Autoiluketju

  • 3 307 900
  • 18 973
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kannattaako nyt tankata talvilaatua sekaan vai ajaa kesädieselit mahdollisimman loppuun ja talvilaatua sisälle?
Onko olemassa jotain ainetta jolla tilannetta voisi korjata (jäätymisenesto tjsp.)?

Mahdollisimman tyhjäksi tankki vaan, ennen kuin tankkaat talvilaatua päälle. Jos kesälaatua on tankissa vaikka puolet, ja laitat siihen sekaan talvilaadun, niin tuote ei ole vielä edes välilaadun pakkaskeston laatuista tavaraa. Kesälaadussahan same/suodatettavuus on -5/-15 ja talvilaadussa -29/-34. Huoltoasemilla on ostettavissa dieseliin jäänesto ainetta, pitäisi olla jo saatavilla.

Tuossa ajamisessahan on kaikista pahin viima, joka jäähdyttää kyllä polttoaineen. Tietysti, jos kesälaatua on tankissa ja pakkasta yöllä lähemmäksi -20, niin liikkeelle lähtö saattaa olla aika haasteellista.
 

12961

Jäsen
Mahdollisimman tyhjäksi tankki vaan, ennen kuin tankkaat talvilaatua päälle. Jos kesälaatua on tankissa vaikka puolet, ja laitat siihen sekaan talvilaadun, niin tuote ei ole vielä edes välilaadun pakkaskeston laatuista tavaraa. Kesälaadussahan same/suodatettavuus on -5/-15 ja talvilaadussa -29/-34. Huoltoasemilla on ostettavissa dieseliin jäänesto ainetta, pitäisi olla jo saatavilla.

Tuossa ajamisessahan on kaikista pahin viima, joka jäähdyttää kyllä polttoaineen. Tietysti, jos kesälaatua on tankissa ja pakkasta yöllä lähemmäksi -20, niin liikkeelle lähtö saattaa olla aika haasteellista.

Common Rail -vehkeessähän on kova polttoaineen paine, ja osa ruiskuttamatta jääneestä polttoaineesta palaa takaisin tankkiin, kiertoa tapahtuu koko ajan. Tankkiin takaisin tuleva polttoaine voi olla todella lämmintä korkeapainepumpun paineistuksen tuloksena. Joissain uusimoottorisissa veneissä lämmin polttoaine muodostuu jopa ongelmaksi, kun tankkien ympärillä lujitemuovi pehmenee. Autoissa tietty eri asia kun ajoviima pääsee jäähdyttämään tankkia, mutta tuskin enää auton käydessä pääsee diesel jähmettymään. Pitkän ajon jälkeen on autossakin tankki kädenlämpöinen, kesällä jopa kuuma.

Noiden CR-korkeapainepumppujen ottoteho on kilowatteja, josta suurin osa kuluu polttoaineen paineistamiseen uusimmissa järjestelmissä jopa 2200 bar paineeseen.

Pitkä tauko ja yön yli seisottaminen varmasti hyydyttävät tankissa olevan kesälaadun.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toissa talvena porukalla hyytyi autoja teille, kun oli ne paukkupakkaset. Vaikka olisi ollut uusikin auto kyseessä. Ajoviima on kyllä niin hyytävä, ettei siinä enää auta, vaikka olisi polttoaineen lämmitin autossa.
 

12961

Jäsen
Toissa talvena porukalla hyytyi autoja teille, kun oli ne paukkupakkaset. Vaikka olisi ollut uusikin auto kyseessä. Ajoviima on kyllä niin hyytävä, ettei siinä enää auta, vaikka olisi polttoaineen lämmitin autossa.

Ei kysymys ole webastosta, vaan siitä, että commonrail- korkeapainepumppu lämmittää polttoaineen "yhteispainetukissa" jopa yli 100-asteiseksi korkean paineistuksen takia. Matka-ajossa suurin osa korkeapainepumpun pumppaamasta, lämmenneestä polttoaineesta palaa takaisin tankkiin ja lämmittää polttoainetta. Toki mikäli auto ei ole yhteispaineruiskutustekniikalla varustettu (siis pääsääntöisesti yli 5v vanha tai pumppusuutinvolkkari) se voi hyytyä helpostikin kesken ajon. Tietääkö joku, onko vielä olemassa uudehkoja rivi- tai jakajapumpullisia dieseleitä?

Pitääkin muuten seurata ensi viikon Kuusamon reissulla polttoaineen lämpötilaa loggerilla, olisi mielenkiintoista tietoa. Polttoaineen lämpiämisen takia näissä on ihan anturi tankissa olevan aineen lämpötilan mittaamista ja sen seurauksen tehtävää ruiskutusmäärän korjaamista varten.

Joka tapauksessa pakkasiin kannattaa toki varautua, mutta näkyvissä olevilla lämpötiloilla uskaltaisin kyllä lähteä kesälaadulla liikenteeseen, mikäli olisi pitempää siivua tarjolla ja startti lämpimästä tallista, ainakin mikäli kyse on Etelä-Suomesta ja autossa CR-polttoainejärjestelmä.
 
Viimeksi muokattu:

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Itsellä hakusessa myös siinä 8000-10000 euron auto, kun sattui tuo työ loppumaan ja Skodasta käyttöetuautona täytyy luopua.
Auton on siis oltava farmari, automaatti sekä ilmastointi on oltava. Täs Oulun alueella olisi yksi -01 V70 ja Kemissä -03 V40, molemmat alle 200tkm ajettuja. Ei vaan oo oikeen kokemusta noista vuosituhannen alun Volvoista, kuinka lie kestäviä pelejä?


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lainataanpa omaa tekstiä puolentoista kuukauden takaa. Eli alkaisi olemaan viimeisiä hetkiä hommata auto, ellei halua kävelymieheksi ruveta. Loppusuoralla vaikuttaisi olevan Volvo V40 2.0T -04 216tkm ajettuna, sekä pari ranskalaista, Renault Laguna 2.0 -06 sekä Peugeot 307 Wagon 1.6 -08, automaatteja jokainen. Rellun vikalista tosin ei taida autoa mairitella enkä pidä Lagunassa peräkontin mallista, se laskeutuu liian viistosti ja syö siten peräkontista tilaa. Volvossa mietityttää eniten nuo kilometrit, ranskalaiset ovat molemmat alle 150tkm ajettuja, Renault jopa alle 100tkm. No jos huomenna kävisi koeajamassa ja katsois sitten, tällä hetkellä vaaka kallistuu kyllä Volvon puoleen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Dieselin jäänestoa oppii kummasti arvostamaan, kun ensin joutuu hinauttamaan auton lämpimään talliin sulamaan. No, samalla tuli tarpeellisia uusintoja muutenkin, mm. akku ja polttoaineen suodatin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lainataanpa omaa tekstiä puolentoista kuukauden takaa. Eli alkaisi olemaan viimeisiä hetkiä hommata auto, ellei halua kävelymieheksi ruveta. Loppusuoralla vaikuttaisi olevan Volvo V40 2.0T -04 216tkm ajettuna, sekä pari ranskalaista, Renault Laguna 2.0 -06 sekä Peugeot 307 Wagon 1.6 -08, automaatteja jokainen. Rellun vikalista tosin ei taida autoa mairitella enkä pidä Lagunassa peräkontin mallista, se laskeutuu liian viistosti ja syö siten peräkontista tilaa. Volvossa mietityttää eniten nuo kilometrit, ranskalaiset ovat molemmat alle 150tkm ajettuja, Renault jopa alle 100tkm. No jos huomenna kävisi koeajamassa ja katsois sitten, tällä hetkellä vaaka kallistuu kyllä Volvon puoleen.

Tuohon hintahaarukkaan menisi Focus Wagon jos haluaa perusvarmaa peltilehmää, makuasioitahan nämä mutta itse katselisin tälläistä mielummin kuin yli 200tkm ajettua volvoa tai ranskalaisia.
Oulussa 1.6 A jos et kaipaa isoja tehoja, tingitty hinta noin 9k€.
Ford Focus 1.6 Trend Wagon A Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto

_
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Pakkaset tuli ja ensimmäiset ärsyttävät viat sen mukana. Ovia ei saa lukkoon kuskinovea lukuunottamatta. Lämpimänä saa sitten apukuskin lukosta väännettyä keskuslukituksen päälle. Avain kääntyy molemmissa normaalisti. Kuskin lukkoon ei muut ovet reagoi mitenkään. Apukuskin puolelta menee lukkoon, mutta aukeaa heti. Auto on 00-Focus.
 

scholl

Jäsen
Pakkaset tuli ja ensimmäiset ärsyttävät viat sen mukana. Ovia ei saa lukkoon kuskinovea lukuunottamatta. Lämpimänä saa sitten apukuskin lukosta väännettyä keskuslukituksen päälle. Avain kääntyy molemmissa normaalisti. Kuskin lukkoon ei muut ovet reagoi mitenkään. Apukuskin puolelta menee lukkoon, mutta aukeaa heti. Auto on 00-Focus.

eiks sulla oo kaukosäädintä? Vähän ihmettelen myös sitä, miksi pääasiassa vain amerikkalaisista autoista saa keskuslukituksen päälle ovista. Se on näppärä systeemi, ei tartte enää näprätä pakkasessa kauko-ohjaimen kanssa.

Mietin muutama päivä sitten lumisateen jälkeen noita autolehtien talviautovertailuja. Ne tyypit ovat ainakin Helsingin osalta aivan totaalisen kujalla. Miksei Jeep Wrangler ole ikinä vaikkapa sillä lyhyemmällä versiolla mukana talviautotestissä. Sen etenemiskyky on niin hyvä, että vaikka olisi millainen lumikasa niin sen päälle voi pysäköidä, ikinä ei jää kinokseen jumiin ja se on 3,9m pitkä, joten saa paikan kantakaupungissa. Samaa autoa voi lisäksi käyttää kesällä beachkäytössä. Sen sijaan jossain talviautotesteissä on jotain Skoda Octavian tyylisiä autoja, mitkä eivät ole mitään talviautoja, vaan ihan tavallisia yleisautoja.
 

scholl

Jäsen
Lainataanpa omaa tekstiä puolentoista kuukauden takaa. Eli alkaisi olemaan viimeisiä hetkiä hommata auto, ellei halua kävelymieheksi ruveta. Loppusuoralla vaikuttaisi olevan Volvo V40 2.0T -04 216tkm ajettuna, sekä pari ranskalaista, Renault Laguna 2.0 -06 sekä Peugeot 307 Wagon 1.6 -08, automaatteja jokainen. Rellun vikalista tosin ei taida autoa mairitella enkä pidä Lagunassa peräkontin mallista, se laskeutuu liian viistosti ja syö siten peräkontista tilaa. Volvossa mietityttää eniten nuo kilometrit, ranskalaiset ovat molemmat alle 150tkm ajettuja, Renault jopa alle 100tkm. No jos huomenna kävisi koeajamassa ja katsois sitten, tällä hetkellä vaaka kallistuu kyllä Volvon puoleen.

Miten alle 100tkm ajettu auto voisi olla huonompi kuin yli 200tkm ajettu? Eriasia on jos joku auto ei siis oikeasti kestä, ts. jos esim. jonkun auton moottori tai vaihdelaatikko on niin paska ettei se kestä ja tulee siksi kallis remontti kun on ostettava uusi kone kuten kävi niille, jotka ostivat Renault Espacen oliko se 3,0 l moottorilla. Joutuivat maksamaan joku oliko se 13 tai 15 tonnia, mutta siis yleisesti ottaen ei kai sillä käytetyssä autossa ole väliä, kuluuko jotain halvempia osia tai tuleeko jotain pikkuvikoja. Nehän voi korjauttaa huollon yhteydessä. Pääomakustannukset ovat kuitenkin niin pienet halvassa autossa, joten pienet korjaukset huollon yhteydessä eivät vuositasolla paljoa voi olla.

Mitä tulee peräkontin muotoon niin eikö Laguna ole kuitenkin yhtä kokoluokkaa suurempi auto kuin noi muut. Renaultissa Mégane olisi samankokoinen kuin 307.

Miksi se on oltava farmari, ne ovat jotenkin niin kummallisennäköisiä? Mielestäni joku Seat Altea on paremmannäköinen kuin mikään noista ja jos takapenkit kaataa niin sinne mahtuu varmaan vaikka viinikaappi kyytiin. Maksaa vähemmän kuin VW, muttei ole olennaisesti huonompi. DSG kehiin niin ajaa automaatin asian. Fiat Croma voisi myös olla suhteessa halpa ja vähän ajettu. Jos löytyy yksilö, missä on automaatti ja kenties muutenkin hyvä varustelu niin voi saada todella paljon autoa pikkurahalla. Itse en autoja ole käytettynä ostanut, mutta jos ostaisin niin eikö silloin kannattaisi ostaa sellainen, mitä muut eivät osta niin saisi suhteessa paremman auton samalla rahalla. Volvo V40 vaikuttaa oikeasti 90 luvun autolta kaikin puolin olemukseltaan. Se on suunniteltu 90 luvun alussa kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
eiks sulla oo kaukosäädintä? Vähän ihmettelen myös sitä, miksi pääasiassa vain amerikkalaisista autoista saa keskuslukituksen päälle ovista. Se on näppärä systeemi, ei tartte enää näprätä pakkasessa kauko-ohjaimen kanssa.

On kaukosäädin, jossa on vähän heikko patteri, joten olen jättänyt käytön vähälle. Ei jaksa viittä minuuttia painella nappia. Ei tosin tainnut silläkään mennä lukkoon. Ois hemmetin kiva saada lukot toimimaan, ettei sieltä viedä mitään. Kotona auton saa halliin, joka on lämmin. Töissä ollessa kuitenkin seisoo ulkona.
 

scholl

Jäsen
Ei kannata takertua ensimmäiseen hinta-arvioon.

-duud-

ei hinta-arviolla ole merkitystä, vaan välirahalla. On se tuote, mikä tahansa niin jos jollain on hinnassa enemmän ilmaa niin hän pystyy hyvittämään enemmän kuin sellainen, joka on hinnoitellut tuotteet tiukemmin. Siis en nyt tarkoita, etteikö joku voisi hyvittää liian huonostikin siitä autosta, mutta monella alalla tyypillinen kuvio on seuraava:

Tuotteen arvo, jolla sen saa suhteellisen helposti kaupaksi on 100.
Henkilö menee katsomaan tuotetta, joka maksaa 500. Myyjä sanoo, että onpas hyväkuntoinen peli sulla, me maksetaan siitä 150. Välirahaksi jää 350.
Sillä liikkeellä on kuitenkin ylihintaisten tuotteiden maine, joten henkilö huomaakin muualla myynnissä parempikuntoisen tuotteen hintaan 400. Hän menee sinne ja myyjä sanoo: maksamme vaihdokistasi 100, välirahaksi jää 300. Asiakas harmistuu, koska se oma nykyinen peli on niin hyvä, maailman parhaimmassa kunnossa oleva ja se toinenkin liike tarjosi 150. Törkeätä tarjota 100. Niinpä hän ei osta, vaikka väliraha olisi ollut 50 pienempi ja olisi saanut parempikuntoisen sillä rahalla. Pätee melkein kaikessa kuluttajakaupassa tämä silloin, jos asiakas antaa liikkeeseen jotain vaihdossa. On se sitten asunto, auto, vene, asuntovaunu, moottoripyörä, moottorikelkka, mönkijä tai mikä tahansa niin se asiakkaan oma on aina maailman paras. Niinpä asiakas katsoo sitä hyvityshintaa liikaa, eikä sitä välirahaa.
 

scholl

Jäsen
On kaukosäädin, jossa on vähän heikko patteri, joten olen jättänyt käytön vähälle. Ei jaksa viittä minuuttia painella nappia. Ei tosin tainnut silläkään mennä lukkoon. Ois hemmetin kiva saada lukot toimimaan, ettei sieltä viedä mitään. Kotona auton saa halliin, joka on lämmin. Töissä ollessa kuitenkin seisoo ulkona.

ehkä se toimimattomuus johtuu siitä, kun se on välillä lämpimässä ja välillä pakkasessa. Jos kuskin lukkoon eivät muut ovet reagoi niin eikö niitä muita ovia ole mahdollista lukita jotenkin manuaalisesti painamalla napit sisään ja käyttää sitten vain kuskin ovesta niin muut ovet ovat aina lukossa?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
ehkä se toimimattomuus johtuu siitä, kun se on välillä lämpimässä ja välillä pakkasessa. Jos kuskin lukkoon eivät muut ovet reagoi niin eikö niitä muita ovia ole mahdollista lukita jotenkin manuaalisesti painamalla napit sisään ja käyttää sitten vain kuskin ovesta niin muut ovet ovat aina lukossa?

Tämä on todennäköinen syy. Kun jouduin Golf-autoa sulattamaan eilen kaverin lämpimässä tallissa, käynnistymisen jälkeen tuli mystisiä vikoja, jotka laitoin kosteuden piikkiin. Esimerkiksi vilkut olivat noin tunnin poissa, mutta palasivat ihan keskenään takaisin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Keskuslukituksen moottorihan se on paskana kuulemma. Uuden löytyminen kävi ihan uskomattomalla tuurilla veljen kaverin varaosa-autosta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
2010 Octavia kaksilitraisella dieselkoneella oli kyllä erittäin positiivinen yllätys. Mikäli vaihdan Mazdasta muuhun merkkiin, niin kyllä se varmaan tuo Skoda sitten on.

Niin siinä tosiaan kävi, että Mazda vaihtui Skodaan. 53 000 ajettu 2009 Octavia DSG-vaihteistolla ja 2 litraisella dieselkoneella tuli hankittua tossa 1,5kk sitten. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Kyseessä on ensimmäinen diesel ja ensimmäinen automaatti minulle. Vääntö tuntuu bensakoneiden jälkeen rojaaliselta eikä ole tarvinnut jäädä hankeen ainakaan toistaiseksi sutkuttamaan kertaakaan.
 

scholl

Jäsen
Vääntö tuntuu bensakoneiden jälkeen rojaaliselta eikä ole tarvinnut jäädä hankeen ainakaan toistaiseksi sutkuttamaan kertaakaan.

onks sulla joku Webasto tms.? Voisi kuvitella, että jos ajaa vain kaupunkiajoa niin se ei lämpene ikinä sisältä. Jo bensa-autollakin harmittaa joskus, että jalkatila autossa tuntuu olevan aika kauan viileä ja jos ei yleensä maanteille lähde, vaan pörrää kaupungissa, niin joka kerta autolla ajaessa sama ongelma. Dieselithän kai lämpenevät hitaasti sisältä. Tietysti jos on tallipaikka niin no problem.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voisi kuvitella, että jos ajaa vain kaupunkiajoa niin se ei lämpene ikinä sisältä.

Sisätilanlämmitin huutaa kylminä aamuina yli kolmekin tuntia ja duunissa pidän autoa päivät tallissa. Näin selviää juuri ja juuri, mutta olet kyllä muuten oikeassa. Kestää varsin kauan lämmetä kylminä aamuina.

Muutenkin olen ihmetellyt miksi Defa lämmitti vanhan sedan Mazdan sisätilat parissa tunnissa melkein saunaksi, mutta farmari Octavia on vielä viileä saman ajan jälkeen. Ei kai se sisätila nyt niin paljon isompi ole, että selittäisi noin suuren eron. Toisaalta mitään muuta järkiperäistä syytäkään asiaan ei taida olla. Tuskin Octaviassa niin huomattavaa lämpövuotoakaan on.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Muutenkin olen ihmetellyt miksi Defa lämmitti vanhan sedan Mazdan sisätilat parissa tunnissa melkein saunaksi, mutta farmari Octavia on vielä viileä saman ajan jälkeen. Ei kai se sisätila nyt niin paljon isompi ole, että selittäisi noin suuren eron. Toisaalta mitään muuta järkiperäistä syytäkään asiaan ei taida olla. Tuskin Octaviassa niin huomattavaa lämpövuotoakaan on.

Onko sinulla yhtä tehokas lämmitin? Kyllä meidän Ocu lämpiää jo tunnissa mukavan lämpimäksi, vaikka olisi kovempikin pakkanen. "Säteily"lämmitin moottoritilassa onkin sitten lähes yhtä tyhjän kanssa, vaikka olisi monta tuntia päällä. Mutta tosiaan, sisätilat kyllä lämpiävät ja samanikäinen Ocu farkku kyseessä kuin sinullakin
 

scholl

Jäsen
Mä en oo koskaan tajunnut noita Defa-juttuja. Kaupungissahan ei ole töpseleitä missään. Joihinkin autoihin sellainen pistoke on tullut tilattua mukaan, muttei enää aikoihin, kun niitä ei tullut ikinä käytettyä. Pitää asua landella, jotta Defaa voisi käyttää.
 

12961

Jäsen
Voisi kuvitella, että jos ajaa vain kaupunkiajoa niin se ei lämpene ikinä sisältä.

Riippuu aika paljon dieselkoneen koosta ja siitä, löytyykö kärrystä sähkövastus, joka antaa nopeaa lämpöä. Oma 3-litrainen lämmittää jäähdytysnesteensä ihan ilman webastoa todella nopeasti lämpimiksi, sisätilaan lämpöä tuo lämmitysvastus lämppärin kennon takana jo ennen koneen lämpiämistä. Vielä tosin on näkemättä, mitä 2kW vastus ja toisinaan pitempiäkin aikoja lyhyenä pysyvä ajomatka tekevät akulle pitemmän päälle...

1,5 km työmatka-ajon jälkeen, -20 pakkasella jäähdytysnesteen lämpöanturi kertoo liemien olevan jo +32 -asteisia. 30:ssa antaa lämpöä sisälle jo jäähdytysnesteestä, vastus toimii noin 20 sec startin jälkeen.

Ajettiin tuossa itsenäisyyspvän nurkilla matka-ajoa parhaimmillaan -26 pakkasessa 110 nopeudella, jolloin jäähdytysneste pysyi edelleen nätisti termostaattilukemissaan, 90 asteessa. Hyvin riitti lämpöä koppiin, mitä nyt takasivuikkunat tykkäsivät jäätyä, koska suuttimia ei ruotsalaiseen tapaan ole.

Kyseessä baijerilainen tuplaturbotekele.
 
Viimeksi muokattu:

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
"Säteily"lämmitin moottoritilassa onkin sitten lähes yhtä tyhjän kanssa, vaikka olisi monta tuntia päällä.

Nämä "säteilijät" sijaitsevatkin useimmiten öljypohjassa, lämmittäen moottoriöljyä. Moottorin kannalta tämä on parempi, mutta kuskin kannalta tietysti ikävää, kun sisälle tulee vain kylmää ilmaa. Näitä säteilijöitä täytyy pitää myös kauemmin lämmityksessä, kuin normaaleja lohkolämmittimiä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Lainataanpa omaa tekstiä puolentoista kuukauden takaa. Eli alkaisi olemaan viimeisiä hetkiä hommata auto, ellei halua kävelymieheksi ruveta. Loppusuoralla vaikuttaisi olevan Volvo V40 2.0T -04 216tkm ajettuna, sekä pari ranskalaista, Renault Laguna 2.0 -06 sekä Peugeot 307 Wagon 1.6 -08, automaatteja jokainen.

En tiedä kerkesitkö jo autosi hankkimaan, mutta omakohtaisia kokemuksia löytyy abaut tuon ikäisestä 307 SW:sta, samalla koneella mutta manuaalina. Smoothi auto ajaa, varsinkin kaupungissa. Maantielläkin ihan ok, mutta vähän levoton. Liisarina oli, ja ensimmäiset vajaa kolme vuotta meni ihan mukavasti. Mitä nyt pieniä sähkövikoja (takaikkunat saattoivat aueta autoa lukittaessa). Tuon kolmen vuoden jälkeen taisi jättää vuoden aikana teknisen vian takia kolmesti tien päälle vuoden aikana. Toki kyseessä saattoi olla maanantaikappale, mutta suosittelen harkitsemaan.

Nykyinen Seat Leon on kyllä ollut ihan mukava auto. Sisältä vähän muovinen ja sen huomasi, kun pakkaset tulivat. Ensimmäisen viikon nitisi ja natisi taas aika vahvasti sisältä. Positiivinen yllätys oli, kun perjantaina pesetin auton ja "annoin" jäätyä 1,5 vuorokautta. Kaikki ovet aukesivat kiltisti, eikä edes takaluukun lukko ollut jäätynyt kiinni. Enivei, kaksi vuotta vanha auto vasta, joten kaikki kivat yllärit varmaan vielä tulossa, silti tähän mennessä on ollut todella mukava auto, varsinkin ajaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös