Autoiluketju

  • 3 202 931
  • 18 532

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Mutta kuten sanoin niin oma fiiliksensä noissa on ja minäkin olen vähän väliä miettinyt ostavani käyttöautoksi jonkun jenkin. Noita kun sentään osaa ja pystyy itsekin korjaamaan toisin kuin näitä uudehkoja muovipulkkia joissa polttimonvaihtokin pitää suorittaa merkkikorjaamolla.

Suosittelen ehdottomasti. Kuutiotuumia ei voita mikään ja pikku sijoituksella saa ajella oikealla autolla;) Talviautoksi hommasin vanhan Grand Cherokeen 5,2 bensakoneella ja kaikilla mahdollisilla varusteilla, jotka vielä toimivatkin moitteetta.Käyttömaksu pari sataa kun jossain 1,4 primerassa taitaa olla satasen?
 

scholl

Jäsen
Mahtaako Fiatin merkillä myydä yhtään sen enempää kuin jenkkimerkilläkään? Ettei vain kävisi päin vastoin?

Päinvastoinhan se käy. Suomessahan Chryslerin ja Dodgen myyntimäärät ovat takavuosina olleet ihan hyviä. 300C tuossa mainittuna mallina myi täällä hyvin. Uusi CO2 verotus vain ei suosi niitä, joten nyt pitäisi laittaa vähemmän kuluttavia moottoreita keulille, jos haluttaisiin myyntimäärien olevan hyviä. Marchionnen näkemys asiassa on täysin väärä. Pohjalevyn jakaminen on fiksua ja hyvä veto on Giuliettan pohjalevyn käyttö Dodge Dartissa. Noin se pitäisi toimia, eikä ottaa jenkkiauto ja laittaa siihen eurooppalainen lätkä keulalle, ei tule toimimaan. Esim. Lancia on tunnettu hyvin erityyppisestä muotoilusta kuin amerikkalaiset. Ongelma on vain se, ettei italialaisilla ole ollut suurempien katteiden isompia autoja ja kun Marchionne on finanssimies niin hän on katsonut, että tämä on näppärin keino, vaikka oikea tie olisi ollut ottaa amerikkalainen isojen autojen tekniikka ja käyttää eurooppalaista muotoilijaa tekemään sellainen Thema tai mikä tahansa malli, joka olisi huokunut Italian designia edes pikkaisen. Toisekseen täytyy sanoa, että juuri esim. Pohjoismaissa amerikkalaisilla autoilla on aina ollut markkinat, sama juttu vaikkapa Saksassa eli niitä on myyty enemmän kuin isompia italialaisia autoja, mutta kun määrät ovat kokonaisuudessa mitättömiä vrt. P-Amerikan myyntimääriin niin ajattelevat ok, ei viedä ollenkaan niitä Eurooppaan. Tuo ratkaisu ei kuitenkaan tule toimimaan. En usko, että Freemontia, Themaa jne. ostetaan.
 

scholl

Jäsen
Mutta kuten sanoin niin oma fiiliksensä noissa on ja minäkin olen vähän väliä miettinyt ostavani käyttöautoksi jonkun jenkin. Noita kun sentään osaa ja pystyy itsekin korjaamaan toisin kuin näitä uudehkoja muovipulkkia joissa polttimonvaihtokin pitää suorittaa merkkikorjaamolla.

Mua huolestuttaa vähän se, mitä tapahtuu esim. 30 vuoden päästä. Saakeli jos silloin pitää olla joku töpseli autossa ja ties mitä hiton automaattiohjausta sateelliitin kautta. Katoin viikonloppuna, kun joku vanha eläkeläinen meni jollain 36-37 vuotta vanhalla Jaguarilla. Hänellä on todennäköisesti ollut se uudesta asti ja kun ei ollut mitään lunta päällä niin voi arvioida, että hänellä on talli, jolloin auto ei mene miksikään. Jos löytäisin jonkun kohtuuhintaisen vähän isomman tallin niin alkaisin itsekin keräämään autoja vanhuuden varalle. Silloin olisi kiva ajella jollain, mitä on pitänyt koko auton elinkaaren ajan tai jos löytää jonkun spesiaalimallin niin ostanut ainakin vähän pidettynä. En mä ainakaan oikein ymmärrä sitä, miksi autosta pitäisi luopua, jos pitää siitä autosta. Niitähän saa kaupasta lisää, ei ole pakko korvata edellistä. Mitä tulee sitten eurooppalaisiin ja amerikkalaisiin autoihin niin molemmissa on oma fiiliksensä ja filosofiansa. USA:ssa, Saksassa ja vaikkapa Italiassa valmistetut autot myöskin on tehty suurin piirtein samojen arvojen vallitessa. Sen sijaan on hyviä ihmeellistä, kuinka joku kehtaa ostaa japanilaisen tai korealaisen merkin auton. Ne ovat aasialaisten perverssien käsistä lähteneet.

Olisivatpa kiinalaiset pitäytyneet polkupyörissä ja olisivatpa venäläiset jatkaneet kylmää sotaa niin ei öljykään loppuisi ja voisin ajaa joskus 80-vuotiaana niillä autoilla, mitä olen ehtinyt talliin kerätä ilman huolta siitä, ettei lähistöllä ole mitään mestaa, mistä polttoainetta voi tankata.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Entäpä Fordin SUV:t, kuten Explorer? Sellaisia olisi myös tarjolla hyvin edullisesti, mutta minkälainen auto on kyseessä, kannattaako jättää suosiolla väliin? Kellään kokemuksia?

Ei taida mennä kategoriaan SUV, mutta kesällä tuli vuokrattua Californian kiertelyä varten Ford Edge. Oli oikein mukava auto muuten, mutta moottori oli hieman tehoton. Isommalla koneella varmasti oikein kiva peli.

Sopivasti tilaa edessä, takana ja takakontissa. Hyvä ajaa, vakaa, kokoisekseen ihan ketterä, mutta kuitenkin oli koko ajan ison auton tuntu. Parkkeeraaminen onnistui suht. helposti eikä muutenkaan mitään isompia valitteluja ns. kaduilla mahtumisen puolesta. Muotoilu oli mun ja myös avokin mielestä ok.

Ehdittiin juuri napata auto vuokraamosta jonkun jenkkiperheen edestä, jotka kovasti "onnittelivat" hyvästä valinnasta. He joutuivat tyytymään muistaakseni Kia-merkkiseen autoon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
tätäon jo vaikeampi sulattaa, että Eurooppaan tuodaan jotain paskoja jenkkilotjoja johon lätkäistään randomilla jokin eurooppalainen merkki keulaan että se myisi edes jotain.

Onhan se kyllä ikävää että Fiatin hyvä maine vedetään lokaan tällaisella...
 

scholl

Jäsen
Ehdittiin juuri napata auto vuokraamosta jonkun jenkkiperheen edestä, jotka kovasti "onnittelivat" hyvästä valinnasta. He joutuivat tyytymään muistaakseni Kia-merkkiseen autoon.

Toi on muuten aivan perseestä. Autovuokraamojen or similar on kyllä hanurista. Joskus olen kyllä tullut takaisin sinne vuokraamoon, kun olen parkkipaikalla tajunnut mistä on ollut kyse. Ne voivat olla tiloiltaankin ihan erilaisia. Jos ottaa esim. avoauton niin joihinkin mahtuu matkalaukut, joihinkin ei. Ja japsia tai korealaista en kyllä ota. Amerikassa on saatava amerikkalainen auto. Toki olen joka kerta saanutkin. On ollut Chrysleria, Buickia, Chevyä ja ties mitä. Buick oli kyllä aikanaan eläkeläisauto, se kyllä täytyy sanoa, mutta matkalaukkuja siihen olisi mahtunut vaikka kuinka paljon.

On mua sekin vituttanut, että kun esim. Italiassa haluan ajaa italialaisella autolla niin on tullut Peugeotia tai Renaultia välillä. Joskus vuonna miekka ja kivi Malpensan kentällä ei pe iltana ollut yhtään Focus or similar farkkua enää jäljellä, joten antoivat minulle paitsi liian ison auton niin japsin eli Mazda 6 farkun, jolle ei yhdestä italialaisesta kaupungista löytynyt mistään riittävän isoa parkkipaikkaa ja toisekseen se oli japsi, vaikka nimenomaan vaahtosin heille, etten suostu japsilla ajamaan. Ei auttanut hitto, vaikka oli noin iso lentokenttä niin ei ollut eurooppalaisia autoja. Ihan sairasta, luulivat, että olen joku sushi-hemmo. Sen sijaan jostain Nizzan kentältä on ollut ihan hauska ottaa joku Renault Megane coupe cabriolet ja Milanosta on ollut ihan hauska ottaa Lancia tai vaikkapa Fiat 500 isolla koneella, jos on ollut pieni matkalaukku. Maassa maan tavalla.

Onhan se kyllä ikävää että Fiatin hyvä maine vedetään lokaan tällaisella...

Fiatit ja Alfat ovat nykyään siis uudet autot parempia kuin niiden maine ja moottorit ovat hyviä. Tiedustelin jo Saksassa itseasiassa Giuliettaa. Sen saisi tilattua punaisilla nahkapenkillä kuten haluan, valkoinen ulkoväri, tummennetut ikkunat, Brembon jarrusysteemit jne. vaikka mitä hauskoja varusteita ja alennus olisi nyt ollut hyvä. Mä ostan kyllä jonkun tollaisen Alfan sitten, kun saan hommattua kämpän Euroopasta ja tarvin pientä autoa ahtaiden parkkipakkojen takia. Tai sitten ostan jonkun Fiatin ja ei haittaa, vaikka joku Luigi ajaisi päin tai kolhisi ovia ja ajan sitten viikonloppuisin esim. Porschella, jolle vuokraan tallin. Joka tapauksessa ei Fiateja enää tänä päivänä kannata väheksyä. Enemmän luonnetta niissä on kuin aasialaisten autoissa ja ne on tehty euroalueella eli sataa meidän kotimarkkinoiden laariin jokainen myyty auto.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tuli tänään uusi kärry kuitattua. BMW 120dA tuli sitten valittua. Pikkuautoluokassa aika mehevä peli. 8-vaihteinen ZF-automaattiloota toimii kuin ajatus ja moottorista löytyy tehoa ja vääntöä ihan kohtuullisesti verrattuna muuhun vastaavaan tarjontaan.

Takapenkillä ei paljon tilaa ole, mutta muksuille ihan riittävästi. Miinusta myös RFT-renkaista, jotka eivät ole normirenkaiden veroiset.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Entäpä Fordin SUV:t, kuten Explorer? Sellaisia olisi myös tarjolla hyvin edullisesti, mutta minkälainen auto on kyseessä, kannattaako jättää suosiolla väliin? Kellään kokemuksia?

Jenkkiauto ja SUV/maasturi periaatteessa siis kiinnostaisi tällaisena heräteostoksena, mutta kun en niistä kovin paljon tiedä, niin ei viitsisi upottaa käsiään ja rahojaan mihinkään yleisti tiedettyyn ongelmakasaankaan...

Ford Explorer on jenkki-SUVeista ihan siellä kärkipäässä laadultaan. Jeepit jättäisin ihan suosiolla väliin, samoin Saturnit ja GMC:t. Chevylta kannattaa tsekata Equinox ja tietyin varauksin Trailblazer (Trailblazer on isolla todennäköisyydellä vikapesäke, mutta jos ei olekaan, niin on ok). Dodgekaan ei ole ehdoton no-go, mutta en lähtisi muita kuin Durangoa sieltä katsomaan. Nitroa ei kannata edes harkita.

Tyly totuus jenkki-SUVien kohdalla on se, että aasialaiset ovat ajaneet oikealta ja vasemmalta ohi. RAV4, CX-7, CRV, Murano, Pathfinder, Santa Fe, Sorrento... Edellä laadussa, mukavuudessa ja yleensä myös varustelussa.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Kun täällä kerran Jeepeistäkin on juuri juteltu, niin osallistutaan aiheeseen. Täällä suunnalla ollaan nimittäin hankkimassa Alfan kaveriksi toista autoa, ja Jeeppiin ollaan suuntaamassa vahvasti. Käyty ajelemassa ~40tontun paikkeilla olevia jokseenkin maasturiksi laskettavia autoja, ja Jeepin Compass/Patriot hakkasi kyllä koeajeluiden perusteella esim. Foresterin. Kriteereinä ovat olleet manuaaliaski, nahkajakkarat, mukava ja hiljainen kyyti, oikeaksi nelivedoksi laskettava neliveto, ja muuten perushyvät varusteet eli automaatti-ilmastoinnit ja muut kilkkeet, webasto yms. Isompaakin kärryä olisi hyvä pystyä vetämään. Näillä eväillä Jeep Compass Limited 2.2 CRD:llä on hinta/laatu-suhteeltaan hakannut kyllä muut vaihtoehdot, ja kun Jeep on puolison mieleen ulkonäöllisesti ja ajollisesti, niin en lähde kitisemään varsinkaan kun en maksumieheksi joudu. Oli kyllä erittäin positiivinen kokemus kaikenkaikkiaan. Subaruun olin pettynyt, odotin siltä kovaakin vastusta tähän kahinaan mutta kun ei koeajettavaksi edes diesel manuaalia saanut tahi uutta sellaisella toimitusajalla tai varusteilla kun olisi haluunnut, niin ei sitten. Jeepin saisi about heti kotiin, eli perus 1vk toimitusaika, ja juuri sellaisena kuin haluaa, niin valinta tullee olemaan helppo.

Käytiin kyllä Toyota RAV4 myös ihmettelemässä mutta taidettiin olla liian nuoria kun ei olla vielä eläkkeellä, myyjät edes vilkaissut vaikka 30min tuli autoa tutkittua ja ympärillä pyöritty. Perus Toyota-kansaa jota viikonlopun esittelypäivillä oli palveltiin kyllä, onhan Reinolla ilmeisesti ollut tojo jo reilut 60 vuotta. Ehkä eläkepäivillä sitten meillekin Toyota.

Onkos täällä kokemuksia Jeepin Patriotista/Compassista tuolla mersusta tutulla 2.2 dieselillä manuaalina? Ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla muidenkin mietteitä kyseisestä laitteesta.
 
Joka tapauksessa ei Fiateja enää tänä päivänä kannata väheksyä. Enemmän luonnetta niissä on kuin aasialaisten autoissa ja ne on tehty euroalueella eli sataa meidän kotimarkkinoiden laariin jokainen myyty auto.

Vahvasti samaa mieltä. Syksyllä ostin juurikin Schollin palsta vinkin jälkeen Fiatin ja olen kyllä ollut tyytyväinen tuohon ratkaisuun. Aikaisemmin ajelin Audilla niin kuin joka toinen vastaantulijakin.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ford Explorer on jenkki-SUVeista ihan siellä kärkipäässä laadultaan. Jeepit jättäisin ihan suosiolla väliin...

Tyly totuus jenkki-SUVien kohdalla on se, että aasialaiset ovat ajaneet oikealta ja vasemmalta ohi.... Edellä laadussa, mukavuudessa ja yleensä myös varustelussa.

Kiitos listauksesta! Etkös sä tätä nykyä asustele siellä Pohjois-Amerikassa päin, eli sulle varmaan nämä jenkkiautot ovat enemmän tuttuja? Yhtenä uutena ehdokkaana heitin vaimolle jotain aivan erilaista, eli Ford Mustangin. Olisittapa nähneet hänen ilmeen, heh... Pelkkä katse riitti kertomaan, sanoja ei tarvittu...

Tuohon jenkkivehkeiden paljon puhuttuun laatuun, tai pikemminkin sen puutteeseen, liittyen... Toivottavasti markkinatalouden lainalaisuudet toimivat vihdoin myös tässä asiassa ja pakottavat jenkkien autoteollisuuden panostamaan laatuun. Mutta toivottavasti tämä ei kuitenkaan tapahdu menettämättä jenkkiautoille ominaista luonnetta. On pelkästään hyvä, että eroja vielä löytyy!

Toisena uutena vaihtoehtona tarjosin eilen illalla vaimolle Hummer H3:sta. Ei innostunut, ainakaan vielä... Se olisi kuitenkin aika pienikokoinen ja mitä nopeasti lueskelin, laadultaan (siis jenkiksi) ilmeisesti paremmasta päästä?

Itse en - toisin kuin Scholl - vierasta japsejakaan, ainakaan kaikkia. Muutamalla tuttavalla on Lexus ja he ovat olleet pääsääntöisesti tyytyväisiä autoonsa. Itselläni on ollut Toyotan Land Cruisereita parikin kappaletta ja olen kumpaankin ollut erittäin tyytyväinen käyttöautona, ei kerrassaan mitään moitittavaa. Laadukkaasti valmistettuja kestäviä pirulaisia; kummassakaan ei (ole) ilmennyt koko aikana minkäänlaista vikaa, vaikka varsinkin ekalla ajeltiin säännöllisesti paikoissa ja olosuhteissa, jonka olisi luullut hajottavan auton vuodessa. Samoin jo mainitsemani Toyotan FJ-Cruiser vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta pikkumaasturilta, jota varmaan yritän tarjota vaimolle vaihtoehtona, jos Wrangleriin emme päädy. Myöskään Hondaa en osaa pitää huonona merkkinä.
 

scholl

Jäsen
Buffalo: oikeassa olet, täytyy itsekin kyllä tännekin todeta, että onpa harvinaisen hieno kyllä tuo kokoelma. Hattua nostaisin, jos sellainen olisi päässäni. Kankkunen on tehnyt hienon työn ei pelkästään kerätessään nuo autot, vaan ennen kaikkea, että on laitatuttanut ne viimeisen päälle hienoon kuntoon. Todella upea teko.
 

scholl

Jäsen
Kiitos listauksesta! Etkös sä tätä nykyä asustele siellä Pohjois-Amerikassa päin, eli sulle varmaan nämä jenkkiautot ovat enemmän tuttuja? Yhtenä uutena ehdokkaana heitin vaimolle jotain aivan erilaista, eli Ford Mustangin. Olisittapa nähneet hänen ilmeen, heh... Pelkkä katse riitti kertomaan, sanoja ei tarvittu...

Mustang convertible on kyllä mielenkiintoinen 4.6GT:nä. Joko valkoinen, jossa on punainen katto ja penkit tai sitten punainen, jossa menee valkoiset raidat ja on sitten vaaleat nahkapenkit ja vaalea katto. Todella hyvännäköinen auto, vaikka onkin perusteknologiaa.

Toisena uutena vaihtoehtona tarjosin eilen illalla vaimolle Hummer H3:sta. Ei innostunut, ainakaan vielä... Se olisi kuitenkin aika pienikokoinen ja mitä nopeasti lueskelin, laadultaan (siis jenkiksi) ilmeisesti paremmasta päästä?

Musta toi ei ole oikea Hummer. Vähän sama kuin joku kirjoitti Compassista tai Patriotista niin eiväthän ne oikeita Jeepejä ole, vaikka hakkaavat toki jonkun CR-V:n tai Rav4:n. Kyllähän Jeepin maastoajoa pitäisi kestää.

Itse en - toisin kuin Scholl - vierasta japsejakaan, ainakaan kaikkia.

Tulet ehkä sitten vasta myöhemmin katumaan aasialaisella merkillä ajamista. Moraalinen virhe voi näkyä vasta pitkänkin ajan jälkeen. Aivan samalla tavalla kuin kommunismi kukistettiin kylmässä sodassa niin nyt tarvitaan jokaista ostamaan euroalueen ja usa:n tuotteita kaikkia hiton aasialaisia halpiksia vastaan. Sitä paitsi se fiilis on ihan eri ajaa autoa, joka ei ole riisipussi tai koiraa syövien henkinen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Buffalo: oikeassa olet, täytyy itsekin kyllä tännekin todeta, että onpa harvinaisen hieno kyllä tuo kokoelma. Hattua nostaisin, jos sellainen olisi päässäni. Kankkunen on tehnyt hienon työn ei pelkästään kerätessään nuo autot, vaan ennen kaikkea, että on laitatuttanut ne viimeisen päälle hienoon kuntoon. Todella upea teko.

Näin autoharrastajana kyllä aina lämmittää mieltä nähdä tuollaisia kokoelmia kun aika iso osa autourheilu- ja autoiluhistoriaa on kunnostettu ja säilötty. Komea on kyllä Kankun kokoelma, olisi kiva päästä ihan paikan päälle katselemaan noita kun noita B-ryhmäläisiäkään ei niin hirveästi enää missään näe. Tuolla Audilla Kankkunen itse kävi jokunen vuosi sitten ajamassa pari näytöskierrosta Kuopion rallisprintissä ja kyllä oli komeaa katseltavaa ja ennen kaikkea kuunneltavaa.

Mitenkähän paljon noita B-ryhmäläisiä muuten lienee vielä tallessa? Aika paljon niitä varmaan tuhottiin rallicrossissa, ainakin noita Fordin RS:iä muistelen olleen kohtuullisen paljon rallicross-radoilla, muutamia B-ryhmäläisiä on näkynyt noissa keski-Euroopan hillclimb-kisoissa ja ainakin noita Metroja ihan kotimaan sprinteissäkin, mutta mitenkähän paljon noita on vielä keräilijöiden talleissa?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Taas muutamat Saab-vihaajat saavat nauttia heidän kannaltaan iloisista uutisista, kun lähes 100 uunituoretta Saabia pistetään palasiksi. Itkettää, vituttaa ja masentaa näin piinkovana saabistina tällainen meininki.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kiitos listauksesta! Etkös sä tätä nykyä asustele siellä Pohjois-Amerikassa päin, eli sulle varmaan nämä jenkkiautot ovat enemmän tuttuja? Yhtenä uutena ehdokkaana heitin vaimolle jotain aivan erilaista, eli Ford Mustangin. Olisittapa nähneet hänen ilmeen, heh... Pelkkä katse riitti kertomaan, sanoja ei tarvittu...

Juu asun, ja viime kesänä hankin auton täällä. Etsintä aloitettiin nimenomaan sillä periaatteella, että auton on oltava amerikkalaisvalmisteinen SUV. Lähempi tutustuminen aiheeseen saikin sitten mielen muuttumaan, ja lopulta hankin autoksi Mazda 5:n. Amerikkalaisautoista en sen kummemmin tiedä, mutta meilläpäin Mustangilla on vähän sellainen junttiauton maine... Vaikea suositella teille mitään, kun en tiedä, millä kriteereillä loppujen lopuksi olette autoa hankkimassa. Laita tarkempaa tietoa vaikka yksityisviestillä, niin voin ainakin kertoa omia kokemuksia, jos sattuu kohdalle osumaan.

Amerikkalaisautojen laadusta ylipäänsä sen verran, että kyllä siellä ilmeisesti ollaan tiedostettu nuo laatuerot ja miten paljon ovat siinä tappiolla. Vaikuttaa siltä, että tekevät paljonkin töitä asian korjaamiseksi. Sehän olisi vain hieno juttu.

Tarjoapa vaimolle tätä autoksi, niin sen jälkeen alkaa moni muukin varmasti kelvata: Pontiac Aztek (Googlen kuvahaun tulokset)
 

scholl

Jäsen
Tuli noista Kankkusen autoista mieleen, että vaikka F40:stä puhutaan tuossa paljon ja onhan se legendaarinen malli niin eikö tuo 288 GTO ole ihan sairaan harvinainen ja kallis auto, jota ei ole valmistettu kuin pari sataa. Mobile.dessä on 3 myynnissä, hinnat 680ke, 890ke ja 1,19me.

Itse jos voisin ottaa minkä vain niin en ottaisi F40, enkä Enzoa, vaan F50 puhtaasti ulkonäkösyistä. Ostin joskus sen pienoismallin ja olen aina digannut siitä muotoilusta. F40 on vähän liian 80 luvun rujoja muotoja. F50 ottaisin kyllä paljon mielummin kuin minkään Bugatti Veyronin esimerkiksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ferrarit eivät ole koskaan kuuluneet suosikkeihini johtuen ennen kaikkea Formula Ykkösistä ja eräästä isoleukaisesta sakemannista. Ainoa Ferrari, jonka voisin kuvitella hankkivani, on nimenomaan tuo F40 ja pelkästään ulkoisista syistä.

Ns. paremman hintaluokan nopeista autoista Porsche on aina ollut minulle se suurin ja kaunein. Vielä joku päivä sellaisen omistan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle ei ole hirveästi ikinä iskeneet nuo kirveenterän näköiset Ferrarit, mutta on noissa vanhemmissa Ferrareissa kyllä muutama todella kaunis auto jotka mielelläni ottaisin autotalliini. Esimerkiksi 250 GTE, Dino 246 GT tai 512 BB.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taas muutamat Saab-vihaajat saavat nauttia heidän kannaltaan iloisista uutisista, kun lähes 100 uunituoretta Saabia pistetään palasiksi. Itkettää, vituttaa ja masentaa näin piinkovana saabistina tällainen meininki.

Ei kai se vielä ihan varmaa ole, vaan jonkunlainen villi huhu, tuo purkaminen siis. Eiköhän niille ottaja löydy purkuarvoa kalliimmalla.

Uuden 9-5:sen farmarimallia ehdittiin kai toimittaa 15kpl, siinä olisi aikamoinen harvinaisuus, ja hyvännäköinenkin vielä. Niinkuin sedanikin toki.

Kyllähän tämä surulliseksi vetää, mutta "aina" voi ostaa käytetyn saabin!
 
Suosikkijoukkue
Pata
Kysytäänpäs täältä onko kellään kokemusta Ford Focus C-Maxista.
Olisi kiinnostava yksilö kiikarissa ja nimenomaan Focus C-Max, nuo pelkät C-Maxithan ovat jo niin uusia, ettei rahat sellasiin riitä...
Onko jotain mihin esim. koeajossa kiinnittää erityisesti huomiota...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös