Paras auto ajettavuudeltaan maastureista on hintaansa nähden ollut VW:n Touareg.
Touareg on hyvä niin kauan kuin takuu on voimassa. V10:ssä hajoo nimittäin turbot tyyliin koko ajan ja jos ei ole takuuta niin se maksaa suht paljon.
Onhan Audi hyvä auto, kestävämpi ja vähävikaisempi kuin Volvo tai Mersu. Mutta kun se valitettavasti on keskiluokan erottautumisauto. Eli kun keskiluokkainen (ja keskiluokkaahan on 70% tuulipukukansasta), saa jostain vähän rahaa, niin hän päättää erottua massasta ostamalla Audin. Sen takia niitä on joka toisella insinöörillä ja merkonomilla. Ja onhan se järkiostos, varmastikin suurin osa ostajista on tyytyväistä, ja sehän se periaatteessa on tärkeintä. Mutta itse ainakin olen sillä tavalla harhainen, etten usko massan valinnan olevan koskaan kaikkein paras minulle (massan valinta=keskiverto valinta).
Mikä erottautumiskeino on sellainen, että jokaisella on samanlainen. Vähän sama kuin jossain vaiheessa jokaisen espoolaisen rivarin pihassa oli V70.
Mitä tulee vielä noihin perusmerkonomeihin niin miksiköhän VW Tiguania näkyy niin vähän. Pohjolan oloissa halutaan katumaasturia ja VW on perusauto, joten miksi sitä ei myydä. Saksassa se on ylivoimainen markkinajohtaja SUVeista ja faceliftin jälkeen niillä ledivaloilla oikeasti jo hyvännäköinenkin.