Konsta Kepuli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Veikkaan valohoitoa ja tuhtia laskua.Jep, eipä niillä ilmeisesti ole mitään erityistä eroa. Jonkun huollon juuri varasin ja katsotaan mitä siellä tekevät.
Veikkaan valohoitoa ja tuhtia laskua.Jep, eipä niillä ilmeisesti ole mitään erityistä eroa. Jonkun huollon juuri varasin ja katsotaan mitä siellä tekevät.
Veikkaan valohoitoa ja tuhtia laskua.
Kävikö autosi huollossa tänään klo 21:35-23:25?Kenties, mutta lasku ei ole mielestäni erityisen tuhti: reilu 200 euroa. Öljyt ne ainakin näyttää aina vaihtaneen eli on siellä jotain tehty.
Kävikö autosi huollossa tänään klo 21:35-23:25?
Ylläoleva kysymykseni kuuluisi varmaan sekalaisten kysymysten ketjuun mutta olkoon nyt tuossa. Pelikiellon uhallakin.
Ei, mutta neljän edellisen huollon kokemuksella uskalla väittää, että nyt viidennelläkin kerralla vaihtavat ainakin ne öljyt:)
Peugeot 406, 2.0 100kw. Ihan mukava peli tuli hommattua, mutta nyt olisi edessä vissiin kytkinremontti. Ihmeellistä ääntä pitää varsinkin liikkeelle lähdöissä, mutta jostain syystä isommilla vaihteilla ei. Ilmeisesti koko kytkin pitäisi uusia? Kellään mitään arvioita paljon tuommonen kustantaisi? Selviääkö alle 500 eurolla?
Pakko kysyä kyllä lähes todella tyhmä kyssäri mutta kun ei ole ennen tullut eteen niin ei.
Eli vm. 2007 autoni ensimmäinen "oma" katsastukseni on tulossa vastaan ja lähinnä kiinnostaisi tietää että mitä sitä nyt oikeastaan pitääkään katsastaa, ovatko nuo päästömittaukset ja OBD-mittaukset tosiaan pakolliset vuosittain ja ovatko nuo siis nyt toisensa poissulkevia? Katsastusta varattaessa voi molemmat varata samalla kertaa mutta vähän niin olen ollut tulkitsevani että vain toinen tarvitaan ja ilmeisesti OBD on se pakollinen?
Muuten asemien välillä ei nyt näytä olevan mitään aitoa hintakilpailua, joten pitänee vain katsastaa siellä mikä maantieteellisesti näyttää sopivimmalta.
Kyllä siinä kympin tai pari saattaa säästää, jos vähän vertailee hintoja tai löytää tarjouksen.Muuten asemien välillä ei nyt näytä olevan mitään aitoa hintakilpailua, joten pitänee vain katsastaa siellä mikä maantieteellisesti näyttää sopivimmalta.
Ainakin bensa-autossa pitää olla molemmat mittaukset. Ja suosittelen tekemään ne jossain pajalla ennen sitä katsastusta, koska siinä OBD:n mittauksessa on sellainen hauska juttu, että jos sieltä obd-mittauksesta tuleekin jotain ulos (esim. joku hetkellinen vika, joka on itsestään poistunut, mutta on tallentunut obd:lle) niin se katsastusmies saattaa olla antamatta leimaa.
Jos itse olen oikein ymmärtänyt niin OBD on nimenomaan sen auton "tietokoneen" lokitiedot ja päästömittaukset taas otetaan suoraan pakoputkista. Ja jos haluat varmistaa, että saat päästömittauksista samantien hyvät tulokset niin kannattaa käyttää sitä moottoria kovilla kierroksilla pari-kolme kilometriä juuri ennen mittauksia.
Ja heitetään ite tästä perään, että lukisin mielellään käyttökokemuksia 2000-luvun alkupuolen Seat Ibizoista sekä Opel Astroista. Budjetti on laskenut tuonne 3000e kieppeille alun 6000e jälkeen, ja nuo edellä mainitut mallit 2000-luvun molemmin puolin sopisivat tuohon hintahaarukkaan.
Ja heitetään ite tästä perään, että lukisin mielellään käyttökokemuksia 2000-luvun alkupuolen Seat Ibizoista sekä Opel Astroista. Budjetti on laskenut tuonne 3000e kieppeille alun 6000e jälkeen, ja nuo edellä mainitut mallit 2000-luvun molemmin puolin sopisivat tuohon hintahaarukkaan.
Itse suosisin Ibizaa, en itse kyseisen mallista autoa ole omistanut. Mutta kavereilla joilla tuota Ibizaa sekä Leonia on ollut ei ole ollut pahaa sanottavaa ko autosta.
Itsekin tuollaista Ibizaa vm 05 olen tässä pitänyt hyvänä vaihtoehtona tuolle Chryslerin ostamiselle, lähinnä plussaa siitä että varaosia luulisi saavan suht helpolla Seatin kuuluessa VAG-konserniin.
Ja Opelista yhden omistaneena voin sanoa että en toista aijo vahingossakaan hankkia, tuo Saksan mosse.
Makuasioistahan ei kannata kiistellä, mutta pysyisin näin järkevästi ajateltuna hyvin kaukana Sebringistä. Ei ole sieltä luotettavimmasta päästä.
Kellään havaintoa edullisesta ilmastoinnin täyttöhuollosta pk-seudulla, jossa vaihdetaan myös suodattimet etc täytön yhteydessä?
Kellään havaintoa edullisesta ilmastoinnin täyttöhuollosta pk-seudulla, jossa vaihdetaan myös suodattimet etc täytön yhteydessä?
Noiden tarjousten kanssa kannattaa olla tarkkana. Villi huhu kertoo (en todella tiedä todenperäisyydestä), että jossain erikoistarjouksessa hinta oli pitänyt sisällään vain X määrän kylmäainetta ja loput meni sitten ihan velotuksella.
Ei kai toi mikään "tornarikaan" ole vaan yleinen käytäntö, öljyn vaihtotarjouksetkin sisältävät käytännössä aina 3,5-4 litraa öljyä ja ylittävästä määrästä veloitetaan erikseen.
Pari vuotta tuli jokunen vuosi sitten ajettua -01 vuoden Astra farkulla. Ihan hyvä peli ajaa ja sattu vielä suht viaton yksilö. Tosin Opelin osat ja huollot ovat edullisimmasta päästä. Astra lienee Ibizaa tilavampi ja ruostekaan ei 2000-luvun Astroissa ole enää ongelma.Ja heitetään ite tästä perään, että lukisin mielellään käyttökokemuksia 2000-luvun alkupuolen Seat Ibizoista sekä Opel Astroista. Budjetti on laskenut tuonne 3000e kieppeille alun 6000e jälkeen, ja nuo edellä mainitut mallit 2000-luvun molemmin puolin sopisivat tuohon hintahaarukkaan.
Lähinnä itsekkin olen tuota Chryslerin laatua miettinyt, toisaalta Neon mallihan on ollut Chryslerille se murheenkryyni, ei käsittääkseni niinkään muut mallit kuten Sebring.
Kävin tuota Sebringiä koeajamassa eilen ja tuntui todella mukavalta ajettavalta, aika "laivalta" tosin ja kuskinjakkara oli kuin olisi kotisohvalle istunut.
Oli hyvässä kunnossa ja jakopään hihna vaihdettu 30tkm sitten ja huoltokirja oli täydellisenä, joten niistä plussaa.
Käytön jälkiä oli jonkun verran mutta ei mitään ihmeempiä, kuitenkaan kun muistetaan ettei auto pakasta ole vedetty vaan kahdeksan vuotta vanha.