Autoiluketju

  • 3 192 711
  • 18 516

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli mieleen, että eikö Väsyneille Käsille Avensis kelpaisi? Saman koko luokan auto kuin tuo Mazda 6 ja käytettyinä on aika hyvin tarjolla ja hyvään hintaan. Itsellä ollut vuodesta 2006 kolme Avensiksen diesel farkkua ja kaikki ovat olleet hyviä. Ei mitään pahaa sanottavaa. Nykyisellä tulee vuodet täyteen ensi keväänä ja sitten taas ihmetellään mitä työantaja ehdottaa.
 
Tuli mieleen, että eikö Väsyneille Käsille Avensis kelpaisi? Saman koko luokan auto kuin tuo Mazda 6 ja käytettyinä on aika hyvin tarjolla ja hyvään hintaan. Itsellä ollut vuodesta 2006 kolme Avensiksen diesel farkkua ja kaikki ovat olleet hyviä. Ei mitään pahaa sanottavaa. Nykyisellä tulee vuodet täyteen ensi keväänä ja sitten taas ihmetellään mitä työantaja ehdottaa.
Kävisi. Tuntuu vain olevan hakemassani hintaluokassa reippaamin ajettuja tai sitten vanhempia malleja. Ja sen verran olen feminiininen, että Avensiksen vanha koppa ei miellytä. Uudenmallisen Avensiksen ottaisin kiljuen.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kävisi. Tuntuu vain olevan hakemassani hintaluokassa reippaamin ajettuja tai sitten vanhempia malleja. Ja sen verran olen feminiininen, että Avensiksen vanha koppa ei miellytä. Uudenmallisen Avensiksen ottaisin kiljuen.

Ok. Se 2006 vuoden koppa oli aika ruma. Sitten 2009 oli hyvä ja nyt käytössä oleva 2012 vielä paremman näköinen. Mikä hintaluokka olisi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Farkku vai Sedan?
 
Ok. Se 2006 vuoden koppa oli aika ruma. Sitten 2009 oli hyvä ja nyt käytössä oleva 2012 vielä paremman näköinen. Mikä hintaluokka olisi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Farkku vai Sedan?
2009 ei vielä minun silmää miellytä, 2012 sitten jo paljonkin. Olen nyt pääosin katsellut sellaisia max. 14 000 € kulkupelejä. Sinänsä ei ole väliä millainen perä on, nytkin olen sedanilla pärjännyt viime vuodet.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
2009 ei vielä minun silmää miellytä, 2012 sitten jo paljonkin. Olen nyt pääosin katsellut sellaisia max. 14 000 € kulkupelejä. Sinänsä ei ole väliä millainen perä on, nytkin olen sedanilla pärjännyt viime vuodet.

2009 vs 2012 korilla on aika vähän eroa mielestäni. 2012 on ehkä keulasta vähän linjakkaampi, mutta ei paljoa.
Autokauppias sanoi aikanaan, että Avensiksesta tulee yleensä kuuden vuoden välein uusi kori (kuten tapahtui 2009) ja kolmen vuoden välein facelift (kuten kävi 2012).

2009: Autoesittely Toyota Avensis (2009) - Automerkit.fi

2012: Autoesittely Toyota Avensis 2012 - Autotalli.com

Tässä vielä ihan hyvä tarjous Seinäjoella:
Myydään Toyota Avensis 2009, Seinäjoki (VXC-576) - Autotalli.com
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Astran kyydissä olen ollut. Kuski oli kauniisti sanottuna kyrpiintynyt koko autoon. Maantienopeuksilla piti ottaa ilmastointi pois päältä ohituksen ajaksi, muuten ei kiihtynyt. Loppua kohti kiihtyvällä tahdilla tuli kuulemma myös pikkuvikoja ja sitten vaihtui kiesi. Jos olisi ihan pakko ottaa Opel, Insigniaa voisin harkita. Mutta sepä onkin ihan eri hintaluokkaa Astraan verrattuna, joten tuskin kilpailevat samassa sarjassa. Ja tuohon Insignian sarjaan taitaa tuo Passatkin paremmin osua.

Kaikenlaisia juttujahan löytyy. Mulla on Astra 1.8 farmari vm. 2007 ja sillä oli ostettaessa ajettu 60 000. Nyt vajaan 1,5 vuoden käytön jälkeen kilometrejä on jo 95 000. Ainoa merkki, jossa ei ole ollut mitään vikaa. Volkkarit ja Fordit olen unohtanut, kun niistä ei saanut kuin päänsärkyä. Ekan Astran ostin testiksi kun olivat niin halpoja. Neljän vuoden aikana ei mitään vikaa. Nyt isonsin tähän farkkumalliin, eikä edelleenkään mitään vikaa. Hyvä ajaa, parempi kuin esimerkiksi vastaavan kokoinen Corolla, joka veivaa joka suuntaan ja maksaa 6000 euroa enemmän. Opelin huollot halpoja, varaosat halpoja ja ajettavuus riittävän hyvä. Opelin haukkumiset nyt ovat legenda sinänsä, joka johtuu 90-luvun paskoista autoista. Se maine pitää hinnat vieläkin halpana ja kuluttaja kiittää. Kannattaa katsoa teiden varsilla olevia hyytyneitä autoja ja niiden merkkejä - yhtään Opelia ei ole sielläkään tullut itselle vastaan....
 
2009 vs 2012 ...
No joo, näköjään. Katsoin vain nettiautosta jotain 2009 Avensista, jossa tuo keula oli juuri vanhemman näköinen. 2010-mallinen olikin sitten heti silmää miellyttävämpi. Noissa sitten vain mietityttää aina paljonko saa omasta vaihdossa, kun rahoitustakin on jäljellä vielä. Ja siis etenkin Etelä-Suomessa vaihtoarvot ovat tuntuneet olevan paljon heikompia kuin esim. Tampereen seudulla.

Edit: No parista Avensiksesta piti laittaakin heti kyselyt..
 
Viimeksi muokattu:

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No joo, näköjään. Katsoin vain nettiautosta jotain 2009 Avensista, jossa tuo keula oli juuri vanhemman näköinen. 2010-mallinen olikin sitten heti silmää miellyttävämpi. Noissa sitten vain mietityttää aina paljonko saa omasta vaihdossa, kun rahoitustakin on jäljellä vielä. Ja siis etenkin Etelä-Suomessa vaihtoarvot ovat tuntuneet olevan paljon heikompia kuin esim. Tampereen seudulla.

2009 tosiaan muuttui malli ja siellä on seassa vielä noita vanhoja korimalleja. En ole hetkeen itse autoja hommannut, mutta aikanaan oli jotenkin sellainen fiilis, että mitä pienempi liike oli kyseessä, niin sitä paremman välirahan sai vaihdokista. Enkä nyt tarkoita mitään peräkylien jobbareita.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kaikenlaisia juttujahan löytyy.
Löytyy löytyy. Tuo ilmastoinnin ja ohituksen korrelointi tuossa Astrassa demottiin meille kyytiläisille (2 kpl), ja voin vannoa käsi sydämellä, että ero oli päivänselvä. Jos siis siihen viittasit.
 
2009 tosiaan muuttui malli ja siellä on seassa vielä noita vanhoja korimalleja. En ole hetkeen itse autoja hommannut, mutta aikanaan oli jotenkin sellainen fiilis, että mitä pienempi liike oli kyseessä, niin sitä paremman välirahan sai vaihdokista. Enkä nyt tarkoita mitään peräkylien jobbareita.
Kyllä kyllä. Nyt on haarukka ollut 2000-4500€ Passatista. Katsotaan mitä pelkkien tietojen perusteella nämä Toyota-kauppiaat tarjoavat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt olisi haarukassa '08 käyttöönotettu (kuitenkin vm. 2009, korissa muutoksia tms?) Mazda6 2.0 TDi. Mazdoissa aiemmin on ruostevikaa ollut, mutta onko palstatovereilla parempaa tietoa näiden vähän uudempien Mazdojen ruostesuojauksesta /-kestosta?
Samasta infosta olisin itsekin kiinnostunut. Mun hakuagenttiin tarttuu mm. Mazda6 farkku, ja kaikki tarjokkaat ovat olleet toistaiseksi 2008, sitä vanhempia en ole kelpuuttanut tuloksiin. Olen kuullut, että 2008 tapahtui muutos, mutta vahvistus asialle olisi kiva saada. Eli onko 2008 kutonen turvallinen vai ei? Is it safe? Ruostemielessä siis.
 

Tuamas

Jäsen
Noista Tuamaksen mainitsemista sähkö- ja voimansiirto-ongelmista ei ollut kyllä mitään kokemuksia. Normi huoltojen lisäksi ainoastaan takaluukun mikrokytkin pimeni kertaalleen (oli muuten runsasta käyttöäkin) ja koiranluut vaihdatin eteen. Kilometriä kohti oli suht edullinen ajaa. Rengasmelut eivät mielestäni olleet sen suuremmat kuin vastaavan ikäisessä Golfissa ja pienemmät kuin Octaviassa.
Muutamasta muustakin diesel-Opelista on hyvät kokemukset, mutta bensavehkeistä ei mitään hajua.

Juu no tuosta on käytännössä kaikki voimansiirron palikat mennyt vaihtoon viimeisen parin vuoden sisällä (kuluvien osien lisäksi), tähän päälle jo mainitut ongelmat umpioiden kanssa, hätävilkkujen tilttaus useampaan otteeseen (viikon setti kolme kertaa toistaiseksi, eli tuon ajan vilkutellut itsekseen hätävilkkuja tai hätävilkut kytkeytyneet päälle käynnistäessä, napin painamisella ei mitään vaikutusta), keskuslukitus prakaa (yksi tai useampi ovista ei mene lukkoon), takakontin sisävalot jäivät mystisesti ikuisesti päälle (täytyi katkaista virrantulo), käsijarru menee lukkoon joka ainut talvi kun on hiukan kovempaa pakkasta ("korjattu" kolme kertaa)....

Tällä hetkellä jäähdytysneste katoaa mystisesti viikon-parin sisällä täytöstä, tuosta en ole vielä käynyt tuota missään näyttämässä koska tarkoitus olisi vaihdattaa auto lähitulevaisuudessa ja ujuttaa se jollekin autoliikkeelle.

Ja tokihan autosta (toki meni takuuseen) on vaihdettu moottorikin kokonaisuudessaan.
 
Samasta infosta olisin itsekin kiinnostunut. Mun hakuagenttiin tarttuu mm. Mazda6 farkku, ja kaikki tarjokkaat ovat olleet toistaiseksi 2008, sitä vanhempia en ole kelpuuttanut tuloksiin. Olen kuullut, että 2008 tapahtui muutos, mutta vahvistus asialle olisi kiva saada. Eli onko 2008 kutonen turvallinen vai ei? Is it safe? Ruostemielessä siis.
Kävin tuon '09 Kutosen koeajamassa ja tarkistuttamassa. Mitään suojauksia ei tehtaalla ole laitettu. Pintaruostetta oli jonkin verran, mutta vähemmän kuin aiemmassa mallissa. Silti käsittämätöntä, ettei mitään suojausta ole alunperin laitettu muuten niinkin laadukkaaseen autoon.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Silti käsittämätöntä, ettei mitään suojausta ole alunperin laitettu muuten niinkin laadukkaaseen autoon.

Niin noh, aika vähän valmistajat / maahantuojat suojaavat mitään autoja nykyisin, enemmän se on sitä muovista roiskesuojaa pohja täyteen yms.

Mutta eihän esim. auton pohjan pintaruosteesta ole juurikaan ongelmaa niin kauan kun se pysyy pinnassa? Eri juttu on tietty väärästä paikasta rikki mennyt maalipinta joka johtaa aina etenevään ruostumiseen tai sitten korin saumoihin / koteloihin pesiytynyt ruoste...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuli tuossa koko aamu ylinopeutta ajaessa mieleen, että miksi vakionopeussäädin toimii yli 120km/h nopeuksissa? Onko tästä ollut jotain keskustelua laajemmin? Ok, tietysti jossain Saksassa tämä on perusteltua, mutta onko jotain järkisyytä miksi Suomessa pitää hallintoalamaisen saada asettaa autonsa kulkemaan vaikka 140km/h vakionopeutta? Rajoittimien muuttaminen maahantuotaessa ja tämän valvominen katsastusten yhteydessä olisi varmaan ihan mahdollista.

En siis kannata tällaista rajoitusta, tuli vaan mieleen. Ja pakko myöntää, että kun ajan - aina kun liikenneolot sen sallivat - vakkari päällä, niin tällainen rajoitus todennäköisesti vaikuttaisi omaan ajamiseeni nopeuksia hillitsevästi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
En siis kannata tällaista rajoitusta, tuli vaan mieleen. Ja pakko myöntää, että kun ajan - aina kun liikenneolot sen sallivat - vakkari päällä, niin tällainen rajoitus todennäköisesti vaikuttaisi omaan ajamiseeni nopeuksia hillitsevästi.

Älä nyt missään tota julkisesti mene sanomaan. Ongelmahan on osin se, että autojen mittarit näyttävät päin persettä, vieläpä viranomaisten määräyksestä. Täysin päätöntä sinänsä nykyaikana ja johtaa automaattiseen "120 alueella 140 mittarissa"-toimintaan.

Tulevaisuudessa automatiikan kehittyessä, kun autot, liikennemerkit ja tiet juttelevat keskenään, on paljon hienoja asioita tehtävissä ja kolarin ajaminen joskus 20 vuoden kuluttua edellyttänee tahallisuutta tai maanjäristystä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Älä nyt missään tota julkisesti mene sanomaan. Ongelmahan on osin se, että autojen mittarit näyttävät päin persettä, vieläpä viranomaisten määräyksestä. Täysin päätöntä sinänsä nykyaikana ja johtaa automaattiseen "120 alueella 140 mittarissa"-toimintaan.

Toi on kyllä totta, että vakkarit pitäisi jokatapauksessa ohjelmoida jonnekin 130km/h mittarinäytön tuolle puolen, koska voin kuvitella että jos uudella autolla ei pääsisi vakkaria vasten kuin 117km/h todellista nopeutta, niin se vituttaisi ja auto jäisi kauppaan.

Mulle joku joskus selitti, että Saabini kyllä tietää todellisen nopeuden, mutta näyttää silti tahallaan väärin. En nyt kyllä äkkiseltään tajua, että mistä se voi ilman gepsiä sen todellisen nopeuden tietää, ehkä hän puijasi tai ehkä en vaan tajuu.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mulle joku joskus selitti, että Saabini kyllä tietää todellisen nopeuden, mutta näyttää silti tahallaan väärin. En nyt kyllä äkkiseltään tajua, että mistä se voi ilman gepsiä sen todellisen nopeuden tietää, ehkä hän puijasi tai ehkä en vaan tajuu.

Ei se auto mitään "tiedä", kyllä se on valmistajan tekosia!

Miettikääpä hetki => ajat mittarin mukaan motarilla TASAN 120km/h, perään ilmestyy poliisimopo vilkut päällä ja ohjaa sut tien sivuun. "Herra ajoi 125km/h, tässäpä rikesakko"... Valmistajat eivät ikinä kalibroi mittareita niin, että ne näyttävät liian vähän tai edes tasan oikein, syynä julmettu syyterumba!! Myös auton rengastus / renkaan vierintämatka tietty määrittelee sen kuinka lujaa vaihteisto pyörii ja näin mittari näyttää jälleen eri lukemia...
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Onko kenelläkään tietoa kuinka paljon diesel-polttoaine kallistuu rikkidirektiivin takia?

Ei kai siitä vielä varmaa tietoa ole kellään, paljonko se kallistuu, vai kallistuuko ollenkaan. Ainakaan en itse löytänyt juuri mitään faktatietoa hinnoista, kun aiemmin kesällä etsiskelin.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun yks tuttu, joka rahtaa autoja jaapanista Suomeen, vaihtoi käytiksensä dieselistä E85 syöväksi kyseisen hinnannousun takia. Mut ei osannu sanoa paljonko nousee. Tuolta pohjalta kiinnostaisi tarkempi lukema, kun oon suunnittelemassa talvipirssin vaihtamista.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Skoda Octavia TDI RS:llä vm. 2014 nyt 5000 km/h mittarissa ja täytyy sanoa, että on kyllä auto allekirjoittaneen mieleen. Ainoa pieni puute ehkä tosiaan tuo jo tässäkin ketjussa mainittu pieni maantien kohina, joka sekään ei ole mikään häiritsevä. Vähän ollut harkinnassa jos kävisi jossain firmassa laittamassa lisää äänieristettä, mutta saattaa jäädä sekin laittamatta. Onko kenelläkään tämän tyyppisestä toimenpiteestä kokemusta? Onko sen arvoista?

Vaimo on vielä hoitovapaalla reilun vuoden ja menin luopumaan tuosta kakkosautosta VW Golf IV Variant TDI:stä vm 2003, koska en kahta dielseliä perheessä raaskinut pitää. Mittarissakin oli jo 280tkm. Nyt kävi kuitenkin niin, että muksu aloittelee tuota kiekkouraansa ja muutenkin sille toisella autolle voisi olla tarvetta. Lähinnä se tulisi sellaiseen pieneen kylässä käynti, kiekkotreeni ja kauppa ajoon. Skodalla mennään aina, kun vain mahdollista on. Kartoittanut tuota kakkosautoa ja sen kanssa pitäisi nyt päästä mahdollisimman hyvään hinta-laatusuhteeseen. On käyty läpi pääasiassa VW Golf V:sta pienellä bensakoneella, vanhempia Audi A3:sia. Sitten tuli mieleen tämä paljon parjattu Dodge Caliber 1.8 litrainen bensa. Tiedän, että on katsastustilastossa ihan häntäpäätä. Tiedän myös sen, että nämä katsastuksessa hylätyt viat ovat pääasiassa alustajuttuja, eli tukivarsien kumipuslia yms. jotka sinänsä eivät ole kalliita, mutta harmittaahan niitä pajalla vaihdella. Kysymys kuuluukin, että voisiko joku, jolla on tälläinen Caliber ollut, niin ihan omakohtaisia kokemuksia kertoa? Nyt en tarvitse mututuntumalta mielipiteitä. Joko omakohtaisia kokemusia tai sitten jos on korjaamolla töissä, että onko ollut minkätyyppisiä vikoja ja minkälainen auto on ollut ajaa. Dodge Journeu 2.0 TDI on koeajossa ollut ja ei ihmeempää valittamista ollut. Tuollaisen Caliberin saa nettiauton mukaan vm. 2007-2008 alle 100tkm ajetun 7-8000 euroon ja näistä vielä voisi neuvotella. Auton ulkonäössä on joku joka iskee meikäläiseen.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mun yks tuttu, joka rahtaa autoja jaapanista Suomeen, vaihtoi käytiksensä dieselistä E85 syöväksi kyseisen hinnannousun takia. Mut ei osannu sanoa paljonko nousee. Tuolta pohjalta kiinnostaisi tarkempi lukema, kun oon suunnittelemassa talvipirssin vaihtamista.

Muistaakseni jossain taidettiin mainita uusien vero/maksujen nousujen myötä löpö kallistuisi n. 4-5%. Useimmiten auton vaihto tuo hiukan enemmän kuluja kuin tuo...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Skoda Octavia TDI RS:llä vm. 2014 nyt 5000 km/h mittarissa ja täytyy sanoa, että on kyllä auto allekirjoittaneen mieleen.

Lujaa kulkee kyllä Räsänen. Koeajoin, mutten ihan noin lujaa hirvinnyt ajaa.

Sori, oli ihan pakko... koeajoautona oli kiva, mutta meteli sisälle kova. Lisäksi se äänten vahvistaminen VRS-modella vähän huvittava, ulos kun ei tule mitään eroa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös