Autoiluketju

  • 3 219 512
  • 18 565

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Passat 99 kyseessä, joka kärsii tyyppiviasta. Vedet siis tullut sisään ja nyt lienee CCM rikki. Jos kaivan lootan nyt irti nyt ja alan sitä ropeltamaan, niin käynnistyykö auto ilman sitä?

edit. Itse itselleni vastaten kyllä käynnistyy. Oli muuten naurussa pidättelemistä kun kurkkasin maton alle kaikki kosteena, onneksi boxi kuitenkin kuiva. Johdot kootty yhteen ja liitännät suojattu kangaserkalla...

Passat tuo maanteiden akvaario, itselläni oli sellanen 66kw TDi josta otettiin 250hv/+400NM sen jälkeen kun tehtiin sille pientä huoltoa. Ja tosiaan vettä tulvi sinnekkin sisälle ja oli homma tiivistää se, koska myös raitisilmansuodattimen kotelosta tulvi sitten apukuskin puolelle tuon lisäksi. Kannattaa ostaa slamit.netistä suojamuovi siihen akkukaukaloon konehuoneessa, jottei sinne mene lehtiä yms roskaa. Ja tietenkin putsata se huolellisesti. Pienet vedenpoistoreijät kun tukkeutuu sieltä niin ohjaamo lainehtii vedestä...
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No entäs Ford Focus? Pitävät mekkalaa kuin teinit ostarissa, mutta ajettavuudeltaan ja muutenkin hyviä autoja. Eivät ole hinnallakaan pilattuka eikä mulla ole tietoa, että niissä olisi erityisen paljon vikoja.

Onhan noissa vikoja. MK1 Mallissa vetareiden sisempien suojakumien kiinnitykset pettää, rasvat pääsee pois ja paskaa tilalle ja se näkyy kun alkaa täristämään ajossa(=150e puoli) ellei sit huomaa ajoissa ja pistä uudet rasvat tilalle ja korjaa ton vian. Laturivikoja(=300e laturi). Diesselissä polttoainepumppuja menee (voi olla jopa 700e). Koiranluut kolisee, mut tarvikkeena 30egee yhteensä suunnilleen ja vaihto onnistu jopa multa. Ovien alareunat todella herkkiä ruostumaan. Sähkövikoja saattaa olla myös.

Mutta kuitenkin erinomainen ajettavuudeltaan, kestävät koneet, sekä vaihteistot ja jokaisessa autossa on tyyppivikansa. Hinnat halpoja, eikä nyt sit kuitenkaa oikeastaa sen paskempia kuin muutkaan eurooppalaiset.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Valojen kanssa ongelmia...

Yksi vaihtoehto olisi ostaa ja asentaa sellaiset päiväledivalot (eli ettei tarvitse muita valoja päivällä kuin nuo ledit)

Älkää hyvät ihmiset vaan asentako mitään jälkiasennuspäiväledihässäköitä, ne ovat järjestäen naurettavan näköisiä...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko palstalla muita Volvo XC60-kuskeja? Äidilläni on kyseinen auto (D5 205hp versio) ja ihmetyttää siinä renkaiden kuluminen. Erityisesti vasen eturengas ja oikea takarengas (ei niin rajusti kuin tuo eturengas) kuluvat huomattavasti muita enemmän. Itse huomasin tuon kesällä kun kävin pesemässä moottoripyöräni ja samalla tutkailin autoa. Sen jälkeen kävin katsomassa paineet niin kaikissa renkaissa samat (n. 0,1 barin sisällä toisistaan). Sitten huollossa mittasivat pyöränkulmat ja ei niissäkään sanomista. Eivätkä muutenkaan osanneet sanoa mikä sen aiheuttaa (yllätys).

Kyseessä on ensiasennuskesärenkaat, olisiko viallisia renkaita vai mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Talvirenkailla ei ole vielä ajettu niin paljoa, että niistä näkisi mitään. Mietin sitten olisiko jarrutasapaino pielessä, mutta kovissakaan jarrutuksissa ei tunnu puoltamista tai muuta epänormaalia. Voisiko neliveto jakaa jostain syystä voimaa enemmän vain noille kuluville renkaille? On pohdittu kaikki vaihtoehdot aina oikealle kaartavista motarin rampeista lähtien (rasitusta vas. etunakille) jne.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kyllä, googlella löytyy tietoa, mutta kaipailisin vähän omakohtaisempaa kokemusta.

Olen ostamassa autoa, mutta huomasin kyseisen auton olevan rahoitusyhtiön nimissä. Autoa kuitenkin myy yksityinen henkilö eli ilmeisesti auton haltijaksi merkitty henkilö. Miten mahdollinen kauppa käytännössä tapahtuu? Luovarithan lienee rahoitusyhtiön hallussa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olen ostamassa autoa, mutta huomasin kyseisen auton olevan rahoitusyhtiön nimissä. Autoa kuitenkin myy yksityinen henkilö eli ilmeisesti auton haltijaksi merkitty henkilö. Miten mahdollinen kauppa käytännössä tapahtuu? Luovarithan lienee rahoitusyhtiön hallussa.


Maksat jäännösvelan rahoitusyhtiölle ja mahdollisen yli menevän osan myyjälle. Rahoitusyhtiö lähettää sitten ilmoitusosan sinulle rahat saatuaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kiitos msg pikaisesta vastauksesta.

Maksat jäännösvelan rahoitusyhtiölle ja mahdollisen yli menevän osan myyjälle.

Eli teen auton haltijan kanssa kauppakirjan ja lähetän sen (kauppakirjan, en haltijaa) sitten rahoitusyhtiölle?
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Eli teen auton haltijan kanssa kauppakirjan ja lähetän sen (kauppakirjan, en haltijaa) sitten rahoitusyhtiölle?

Juuri näin.
Sitten käytännössä samalla hetkellä maksat loppuvelan ja sen ylittävän osan pois.
Tai maksat koko summan haltijalle ja hän on velvoitettu välittömästi suorittamaan tuon loppuvelan maksun. Näinkin olen ollut mukana tekemässä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kiitos msg pikaisesta vastauksesta.



Eli teen auton haltijan kanssa kauppakirjan ja lähetän sen (kauppakirjan, en haltijaa) sitten rahoitusyhtiölle?

Sinuna soittaisin kyllä ihan ensimmäisenä rahoitusyhtiöön ja kysyisin miten haluavat homman hoidettavan. Joskus on käynyt niinkin että koko kauppasumma maksetaan sinne, tilittävät erotuksen asiakkaalle ja sinulle tulee paperit.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tai maksat koko summan haltijalle ja hän on velvoitettu välittömästi suorittamaan tuon loppuvelan maksun.

On velvoitettu, mutta käytännössä mistä tiedän, että hän maksaa? Helpoin olisi marssia rahoitusyhtiön konttoriin, mutta käsittääkseni Svealla ei ole konttoreita ihan lähimain.

Sinuna soittaisin kyllä ihan ensimmäisenä rahoitusyhtiöön ja kysyisin miten haluavat homman hoidettavan.

Näin tein. Juuri noin, että kauppakirja lähetetään heille ja, kun saavat loppusumman velasta, niin lähettävät tarvittavat dokumentit (ilmoitusosan ainakin) minulle.

Kai ne kertoo velan jäljellä olevan määränkin minulle, vai miten homma toimii? Periaatteessahan nuo eivät kovin julkisia tietoja liene, mutta kun käytännössä kyseinen velka kuitenkin siirtyisi minun maksettavaksi, niin asia on tietenkin toinen. Pitänee soittaa uudemman kerran.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
On velvoitettu, mutta käytännössä mistä tiedän, että hän maksaa? Helpoin olisi marssia rahoitusyhtiön konttoriin, mutta käsittääkseni Svealla ei ole konttoreita ihan lähimain.



Näin tein. Juuri noin, että kauppakirja lähetetään heille ja, kun saavat loppusumman velasta, niin lähettävät tarvittavat dokumentit (ilmoitusosan ainakin) minulle.

Kai ne kertoo velan jäljellä olevan määränkin minulle, vai miten homma toimii? Periaatteessahan nuo eivät kovin julkisia tietoja liene, mutta kun käytännössä kyseinen velka kuitenkin siirtyisi minun maksettavaksi, niin asia on tietenkin toinen. Pitänee soittaa uudemman kerran.


Kyllä ne kertoo sen loppuvelankin, ainakin jos se myyjä on mukana kuviossa.

Tuo maksuhan luonnistuu aika luontevasti marssimalla kimpassa mihin tahansa pankin konttoriin tai vaikka iPadilla siinä myytävän auton etupenkillä. Kyllä siihen varmasti keinot löytyy.

Rahoitusyhtiöissäkin on ihmisiä töissä, joten aina noi jollain tapaa on saatu kikkailtua. Vaatii toki täysijärkisen henkilön myös molemmille puolille kaupankäyntiä. Nythän me jo tiedetään, että ainakin toinen teistä on tällainen henkilö?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Nythän me jo tiedetään, että ainakin toinen teistä on tällainen henkilö?

Joo, kyllä se myyjä vaikutti ihan älykkäältä...

Ja joo, soitin toistamiseen rahoitusyhtiöön ja kyselin vähän tarkempia ohjeistuksia. Totesi saman mikä täällä on todettu eli jäljellä oleva velka on pienempi kuin kauppahinta. Sen puoleen ei siis ongelmaa.

Kyllä nykyajan ihmisten elämä on tehty monimutkaiseksi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä kysymys sopisi melkein tyhmien kysymysten ketjuunkin, mutta olen menossa tammikuussa ensimmäistä kertaa katsastamaan omaa autoani.

Joten onko molemmat mittaukset, obd- ja pakokaasumittaus, pakolliset 2006 vuonna valmistuneen auton määräaikaiskatsastuksessa?

Ihan vaan etten mene kenenkään katsastusmiehen kusetettavaksi ja ota kaikkia mahdollisia mittauksia...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Joten onko molemmat mittaukset, obd- ja pakokaasumittaus, pakolliset 2006 vuonna valmistuneen auton määräaikaiskatsastuksessa?

Jep, kyllä on.

Jossain korjaamollakin esim korjauksen yhteydessä tehty mittaus käsittääkseni myös käy, jos ei vain ole liian vanha. Nyt ei kuitenkaan sitä taida olla.

Rahaa katsastuksen hinnassa säästät parhaiten varaamalla katsastusaikasi netistä ja välttämällä A-Katsastusta, joka taitaa olla kallein ainakin pk-seudulla. Mä käyn itse joko K1-Katsastajilla tai Helppokatsastuksessa.
 

scholl

Jäsen
On velvoitettu, mutta käytännössä mistä tiedän, että hän maksaa? Helpoin olisi marssia rahoitusyhtiön konttoriin, mutta käsittääkseni Svealla ei ole konttoreita ihan lähimain.

Minä menisin pankkiin haltijan kanssa. Olisitte tehneet etukäteen kauppakirjan ja siellä pankissa sinä maksaisit x euroa haltijalle, josta katsot, että hän maksaa y euroa rahoitusyhtiölle. Ainoa ongelma on se, että jos on eri pankissa tili ja myyjällä ei ole tilillään rahaa niin silloin voit maksaa suoraan rahoitusyhtiöön. Myyjä voi näyttää sinulle, mitä se rahoitusyhtiöstä saatu lappu näyttää, paljonko sitä maksettavaa on. Se ei ole suoraan se jäljelläoleva pääoma, vaan laskevat jotain korkoja jne. Toki se on mahdollista hoitaa päätteelläkin, jos tapaatte esim. jommankumman työpaikalla tms. paikassa, jolloin pankkiin ei tarvitse mennä. Tosin joissain tileissä voi olla rajoituksia sen suhteen, paljonko verkkopankista saa maksaa.

OBD- ja pakokaasumittaukset voi teettää melkein millä tahansa bensikselläkin, jolla on joku korjaamo. Ne ovat voimassa muistaakseni 3kk.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Joten onko molemmat mittaukset, obd- ja pakokaasumittaus, pakolliset 2006 vuonna valmistuneen auton määräaikaiskatsastuksessa?

Ihan vaan etten mene kenenkään katsastusmiehen kusetettavaksi ja ota kaikkia mahdollisia mittauksia...

Korjaamolla otetut todistukset kelpaavat konttorille hyvin. C/O-mittaus on voimassa 3kk ja OBD-mittaus kuukauden. Monesti nuo on korjaamoilla halvempia. Ja tuo OBD-mittaus kannaattaa melkeinpä teettää ainakin etukäteen. Monesti ohjainlaitteella saattaa olla tallentuneita koodeja, joilla ei ole minkään valtakunnan vaikutusta mihinkään, mutta silti näkyy testissä. Ja niin kauan kun testissä tulee joku koodi, tulee myös automaattisesti hylky ja uusintanäyttö.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
207.. ..lupaan antaa tarkempaa raporttia sen jälkeen(, jos muistan).
Palataan asiaan, kun nyt on aikaa. Tuo kyseinen 207 alkaa lähennellä vitsiä vikojen suhteen. Ajoin itse noin 15km (pohjantietä) ja voin käsi raamatulla (en usko raamattuun, mutta kuitenkin) vannoa ettei tuohon autoon kannata koskea. Ei kyllä varmasti nukahda rengasmelun takia ja lisäksi koko ajan syttyy joku merkkivalo jostain viasta (alle 30tkm ajettu auto). En ole varma että kuinka alusta toimi, koska koko ajan oli ohjelmaa sen verran ettei tuollaisin "epäolennaisuuksiin" kerennyt keskittyä.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jatketaan. Tuli itsekin vaihdettua autoa ja nyt alla on VW Golf farkkuna (2.0 tdi 140hp). Sen verran on heräänyt kysymystä tuosta, että onkohan autossa joku sähkövika vai kenties ominaisuus, kun tavaratilan valo ei syty koskaan silloin kuin pitäisi. Syttyy siis muutaman minuutin myöhässä. Liekköhän kyseessä joku ominaisuus vai ongelma?

Hienoa huomata henkistä kasvua itsessä kypsällä iälläkin. Olen aina pitänyt hieman turhamaisina tyyppejä, jotka tekevät automaatista numeroa, mutta onhan se rehellisesti sanottuna aivan helvetin hyvä. Nyt sen tajuaa, kun sillä on ajanut yli 20km (=4tkm).
 

Fordél

Jäsen
Hienoa huomata henkistä kasvua itsessä kypsällä iälläkin. Olen aina pitänyt hieman turhamaisina tyyppejä, jotka tekevät automaatista numeroa, mutta onhan se rehellisesti sanottuna aivan helvetin hyvä. Nyt sen tajuaa, kun sillä on ajanut yli 20km (=4tkm).

Ihan samaa mieltä. Olin pitkään sillä mielellä, että hitto kyllä minä nyt sentään vaihteita jaksan vaihtaa. Nyt kun on automaatilla alla n. 40tkm, ei ole enää paluuta manuaaliin. Ehdottomasti näillä kilometreillä ja muutenkin ihan ehdottomasti paras ratkaisu.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä kanssa eka automaatti auto ja kilsoja 25t eikä hirveästi valittamista. Ajossa helppo ja mukava. Ainoa mikä hieman häiritsee on se että mielestäni se vaihtaa liian aikaisin pienemmälle. Koneessa on vääntöä kyllä ja tuntuu että juuri kun turbon pitäisi tulla kunnolla mukaan niin laatikko vaihtaa pienemmälle. Manuaallilla en vielä tuossa tilanteessa vaihtaisi. Mutta kaikkiaan positiivinen keksintö.
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Farkku + 3 turvaisuinta

Tarttis ideoita tuollaiseen komboon. Perheenlisäystä tulossa keväällä ja Almeraan ei enään mahduta =).
Lapset 3 ja 6v ja keväällä siis yksi kaukalo mukaan. Vanhin ei hirveen kauaan enään istuimessa istu, eli koroke varmasti riittää.

Eilen käytiin tsekkaamassa Toyota Avensista ja pirun kiva peli, mutta ei tonne kyllä oikeen mahdu kolmea istuinta tai edes kahta istuinta + yhtä aikuista.

Millään en haluaisi lähtee "tila-auto" linjalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös