Heitetään nyt arvioksi että maksimissaan viikko puolitoista menee saksasta siihen että moottori on pihallasi. Ja mitä saksalaisten kanssa kauppaa käynyt niin reilua sakkia (vaikka en oo kyllä koskaan auton moottoria ostanut). Jos lisätietoja kysyt niin aika todennäköisesti vastaavat.
Rahtikulut pikaisesti vilkaistuna saattaa olla jotain 80-120e luokkaa jos keskiarvo otetaan huomioon. Jotenkin mulla on semmoinen kutina että Saksasta vois olla parempi hommata varaosat moiseen, mutta korjaajan mielipide kantsii ottaa kanssa huomioon.
Joo mulla on kanssa sellainen kuva että noin satasen maksaisi rahdit Suomeen "kotiovelle tuotuna", tosin tässä tapauksessa kotioveksi kannattaisi varmaan ilmoittaa oma kanta-pajani.
Ebaysta on tullut kahdesti tilattua osaa, ja molemmat kerrat oli kyllä helvetin hyvä palvelu. Ainakin jos vertaa kotimaan tarjontaan. Toisella kerralla ostin sellaista "turhaa tuning-hilpettä", lepuutustuki ja polkimet mallia OEM, vähän paremmat kun noi alkuperäiset muoviset. Onhan siitä jo aikaa reilu pari vuotta, mutta yllätyin miten nopeasti ne tuli, olisinko tehnyt tilauksen perjantai-iltana ja osat oli omassa postilaatikossani (ihan oikeasti, ei tarvinnut lähteä mistään Matkahuollosta hakemaan) jo tiistaina. Nämä ulkomuistista, en aivan varmaksi sano. Jos olisin tilannut samat palikat kotimaasta Slamitilta, niin toimitus olisi ollut noin kuukauden ja hinta 30-50% enemmän. Jotkuthan väittää että Slamit toimii sillä periaatteella että itse tilaavat ensin Ebaysta ja välikätenä toimittavat sitten Suomeen asiakkaille. En tiedä, mutta voi siinä perääkin hinnoista ja toimitusajoista päätellen olla.
Toinen kerta oli kun ilmastoinnin kompurastani hukkui ns magneettikytkin. Jostain käsittämättömästä syystä tuota osaa ei saa erikseen, vaan täytyy ostaa koko vitun kompura, hintaan 600e. Joku Laakkosen huolto olisi mulle varmaan myyny tuon koko kompuran, mutta onneksi tuo samainen sympaattinen pikkupajani osasi ettiä mulle Ebaysta sen osan. Maksoi vissiin 55e sis postit kotiovelle tuotuna. Ja olisi saattanut löytyä halvemmallakin, mutta nappasin sen ensimmäisen silmiini osuneen mallin koska oli vähän kiire saada heinäkuussa ilmastointi toimimaan.
Eli täällä siis kahdesti Ebay.de:tä käytetty, ja täytyy suositella palvelua. Säästää pitkän pennin autoillessa kun edes vähän perehtyy tuohon saittiin.