Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 477
  • 19 022

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En tiedä Skodan rengasmelusta, mutta ainakin viime vuosikymmenen A3:ssa on premiumluokan autolle kova rengasmelu eli se ei ole ollut A3:n parhaimpia puolia maantieajossa varsinkaan nastarenkailla. Hiljaisilla kitkarenkailla asiaa saa korjattua. Nykymallista ei minulla ole kokemuksia. Minusta A3:n alusta on yksi parhaimpia puolia maantieajoakin ajatellen. SamSpadea suosittelen koeajamaan A3, jos ja kun tämä auto kiinnostaa.

Uuden Seat Leonin rengasmeluttomuutta kehutaan. Seat on ollut tunnettu kovasta rengasmelusta ja nyt kuulemma asiaan on tehty merkittävä korjaus. On tervetullut ominaisuus VAG-konserinin autoon jonka saa noin 20t€:llä kaupasta.

Rengasmeluissa on eri valmistajien välillä huikeita eroja, voi unohtaa vanhan jaon vain kesä,kitka ja nastarenkaisiin. Sanotaan esimerkkinä että Contin uusimmat nastat on selvästi hiljaisemmat kuin Brikkarin Potenzat samassa koossa tämän hetkisessä kärryssä. Suoraansanottuna vituttaa kun menin ostamaan tarjouksesta Potenzat.

_
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Paitsi että toi automaagiloota on 8-pykäläinen. Omalla kohdalla 120dA on toiminut todella kuin ajatus. Tosin ei mahdu tuohon hintarajaan, mutta 116dA varmasti. Sport-business riittänee kilkepuolella. Hyvät jakkarat ja tarpeeksi varusteita.

Tuo automaattiloota on todella hyvä, ellei paras mitä on saatavailla.
Tosiaan tuo ZFn laatikko on erinomainen. Oman Mersun 7 pykäläinen ei yllä samaan sulavuuteen ZFn kanssa. Tosin nythän on juuri tulossa ZFltä uusi 9 pykäläinen versio, joka varmaankin on perinteisten ei-kaksoikytkinlaatikoiden huippu.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Niinpä näyttää. Uudessa farkku-Golfissa taitaa jäädä juuri samanlainen porras lattiaan ja selkänojat vinoon asentoon, kun penkit käännetään.

Tuo Octaviahan oli viisiovinen ja tässä uusi farkku (tasalattialla mennään): http://www.netcarshow.com/skoda/2014-octavia_combi/800x600/wallpaper_12.htm

Golf Variantissa näyttäisi olevan tasainen pohja myös, tiedä sitten, onko halvimmissa varusteluissa? http://www.netcarshow.com/volkswagen/2014-golf_variant/800x600/wallpaper_13.htm
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tosiaan tuo ZFn laatikko on erinomainen. Oman Mersun 7 pykäläinen ei yllä samaan sulavuuteen ZFn kanssa. Tosin nythän on juuri tulossa ZFltä uusi 9 pykäläinen versio, joka varmaankin on perinteisten ei-kaksoikytkinlaatikoiden huippu.

Koskas olet mersuun laatikkoöljyt vaihtanut? Toimiessaan kunnolla ei oikein sulavampaa laatikkoa ole kuin tuo 7G.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuo Octaviahan oli viisiovinen ja tässä uusi farkku (tasalattialla mennään): http://www.netcarshow.com/skoda/2014-octavia_combi/800x600/wallpaper_12.htm

Golf Variantissa näyttäisi olevan tasainen pohja myös, tiedä sitten, onko halvimmissa varusteluissa? http://www.netcarshow.com/volkswagen/2014-golf_variant/800x600/wallpaper_13.htm
Tasainenhan tuo lattia ei ole kummassakaan, kun selkänojat eivät kaadu vaakatasoon. Tosin noista kuvista sitä ei ole niin helppo havaita. Voi tosiaan olla, ettei tuota porrasta ole mainituissa farkku-malleissa, vaan vain esim. Octavian viistoperäisessä.

Tässä kuitenkin lainaus uusimman AutoBild -lehden Golf Variantia esittelevältä sivulta: "..takaistuimen selkänojat voi kaataa tavaratilassa olevalla vivulla, mutta pohjasta ei tule aivan tasaista".
Lisäksi kuvatekstissä mainitaan: "Tavaratila on suuri, ja takaistuimet voidaan kaataa helposti. Pohjaan jää kuitenkin porras".

Tiedä sitten mikä on totuus, kun auton näkee vasta kesällä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Eikö VAG-farkuissa tosiaankaan pysty nykyään nostamaan takapenkin istuinosaa etupenkkejä vasten? Viime vuosikymmenellä tuo onnistui porrasperäisissäkin VAG-tuotteissa.

Vai onko sitten noissa kuvissa vain yritetty saada aikaan mahdollisimman pitkältä näyttävä tavaratila, ja jätetty siksi istuinosat paikoilleen...
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Koskas olet mersuun laatikkoöljyt vaihtanut? Toimiessaan kunnolla ei oikein sulavampaa laatikkoa ole kuin tuo 7G.
50k kohdalla vaihtoivat huollossa (se kai on Mersun suositus). Nyt on 60k mittarissa. Kyseessä siis S212n laatikko. Itse kyllä preferoin tuota bemarin ZFn tekelettä. Eihän tuo 7G huono ole mutta...
 

12961

Jäsen
Koskas olet mersuun laatikkoöljyt vaihtanut? Toimiessaan kunnolla ei oikein sulavampaa laatikkoa ole kuin tuo 7G.

Tuo 7G on oman koeajokokemuksen perusteella vähän erityylinen kuin ZF 8HP. 7G koeajokokemuksia on : GL, ML ja C-korisista 350 CDI-vehkeistä, 8HP on koeponnistettu Jaguar XF:ssä, Audi A6:ssa ja uuden korisessa 335i:ssä. Seuraavassa autossa on suurella todennäköisyydellä joku noiden vaihteistomallisarjojen raskaammista vaihtoehdoista.

7G on melkein huomaamattoman pehmeä, jopa kuminauhamainen. Erittäin mukava ja hienostunut laatikko kyllä, mutta urheilullisuudesta ei ainakaan noissa ajamissani vehkeissä ole ollut tietoakaan. ZF 8HP on tuntunut paljon enemmän "suorakytkentävaihteistomaiselta" eli turbiini lukittuu välittömästi vaihtojen jälkeen ja laatikko ei "luista" oikeastaan missään tilanteessa vanhojen automaattien tapaan. Vaihdot tuntuvat, toisaalta moottorin voimantuotto muistuttaa enemmän manuaalivaihteisesta autosta. Toisin sanoen ZF:n turbiinin lukko taitaa olla herkempi lukittumaan. Tämä ominaisuus varmaan vain korostuu vapaasti hengittävissä moottoreissa (jos niitä kummallakaan vaihteistolla on montaa enää edes tarjolla).

Automaattilaatikoiden huolto onkin hyvä aihe. Kaikkiin vehkeisiin olisi joskus syytä vaihdella myös vaihteistoöljyjä, vaikkei se huolto-ohjelmiin kuuluisikaan. Huolto-ohjelmat on rakennettu Keski-Eurooppalaista elinkaarta varten (auton elinikä ~ sama kuin meikäläisen auton keski-ikä) ja, jotta uutena auton ylläpitokulut näyttäisivät minimaalisilta. Kunnollinen vaihteistopaja osaa aivan varmasti vaihtaa öljyt jokaikiseen, myös "lifetime fill" -automaattilaatikkoon asiallisesti. Automaattivaihteisissa vehkeissä puhtaammat öljyt ilmenevät lähes poikkeuksetta pehmeämpinä ja nopeampina vaihtoina.

Kun puhutaan öljynvaihdon jälkeisestä tukkeentumisesta ja laatikon hajoamisesta, on kakka ollut puntissa jo pidemmän aikaa. Laatikko olisi hyvä olla koko ajan niin puhdas, ettei kokkareita lähde liikkeelle. Hyvin todennäköisesti öljynvaihtoon hajonnut laatikko olisi hajonnut muutenkin todella pian.
 
Viimeksi muokattu:

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Automaattilaatikoiden huolto onkin hyvä aihe. Kaikkiin vehkeisiin olisi joskus syytä vaihdella myös vaihteistoöljyjä, vaikkei se huolto-ohjelmiin kuuluisikaan. Huolto-ohjelmat on rakennettu Keski-Eurooppalaista elinkaarta varten (auton elinikä ~ sama kuin meikäläisen auton keski-ikä) ja, jotta uutena auton ylläpitokulut näyttäisivät minimaalisilta. Kunnollinen vaihteistopaja osaa aivan varmasti vaihtaa öljyt jokaikiseen, myös "lifetime fill" -automaattilaatikkoon asiallisesti. Automaattivaihteisissa vehkeissä puhtaammat öljyt ilmenevät lähes poikkeuksetta pehmeämpinä ja nopeampina vaihtoina.

Kun puhutaan öljynvaihdon jälkeisestä tukkeentumisesta ja laatikon hajoamisesta, on kakka ollut puntissa jo pidemmän aikaa. Laatikko olisi hyvä olla koko ajan niin puhdas, ettei kokkareita lähde liikkeelle. Hyvin todennäköisesti öljynvaihtoon hajonnut laatikko olisi hajonnut muutenkin todella pian.

On itse asiassa täysin naurettavaa, että autovalmistajien suositusten mukaan lastikkoöljyjä ei tarvitsisi vaihdella. Esimerkkinä Veho, heidän huolto-ohjelman mukaisesti laatikkoöljyt vaihdetaan vain ja ainoastaan 60000 kohdalla. Eikä silloinkaan huuhtelemalla. Valistunut auton omistaja vaihtaa, tai vaihdattaa öljyt tuon 50000-60000km välein. Ja laatikon öljythän on aina syytä vaihtaa huuhtelemalla. Eikä sovi unohtaa, että momentinmuuntimella varustetussa laatikossa on turbiinissa omat öljyt, mitkä pitää myöskin vaihtaa.

Toinen asia, mikä unohtuu vielä useammin vaihtaa, on peräöljyt. Ne on hyvä vaihdella samaan tahtiin laatikon öljyjen kanssa. Myös perän huohotus on syytä pitää auki, muuten alkaa jostakin tihkumaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tasainenhan tuo lattia ei ole kummassakaan, kun selkänojat eivät kaadu vaakatasoon. Tosin noista kuvista sitä ei ole niin helppo havaita. Voi tosiaan olla, ettei tuota porrasta ole mainituissa farkku-malleissa, vaan vain esim. Octavian viistoperäisessä.

Mielestäni, juuri tuo porras on se suurin tekijä, jos haluaa takapenkin kaataa. Siitä ei ole niin paljon haittaa, jos istuinosa on lievästi viistossa, se on helppo tasata. Nyt tässä uudessa mallissa ei näytä olevan enää kaukaloa tavaratilassa, ellei ota välilattiaa pois. Octaviassa on ihan fiksuja juttuja tuon tavaratilan kanssa, kun mm. tavaratilan verhon saa piilotettua välilattiaan. Myös tavaratilan muuntelut näyttivät olevan monipuoliset juuri tuon välilattian johdosta.
 

12961

Jäsen
On itse asiassa täysin naurettavaa, että autovalmistajien suositusten mukaan lastikkoöljyjä ei tarvitsisi vaihdella. Esimerkkinä Veho, heidän huolto-ohjelman mukaisesti laatikkoöljyt vaihdetaan vain ja ainoastaan 60000 kohdalla. Eikä silloinkaan huuhtelemalla. Valistunut auton omistaja vaihtaa, tai vaihdattaa öljyt tuon 50000-60000km välein. Ja laatikon öljythän on aina syytä vaihtaa huuhtelemalla. Eikä sovi unohtaa, että momentinmuuntimella varustetussa laatikossa on turbiinissa omat öljyt, mitkä pitää myöskin vaihtaa.

Toinen asia, mikä unohtuu vielä useammin vaihtaa, on peräöljyt. Ne on hyvä vaihdella samaan tahtiin laatikon öljyjen kanssa. Myös perän huohotus on syytä pitää auki, muuten alkaa jostakin tihkumaan.

Hankalaksihan nuo vaihdot on monissa tapauksissa tehty, erityisesti öljymäärän tarkistuksen osalta. Harvassa uudemmassa autossa on vaihteistossa enää mittatikkua. Esim BMW:ssä käytettävässä 6-vaihteisessa ZF:ssä pinnan tarkistus suoritetaan vaihteiston valmistajan mukaan auton ollessa käynnissä (vaihteistoöljyn kiertäessä) ja vaihteistoöljy 30-40C lämpötilassa. Mikäli laatikon kyljessä olevan pinnantarkistus/täyttöpropun avaa kun moottori ei käy, tulee öljyä ulos noin 2 litraa, ja pinta jää sen verran vajaaksi oikeasta. Toisin sanoen viimeiset noin pari litraa vaihteistoöljyä tulisi lisätä vasta vaihteiston lämmettyä. Luonnollisesti auto olisi syytä olla myös suorassa tarkistuksen aikana. Ei ole ihan perusautotallissa tehtäviä hommia.

Taitaa myös momentinmuuntimen proput puuttua monesta laatikosta, joten huuhtelu on ainoa mahdollisuus saada iso osa öljystä vaihdettua. Toki propun kautta puoletkin on parempi kuin ei mitään.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Hankalaksihan nuo vaihdot on monissa tapauksissa tehty, erityisesti öljymäärän tarkistuksen osalta. Harvassa uudemmassa autossa on vaihteistossa enää mittatikkua. Esim BMW:ssä käytettävässä 6-vaihteisessa ZF:ssä pinnan tarkistus suoritetaan vaihteiston valmistajan mukaan auton ollessa käynnissä (vaihteistoöljyn kiertäessä) ja vaihteistoöljy 30-40C lämpötilassa. Mikäli laatikon kyljessä olevan pinnantarkistus/täyttöpropun avaa kun moottori ei käy, tulee öljyä ulos noin 2 litraa, ja pinta jää sen verran vajaaksi oikeasta. Toisin sanoen viimeiset noin pari litraa vaihteistoöljyä tulisi lisätä vasta vaihteiston lämmettyä. Luonnollisesti auto olisi syytä olla myös suorassa tarkistuksen aikana. Ei ole ihan perusautotallissa tehtäviä hommia.

Taitaa myös momentinmuuntimen proput puuttua monesta laatikosta, joten huuhtelu on ainoa mahdollisuus saada iso osa öljystä vaihdettua. Toki propun kautta puoletkin on parempi kuin ei mitään.

Nuo pinnan tarkistus-menetelmät on ihan laatikko-kohtaisia. Samoin se, että pitääkö öljyjen olla lämpöiset vai ei. Toisissa mitataan mauserilla tms. öljyn korkeus laatikon pohjasta, ja ne pitää yleensä olla millilleen. Toisissa sitten tosiaan kyljessä täyttöaukko, mikä määrää tason. Ja silloinhan auton tulee olla suorassa. Se ettei turbiinin öljyjä saa vaihdettua, kertoo jotakin nykyisestä suunnittelusta. Ei ole edes tarkoitus, että autolla ajetaan montaa sataatuhatta. (Toki momentinmuunnilliset laatikot alkaa painumaan historiaan, paitsi tehokkaimmissa autoissa.) Ja tietenkin pitää muistaa vaihtaa myös öljynsuodatin, mikä yleensä vaatii laatikon öljypohjan irroituksen. Niinkuin sanoit, laatikon öljynvaihto alkaa olemaan sellainen homma, minkä harva itse tekee. Halvin laatikko- ja peräremontti on vaihtaa öljyt säännöllisesti. Se ennaltaehkäisee montaa vaivaa.
 

12961

Jäsen
Nuo pinnan tarkistus-menetelmät on ihan laatikko-kohtaisia. Samoin se, että pitääkö öljyjen olla lämpöiset vai ei. Toisissa mitataan mauserilla tms. öljyn korkeus laatikon pohjasta, ja ne pitää yleensä olla millilleen. Toisissa sitten tosiaan kyljessä täyttöaukko, mikä määrää tason. Ja silloinhan auton tulee olla suorassa. Se ettei turbiinin öljyjä saa vaihdettua, kertoo jotakin nykyisestä suunnittelusta. Ei ole edes tarkoitus, että autolla ajetaan montaa sataatuhatta. (Toki momentinmuunnilliset laatikot alkaa painumaan historiaan, paitsi tehokkaimmissa autoissa.) Ja tietenkin pitää muistaa vaihtaa myös öljynsuodatin, mikä yleensä vaatii laatikon öljypohjan irroituksen. Niinkuin sanoit, laatikon öljynvaihto alkaa olemaan sellainen homma, minkä harva itse tekee. Halvin laatikko- ja peräremontti on vaihtaa öljyt säännöllisesti. Se ennaltaehkäisee montaa vaivaa.

Joo, kaukana on nykyautoista vanhan mittatikun helppous. Työkaverin kesäautossa (Jaguar XJS V12 1989) on öljytikussa 4 tasoa, kylmänä ja kuumana, lisäksi molemmat tasot kone käynnissä tai sammutettuna. Ei tullut tarkemmin tutkittua, mikä loota tuommoiseen on laitettu.

Mun mielestä tuo "ikiöljy" on bisnesmielessäkin vähän hölmö ajatus, erityisesti kalliimmissa ja vähänkin erikoisemmissa autoissa. Suurin osa asiakkaista maksaisi laatikon öljynvaihdosta kyseenalaistamatta 300e/ joka toinen vuosihuolto, mikäli vaihto olisi kirjattu huolto-ohjelmaan, joten on käsittämätöntä, ettei hyväkatteinen raha huoltotoiminnasta kelpaa.

Mielenkiintoista on myös, että esim. Jaguar/Land Rover osaa rahastaa huolto-ohjelmaan kirjatuista vaihteistoöljynvaihdoista, mutta identtisellä ZF-laatikolla varustetussa bemarissa tai audissa öljyjä ei vaihdeta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Uuden auton hankintaan

Apua ja/tai käyttäjäkokemuksia kaivataan.

Uusi (käytetty) auto hankinnassa keväällä, kun vanha VW Golf alkaa käydä ahtaaksi.

Ominaisuuksia, joita uudella autolla tulisi olla:
- kilometrit alle 80 000
- hinta max. 21 000
- vuosimalli 2008 tai uudempi
- bensakone

Takakontin tulisi olla reilun kokoinen, niin että lastenrattaat mahtuu ja esim. urheiluvälineitä on kätevä kuljettaa.

Scoda Octavian sedani oli alkuun ekkösvaihtoehto, mutta sitten kuulin lähipiiristä sen verran huonoa Volkkarin TSI-koneesta, että tuo vaihtoehto ei olekaan enää ainut. Kuulemma jakopääongelmia ollut paljon noissa TSI-koneissa. Samalla tippui siis farkku-Golfinkin osakkeet. Samanlaista infoa löytyi keskustelupalstoja selaamallakin. Tuo Ocun iso takakontti ja auton sopuhinta olisivat kyllä sopineet erinomaisesti kriteereihin.

Nyt olenkin alkanut katsella myös Volvon V50 ja Toyota Avensiksen farmaria. Noita ei tosin noilla kriteereillä kovin paljoa ole saatavilla. Olisiko palstalaisilla suositella muita merkkejä/malleja? Pösöt ja Citikat jätän pois vaihtoehdoista.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos reilun kokoinen kontti on vaatimus niin se V50 kannattaa unohtaa samantien. Seat Exeo farkku? Ei tosin koon puolesta taida paljoa erota Golfista. Nuo exeot siis on käytännössä sama auto kuin 05-07 vuosien A4:t ja itse olen 40000 (130000-170000) ajanut tuollaisella A4llä ja mitään vikoja ei ole ollut.
 

12961

Jäsen
Raportoidaan nyt kun kerrankin mielenkiintoista raportoitavaa on. Harvemmin on auto tehnyt tällaista vaikutusta kuin eilen illalla. Suvun toinen automies, serkun mies nimittäin, sai jokin aika sitten uuden, kauan odottamansa vähän erikoisemman auton, M550d-farmaribemarin. 4200km mittarissa ennen, 4290 lenkin jälkeen.

Ajeltiin reilu tunti ympäri mukavia lähimaalaisteitä, ja auto oli todella miellyttävä kokemus. Ihan kuin mikä tahansa urheilualustainen 5-sarjan nelivetobemari, mutta kun kaasua antoi reilummin, oli voimaa tarjolla miellyttävällä tavalla todella paljon. Ihan kuin olisi ollut todella vahvan kuminauhan päässä, voimantuotto on aivan erilainen kuin missään aiemmin ajamassani vehkeessä. Selkä painuu rajusti penkkiin, mutta kaikki repivyys ja aggressiivisuus on poissa. Kiihtyvyys on eleetöntä ja hienostunutta. Laatta lattiassa mentiin muuten aika lujaa.

Nelivetoinen, iso farkku, jonka voimavaroiksi tehdas ilmoittaa 381hp/780Nm on pärjännyt tähän mennessä alle 9l/100km laskemalla todetulla keskikulutuksella, eikä kaverin kaasujalkakaan ole ihan kevyimmästä päästä. Huikea yhdistelmä, tahtoo saada tuommoisen joskus. Täydellinen kombo kaikkea. Näyttääkin lähes samalta kuin 520d, joten ilman takaluukun merkkejä ei herätä turhaa pahennustakaan missään. Tämä oli todellinen susi lampaan vaatteissa, autobahn-ympäristössä varmaan todellinen pitkän, kovavauhtisen matkan taittaja.

Hinta on kyllä tosi suolainen 5-sarjan farkusta, lähes 150 tuhatta euroa, perusmallinhan taitaa saada alle viidelläkympillä. Ehkä sitä tuommoisella rahalla saisi jotain mielenkiintoisempaakin...
 
Viimeksi muokattu:

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Apua ja/tai käyttäjäkokemuksia kaivataan.

Uusi (käytetty) auto hankinnassa keväällä, kun vanha VW Golf alkaa käydä ahtaaksi.

Ominaisuuksia, joita uudella autolla tulisi olla:
- kilometrit alle 80 000
- hinta max. 21 000
- vuosimalli 2008 tai uudempi
- bensakone

Takakontin tulisi olla reilun kokoinen, niin että lastenrattaat mahtuu ja esim. urheiluvälineitä on kätevä kuljettaa.

Scoda Octavian sedani oli alkuun ekkösvaihtoehto, mutta sitten kuulin lähipiiristä sen verran huonoa Volkkarin TSI-koneesta, että tuo vaihtoehto ei olekaan enää ainut. Kuulemma jakopääongelmia ollut paljon noissa TSI-koneissa. Samalla tippui siis farkku-Golfinkin osakkeet. Samanlaista infoa löytyi keskustelupalstoja selaamallakin. Tuo Ocun iso takakontti ja auton sopuhinta olisivat kyllä sopineet erinomaisesti kriteereihin.

Nyt olenkin alkanut katsella myös Volvon V50 ja Toyota Avensiksen farmaria. Noita ei tosin noilla kriteereillä kovin paljoa ole saatavilla. Olisiko palstalaisilla suositella muita merkkejä/malleja? Pösöt ja Citikat jätän pois vaihtoehdoista.

Onko näitä Vagin Tsi-koneita nyt loppujen lopuksi niin paljon hajonnut?
Ketjuja on kyllä paljon takuuna korjattu, mutta aika vähän olen mistään lukenut tai kuullut, että ainakaan enää viime vuosina jakopäitä olisi hajonnut.
Itsellä 2013 mallin Octavia 1,2 tsi koneella ja tyytyväinen olen ollut. Aika paljon autoa saa, kun tuollaisen sai renkaineen lämmittimineen 23ke:lla ajella liikkeestä ulos.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko näitä Vagin Tsi-koneita nyt loppujen lopuksi niin paljon hajonnut?
Ketjuja on kyllä paljon takuuna korjattu, mutta aika vähän olen mistään lukenut tai kuullut, että ainakaan enää viime vuosina jakopäitä olisi hajonnut.
Itsellä 2013 mallin Octavia 1,2 tsi koneella ja tyytyväinen olen ollut. Aika paljon autoa saa, kun tuollaisen sai renkaineen lämmittimineen 23ke:lla ajella liikkeestä ulos.

Itse kun ysikympin huoltoon vein 1.4 TSI:n (jonka jo myin pois uudemman tieltä) niin eurolleen maksoi VV-auto kaikki kulut ketjun ja siihen liittyvien kamojen vaihtamisesta. Jakopäässä ei toki mitään muuta, mutta ketju oli venynyt. Auton virallinen takuuaika oli toki päättynyt kauan aiemmin, mutta tämä homma toimi hienosti.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Itse kun ysikympin huoltoon vein 1.4 TSI:n (jonka jo myin pois uudemman tieltä) niin eurolleen maksoi VV-auto kaikki kulut ketjun ja siihen liittyvien kamojen vaihtamisesta. Jakopäässä ei toki mitään muuta, mutta ketju oli venynyt. Auton virallinen takuuaika oli toki päättynyt kauan aiemmin, mutta tämä homma toimi hienosti.

Vastaava tilanne oli ollut kaverillanikin, mutta ennen kuin liike suostui maksamaan, niin siinä oli pitänyt käydä keskustelu jos toinenkin.

Onkohan noissa vuosimallin -13 Octavioissa muuten jakoketju vai hammashihna?
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Jos tarkoitat vanha korista niin jakoketju on kaikissa bensa koneissa.

Nyt uutena tulevassa Octaviassa on kaikki muut koneet hihnalla paitsi 1.8TSI.

Ok, kiitoksia. Mites noissa Rapid-malleissa vastaava, ketju vai hihna? Onko tuohon hammashihnaan siirrytty muuten juuri noiden ilmenneiden ketjuvikojen vuoksi?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kävin tänään pyörimässä autokaupoilla ja yhtä autoa kävin koeajamassa ja tuon jälkeen kysyin paljonko hyvittävät nykyisestä. No välirahaa jäi ihan tarpeeksi.

Tällä hetkellä ajan -06 vuoden Audi A4 Avant Multitronic 1.8T:llä jolla on ajettu 166000 kilometriä. Auto on sinällään todella hyvässä kunnossa itse olen tuolla ajanut 40000km ja mitään vikaa autossa ei ole ollut.

Kuitenkin tekisi mieli vaihtaa, kun työajoa tulee 15-20000km vuodessa ja tuo 1.8T bensakone automaatilla ei ole mikään vähiten kuluttava malli.

Automyyjän mukaan nyt on ns. "kriittiset" hetket joko myydä tuo auto tai sitten pitää pidemmän aikaa, kun auton arvo tulee putoamaan, kun kilometrit lähenee 200000:ta.

Niin mitäs mieltä jatkoajan autoniilot ovat? Putoaako tuon auton arvo seuraavien 10-20000kilometrin selkeästi eli kannattaa nyt luopua? Kattelin nettiautosta, että 15000€ voisi pyyntihinnaksi laittaa ja myydä jollain 14-15000euron väliltä tulevalla tarjouksella.
 

Veijari

Jäsen
Vitut, automyyjän myyntipuheita. Kyllä sun Audista nopeiten hinta tippui silloin kun se ajettiin ensimmäisen kerran ulos autokaupasta. Toki osa auton ostajista voi karsastaa yli 200tkm ajettua mutta kun hinta on oikea niin kyllä se kaupaksi menee. Ei tuon ikäisen auton hinta enää mitenkään jyrkästi tule tippumaan ajokunnossa ollessaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös