Voiskohan olla sytytyspuolavika ja käy vaan kahdella sylinterillä.
Ei voi, koska diesel-auto.
Chucknorrisille: Näillä pakkasilla diesel-autojen käyntihäiriöt johtuu useimmiten siitä, että polttoainesuodatimessa on vettä ja se jäätyy.
Voiskohan olla sytytyspuolavika ja käy vaan kahdella sylinterillä.
Oletko ihan satavarma, että ovet ovat tosiaan auki asennossa eikä lukossa? Pääsikö kontin kautta autoon? Sitten sen voisi ajaa lämpimäksi niin voi olla, että tiivisteet vähän lämpiäisivät. Tai ajaa johonkin lämpimään vähäksi aikaa. Jos autoon ei tosiaan pääsee niin voihan sitä kuumaa vettä lorotella vaikka etuoven takaosaan ja koittaa saada samalla auki.
Sitten kun saat ovet auki niin silikoonia tiivisteiden pintoihin reilusti.
Onhan merkkikorjaamo kalliimpi, mutta esim. Kuopiossa oleva Hartikainen, joka huoltaa BMW:tä, ei mielestäni ole niin kallis, kuin annat ymmärtää. Toki, käytän siellä vain hätätapauksissa autoa, mutta on jopa peitonnut muutamat paikalliset "nyrkkipajat" tietyissä korjauksissa. Yleisestihän, BMW ei ole niin kallis auto ylläpitää, kun annetaan ymmärtää jos valitsee 5-sarjan alapuolelta.
Viimeksi maanantaina oma Grande C-max halusi pitää vapaa päivän, kun oli niin kylmä -17C. Tämä oli kuudes kerta 25kk:n aikana, yksi "lomista" kestikin puolitoista kuukautta. Oma diagnoosini on Webasto, mikä ei ole kauhean älykäs eikä huomioi startin tarvitsemaa virtaa, vaan hoitaa jääräpäisesti tehtävänsä.
E39:ssä ei ainakaan minulla ollut mitään sähkövikoja, mitä nyt akku hyytyi 10-vuotiaana. Etten nyt ihan korvia päästäni valehtele, niin on myönnettävä mittariston "kuolleisuuden" kovilla pakkasilla. Sitten kun autolla pari kilometriä ajoi ja käynnisti uudelleen, toimi mittaristokin taas normaalisti.
Näillä pakkasilla diesel-autojen käyntihäiriöt johtuu useimmiten siitä, että polttoainesuodatimessa on vettä ja se jäätyy.
Merkkiliike tutki ja sulatteli putket sekä asensi keulaan "talvimaskin" jotta vastaavalta jatkossa vältytään. Hintaa valohoidolle kertyi 250€.
Onko tämä siis vastaava, kuin aikoinaan leikattiin pakkasilla pahvista sopiva kappale sinne maskin taakse? Jos, niin toivottavasti on edes toimiva ja tyylikäs tuo sinun talvimaskisi.
Sama viritys. Sen osuus laskusta oli 60€ ja se on ihan siedettävän näköinen (korin värinen) ja toimiva "sijoitus" pikakiinnikkeineen useaksi vuodeksi.
Meillähän tuolla maaseudulla aikanaan ne pahvipalat iskettiin paikoilleen heti mittarin laskiessa sinisen puolelle ja otettiin pois, kun lumet olivat sulaneet. Siinä ei juuri pikakiinnikkeitä olisi tarvittu.
Onnea lähimmäksi oikeasta vastauksesta. Juuri sain auton pajalta ja diagnoosi oli "Moottorin ahtoputkissa vettä ja jäätä." Merkkiliike tutki ja sulatteli putket sekä asensi keulaan "talvimaskin" jotta vastaavalta jatkossa vältytään. Hintaa valohoidolle kertyi 250€.
Pahvilärpäkkeet ja muut neppari/toppakangas viritykset on jääneet mieleen 70-80-luvuilta. En sitten tiedä onko ne välillä unohdettu kokonaan vai onko sitten saatavilla niin hyvin auton malliin ja väriin naamioituina, ettei vain kiinnitä huomiota. Näiden uusien dieselien lämmöntuotto on jo niin vähäistä, että viimasuojus alkaa olemaan pakollinen talvivaruste. Ilmeisesti noita kuitenkin on saatavilla kun ainakin duunikaverin Golf Plussaan löytyi suoraan hyllystä OEM-varuste.Onko tämä siis vastaava, kuin aikoinaan leikattiin pakkasilla pahvista sopiva kappale sinne maskin taakse? Jos, niin toivottavasti on edes toimiva ja tyylikäs tuo sinun talvimaskisi.
Pääsikö kontin kautta autoon?
Takaluukkukin tuli menestyksellä kokeiltua, mutta penkit eivät kaadu sitä kautta ollenkaan. Hain juuri neljä pulloa Koskenkorvaa pahimpaan vitutukseen. Luulenpa, että samalla vältän myös orastavat sukukinkerit. Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.
Onko joku syy miksi sitä kuumaa vettä ei voi käyttää, jos kerran ovet on nyt ollut jo viikko tolkulla kiinni ja sinne autoon pitäisi päästä? Jos ongelma on vaan niissä jäätyneissä tiivisteissä, niin sillä pääsee kyllä varmasti sisään.
Eipä varsinaisesti muuta kuin omat harhaluulot ovien äkillisestä uudelleen jäätymisestä. Liikaa kai kuunnellut akkojen höpinöitä? Huomenna täytyy valjastaa koko kattilakapasiteetti asiaa hoitamaan.
2 talvea sitten auton ovet reistaili kun illalla oli +2 ja aamulla -20! Ovi aukesi muttei mennyt kiinni. Auto käyntiin ja lainaksi sisäpuhallin penkille 1h ja sen jälkeen ovi meni kiinni. Siitä viisastuneena aina ennen talven tuloa kaikkiin lukioihin aseöljyä ja tiivisteet voitelen silikonitöhnällä! Ei ongelmia, suosittelen muillekin!
Pieni galluppi:
Mikä mielikuva teillä on Skodasta?
Olen sitä ikäluokkaa joka oppi tuntemaan Skodan rautaesiripun takaa tulleena kommarien halpisautona. Järki sanoo että vuonna 2014 kyseessä on viimeisen päälle laadukas merkki, mutta olen vissiin elänyt kylmän sodan liian raskaasti etten ole päässyt ennakkoluuloistani/asenteistani eroon.
Varsinkin nuorempien lukijoiden mielipiteet kiinnostavat. Skoda, yes or no?
Pieni galluppi:
Mikä mielikuva teillä on Skodasta?
Olen sitä ikäluokkaa joka oppi tuntemaan Skodan rautaesiripun takaa tulleena kommarien halpisautona. Järki sanoo että vuonna 2014 kyseessä on viimeisen päälle laadukas merkki, mutta olen vissiin elänyt kylmän sodan liian raskaasti etten ole päässyt ennakkoluuloistani/asenteistani eroon.
Varsinkin nuorempien lukijoiden mielipiteet kiinnostavat. Skoda, yes or no?