Mainos

Autoiluketju

  • 3 333 111
  • 19 049

scholl

Jäsen
Buffalo: oikeassa olet, täytyy itsekin kyllä tännekin todeta, että onpa harvinaisen hieno kyllä tuo kokoelma. Hattua nostaisin, jos sellainen olisi päässäni. Kankkunen on tehnyt hienon työn ei pelkästään kerätessään nuo autot, vaan ennen kaikkea, että on laitatuttanut ne viimeisen päälle hienoon kuntoon. Todella upea teko.
 

scholl

Jäsen
Kiitos listauksesta! Etkös sä tätä nykyä asustele siellä Pohjois-Amerikassa päin, eli sulle varmaan nämä jenkkiautot ovat enemmän tuttuja? Yhtenä uutena ehdokkaana heitin vaimolle jotain aivan erilaista, eli Ford Mustangin. Olisittapa nähneet hänen ilmeen, heh... Pelkkä katse riitti kertomaan, sanoja ei tarvittu...

Mustang convertible on kyllä mielenkiintoinen 4.6GT:nä. Joko valkoinen, jossa on punainen katto ja penkit tai sitten punainen, jossa menee valkoiset raidat ja on sitten vaaleat nahkapenkit ja vaalea katto. Todella hyvännäköinen auto, vaikka onkin perusteknologiaa.

Toisena uutena vaihtoehtona tarjosin eilen illalla vaimolle Hummer H3:sta. Ei innostunut, ainakaan vielä... Se olisi kuitenkin aika pienikokoinen ja mitä nopeasti lueskelin, laadultaan (siis jenkiksi) ilmeisesti paremmasta päästä?

Musta toi ei ole oikea Hummer. Vähän sama kuin joku kirjoitti Compassista tai Patriotista niin eiväthän ne oikeita Jeepejä ole, vaikka hakkaavat toki jonkun CR-V:n tai Rav4:n. Kyllähän Jeepin maastoajoa pitäisi kestää.

Itse en - toisin kuin Scholl - vierasta japsejakaan, ainakaan kaikkia.

Tulet ehkä sitten vasta myöhemmin katumaan aasialaisella merkillä ajamista. Moraalinen virhe voi näkyä vasta pitkänkin ajan jälkeen. Aivan samalla tavalla kuin kommunismi kukistettiin kylmässä sodassa niin nyt tarvitaan jokaista ostamaan euroalueen ja usa:n tuotteita kaikkia hiton aasialaisia halpiksia vastaan. Sitä paitsi se fiilis on ihan eri ajaa autoa, joka ei ole riisipussi tai koiraa syövien henkinen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Buffalo: oikeassa olet, täytyy itsekin kyllä tännekin todeta, että onpa harvinaisen hieno kyllä tuo kokoelma. Hattua nostaisin, jos sellainen olisi päässäni. Kankkunen on tehnyt hienon työn ei pelkästään kerätessään nuo autot, vaan ennen kaikkea, että on laitatuttanut ne viimeisen päälle hienoon kuntoon. Todella upea teko.

Näin autoharrastajana kyllä aina lämmittää mieltä nähdä tuollaisia kokoelmia kun aika iso osa autourheilu- ja autoiluhistoriaa on kunnostettu ja säilötty. Komea on kyllä Kankun kokoelma, olisi kiva päästä ihan paikan päälle katselemaan noita kun noita B-ryhmäläisiäkään ei niin hirveästi enää missään näe. Tuolla Audilla Kankkunen itse kävi jokunen vuosi sitten ajamassa pari näytöskierrosta Kuopion rallisprintissä ja kyllä oli komeaa katseltavaa ja ennen kaikkea kuunneltavaa.

Mitenkähän paljon noita B-ryhmäläisiä muuten lienee vielä tallessa? Aika paljon niitä varmaan tuhottiin rallicrossissa, ainakin noita Fordin RS:iä muistelen olleen kohtuullisen paljon rallicross-radoilla, muutamia B-ryhmäläisiä on näkynyt noissa keski-Euroopan hillclimb-kisoissa ja ainakin noita Metroja ihan kotimaan sprinteissäkin, mutta mitenkähän paljon noita on vielä keräilijöiden talleissa?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Taas muutamat Saab-vihaajat saavat nauttia heidän kannaltaan iloisista uutisista, kun lähes 100 uunituoretta Saabia pistetään palasiksi. Itkettää, vituttaa ja masentaa näin piinkovana saabistina tällainen meininki.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kiitos listauksesta! Etkös sä tätä nykyä asustele siellä Pohjois-Amerikassa päin, eli sulle varmaan nämä jenkkiautot ovat enemmän tuttuja? Yhtenä uutena ehdokkaana heitin vaimolle jotain aivan erilaista, eli Ford Mustangin. Olisittapa nähneet hänen ilmeen, heh... Pelkkä katse riitti kertomaan, sanoja ei tarvittu...

Juu asun, ja viime kesänä hankin auton täällä. Etsintä aloitettiin nimenomaan sillä periaatteella, että auton on oltava amerikkalaisvalmisteinen SUV. Lähempi tutustuminen aiheeseen saikin sitten mielen muuttumaan, ja lopulta hankin autoksi Mazda 5:n. Amerikkalaisautoista en sen kummemmin tiedä, mutta meilläpäin Mustangilla on vähän sellainen junttiauton maine... Vaikea suositella teille mitään, kun en tiedä, millä kriteereillä loppujen lopuksi olette autoa hankkimassa. Laita tarkempaa tietoa vaikka yksityisviestillä, niin voin ainakin kertoa omia kokemuksia, jos sattuu kohdalle osumaan.

Amerikkalaisautojen laadusta ylipäänsä sen verran, että kyllä siellä ilmeisesti ollaan tiedostettu nuo laatuerot ja miten paljon ovat siinä tappiolla. Vaikuttaa siltä, että tekevät paljonkin töitä asian korjaamiseksi. Sehän olisi vain hieno juttu.

Tarjoapa vaimolle tätä autoksi, niin sen jälkeen alkaa moni muukin varmasti kelvata: Pontiac Aztek (Googlen kuvahaun tulokset)
 

scholl

Jäsen
Tuli noista Kankkusen autoista mieleen, että vaikka F40:stä puhutaan tuossa paljon ja onhan se legendaarinen malli niin eikö tuo 288 GTO ole ihan sairaan harvinainen ja kallis auto, jota ei ole valmistettu kuin pari sataa. Mobile.dessä on 3 myynnissä, hinnat 680ke, 890ke ja 1,19me.

Itse jos voisin ottaa minkä vain niin en ottaisi F40, enkä Enzoa, vaan F50 puhtaasti ulkonäkösyistä. Ostin joskus sen pienoismallin ja olen aina digannut siitä muotoilusta. F40 on vähän liian 80 luvun rujoja muotoja. F50 ottaisin kyllä paljon mielummin kuin minkään Bugatti Veyronin esimerkiksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ferrarit eivät ole koskaan kuuluneet suosikkeihini johtuen ennen kaikkea Formula Ykkösistä ja eräästä isoleukaisesta sakemannista. Ainoa Ferrari, jonka voisin kuvitella hankkivani, on nimenomaan tuo F40 ja pelkästään ulkoisista syistä.

Ns. paremman hintaluokan nopeista autoista Porsche on aina ollut minulle se suurin ja kaunein. Vielä joku päivä sellaisen omistan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle ei ole hirveästi ikinä iskeneet nuo kirveenterän näköiset Ferrarit, mutta on noissa vanhemmissa Ferrareissa kyllä muutama todella kaunis auto jotka mielelläni ottaisin autotalliini. Esimerkiksi 250 GTE, Dino 246 GT tai 512 BB.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taas muutamat Saab-vihaajat saavat nauttia heidän kannaltaan iloisista uutisista, kun lähes 100 uunituoretta Saabia pistetään palasiksi. Itkettää, vituttaa ja masentaa näin piinkovana saabistina tällainen meininki.

Ei kai se vielä ihan varmaa ole, vaan jonkunlainen villi huhu, tuo purkaminen siis. Eiköhän niille ottaja löydy purkuarvoa kalliimmalla.

Uuden 9-5:sen farmarimallia ehdittiin kai toimittaa 15kpl, siinä olisi aikamoinen harvinaisuus, ja hyvännäköinenkin vielä. Niinkuin sedanikin toki.

Kyllähän tämä surulliseksi vetää, mutta "aina" voi ostaa käytetyn saabin!
 
Suosikkijoukkue
Pata
Kysytäänpäs täältä onko kellään kokemusta Ford Focus C-Maxista.
Olisi kiinnostava yksilö kiikarissa ja nimenomaan Focus C-Max, nuo pelkät C-Maxithan ovat jo niin uusia, ettei rahat sellasiin riitä...
Onko jotain mihin esim. koeajossa kiinnittää erityisesti huomiota...
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Kysytäänpäs täältä onko kellään kokemusta Ford Focus C-Maxista.
Olisi kiinnostava yksilö kiikarissa ja nimenomaan Focus C-Max, nuo pelkät C-Maxithan ovat jo niin uusia, ettei rahat sellasiin riitä...
Onko jotain mihin esim. koeajossa kiinnittää erityisesti huomiota...

Meillä oli kuukauden käytössä moinen menopeli. Meidän laumalle hyvin tilaa, hyvä ajaa, näkyvyys ok, kaikki nippelit paikoillaan ja lisäksi ajoasennonkin sai melko hyväksi. Eihän se mikään "tykki"ollut, muttei ollut tarvettakaan. Lelut erikseen. Jos otat automaatilla, niin nykyinen PowerShift on parempi kuin perinteinen.
 

scholl

Jäsen
Juuri eilen tuli pesetettyä auto ja nyt on lunta taas sikana auton päällä ja jos lähtee jonnekin niin varmaan on suolattu tiet, joten se likaantuu heti taas. Kun hain auton pesujampalta eilen niin tuli hyvä fiilis, kun ei ollut jäätä missään, eikä lunta, eikä mitään muutakaan, vaan auto oli puhdas ja ilman mitään ylimääräistä. Harmittaa kyllä nämä epävakaiset kelit.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Onko jotain mihin esim. koeajossa kiinnittää erityisesti huomiota...

Eipä noissa paljon muuta ole kuin ruoste, eli kannattaa tutkia tarkasti alustaa, kaaria ja helmoja. Niin, ja kuuntele, ääntävätkö vetarit tai koiranluut. Eivät ole vaikeita uusia, mutta hintaa saa alaspäin, jos ovat heikossa kunnossa. Ja heitä ajossa vapaalle jostain 3000kierroksen nurkilta, jos tyhjäkäynnille pudotessa jää epätasaisesti käymään, tai sammuu, niin tyhjäkäyntiventtiili on tukossa tai hajoamassa.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri eilen tuli pesetettyä auto ja nyt on lunta taas sikana auton päällä ja jos lähtee jonnekin niin varmaan on suolattu tiet, joten se likaantuu heti taas. Kun hain auton pesujampalta eilen niin tuli hyvä fiilis, kun ei ollut jäätä missään, eikä lunta, eikä mitään muutakaan, vaan auto oli puhdas ja ilman mitään ylimääräistä. Harmittaa kyllä nämä epävakaiset kelit.

Käytin auton pesussa viime perjantaina, oli kyllä hyvät fiilikset hakea biili kun hohti puhtauttaan... Ja auto pysyikin puhtaana, kunnes lämpötila nousi pariin pakkasasteeseen ja suolaus alkoi purra ja rapa lentää. Pitää kaivaa auto kinoksesta huomenissa.

Jännä juttu, miten puhdas auto vaikuttaa ajofiilikseen.
 

Veijari

Jäsen
Mullakin on auto parhaillaan myllytettävänä ja kestovahattavana. Tuo loskapaskakeli pitää siitä huolen että kun kotipihaan kurvaan niin ei se enää puhdas olekaan mutta väliäkö sillä. Käyttöautot ja näyttelyautot on erikseen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
SAAB:stahan on taas tehty tarjous. Samainen kiinalainen taho, joka on ovella kolkutellut aiemminkin. Tarjous on lyöty tiskiin ja ongelma GM:n kanssa vältetään niin, että tuotantoon tulee vain 9-3 mallisto (sedan, farkku ja X). GM-kriittiset osat voi kuulemma ostaa muualtakin kuin heiltä. 9-5 ja 9-4 taas eivät onnistu ilman GM:ää.

Aikamoinen tehdas siitä tulisi, jo vanhentunutta 9-3:sta Ruotsista. Tarkoitus aloittaa tuotanto 15 viikon kuluessa kaupan hyväksymisestä. Hybriditeknologiaa ja patentteja ne oikeasti tavoittelevat tietty, ei kai kukaan voi olettaa tuolla 9-3 yhtälöllä tulevan rahaa.

Sitkeitä sissejä ja toivottavasti kauppa onnistuisi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Täytyy kyllä todeta, että sekä Alfa MiTo että Giulietta eivät ole omiaan suomalaiseen lumipyryyn. Viime vuonna näihin aikoihin MiTo meinasi jäädä lumihankeen, koska lunta pikkaisen liikaa ja nyt sama meno jatkuu tällä isommalla mallilla. Kun sitten hangesta on selviytynyt, on olo kuin karusellissa. Renkaissa ei pitäisi olla vikaa, sillä ne on maahantuoja itse laittanut.
 

Jokke

Jäsen
Löytyiskös täältä vinkkejä kakkosauton ostamiseen.

Vaimo meni pitkästä aikaa takas duuniin ja nyt pitäisi löytää perheeseen kakkosauto.

Kriteereinä seuraavat.
- Neliveto
- Kuulemma saa olla vähän normaalia korkeampi. :)
- Hyvät valot, lisävaloja toki saa kaikkiin
- Automaatti-ilmastointi
- Max 100tkm ajettu
- Ei yli 7 vuotta vanha mielellään

Laatikko voi olla manuaali tai automaatti, ei ole väliä.

Kakkosauto kun kyseessä, niin hintakatto on about 25k€. Seuraavia malleja olen katsellut, tuleeko näistä jotain positiivista/negatiivista sanottavaa.

- X3, näitä osuu valitettavan vähän noihin spekseihin.
- Toyota Rav4
- Subaru Forester
- Mitsu Outlander
- Suzuki Grand Vitara

Toki jos löytyy listan ulkopuolelta jotain niin ehdottakaa. Kiat ja Hyundait voi jättää ehdottamatta. Työkaveri haukkui sen verran CRV:n nelivetoa, että sekin on pois laskuista.
 

Jokke

Jäsen
Saa vai pitää? Kyllähän esimerkiksi joku tällainen varmaan Grand Vitaran peittoaisi ajettavuudessa... Tai vaikka Audi, tyylikkyyskään tuskin on pahitteeksi.

Kun vaimon suusta tulee, että saa olla korkeampi, niin tulkitsen sen, että pitää olla. :)

Volvon omistaneena toista ei tule ja niin kauan ku ite ajan benarilla niin audia ei tuu pihaan ;) (Ei herneitä)

Jäi toki mainitsematta, että koira (rotikka)/2kpl tenavien lätkäkasseja pitää mahtua kyytiin. Mut eihän tää oo oleellinen tieto tokikaan.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kun vaimon suusta tulee, että saa olla korkeampi, niin tulkitsen sen, että pitää olla. :)

Jäi toki mainitsematta, että koira (rotikka)/2kpl tenavien lätkäkasseja pitää mahtua kyytiin. Mut eihän tää oo oleellinen tieto tokikaan.

Öö, jos duunikaveri sanoo että neliveto CR-V:ssä on paska, niin se on pois laskuista? Selvittikö se että millä lailla paska? Kannattaisi silti tutustua.

Itse ostettiin 3 viikkoa sitten emännälle tommoinen -09 CR-V ja en kyl sano että nelivedossa on mitään valittamista. 100tkm veivattu, melkein kaikilla herkuilla lähti 22 000€. Vanhassa CR-V:ssä oli hidas nelivedon päälle kytkeytyminen, mutta ei tässä ainakaan ole, sen verta tullu leikittyä sillä nelivedolla. ;)

+Tilaa on takaluukussa
+Takapenkkejä pystyy säätäämään miten niitä muksuja ja tavaraa on mukana.
+Hyvä ajaa
+Paljon varusteita
+Laadukas varsinkin hintaisekseen
+Lämmin. (Bensa 2.0)

-Ehkä aavistuksen äänekäs
-Kyllä sillä pärjää, mut turboihin tottuneena vähän laiska. (mut mitä väliä kun mamma sillä ajaa suurimmaks osaks)
-Kulutus ei oo pieni
-Dieselissä ei kestä nuo hiukkassuodattimet. Ei sillä, kuluva osahan se on, mutta ei meidä perse kestä yllättävää 1500€ paukkua, jos se hajoaa siksi otettiin bensa.

Eli ts. itse tulin siihen tulokseen että nuo huonot ominaisuudet ei haittaa meikäläistä, mutta se että autoo saa korjata haittaa taas. Eli jos se on vähän äänekäs ja ei oo mikään tykki, niin ne tuskin emäntää haittaa, mut jos se taas hajoilee, niin ne kaikki tulee sitten minun huoleksi. (siksi X3 jäi)

---
Hauska juttu oli se että kun kävin ostamassa tuohon kangasmatot, niin semmoiset hieman karkeampaa materiaalia olevat aidot, logoilla varustetut matot maksoivat 35€. :D Kysyin että puuttuuko tuosta ykkönen edestä? Ei puuttunut. (pitää olla beigellä reunuksilla, jos joku muu menee ostaa myös noita) Kysyin samalla navia, no se maksoikin sitten 7000€!!! :D Ovat tainneet vetästä varaosahinnat arvalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös