Neuvokaas pientä ihmistä autoasiassa. Ostin keskiviikkona auton jossa piti olla hyvät renkaat, liikkeessä katselin että ihan asialliselta ne näyttää, nokian hakkapeliitat kitka talvirenkaat jotka oli auton alla. Koeajolla tuntui pientä tärinää ja mainitsin siitä myyjälle joka sanoi että se häviää kun tasapainotat renkaat. Kesärenkaiden piti olla myös hyvät, joista yksi vain oli peräkontissa, joka olikin kaikin puolin kunnossa oleva. Sanoin tekeväni kaupat jos liike katsastaa auton ja niin he tekivät, huomautuksitta läpi ja auto luovutettiin minulle perjantai iltana.
Eilen päivänvalossa katselin näitä renkaita ja huomasin että yksi takarengas onkin vanha nastarengas josta on nastat revitty irti ja muut nokian hakkapeliitta kitkat. Vein auton ajettavaksi kaverille joka on kyseisen auton merkkihuollossa töissä ja kysyin että johtuuko tärinä pelkistä renkaista vai kenties laakerista. Johtuuhan se kun aurauskulmat on päin helvettiä ja renkaiden sisäpinta kulunut epätasaisesti, joita en tarkistanut kaupassa, katselin vain päältäpäin että kuviota on. Siitä sitten kotiin tarkistamaan nämä myyjän kehumat "hyvät kesärenkaat joilla ajaa muutaman kesän" jotka oli pakattu pusseihin, paitsi tämä yksi hyvä kuntoinen ja nekin yhtälailla sisäpinnalta kuluneet. kaveri koeajoi myös ja totesi että auto on lastutettu, jota en itse voinut havaita, eikä siitä mainittu. Vaihdokissa oli 102hv ja tässä uudessa vakiona 200hv, ajattelin vain että kai sen vähän eritavalla kuuluukin liikkua. Lisäksi rekisterikilven valot ei pala, eikä tästäkään ole huomautuksia tullut katsastuksessa laittoman taka akseliston lisäksi.
Onko mulla mitään oikeuksia vaatia uusia renkaita, pyöränsuuntausta tai vaikka koko kaupanpurkua virheellisestä tiedosta moottoria koskien. Otin autoon vielä finnturvan joka takaa aika kattavasti auton rikkoontumisen, mutta jos siinä on lastu ja menee päreiksi niin vakuutus ei takaa mitään.
Tyhmyydestä sakotetaan..