Mainos

Autoiluketju

  • 3 337 571
  • 19 050

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt tunnusti Audi: huijaus koskee 2,1 miljoonaa autoa | Taloussanomat

Kyllä tulee nyt VAG:lle lunta tupaan. Tässä muhii Saksan koko taloudelle aikamoinen pommi.
On kyllä jännä, jos VW-konserni on ainoa joka tässä on systemaattisesti kusettanut. Tuntuu hassulta että maailman suurin autonvalmistaja olisi ainoa joka ei selviäisi päästörajoista edes puijauksensa paremmin peittämällä. Toisaalta, eikös volkkarin dieselkoneissa ole jo aika perinteisestikin ollut naurettavan suuri öljynkulutus, joka taas kielisi siitä että kitkan (=päästöjen?) kanssa on ollut todellisia, muita valmistajia vakavampia ongelmia.
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itellä 09 Passat 2.0 TDI ja 30 tkm öljynvaihtovälillä olen lisännyt öljyä keskimäärin 1 dl. Autolla ajettu nyt 185tkm. Olen kyllä kuullut joillakin menevän enemmän öljyä (0,5-1 l), mutta oman kokemuksen mukaan ei vie öljyä sen enempää kuin muutkaan.

Itse kanssa ihmettelen jos VAG jää ainoana kiinni tässä jupakassa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taisi öljynkulutus sittenkin olla enempi noiden volkkarin bensakoneiden vaiva ilmeisesti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Taisi öljynkulutus sittenkin olla enempi noiden volkkarin bensakoneiden vaiva ilmeisesti.

Tarkentaen eli VAG:ien bensakoneiden ongelma. Ettei kukaan äkkiseltään luule että vain volkkarin TSI:t syö öljyä konsernin bensakoneista. Öljynsyöntiongelmat alkoi tietääkseni jo surullisen kuuluisasta FSI vaparista mihin sai lisätä tonkkakaupalla öljyä ja sieltä ainakin osittain ongelmat periytynyt TFSI koneisiin, onko sitten sama asia kuin tämä Audi-myyjän minullekin henkilökohtaisesti myöntämä "kiertokankiongelma" ja öljynsyönti joka on jatkunut TFSI koneissa ainakin tuonne 2012 tienoolle saakka.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen antanut itselleni kertoa että vagista puhuminen on vanhaa tietoa?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen antanut itselleni kertoa että vagista puhuminen on vanhaa tietoa?

Kommentoitko mun viestiä? Kerro lisää.
Mä olen saanut ihan faktatietoa koko konsernin autoista niin käyttäjiltä kuin audi centerin myyjältä, todella laaja skaala ongelmaisia FSI ja TFSI koneitä, FSI ongelmat juontaa jo yli 10 vuoden päähän ja TFSI ongelmat koko konsernin samoilla moottoreilla noin vuosille 2008-2012.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kommentoitko mun viestiä? Kerro lisää.
_
Ei kun tarkoitin että Volkkari-konsernia ei kuuluisi enää nimittää Vagiksi. Siksi siis puhuin vaan volkkarista, vastuu jää kuulijalle ymmärtää mitkä merkit se kattaa, mutta niinhän se olisi vaginkin tapauksessa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei kun tarkoitin että Volkkari-konsernia ei kuuluisi enää nimittää Vagiksi. Siksi siis puhuin vaan volkkarista, vastuu jää kuulijalle ymmärtää mitkä merkit se kattaa, mutta niinhän se olisi vaginkin tapauksessa.

Näinpä, sorry väärinkäsitys. Särähti mun korvaan ja varmaan särähti monen muunkin joka ensilukemalta luulee että vain VW:stä kyse. Mutta nyt tuli selväksi.

_
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Ei kun tarkoitin että Volkkari-konsernia ei kuuluisi enää nimittää Vagiksi. Siksi siis puhuin vaan volkkarista, vastuu jää kuulijalle ymmärtää mitkä merkit se kattaa, mutta niinhän se olisi vaginkin tapauksessa.

Niin no virallisesti tuo lyhenne ei ole enää käytössä, mutta tuskinpa ketään haittaa jos puhekielessä tai vaikka foorumeille kirjoitettuna sitä käyttää. Silloin ei ainakaan tulisi niitä väärinkäsityksiä. Suurimmalle osalle kun volkkari on nimenomaan Volkswagen ja VAG koko konserni kaikkine merkkeineen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Typerää uutisiointia kun typerämpikin tajuaa, että konsernin laajuinen soppa. Samat moottorit käytössä näillä merkeillä, niin sitten pitää odotella jokaista yksitellen. Volkkari Suomessa pitää kuitenkin ihmisiä keskimääräistä tyhmempinä, kun kertovat etteivät tiedä heidän myytyjen autojen määrää Suomessa. Skoda näemmä pitää samaa linjaa. Tosin Helkama-Auto on muutenkin niin susi maahantuoja, etteivät odotukset voi olla kovin korkealla.

VAG konserni on valmis, nyt odotellaan sitten muiden merkkien kärähtämistä, koska se on varma, että samaa on tehty myös muiden merkkien toimesta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Auto Bild jo pyysi tosiaan anteeksi tuota Bimmeri-juttuaan...

Ja tässä pitää nyt tosiaan erottaa testi- ja todellisen kulutuksen / päästöjen ero ja tarkoituksellinen "dopingin käyttö". VAG brändit on dopanneet, muut tämän hetken tiedon mukaan eivät, muutetaan lausuntoa jos todisteita löytyy.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Juuri kesällä vaihdoin pois kaksi vielä "puhtaalla" koneellä käynyttä TDI VAGia, kun talouden Seatit pistettiin kiertoon. Tosin toinen on vielä pihassa, kun odotellaan suorastaan vesi kielellä uutta "likaista" TDI Passatia. Jostain syystä autoliikkeen suunnalta yhteydenpito on ollut todella nihkeää ja luvattu toimitusaika alkaa olla jo paukkunut ja viimeisimmän tiedon sain syyskuun alkupuolella, että olisi tulossa viime viikolla.

Toinen auto vaihtui Toyotaan ja sillä on nyt reilu 3000 km takana ja tällä hetkellä auton kulutus on vain noin 44% korkeampi kuin valmistajan ilmoittama luku oli. Käytin autoa huollossa, kun sisävalot eivät pelanneet ja samalla kyselin tuota, niin on kuulemma aikalailla normaali lukema...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Volkkari Suomessa pitää kuitenkin ihmisiä keskimääräistä tyhmempinä

No tämä on kyllä totta. Aika monta TSI-mottien jakopäätä ja DSG-askia vaihdettu artistin maksaessa.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toinen auto vaihtui Toyotaan ja sillä on nyt reilu 3000 km takana ja tällä hetkellä auton kulutus on vain noin 44% korkeampi kuin valmistajan ilmoittama luku oli. Käytin autoa huollossa, kun sisävalot eivät pelanneet ja samalla kyselin tuota, niin on kuulemma aikalailla normaali lukema...

Tämähän ei ole mitään uutta valitettavasti.

Iltalehden 2012 vuoden uutinen kulutuslukemista
Iltalehti kirjoitti:
Tekniikan Maailman mittasi 10 auton todelliset päästöluvut ja kulutuslukemat.
Suurimmat heitot ilmoitetuissa keskikulutuslukemissa olivat jopa 2,5 litraa sadalla kilometrillä ja päästölukemissa oli suurimmillaan jopa 34 prosentin ero ilmoitettuun verrattuna.

Syyksi ilmoitettujen ja tosielämän lukujen eroavaisuuksiin TM pitää EU:n käyttämää menetelmää, jossa päästömittaussyklin ajovastuksia mitataan dynamometrillä todellisen ajon sijasta.

^^ Toukokuussa 2015 Tekniikka & Talous uutisoi
Kulutustestit halutaan laboratoriosta kadulle - Autonvalmistajat joutuvat kohta kertomaan todelliset lukemat.

Tekniikka & Talous kirjoitti:
Autojen polttoaineen kulutusta mittaavat EU-testit suoritetaan vuodesta 2017 alkaen tiellä laboratorion sijaan, jos uudet testisäädökset menevät läpi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Voisiko joku kertoa tyhmemmälle, että eikö diesel-autojen päästöjä mitata pakoputken päästä tulevasta kaasusta? Jos mitataan, niin miten tässä voi huijata jollain ohjelmalla? Eikö päästöjen siinä tilanteessa pidä olla katsastuskonttorin mittauslaitteen hyväksymällä tasolla?
Ymmärrän, että jos mittaus tehtäisiin jollain moottoriin pistokkeeella kytkettävällä tietokoneella, niin sitä voisi ohjelmalla huijata.
Vai onko kyse siitä, että päästöt pysyvät laillisten arvojen puitteissa, mutta ovat huonommat kuin VW lupaa?
 

Tuamas

Jäsen
Voisiko joku kertoa tyhmemmälle, että eikö diesel-autojen päästöjä mitata pakoputken päästä tulevasta kaasusta? Jos mitataan, niin miten tässä voi huijata jollain ohjelmalla? Eikö päästöjen siinä tilanteessa pidä olla katsastuskonttorin mittauslaitteen hyväksymällä tasolla?
Ymmärrän, että jos mittaus tehtäisiin jollain moottoriin pistokkeeella kytkettävällä tietokoneella, niin sitä voisi ohjelmalla huijata.

Auto tunnistaa jollain perusteella sen, että nyt mitataan päästöjä ja ohjelmoi itsensä vähäpäästöisempään tilaan.

Tässä käytännössä selitettynä
Ohjelmoinnin helppous oli liian suuri kiusaus Volkkarille - T&T

Ja kyseessä ei siis ole katsastuksessa mitattavat päästöt, vaan laboratorio-olosuhteissa tehtävät mittaukset joilla mitataan sitä meneekö auto päästönormeihin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
EI dieselauton katsastuksessa mitata NOx päästöjä vaan savukaasuja. Eli mittalaite mittaa kuinka paksu savu putkesta tulee. Mitta-arvona muistaakseni se kuinka paljon valoa pääsee läpi savusta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eikös jossain ollut, että esim. Suomessa noita NOx-päästöjä kykenee mittaamaan vain VTT?

Ja jostain myös kuulin (oliko Tuulilasi-TV?), että tuo VAG-patentti toimi silloin kun vain etupyörät pyörivät ja konepelti on auki... Simple!

edith; ja vielä sellainen juttu tähän "PRKL ne todelliset kulutukset esiin, meitä on huijattu"-huutamiseen, että käsi ylös kuka kuvittelee etteikö Suomen verottaja ota saman tien ne vähän korkeammat CO2-päästöt verolaskennan perusteeksi? Pannaan Suomi kuntoon ja valtion velka maksuun...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös