Skoda Octavia TDI RS:llä vm. 2014 nyt 5000 km/h mittarissa ja täytyy sanoa, että on kyllä auto allekirjoittaneen mieleen. Ainoa pieni puute ehkä tosiaan tuo jo tässäkin ketjussa mainittu pieni maantien kohina, joka sekään ei ole mikään häiritsevä. Vähän ollut harkinnassa jos kävisi jossain firmassa laittamassa lisää äänieristettä, mutta saattaa jäädä sekin laittamatta. Onko kenelläkään tämän tyyppisestä toimenpiteestä kokemusta? Onko sen arvoista?
Vaimo on vielä hoitovapaalla reilun vuoden ja menin luopumaan tuosta kakkosautosta VW Golf IV Variant TDI:stä vm 2003, koska en kahta dielseliä perheessä raaskinut pitää. Mittarissakin oli jo 280tkm. Nyt kävi kuitenkin niin, että muksu aloittelee tuota kiekkouraansa ja muutenkin sille toisella autolle voisi olla tarvetta. Lähinnä se tulisi sellaiseen pieneen kylässä käynti, kiekkotreeni ja kauppa ajoon. Skodalla mennään aina, kun vain mahdollista on. Kartoittanut tuota kakkosautoa ja sen kanssa pitäisi nyt päästä mahdollisimman hyvään hinta-laatusuhteeseen. On käyty läpi pääasiassa VW Golf V:sta pienellä bensakoneella, vanhempia Audi A3:sia. Sitten tuli mieleen tämä paljon parjattu Dodge Caliber 1.8 litrainen bensa. Tiedän, että on katsastustilastossa ihan häntäpäätä. Tiedän myös sen, että nämä katsastuksessa hylätyt viat ovat pääasiassa alustajuttuja, eli tukivarsien kumipuslia yms. jotka sinänsä eivät ole kalliita, mutta harmittaahan niitä pajalla vaihdella. Kysymys kuuluukin, että voisiko joku, jolla on tälläinen Caliber ollut, niin ihan omakohtaisia kokemuksia kertoa? Nyt en tarvitse mututuntumalta mielipiteitä. Joko omakohtaisia kokemusia tai sitten jos on korjaamolla töissä, että onko ollut minkätyyppisiä vikoja ja minkälainen auto on ollut ajaa. Dodge Journeu 2.0 TDI on koeajossa ollut ja ei ihmeempää valittamista ollut. Tuollaisen Caliberin saa nettiauton mukaan vm. 2007-2008 alle 100tkm ajetun 7-8000 euroon ja näistä vielä voisi neuvotella. Auton ulkonäössä on joku joka iskee meikäläiseen.