Miksei? Kyllä itse olen ainakin olen siinä näkökulmassa, että nimenomaan omilla rahoilla ne autot pitää ostaa. Sitten jos varsinkin isoissa firmoissa annetaan työsuhdeautoja niin ne voivat olla jotain Fiat 500 tyyppisiä, jotta saadaan se firman rahojen haaskaus kuriin. Henkilö voi silloin ajaa vapaa-ajan ajonsa omalla autollaan ja ostaa juuri niin hyvän auton kuin haluaa. Itse olen ajanut hyvin paljon kilsoja 5-sarjan Bemulla, enkä ymmärrä, miksei sitä voi suositella omoilla rahoillaan ostaville. Tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat niitä omilla rahoillaan ostaneet, eivätkä ole olleet kovin tyytymättömiä. Se on suosittu automalli.
Ei tähän kai pitäisi vastata, mutta vastaanpa kuitenkin.
Omilla rahoilla tai pankin rahoilla. Mulle käy kumpikin. Kumpikin myös käsittääkseni edistää kansantaloutta?
Firmojen rahanhaaskaukseen liittyvän osion Fiat 500-esimerkkeineen jossain määrin allekirjoitan. Tuossa on ihan järkevä ajatus taustalla.
Ja sitten tuohon omat rahat->esim 5-sarjan Bemu. Tarkoitin käytännössä, että kenenkään taviksen (jollainen sinä et ole) ei kannata siihen rahojaan lyödä. Sillä alkaen 55000? hinnalle saa jo vastinetta paljon muualtakin. En pidä 3 tai 5-sarjan Bemuja hinta-laatusuhteeltaan millään tapaa suosittelun arvoisina autoina, pahoittelut siitä.
Kaltaisesi 21,8 BMI:n omaava sosiaalisesti lahjakas ja varakas sinkkumies saisi mielestäni myös ostaa jonkin ihan muun auton, kuin 5-bemun. Esim. joku Porsche tai coupe-Bemu voisi olla itseni valinta, jos olisin Schollin saappaissa (tai kiiltävissä nahkakengissä). Valintansa kullakin, mutta itse en voi kenellekään suositella omilla rahoillaan Bemun ostamista. Amis-ikäluokan vanhat Bemut ovatkin juttu erikseen. Niitä en suosittele edes vihamiehilleni.
Hyviä autojahan nuo silti ovat, ei siinä mitään. Ja jos ei ole rahasta kiinni, niin ei muuta kuin ostamaan.