Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 477
  • 19 022

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mikähän auton toisessa takavalossa mahtaa olla vikana, kun siihen pitää aina ensin lyödä ennen kuin se suostuu palamaan normaalisti? Siis käynnistäessä auton toinen takavalo on aika usein (ei aina) pimeänä, mutta kun lyö siihen pienen iskun esim. kädellä tai autoharjalla niin valo syttyy. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

Haiskahtaa hyvin vahvasti kosketushäiriöltä. Tarkista polttimon kanta ja liittimet, sekä maadoituspiste. Varmaan jotain hapettumia. Teräsharjalla tms. putsaus niin pitäisi vian hävitä.

E: Sieltähän se jo tulikin
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten suhtautuisitte autoon, jota on ensimmäiset 7 vuotta ja 120tkm huollatettu huoltokirjan mukaan merkkiliikkeessä, sitten on 50 tkm ja 2 vuoden aukko ja taas merkkihuollon huolto vuodelta 2012?

Sen verran tiedän, että auto on ollut kilometrit 80 000-170 000 samalla omistajalla, josta sitten tullut liikkeeseen joulukuussa, jolloin liike vaihtanut ennen myyntiin laittoa suodattimet ja öljyt sekä koneeseen että vaihdelaatikkoon ja katsastanut hyväksytysti.

Voisi luulla, että autoon on jossain välissä vaihdettu öljyt itse/pienessä liikkeessä, mutta varmahan ei voi olla. Jos huollot on laiminlyöty kokonaan pariin vuoden ajalta, onko luvassa ikäviä yllätyksiä? Koeajon perusteella vaikuttaisi muuten sopivalta..
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Miten suhtautuisitte autoon, jota on ensimmäiset 7 vuotta ja 120tkm huollatettu huoltokirjan mukaan merkkiliikkeessä, sitten on 50 tkm ja 2 vuoden aukko ja taas merkkihuollon huolto vuodelta 2012?

Sen verran tiedän, että auto on ollut kilometrit 80 000-170 000 samalla omistajalla, josta sitten tullut liikkeeseen joulukuussa, jolloin liike vaihtanut ennen myyntiin laittoa suodattimet ja öljyt sekä koneeseen että vaihdelaatikkoon ja katsastanut hyväksytysti.

Voisi luulla, että autoon on jossain välissä vaihdettu öljyt itse/pienessä liikkeessä, mutta varmahan ei voi olla. Jos huollot on laiminlyöty kokonaan pariin vuoden ajalta, onko luvassa ikäviä yllätyksiä? Koeajon perusteella vaikuttaisi muuten sopivalta..

No tuskin nyt ainakaan öljyt on jäänyt vaihtamatta, vaikkei merkintää huoltokirjassa olekaan. Ei kai kukaan niin tyhmä ole..? On totta, että tuon pimeän ajan autoa on saatettu huoltaa jossakin nyrkkipajalla tai naapurin Arskan tallissa. Sanotaan että jos moottoriöljyt ja sen suodatin on vaihdettu, niin ei isompia ongelmia ole luvassa. 50000km on kuitenkin sen verran pieni ajomäärä, ettei siihen ensinnäkään mahdu montaa huoltoa, ja toisekseen, eihän huolto-ohjelmiin kuulu juuri nesteiden ja suodattimien vaihtoa kummempia. Jakohihna, jos sellainen on, on ainut mikä vaihtamattomana voi aiheuttaa isoja ongelmia. Voi olla että sen vaihtoväli täsmää juuri tuohon pimeään väliin. Voithan sinä kaivaa sen aikaisen omistajan yhteystiedot, ja kysyä häneltä asiasta. Trafista saa selville entiset omistajat.

Tuosta huoltokirja-asiasta olen noin muuten sitä mieltä, että sille lasketaan aivan liikaa painoarvoa. Se ku ei loppujen lopuksi kerro auton kunnosta mitään. Samoin kuin ajetut kilometrit. Itse kun autoa hankin, ei kilomereillä ole mitään merkitystä asiassa. Enemmän kiinnitän huomiota auton yleiseen kuntoon, ja moottorin sekä laatikon toimivuuteen. Myöskin ihan läpimätä jää ostamatta, vaikka peltiäkin saa aina hitsattua uutta. Alustan klonksuminen, paukkuminen ym. ei vaikuta ostopäätökseeni, ne kun on kuluvia osia, ja ne joutuu muutenkin vaihtamaan joskus. Mutta tietenkin niiden livulla saa hintaa tingattua. Kaikkein tärkein on että moottori ja laatikko pelaa, niiden remppaaminen kun vie yleensä monin verroin enemmän rahaa ja aikaa, kuin muut kohteet autossa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tuskin nyt ainakaan öljyt on jäänyt vaihtamatta, vaikkei merkintää huoltokirjassa olekaan. Ei kai kukaan niin tyhmä ole..? On totta, että tuon pimeän ajan autoa on saatettu huoltaa jossakin nyrkkipajalla tai naapurin Arskan tallissa. Sanotaan että jos moottoriöljyt ja sen suodatin on vaihdettu, niin ei isompia ongelmia ole luvassa. 50000km on kuitenkin sen verran pieni ajomäärä, ettei siihen ensinnäkään mahdu montaa huoltoa, ja toisekseen, eihän huolto-ohjelmiin kuulu juuri nesteiden ja suodattimien vaihtoa kummempia.
Oudolta kyllä tuntuisi että ensin huollatetaan merkkiliikkeessä ja sitten heitettäisi kokonaan huollot välistä. Autossa on jakoketju, eikä tuossa välissä ole mitään "isompia" huoltoja ohjelmassakaan. Iso huolto tehty joulukuussa 2012.

Vien pirssin huomenna autotohtorille ja jos ei sieltä mitään ilmene niin teen kaupat.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Saakeli kun pikkujuttu, eli työsuhdeauton valinta aiheuttaa päänvaivaa.
Loppusyksystä pitäisi nykyinen vm-10 Passat vaihtaa ja hintaraja uudelle on noin 31t€ verollisena.
Uutta Passattia en halua, eikä taida mahtua rajoihinkaan (väritön mauton hajuton).
Peugeot 508 sedan on yksi vaihtoehto 1.6diesel ns robottivaihteistolla, ihan mielenkiintoinen sinänsä.
Audin 3A sportsback 1.4 tsi automaattikin mahtuisi just rajoihin. Tosin maantieajoa tulee aika paljon ja mietityttää tuon sopivuus siihen. Tästähän on vielä syksyllä tulossa porrasperäinen mallikin.
VW Tiguan menisi tarjouskampanjan myötä tähän rajaan, mutta manuaalina ja erittäin mielellään saisi olla automaatti.
Uusi Mondeo voisi mahtua rajoihin, mutta näillä näkymin kuulemma pystyvät vasta -14 keväällä toimittamaan niitä.
Tuleeko palstalaisilla muuta mieleen, japsit eivät tule valituksi.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos Vagina konsernin autot kiinnostavat, niin kaikilta kolmelta on tulossa farkut tämän vuoden puolella; VW Golf, Seat Leon ja Skoda Octavia. Jos näistä miettisin vaihtoehtoja, niin kallistuisin kahteen ensiksi mainittuun. Molemmissa tulee olemaan hyvän kokoinen tavaratila, n 600l ja ulkonäkö tyylikäs, varsinkin Seatissa. Myös Golf on siistin näköinen, verrattuna vanhoihin malleihin. Seatiin saa taas paremmin lisävarusteita tuolla budjetilla.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jos Vagina konsernin autot kiinnostavat, niin kaikilta kolmelta on tulossa farkut tämän vuoden puolella; VW Golf, Seat Leon ja Skoda Octavia. Jos näistä miettisin vaihtoehtoja, niin kallistuisin kahteen ensiksi mainittuun. Molemmissa tulee olemaan hyvän kokoinen tavaratila, n 600l ja ulkonäkö tyylikäs, varsinkin Seatissa. Myös Golf on siistin näköinen, verrattuna vanhoihin malleihin. Seatiin saa taas paremmin lisävarusteita tuolla budjetilla.

Farkut ei oikeastaan kiinnosta, kun tilalle ei ole tarvetta mutta tuo uusi Golf farkku voisi siltikin kiinnostaa, mahtuisi varmaan tsi-koneella ja DSG-automaatilla hintahaarukkaan. Kiitti vinkistä.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jos Vagina konsernin autot kiinnostavat, niin kaikilta kolmelta on tulossa farkut tämän vuoden puolella; VW Golf, Seat Leon ja Skoda Octavia.
Sivuhuomautuksena uudesta farkku-Golfista sen verran, että mielestäni aikamoisen munauksen ovat suunnitelijat autossa tehneet. Nimittäin penkit kaatamalla lattista ei saada tasaista. Itse asiassa takanojat jäävät yllättävänkin vinoon asentoon. Kuvia löytyy mm. uusimmasta AutoBildistä.

Mielestäni aika iso asia nimenomaan farkussa, jossa kuljetuskapasiteetti on useimmille se tärkein hankintakriteeri. Kumma juttu lisäksi, että tuon kokoluokan brändiin jätetään tuommoinen yksityiskohta. Voihan tietty olla niinkin, että asia vielä korjataan, kun esittelyyn on vielä jokunen kuukausi aikaa. Kahdesta muusta mainitusta saman konsernin mallista en osaa sanoa, että onko asia ns. normaalisti ratkaistu.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Farkut ei oikeastaan kiinnosta, kun tilalle ei ole tarvetta mutta tuo uusi Golf farkku voisi siltikin kiinnostaa, mahtuisi varmaan tsi-koneella ja DSG-automaatilla hintahaarukkaan. Kiitti vinkistä.

Jos tila ei ole kynnyskysymys, katselisin uutta A-sarjan Mersua tai 1-sarjan Bemaria. Farkku-Golf toki myös hyvä vaihtoehto, samoin jo mainitut Seat Leon ja Skoda Octavia.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Ja tuo murehtiminen "pikkuautojen" sopivuudesta maantieajoon on aika turha huoli. Nuo A3-1-Sarja-A-Mersu-kokoluokan autotkin on jo sillä tasolla kaikinpuolin, että luulisi noilla matkaakin taittavan ihan mieluusti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sivuhuomautuksena uudesta farkku-Golfista sen verran, että mielestäni aikamoisen munauksen ovat suunnitelijat autossa tehneet. Nimittäin penkit kaatamalla lattista ei saada tasaista. Itse asiassa takanojat jäävät yllättävänkin vinoon asentoon. Kuvia löytyy mm. uusimmasta AutoBildistä.

Tuohan johtuu siitä, ettei istuinosa liu´u eteenpäin samalla (joutuu tekemään vanhalla tavalla ja nostaa ylös), kun selkänoja kaadetaan. Ainakin vanhassa Ocussa sama ongelma ja taitaa olla myös Golfissa. Johtuuko sitten pienestä istumatilasta takapenkillä? Uudessa Octaviassa näyttäisi olevan sama meininki, vaikka istumatila takapenkillä on kasvanut roimasti: IS koeajoi: Uusi Skoda Octavia on perusvarma perheauto - Autot - Ilta-Sanomat
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuohan johtuu siitä, ettei istuinosa liu´u eteenpäin samalla (joutuu tekemään vanhalla tavalla ja nostaa ylös), kun selkänoja kaadetaan. Ainakin vanhassa Ocussa sama ongelma ja taitaa olla myös Golfissa. Johtuuko sitten pienestä istumatilasta takapenkillä? Uudessa Octaviassa näyttäisi olevan sama meininki, vaikka istumatila takapenkillä on kasvanut roimasti: IS koeajoi: Uusi Skoda Octavia on perusvarma perheauto - Autot - Ilta-Sanomat
Niinpä näyttää. Uudessa farkku-Golfissa taitaa jäädä juuri samanlainen porras lattiaan ja selkänojat vinoon asentoon, kun penkit käännetään.
Itse en ainakaan tuollaista ratkaisua farkussa hyväksy. Muissa korimalleissa vielä menisi.

Tuohon ratkaisuun voi olla monta syytä, mutta porras selittynee ainakin sillä, että kontin lattia on pudotettu niin alas. Kontin tilavuuslitrat on siis laskettu tärkeämmäksi myynnin kannalta kuin lattian tasaisuus. Nojien kaltevuus on penkkien rakenneratkaisusta kiinni. Jos istuinosaa ei saa nostettua, niin kyllä tasainen lopputulos on silti mahdollinen. Toki tuo mainittu kontin lattian korkeus on silloin ratkaiseva tekijä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pikkubemari jäää pois 3-ovisuuden vuoksi, en tykkää. Onko edes 5-ovisena? Satunnaisesti kyydissä on lyhyitä matkoja pari asiakasta kyydissä, ei oikein sovi tuo 3-ovinen.
Lisäksi en nähnyt hinnastossa missään automaattivaihteiston hintaa, kun lähtöhinnat malleille olivat aika korkeat, uskon että menee hintarajan yli liikaa.
Muuten ihan siisti peli näytti olevan.
 
Suosikkijoukkue
Pyöräilijät. Sympatiat: SaiPa
Pikkubemari jäää pois 3-ovisuuden vuoksi, en tykkää. Onko edes 5-ovisena? Satunnaisesti kyydissä on lyhyitä matkoja pari asiakasta kyydissä, ei oikein sovi tuo 3-ovinen.
Lisäksi en nähnyt hinnastossa missään automaattivaihteiston hintaa, kun lähtöhinnat malleille olivat aika korkeat, uskon että menee hintarajan yli liikaa.
Muuten ihan siisti peli näytti olevan.

Löytyy 5-ovisena, itse hommasin juuri sellaisen vähän käytettynä. Oikein soiva peli on. Hinta on tietysti mitä on, mutta jos jotenkin saa mahtumaan hintaraameihin niin suosittelen.


Edit: se piti vielä sanoa, että kyllä tuonne takapenkille mahtuu satunnaisesti aikuisiakin ihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
Mitäköhän hinnastoa samspade olet katsellut jos et 1-sarjan bemarista löydä 5-ovista ja automaattia? Onhan noita ja useitakin konevaihtoehtoja sinun hintahaarukkaan. Olen tuollaisen koeajanut 116 dieselinä ja tuo 7-lovinen automaatti toimi kuin ajatus.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Ja nopeasti puhelimella katsottuna bmw.fi-etusivulla lukee "automaattivaihteisto veloituksetta" tms. Sekä "1-sarjan Business Automatic alkaen 29200e"
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
En mennyt etusivun kautta vaan Googlella suoraan hinnastosivulle. Olihan ne siellä kun tarpeeksi alas selasi. Flunssaisena vain katsoin että hinnat nousevat mitä alemmas menee, mutta sieltä ne löytyi. Eli voisi tuokin olla varteenotettava.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja tuo murehtiminen "pikkuautojen" sopivuudesta maantieajoon on aika turha huoli. Nuo A3-1-Sarja-A-Mersu-kokoluokan autotkin on jo sillä tasolla kaikinpuolin, että luulisi noilla matkaakin taittavan ihan mieluusti.
Ainakin A3:ssa on pidempi akseliväli ja leveämpi raideväli kuin "kokoluokkaa suuremmassa" Octaviassa, joten luulisi sen maantieajoon sopivan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ainakin A3:ssa on pidempi akseliväli ja leveämpi raideväli kuin "kokoluokkaa suuremmassa" Octaviassa, joten luulisi sen maantieajoon sopivan.

Tuo A3 sportsback kyllä kiinnostaa, tyylikäs auto, kuten mainittu pidempi akseliväli kuin myös tavallisessa A3. Pitää käydä heittämässä pidempi lenkki maantiellä. Myös porrasperäinen malli kiinnostaa, tulee myyntiin alkusyksystä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ainakin A3:ssa on pidempi akseliväli ja leveämpi raideväli kuin "kokoluokkaa suuremmassa" Octaviassa, joten luulisi sen maantieajoon sopivan.

Sanoisin, että A3:ssa ajomukavuus tulee muista asioista, kuin näistä mainitsemistasi syistä. Audi kuitenkin laadukkaampi, joten rengasmelu jne. pienempi kuin Skodassa. Octavia on kuitenkin kuin tehty maantielle, jämäkkä ohjaus ja hyvä alusta takaavat tasaisen matkantaiton. Itseasiassa, uusi Octavia päihittää A3:n noissa mitoissa, vanha hävisi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mitäköhän hinnastoa samspade olet katsellut jos et 1-sarjan bemarista löydä 5-ovista ja automaattia? Onhan noita ja useitakin konevaihtoehtoja sinun hintahaarukkaan. Olen tuollaisen koeajanut 116 dieselinä ja tuo 7-lovinen automaatti toimi kuin ajatus.

Paitsi että toi automaagiloota on 8-pykäläinen. Omalla kohdalla 120dA on toiminut todella kuin ajatus. Tosin ei mahdu tuohon hintarajaan, mutta 116dA varmasti. Sport-business riittänee kilkepuolella. Hyvät jakkarat ja tarpeeksi varusteita.

Tuo automaattiloota on todella hyvä, ellei paras mitä on saatavailla.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sanoisin, että A3:ssa ajomukavuus tulee muista asioista, kuin näistä mainitsemistasi syistä. Audi kuitenkin laadukkaampi, joten rengasmelu jne. pienempi kuin Skodassa.
En tiedä Skodan rengasmelusta, mutta ainakin viime vuosikymmenen A3:ssa on premiumluokan autolle kova rengasmelu eli se ei ole ollut A3:n parhaimpia puolia maantieajossa varsinkaan nastarenkailla. Hiljaisilla kitkarenkailla asiaa saa korjattua. Nykymallista ei minulla ole kokemuksia. Minusta A3:n alusta on yksi parhaimpia puolia maantieajoakin ajatellen. SamSpadea suosittelen koeajamaan A3, jos ja kun tämä auto kiinnostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös