On kyllä jännä, jos VW-konserni on ainoa joka tässä on systemaattisesti kusettanut. Tuntuu hassulta että maailman suurin autonvalmistaja olisi ainoa joka ei selviäisi päästörajoista edes puijauksensa paremmin peittämällä. Toisaalta, eikös volkkarin dieselkoneissa ole jo aika perinteisestikin ollut naurettavan suuri öljynkulutus, joka taas kielisi siitä että kitkan (=päästöjen?) kanssa on ollut todellisia, muita valmistajia vakavampia ongelmia.Nyt tunnusti Audi: huijaus koskee 2,1 miljoonaa autoa | Taloussanomat
Kyllä tulee nyt VAG:lle lunta tupaan. Tässä muhii Saksan koko taloudelle aikamoinen pommi.
Taisi öljynkulutus sittenkin olla enempi noiden volkkarin bensakoneiden vaiva ilmeisesti.
Olen antanut itselleni kertoa että vagista puhuminen on vanhaa tietoa?
Ei kun tarkoitin että Volkkari-konsernia ei kuuluisi enää nimittää Vagiksi. Siksi siis puhuin vaan volkkarista, vastuu jää kuulijalle ymmärtää mitkä merkit se kattaa, mutta niinhän se olisi vaginkin tapauksessa.Kommentoitko mun viestiä? Kerro lisää.
_
Ei kun tarkoitin että Volkkari-konsernia ei kuuluisi enää nimittää Vagiksi. Siksi siis puhuin vaan volkkarista, vastuu jää kuulijalle ymmärtää mitkä merkit se kattaa, mutta niinhän se olisi vaginkin tapauksessa.
Ei kun tarkoitin että Volkkari-konsernia ei kuuluisi enää nimittää Vagiksi. Siksi siis puhuin vaan volkkarista, vastuu jää kuulijalle ymmärtää mitkä merkit se kattaa, mutta niinhän se olisi vaginkin tapauksessa.
VAG konserni on valmis, nyt odotellaan sitten muiden merkkien kärähtämistä, koska se on varma, että samaa on tehty myös muiden merkkien toimesta.
Miksi odotellaan, johan se baijerilainenkin huijaribrändi kärähti.
Lehti: BMW ylittää EU:n päästörajoja | Taloussanomat
Volkkari Suomessa pitää kuitenkin ihmisiä keskimääräistä tyhmempinä
Toinen auto vaihtui Toyotaan ja sillä on nyt reilu 3000 km takana ja tällä hetkellä auton kulutus on vain noin 44% korkeampi kuin valmistajan ilmoittama luku oli. Käytin autoa huollossa, kun sisävalot eivät pelanneet ja samalla kyselin tuota, niin on kuulemma aikalailla normaali lukema...
Iltalehti kirjoitti:Tekniikan Maailman mittasi 10 auton todelliset päästöluvut ja kulutuslukemat.
Suurimmat heitot ilmoitetuissa keskikulutuslukemissa olivat jopa 2,5 litraa sadalla kilometrillä ja päästölukemissa oli suurimmillaan jopa 34 prosentin ero ilmoitettuun verrattuna.
Syyksi ilmoitettujen ja tosielämän lukujen eroavaisuuksiin TM pitää EU:n käyttämää menetelmää, jossa päästömittaussyklin ajovastuksia mitataan dynamometrillä todellisen ajon sijasta.
Tekniikka & Talous kirjoitti:Autojen polttoaineen kulutusta mittaavat EU-testit suoritetaan vuodesta 2017 alkaen tiellä laboratorion sijaan, jos uudet testisäädökset menevät läpi.
Voisiko joku kertoa tyhmemmälle, että eikö diesel-autojen päästöjä mitata pakoputken päästä tulevasta kaasusta? Jos mitataan, niin miten tässä voi huijata jollain ohjelmalla? Eikö päästöjen siinä tilanteessa pidä olla katsastuskonttorin mittauslaitteen hyväksymällä tasolla?
Ymmärrän, että jos mittaus tehtäisiin jollain moottoriin pistokkeeella kytkettävällä tietokoneella, niin sitä voisi ohjelmalla huijata.