuskalut ulos ja koko tekniikka täytyy käytännössä vaihtaa. Vituttaa niin että veri ei kierrä. Monet aina kehuvat näitä Volkkarin yksysi turbodieseleitä, mutta en tiedä kuinka saatanan huonoja ne Volkkarin muut mallit on jos tämä on se paras. Arrgh, ja meidän käytössä autoja vielä oikeasti huolletaan, niitä ei huudateta jne nättiä käyttöä. Alkaa olla VAG-kiintiö täynnä.

Ideoita mistä lähteä metsästämään uutta tekniikkaa Passatin keulille? Auto ostettiin käytettynä merkkiliikkeestä kolmisen vuotta sitten, ei taida olla mitään apuja sieltäkään tulossa koska niin pitkä aika ostosta.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos itse onnistuu vaihto, tai esim. tutun pajalla niin tilaa vaihtokoneen ebaystä ja myy rikkoutuneen koneen ehjät osat (apulaitteita jne) pois niin ei ole rahallinen tappio niin paha kuin voisi luulla. Samalla kunnon perushuolto uudelle koneelle ennen asennusta ja eikuvvuan kovaa ajoa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jos itse onnistuu vaihto, tai esim. tutun pajalla niin tilaa vaihtokoneen ebaystä ja myy rikkoutuneen koneen ehjät osat (apulaitteita jne) pois niin ei ole rahallinen tappio niin paha kuin voisi luulla. Samalla kunnon perushuolto uudelle koneelle ennen asennusta ja eikuvvuan kovaa ajoa.
Siinähän se, kun oma taito rajoittuu öljyn vaihtamiseen. Tutulla pajalla auto tällä hetkellä makaa ja korjaajalla on ebay hallussa, mutta koska kaveri tekee tätä päivätöikseen, ja joutuu myös rassaamaan muitakin autoja eli ei voi ns panostaa täysillä meidän autoomme. Ei olisi oikein aikaa seisottaa autoa pajalla viikkotolkulla joten nopeat ratkaisut olisi jees. Kauankohan kestää toimittaa jostain Saksan ebaysta Suomeen moottori? Jotain pikkuosia olen Saksasta tilannut, ja ihan parissa-kolmessa päivässä ovat kotiovelle tulleet. Entäs isot osat kuten moottori? Ja tuleeko rahtikulut niin suuriksi että kannattaa tähyillä kotimaan markkinoita?
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Ideoita mistä lähteä metsästämään uutta tekniikkaa Passatin keulille? Auto ostettiin käytettynä merkkiliikkeestä kolmisen vuotta sitten, ei taida olla mitään apuja sieltäkään tulossa koska niin pitkä aika ostosta.
Noita Volkkarikonsernin vekottimia on Suomessa niin paljon (puuhun ajettuna) että tuskin sitä pataa kannattaa alkaa Saksasta asti etsimään. Rohkenisin epäillä että VW-moottoreista on Suomessa ylivoimaisesti paras tarjonta kaikista merkeistä kun samat padat nakuttaa neljän suositun automerkin keulilla.

Kehottaisin kysymään vakimekaanikolta moottorin tarkka malli ja sitten kollaamaan vaikka tällaisella haulla:Moottori diesel | Moottorit ja moottorin osat varaosat - Autopurkaamot.com
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Noita Volkkarikonsernin vekottimia on Suomessa niin paljon (puuhun ajettuna) että tuskin sitä pataa kannattaa alkaa Saksasta asti etsimään. Rohkenisin epäillä että VW-moottoreista on Suomessa ylivoimaisesti paras tarjonta kaikista merkeistä kun samat padat nakuttaa neljän suositun automerkin keulilla.

Kehottaisin kysymään vakimekaanikolta moottorin tarkka malli ja sitten kollaamaan vaikka tällaisella haulla:Moottori diesel | Moottorit ja moottorin osat varaosat - Autopurkaamot.com
Tuota Autopurkaamot.comia selailin jo tässä viikolla ja mua ihmetytti että miksei yhdessäkään noista voida mainita paljonko sillä moottorilla on ajettu. Villi veikkaus että ovat niitä yli 300tkm rallateltuja, ja eipä oikein innostaisi laittaa keulille enemmän ajettua moottoria kuin nykyinen. Samoin takuut sun muut jäävät hämärän peittoon. Saksasta mitä katselin niin sieltä saisi "Suomen hintatasolla" jotain reilusti alle 100tkm ajettuja kunnostettuja moottoreita, 12kk takuulla ilman km-rajoitusta. Ja mitä nyt yhtä autoharrastaja-tuttua haastattelin, niin kuulemma yllättävän halvat ovat lähetyskulut Saksasta Suomeen. Siinä ei loppupeleissä ole paljoa eroa hinnassa tuodaanko se moottori mulle Turusta vai Berliinistä. Näiden asioiden takia tässä on etusijalla lapinpolttajien valikoima, mutta saa nähdä mitä korjaajani on asiasta mieltä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kauankohan kestää toimittaa jostain Saksan ebaysta Suomeen moottori? Jotain pikkuosia olen Saksasta tilannut, ja ihan parissa-kolmessa päivässä ovat kotiovelle tulleet. Entäs isot osat kuten moottori? Ja tuleeko rahtikulut niin suuriksi että kannattaa tähyillä kotimaan markkinoita?
Heitetään nyt arvioksi että maksimissaan viikko puolitoista menee saksasta siihen että moottori on pihallasi. Ja mitä saksalaisten kanssa kauppaa käynyt niin reilua sakkia (vaikka en oo kyllä koskaan auton moottoria ostanut). Jos lisätietoja kysyt niin aika todennäköisesti vastaavat.

Rahtikulut pikaisesti vilkaistuna saattaa olla jotain 80-120e luokkaa jos keskiarvo otetaan huomioon. Jotenkin mulla on semmoinen kutina että Saksasta vois olla parempi hommata varaosat moiseen, mutta korjaajan mielipide kantsii ottaa kanssa huomioon.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Heitetään nyt arvioksi että maksimissaan viikko puolitoista menee saksasta siihen että moottori on pihallasi. Ja mitä saksalaisten kanssa kauppaa käynyt niin reilua sakkia (vaikka en oo kyllä koskaan auton moottoria ostanut). Jos lisätietoja kysyt niin aika todennäköisesti vastaavat.

Rahtikulut pikaisesti vilkaistuna saattaa olla jotain 80-120e luokkaa jos keskiarvo otetaan huomioon. Jotenkin mulla on semmoinen kutina että Saksasta vois olla parempi hommata varaosat moiseen, mutta korjaajan mielipide kantsii ottaa kanssa huomioon.
Joo mulla on kanssa sellainen kuva että noin satasen maksaisi rahdit Suomeen "kotiovelle tuotuna", tosin tässä tapauksessa kotioveksi kannattaisi varmaan ilmoittaa oma kanta-pajani.

Ebaysta on tullut kahdesti tilattua osaa, ja molemmat kerrat oli kyllä helvetin hyvä palvelu. Ainakin jos vertaa kotimaan tarjontaan. Toisella kerralla ostin sellaista "turhaa tuning-hilpettä", lepuutustuki ja polkimet mallia OEM, vähän paremmat kun noi alkuperäiset muoviset. Onhan siitä jo aikaa reilu pari vuotta, mutta yllätyin miten nopeasti ne tuli, olisinko tehnyt tilauksen perjantai-iltana ja osat oli omassa postilaatikossani (ihan oikeasti, ei tarvinnut lähteä mistään Matkahuollosta hakemaan) jo tiistaina. Nämä ulkomuistista, en aivan varmaksi sano. Jos olisin tilannut samat palikat kotimaasta Slamitilta, niin toimitus olisi ollut noin kuukauden ja hinta 30-50% enemmän. Jotkuthan väittää että Slamit toimii sillä periaatteella että itse tilaavat ensin Ebaysta ja välikätenä toimittavat sitten Suomeen asiakkaille. En tiedä, mutta voi siinä perääkin hinnoista ja toimitusajoista päätellen olla.

Toinen kerta oli kun ilmastoinnin kompurastani hukkui ns magneettikytkin. Jostain käsittämättömästä syystä tuota osaa ei saa erikseen, vaan täytyy ostaa koko vitun kompura, hintaan 600e. Joku Laakkosen huolto olisi mulle varmaan myyny tuon koko kompuran, mutta onneksi tuo samainen sympaattinen pikkupajani osasi ettiä mulle Ebaysta sen osan. Maksoi vissiin 55e sis postit kotiovelle tuotuna. Ja olisi saattanut löytyä halvemmallakin, mutta nappasin sen ensimmäisen silmiini osuneen mallin koska oli vähän kiire saada heinäkuussa ilmastointi toimimaan.

Eli täällä siis kahdesti Ebay.de:tä käytetty, ja täytyy suositella palvelua. Säästää pitkän pennin autoillessa kun edes vähän perehtyy tuohon saittiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös