Autoiluketju

  • 3 311 297
  • 18 997

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jos vertaa Octaviaa ja Mondeota, niin Tsekin muuten hyvä auto häviää liian monessa Mondeolla, mutta kuten jo todettu, nehän ovat eri luokan autoja.
Tuhanteen kertaan todettu...mutta olkaa äärimmäisen tarkkoja Mondeoiden ruostevaurioiden suhteen. Ainakin 2000-luvun alkupuolen mallit ovat todella pahasti ruosteessa - kaikista luukuista kukkii saumatiivisteet veks ja ruoste jyllää. Uudemmissa malleissa tätä ongelmaa ei ilmeisesti enää ole - ainakaan siinä mittakaavassa mitä aiemmin oli.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Nyt olisi ajankohtaista ostaa ensimmäinen auto. Reilut kolme vuotta ollut kortti taskussa, mutta nyt kun työkuviotkin on saatu selville pidemmäksi aikaa, on autokuume noussut valtaisaksi.

Seuraavaksi hieman speksejä, joilla varustettua autoa ollaan etsimässä.

Hintaa ihan maksimissaan 10 000e, mielummin lähempänä 5 000e.
Tilaa en perheettömänä tarvitse ihan mahdottomia, kokoluokka voisi olla jotain Polosta - Golffiin. Auton tulisi olla suht uusi, bensakoneella varustettu. Mitään mieletöntä voimanpesää en tarvitse, tehoa kuitenkin tarpeeksi, jotta pysyy turhia revittelemättä liikenteen mukana. Pieni turbo-kone kenties? Luotettavuus kuitenkin tehoa tärkeämpi ominaisuus. Viisiovisuus tärkeää, mutta ei täysin välttämätöntä. Ajo johon auto tulisi on lähinnä kaupunki-ajoa.

Ehdotuksista sekä vinkeistä ollaan kiitollisia. Itse olen katsellut em. Poloja sekä Golffeja, ilmeisen perus turvallisia valintoja? Mites Ford Fiesta, tai Seatit? Löytyykö Korealaisista/Japanilaisista minkälaisia ehdokkaita?
 

Sirad

Jäsen
Ensimmäinen kerta kutakin: menossa huomenissa liikkeeseen vaihtoauton hinnasta vääntämään.

Jos ja kun täällä on autokaupan kautta rahoituksen hoitaneita, kysymys kuuluu että onko ne liikkeessä ihan voimattomia ja rahotuksen myöntäjän armoilla, vai lähteekö ne tinkaamaan rahotuksen korkoprosentista?

Kaveri sanoo tinganneensa omansa 2,8 prosenttiin, mutta minun saaman ensitarjouksen 6,81 prosentista tuskin liike tulee noin rajusti vastaan...

Arvelin että isomman hyödyn vois saada jos rahoituskuluista pyrkii tinkaamaan osaa pois, kun että lähtee kinuamaan myytihinnan edelliseen pyöreeseen tonniin.

Vai miten tätä peliä pelataan? :D
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Siis Skoda Octaviassa huonot sisätilat? Golfista uskon tuon, mutta jos en nyt ihan väärin muistele, niin eikös Octavia ole kokoluokassaan aivan tolkuttoman iso. Superb on tietenkin erikseen, en sotke niitä keskenään, vaan ihmettelen vain tuota, että Octaviaan ei mahtuisi kunnolla.

Tässäkin ketjussa on keskusteltu vaikka kuinka monesti, että Octavia Combi ja Golf Variant ovat sisämitoiltaan käytännössä yksi yhteen sama - pidemmän peränylityksen ansiosta Ocun kontti on vähän isompi. Hyvin pieniä eroja, muutenkin käytännössä sama auto. Octavialta vain puuttuu hatchback-malli, jolloin perus-Golfille ja Oculle ei ole sitä verrokkia olemassa Skodan puolelta. Varmaan ne mitatkin löytyy tästä ketjusta jostain jos haluaa hakea.
 

scholl

Jäsen
Hyvin pieniä eroja, muutenkin käytännössä sama auto.

Mielestäni tuo ei kyllä pidä paikkansa. Kyllähän Octavia on tehty itäblokin duunareille huonoille teille. Kun katsoo pelkästään missä kaikkialla autoa valmistetaan niin ne ovat kaikki enemmän tai vähemmän ambomaita. VW:n asiakkaat, jotka hakevat Octavian tyylistä autoa, omaavat taloudellisen tilanteen, joka mahdollistaa Passatin, ts. isomman auton oston. Octavia on työväenluokan auto, Golf ei. Golf on nuorten kundien, sinkkujen ja lapsettomien parien auto. Golf on hyvä ensiauto. Itsekin ostin kaksi ensimmäistä autoani Golfeja. Jetta on taas Rentner-Golf eli eläkeläisten Golf, koska eläkeläiset jostain syystä tahtovat ajaa sedanilla, mutteivat tarvitse Passatin tiloja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaveri sanoo tinganneensa omansa 2,8 prosenttiin, mutta minun saaman ensitarjouksen 6,81 prosentista tuskin liike tulee noin rajusti vastaan...

Tästä olisi mukava kuulla lisää. Olen vaihtoautokauppoja tehnyt noin 10 autosta autoliikkeiden kanssa ja en ole tätä mahdollisuutta ajatellut juuri ollenkaan. Tosin olen viimeisen 5 vuoden aikana ostanut autot käteisellä.

Itse auton hintaa on tingitty reilustikin ja alennusprosentit on ollut väliltä 8-16%. Yli 10 prosentin alennuksia on ollut sekä rahoitetuissa että käteisostoissa.


_
 

scholl

Jäsen
MTV3:n Teknari on kyllä ankea ohjelma. Tai siis Markku Alénin autotestaukset ja tehdasvierailut Saksassa on ihan jees, mutta kaikki muu täyttä soopaa. Eilenkin hehkutettiin alussa todella paljon Samsungin tab-laitteista, sitten sanotaan kuitenkin, että se testi pitää mennä lukemaan netistä, eikä kerrota mitään. Frankun autonäyttelysä pari tyyppiä, jotka eivät tajua mitään autoista, kertoivat pari hassua virkettä ilman mitään perusteluita. Kaiken huippu oli sitten se naurettava, asiantuntematon heitto siitä dottore, doctor jne. liittyen Aléniin ymmärtämättä, mitä dottore italiassa tarkoittaa tai siis keitä henkilöitä siellä puhutellaan käyttäen dottorea. Todella ankea ohjelma, joka pitäisi saada kanavalta hemmettiin, jotta Trumpin ohjelma ja Fringe tulisivat aikaisemmin. Saisivat laittaa sen Teknarin illan viimeiseksi ohjelmaski Kovan Onnen Kundin jälkeen, valvokoot juntit sitä odottaen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mielestäni tuo ei kyllä pidä paikkansa. Kyllähän Octavia on tehty itäblokin duunareille huonoille teille. Kun katsoo pelkästään missä kaikkialla autoa valmistetaan niin ne ovat kaikki enemmän tai vähemmän ambomaita. VW:n asiakkaat, jotka hakevat Octavian tyylistä autoa, omaavat taloudellisen tilanteen, joka mahdollistaa Passatin, ts. isomman auton oston. Octavia on työväenluokan auto, Golf ei. Golf on nuorten kundien, sinkkujen ja lapsettomien parien auto. Golf on hyvä ensiauto. Itsekin ostin kaksi ensimmäistä autoani Golfeja. Jetta on taas Rentner-Golf eli eläkeläisten Golf, koska eläkeläiset jostain syystä tahtovat ajaa sedanilla, mutteivat tarvitse Passatin tiloja.

Minä en (tälläkään kertaa) puhunut mitään mistään statusluokasta tai sosiaalisesta asemasta vaan auton koosta ja tiloista. Yleinen harhaluulo on se, että Ocu olisi esim. juuri istuintiloiltaan isompi noista kahdesta, käytännössä on yksi yhteen sama.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pitänee käydä koeistumassa nuo joskus, kun olen ilmeisen väärässä näin monen mukaan. Voi tietysti olla, että iso tavaratila on luonut tuon harhan, mutta meillä aikoinaan autovuokraamossa tuo myös luokiteltiin c-segmenttiä isommaksi, eli samaan Primeran, Vectran ja Mondeon kanssa Tämä on vain varmasti vahvistanut omaa mielikuvaani, vaikkakin aika harvan c-segmenttiläisen takapenkille olen mahtunut hyvin istumaan, mikä taas Octaviassa onnistui.

Tosin Hertz nyt on niin kusipäinen lafka, etten ihmettelisi vaikka luokittelisivat Micran Mondeoksi.
 
Octavia on työväenluokan auto, Golf ei. Golf on nuorten kundien, sinkkujen ja lapsettomien parien auto. Golf on hyvä ensiauto. Itsekin ostin kaksi ensimmäistä autoani Golfeja. Jetta on taas Rentner-Golf eli eläkeläisten Golf, koska eläkeläiset jostain syystä tahtovat ajaa sedanilla, mutteivat tarvitse Passatin tiloja.

Minun mielestäni Golf on työväenluokan ja kaikkien muidenkin luokkien auto. Ehkä markkinoiden paras esimerkki ostajien monimuotoisuuden kannalta. Golfin voi ihan yhtä hyvin pysäköidä niin kuusisaarelaisen omakotitalon pihaan, kuin myös Hakametsän parkkipaikalle Ilveksen pelin ajaksi. Golfista ei voi päätellä omistajan varallisuutta, koulutustasoa tai ikää. Vain sen, että ostaja on taipuvainen turvallisuushakuisiin järkivalintoihin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mä valitsin Golfin Passatin sijaan siitä syystä että kun firma asettaa tietyn hankintahintarajan, niin sillä summalla olisi saanut sen ihan kaikkein nuhaisimman diesel-Passatin. Autohan on diesel ja automaattivaihteinen ja farmari, näistä ei tingitä. Automaatista ainakaan. Piste.

Golfiin sai sitten kaikki kalut ja kilut ja 2,0 TDI-koneella. No nuhainenhan sekin on (kun ajan kumminkin aika paljon moottoripyörällä joka onnekseni kiihtyy) mutta just ja just pärjää tuolla volsullakin. Ja jotenkin se Passat on vähän turhan suurikin, mä tykkään mieluummin tuon kokoluokan autoista.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Liitytään nyt sitten sen verran tähän VW Golf-keskusteluun, että Nännimäisen kuvaus turvallisuushakuisista järkivalinnoista oli todella osuva omassa autovalinnassa. Viime vuoden toukokuussa kirjoitin tähän ketjuun ja silloin lähinnä harmittelin bensasyöppöä autoa käytyäni Volkswagen-liikkeessä. No, siitä pari viikkoa ja poistuin samasta kaupasta TDI-Golfilla.. Tyytyväinen olen ollut autoon - vaikka matkanteko viime talvena kerran keskeytyikin kaasuläpän jäätymiseen pakkasella. Maskipeitto keulalle ja meno jatkuu.

1,6-litrainen TDI ei toki ole mikään raketti, mutta eipä se toisaalta kuluta naftaakaan paljoa. Ja kun olen aina pitänyt itseäni suht rauhallisena kuskina, niin pärjäähän tuolla ihan hyvin. Eniten Golfissa arvostan sitä, että kaikki toimii kuin ajatus. Hallintalaitteet ovat selkeät ja helppokäyttöiset. Varmasti jokin toinen automerkki tarjoaa dynaamisemman ajokokemuksen ja kaikenlaisia hienoja krumeluureja, mutta tällä hetkellä arvostan tavalliseen arkiajoon sopivaa autoa.

Ja ainakin näin keskipituisen jantterin näkökulmasta Golfin sisätilatkin ovat hyvät. Jotain pelireissujakin on tullut heitettyä ja taaksekin on mahtunut mukavasti.

Ainoa harmi on vaan se, että aiemmat autoni ovat olleet kokoluokkaa isompia. Joskus mietin, olisiko sittenkin pitänyt ostaa joku käytetty Mondeo (pidän jostain syystä erityisen paljon tästä uusimmasta korimallista) tai Passat. Semmoinen ison auton tunnelma tuosta Golfista kuitenkin ymmärrettävästi puuttuu.
 

Sirad

Jäsen
Tästä olisi mukava kuulla lisää. Olen vaihtoautokauppoja tehnyt noin 10 autosta autoliikkeiden kanssa ja en ole tätä mahdollisuutta ajatellut juuri ollenkaan. Tosin olen viimeisen 5 vuoden aikana ostanut autot käteisellä.

Itse auton hintaa on tingitty reilustikin ja alennusprosentit on ollut väliltä 8-16%. Yli 10 prosentin alennuksia on ollut sekä rahoitetuissa että käteisostoissa.
_

Kyllä pistää vähän epäilemään kaverini sanomiset, ainakin tämän liikkeen kaveri sano heti että rahoitusasiat on ulkopuolisen hoitamia ja lukkoon lyötyjä, korkoa ei päästä liikkeen puolesta rukkaamaan.

- - -

Vaan pudottipa silti alkuperäsestä 6,81 prosentista 3,9 prosenttiin. Tekee luottokustannuksissa n.1200e alea.

Siellä laitettiin liikettä kuntoon naistenpäivä-pirskeitä silmällä pitäen. Olvin hanalliset pöydät ulko-oven tuntumaan, kaikki autot pihalle ja lattia puhtaaks, ja sitten Aurista ja Yarista sisään. Rahotusyhtiö oli luvannut korkoprosentiksi 3,9 tälle teemapäivälle, ni sain sitten omalle summalle saman.

Oliko lopulta vaan myyntimiehen vilunkia vai säkä auton hankinnan ajotuksessa, en tiiä, mutta olenpahan nyt onnellinen Avensiksen omistaja :)
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Nyt tarvitaan pikaista neuvoa.

Eli Nissan Pick Up 2,5 diesel kyseessä. Ajoin autoa normaalisti ja se sammui. Mittaristossa palaa valo joka merkitsee sitä että diesel-suodattimessa on liikaa vettä. Suodatin on vaihdettu ja ilmattu mutta vaihdon yhteydessä, joka liiasta vedestä ilmoittaa, johdot meni poikki. Nyt varoitusvalo palaa koko ajan vaikka on koitettu hyppylangalla ja ilman. Vedettiin siis johdot ristiin jolloin virran pitäisi kiertää normaalisti mutta varoitusvalo ei sammu kuin hetkellisesti. Varoitusvalo ei ole itsessään mikään ongelma mutta se on, että ilmeisesti auto on ohjelmoitu niin, että se ei käynisty ollenkaan ko. valon palaessa. Hehkun merkkivalo ei syty ollenkaan ja startatessa auto kuulostaa siltä kuin se ei saisi ainetta. Eli ilmeisesti dieselinsyöttö on poikki.

Sitten itse kysymys. Osaako joku neuvoa miten valon saisi "nollattua" tai muuten ongelman poistettua? Kunhan auton saisi liikkumaan muutaman kilometrin ilman pelko rikkoontumisesta, niin helpottaisi elämää aika paljon...
 

hege

Jäsen
Diesel kysmää eli lyhkäisesti kiinnostaisi tietää onko jengillä kokemuksia dieseleistä jos ajot ovat enimmäkseen lyhyttä taajama- ja kaupunkipyörittelyä vielä niin että talvikaudella ajot saattaa jäädä kuukaudessa alle 500 km?

Polttoainekulujen (diesel vero huomioiden) ei isommalla automaatti farkulla vuotuisten ajokilometrien ollessa 10-14 tkm välissä ei taida isoa eroa tulla onko alla diesel tai bensa. Diesel houkuttaisi siinä mielessä että 5-sarjan BMW:ssä, A6 jne. tuntuu diesel puolella olevan houkuttelevaa tarjontaa huomattavasti paremmin kuin bensa puolella, mutta ”esson-baari” kommentteina olen kuullut että yllämainitun kaltaisessa käytössä dieselin kanssa saattaa helposti tulla enemmän ongelmia kuin bensalla (hiukkassuodattimien, egr ja mitä nykyisen dieseleissä sitten onkaan ;-) ja rahaa saisi varata huoltoihin muutenkin enemmän (voi ollakin totta, että dieselissä huollot ovat kalliimmat kuin bensassa tai sitten ei…) .

H.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kertokaa mulle nyt, mikä ihme voi kestää yhdessä auton luovutuksessa niin tajuttoman pitkään? Pelkkä lohkari siihen pitäisi asentaa, ja auto on tullut jo kaksi viikkoa sitten liikkeeseen. V*tuttaa odotella, kun samaan aikaa oman auton jarru vinkuu viimeistä päivää, enkä viitsi tuttua myyjää jatkuvasti pommittaa tai muutenkaan aukoa päätä hälle.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kertokaa mulle nyt, mikä ihme voi kestää yhdessä auton luovutuksessa niin tajuttoman pitkään?

Kysyt vaan varovasti, että "kuinka pahasti se kuljetusyhtiö on sen minun uuden autoni rikkonut / telonut / vaurioittanut kun sen korjaaminen uutta vastaavaan kuntoon kestää näin HELEVETIN KAUAN???". Ei olis eka...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Damn, jos ovat menneet kolauttelemaan. No, vaihtoautossa on vaihdettuna 3,5% pelleistä, joten jos ne ajattelivat, että vaihdetaan sitten yksi yhteen.

Tulisi jo!
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Damn, jos ovat menneet kolauttelemaan. No, vaihtoautossa on vaihdettuna 3,5% pelleistä, joten jos ne ajattelivat, että vaihdetaan sitten yksi yhteen.

Tulisi jo!

Kaverilla oli aikoinaan tulossa yksi ensimmäisistä Lancer Evo 7:sta suomeen. Odotti sitä 4kk. Kas yllättäen joku ahtaaja-Keijo keksi sitten kokeilla että miten liikkuu ja satama-alueen syysliukkailla auto lapasesta päin rahtikonttia. Runko vääntyi, ovet sisällä, sivubägit paukkui jne, jne. Ts. se tiesi uutta 4kk odotusaikaa. Osti sitten ihan muun auton. En halua edes kuvitella vitutuksen määrää, jos omalle kohdalle olisi käynyt noin...

Ei sillä että nyt maalaisin piruja seinälle, mutta näinkin voi käydä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Oliko lopulta vaan myyntimiehen vilunkia vai säkä auton hankinnan ajotuksessa, en tiiä, mutta olenpahan nyt onnellinen Avensiksen omistaja :)

Minä vastaisin, että osasit vain hankkia auton hyvään aikaan, kuten allekirjoittanutkin. Kysyin omalta kauppiaalta miten viime aikoina kauppa käynyt ja kyllä hän ihan suoraan sanoi, että orastava taantuma on heillä jo näkynyt, eikä autot mene entiseen malliin kaupaksi.

Kun sitten katselee noita autoveron nostoaikeita, niin ainakin itsestä tuntuu edelleen fiksulta päätökseltä aikaistaa oman auton hankkimista n. 3-6 kk aikaisemmaksi alkuperäisestä suunnitelmasta.

Meille kävi niin, että ihan mukavasti tultiin tarjouksessa vastaan ja myös rahoituksen korko oli alhaisempi liikkeen tarjouksen vuoksi, kuin olisi ollut esim. keväällä, kun taloudessa meni vielä hyvin. Mun käsitys on kuitenkin se, että aina noissa rahoituskoroissa on joku liikkumavara, sillä ei kauppamies jätä kauppaa tekemättä prosenttiosuuksien takia. Toki siellä joku alaraja on, mutta ainahan noista voi neuvotella ja tinkiä.

Itsellä on uuden auton luovutus ensi viikolla edessä. Ajattelin katsoa auton suhteellisen perinpohjaisesti läpi ja varmistaa, että sovitut lisävarusteet on mukana, mutta mihinkään Kummeli-sketsin tapaiseen tarkastuslistan käyttöön en ajatellut lähteä. Onko täällä palstalla joku, joka kieltäytyy autoliikkeen tarjoamasta kahvista ja käyttää senkin ajan lokasuojan sisäpinnan tarkastamiseen?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko täällä palstalla joku, joka kieltäytyy autoliikkeen tarjoamasta kahvista ja käyttää senkin ajan lokasuojan sisäpinnan tarkastamiseen?
Kieltäydyn ehdottomasti liikkeen tarjoamasta kahvista, ellei ole oikeaa plaatua, mutta en kyllä käytä aikaa kovin perinpohjaiseen tarkastukseenkaan. Onko tuo sitten joku ns. tapahtuma, kun uusi auto luovutetaan. En ole kuin kerran joskus nuorena kossina hommannut pränikän auton, mutta ainakin käytetty on lähtenyt aika kivuttomasti matkaan. Pitääkö mun varautua tuon oman autoni kohdalla pukeutumaan pukuun ja opetella kiitospuhe ulkoa? Miksei sitä voi ottaa käyttöön kuten käytettyä, keep it simple ja niin edespäin.

Mikä ihme voi kestää?!?!?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mikä ihme voi kestää?!?!?

Eihän siinä kauan kestä, jos ei halua sen kestävän kauan. Toisille vain tuo uuden auton ostaminen on niin harvinainen tapahtuma, että haluavat sen olevan muutakin kuin nimet paperiin, avaimet ja asiakirjat hanskaan ja kaupasta ulos.

Hyvä myyjä osannee haistaa onko kyseessä pikaista hakua vaativa tapaus vai tuollainen enemmän huomiota vaativa. Tiedänpä asiakkaan olleen kovasti harmissaan kun eivät olleet ehtineet laittamaan 'Odotan uuttan omistajaa' -lappua auton ikkunaan.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Tulipahan tässä esille että automyyjä on todennäköisesti väärentänyt toisen ihmisen tiedot ja allekirjoituksen autorahoituspaperiin. Eli auto ostettu firman nimissä, rahoitusyhtiö pyytänyt toista osallista velkaan auton luovutuksen jälkeen ja jonkin ajan vatvomisen jälkeen myyjä väärensi yksityishenkilön nimen ja tiedot osamaksusopimukseen. Siis kysymättä ko. henkilöltä mitään. Kun asiasta kysyttiin myyjältä, hän muka ei tiennyt asiasta mitään. Asiasta tehtiin rikosilmoitus ja grafologin lausunnosta kävi ilmi että tekijä on todennäköisesti juuri myyjä.. Vaan enpä olis uskonu alkuun että hänellä oli noin paljon pokkaa..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Tulipahan tässä esille että automyyjä on todennäköisesti väärentänyt toisen ihmisen tiedot ja allekirjoituksen autorahoituspaperiin. [- -] Asiasta tehtiin rikosilmoitus ja grafologin lausunnosta kävi ilmi että tekijä on todennäköisesti juuri myyjä.. Vaan enpä olis uskonu alkuun että hänellä oli noin paljon pokkaa..

Törkeältähän tuo kuulostaa, mutta minua ei ainakaan yllätä yhtään. Omien kokemusteni ja kuulemani perusteella automyyjät ja heistä erityisesti vaihtoautojobbarit ovat kutakuinkin epärehellisintä ja moraalittominta porukkaa tämän pallon päällä.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Törkeältähän tuo kuulostaa, mutta minua ei ainakaan yllätä yhtään. Omien kokemusteni ja kuulemani perusteella automyyjät ja heistä erityisesti vaihtoautojobbarit ovat kutakuinkin epärehellisintä ja moraalittominta porukkaa tämän pallon päällä.

Tässä oli kyseessä vielä merkkiliike. Taisi olla myyjälle viimenen tikki, paitsi jos autoliikkeessä joku ylempi taho on käskenyt allekirjoittaa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös