Mainos

Autoiluketju

  • 3 333 092
  • 19 049

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Puhuin tossa aikoja sitten kun pikkuveli haki "tehokasta autoa" niin päätyi sitten Seatin Leoniin, Delta-autosta alle 200 euron käsirahalla suht vähän ajettu ja sopivan hintainen auto löydettii.

Oli mukavinta palvelua pitkään aikaan mistään autoliikkeestä heti alusta asti, ei väkisin yritetty vääntää mitään ja esim koeajo mahikset olivat loistavat.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
MB- ja BMW-henkiset hox hox! Pitäisi ostaa iso dieselfarmari, vaihtoehtoina tällä hetkellä n. 1998-2003 mallinen MB E300TDT tai BMW 530d. Tehoa ja tilaa pitää siis olla. Yksinkertainen kysymys; Kumpi on parempi auto? :)

Väyryset tyypillisesti ruostuvat herkästi mutta toisaalta olen kuullut että Bemuissa on paaljon teknisiä vikoja.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
MB- ja BMW-henkiset hox hox! Pitäisi ostaa iso dieselfarmari, vaihtoehtoina tällä hetkellä n. 1998-2003 mallinen MB E300TDT tai BMW 530d. Tehoa ja tilaa pitää siis olla. Yksinkertainen kysymys; Kumpi on parempi auto? :)

Väyryset tyypillisesti ruostuvat herkästi mutta toisaalta olen kuullut että Bemuissa on paaljon teknisiä vikoja.

Jos tilaa haet, niin Mersu. Ajo-ominaisuuksiltaan menee sarjaan: Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Eli ajettavia kumpikin. Kunhan muistaa ettei uudella autolla ole liikenteessä.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Nissan PickUp 2,5tdi 4x4 vm.99 ilmeistyi pihaan ja nyt pitäisi alkaa käyttöönottohuoltoa tekemään. Vaihdan tietysti kaikki öljyt ja suodattimet jne jne. mutta kuulemma autossa pitäisi olla rasvanippoja alustassa. Montako nippaa pitää löytää ettei jää yksikään rasvaamatta? Jos jollain on nippelitietoa ko. autosta niin kiitollisena otan vastaan. Siis tyyliin: laita laatikkoon yli merkin öljyä, muuten ei vitonen saa tarpeeksi öljyä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Jos tilaa haet, niin Mersu. Ajo-ominaisuuksiltaan menee sarjaan: Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Eli ajettavia kumpikin. Kunhan muistaa ettei uudella autolla ole liikenteessä.

Jos Mersu on äiti ja BMW tytär, niin olen jotenkin siinä käsityksessä, että suurin osa tykkää enemmän tyttärestä. Ei Mersu koskaan ole tainnut olla kuuluisa mistään ihmeellisen erinomaisesta ajettavuudesta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ei Mersu koskaan ole tainnut olla kuuluisa mistään ihmeellisen erinomaisesta ajettavuudesta.

Itselläni on hyvin rajoittunut kokemus kummastakin, mutta sen verran kuitenkin, että uskallan väittää Mersun olevan ihan samalla viivalla Bemarin kanssa. Se on sitten makuasia, että kummasta tykkää enemmän, mitään kovin kummoisia eroja tuskin löytää.

Taitaa olla sitten enemmän Bemari/Mersu -bokserit jalassa, jos voi väittää jommankumman olevan jotenkin parempi kuin toisen.
 

Veijari

Jäsen
Jos on kaksi eri automerkkiä samalla viivalla lopullista valintaa tehdessä, kannattaa päätös tehdä autoyksilön kunnon, varustelutason ja hinnan, ei keulalogon perusteella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos on asiallinen korjaamo, niin kyllä pitäisi ilman mutinoita takuuseen mennä tuo korjaus, kun näytätte selkeästi, ettei työ ole tehty niinkuin pitäisi. Jos taas ovat jotain hanttapuleja, niin keksivät varmasti niitä sudenkuoppia ja silloin vain yhteys kuluttaja-asiamieheen.

Aina tietysti kannattaa olla asiallinen ja vähän vittuuntuneen oloinen, niin eivät edes ajattele rupeavansa vedättämään :P
Noin sitä hälle kertoilin ja vielä nuo varmistamani asiat päälle. Olisin mennyt mukaan myös paikanpäälle, mutta kaveri halusi hanskata tilanteen itse. Saa nyt nähdä, kuinka lopulta käy.
---

Yksi tuttu naisihminen on etsimässä uutta tai uudehkoa autoa. Yksi hänen spekseihinsä mahdollisesti täsmäävistä autoista olisi Seat Ibiza farkku 1.2 TSI-koneella ja Copa-varustelulla. Tuo on nyt jonkinlaisessa kamppiksessa 295 euron käsirahalla ja 295 euron kuukausierällä. Mietin vain, että miten tuossa riittää potku ohituksissa yms. tilanteissa, kun mukaan ladataan kolme muksua ja mökkikamat. Eihän se varmasti mikään raketti ole, mutta käsittääkseni nuo TSI-koneet ovat lukemiansa kovempia juttuja. Polttoaineenkulutus ei ainakaan päätä huimaa tuolla koneella.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vääntöhän noissa TSI-koneissa on kohdallaan joten sinänsä pieniltä tuntuvien hv-lukujen ei kannata antaa hämätä. Että kyllä sillä varmaan ohi pääsee jos muuten haluaa uuteen Seatiin panostaa. Jälleenmyyntiarvo ja luotettavuus ovat omissa mielikuvissani olleet miinusta Seatin suhteen, mutta koska omia kokemuksia ei ole niin en lähde sen enempää arvostelemaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisi ollut kiva kokeilla, mutta ei ollut kilvissa yhtään autoa liikkeessä. Ihan kiva pikkuauto mielestäni, ja tuo Copa-varustelu toi siihen vähän ekstraa. Itse asiassa mielessäni käväisi oman Jazzin päivittäminen, mutta aika turhaa se olisi, koska uutuudenviehätyksen jälkeen ei noilla paljon eroa ole.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Yksi tuttu naisihminen on etsimässä uutta tai uudehkoa autoa. Yksi hänen spekseihinsä mahdollisesti täsmäävistä autoista olisi Seat Ibiza farkku 1.2 TSI-koneella ja Copa-varustelulla. Tuo on nyt jonkinlaisessa kamppiksessa 295 euron käsirahalla ja 295 euron kuukausierällä. Mietin vain, että miten tuossa riittää potku ohituksissa yms. tilanteissa, kun mukaan ladataan kolme muksua ja mökkikamat. Eihän se varmasti mikään raketti ole, mutta käsittääkseni nuo TSI-koneet ovat lukemiansa kovempia juttuja. Polttoaineenkulutus ei ainakaan päätä huimaa tuolla koneella.

Pitäisi riittää, tuossa 1,2 litraisessakin TSI-vehkeessä on enemmän vääntöä kuin isossa osassa 1,6 - 1,8 litraisissa vapaastihengittävissä vehkeissä. Tuolla koneella olevaa autoa itsekin vajaa kuukausi sitten meinattiin, mutta lopulta päädyimme 1,4 TSI koneella olevaa esittely-Leoniin. Normi-Ibizassa ainakin takajalkatilat olivat todella ahtaat, farkusta ei käryä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, koeistuin autoa, kun ajamaan ei päässyt, ja eihän siellä kokoistani ukkoa kyyditettäisi ilman valitusta ainakaan pidempää matkaa. Perhe, jolle tuo olisi tulossa, ei vaadi aivan yhtä paljon korkeutta, ja keskipituinen naisihminen ratissa tarkoittaa enemmän jalkatilaa takapenkin teinille. No, heitin vinkin tuosta eteenpäin, itsepähän ratkoo pulmansa.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Jos on kaksi eri automerkkiä samalla viivalla lopullista valintaa tehdessä, kannattaa päätös tehdä autoyksilön kunnon, varustelutason ja hinnan, ei keulalogon perusteella.

Juuri näin. Tai siis itseasiassa en osta kumpaakaan em. autoista vaan valinta kallistunee W124-malliseen yksilöön, sattui löytymään aika helmi. On kokemusta tuosta korimallista parin auton verran ja nytkin on lainassa 200D jossa on mittarissa 894000km, kestää!
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Joo, koeistuin autoa, kun ajamaan ei päässyt, ja eihän siellä kokoistani ukkoa kyyditettäisi ilman valitusta ainakaan pidempää matkaa. Perhe, jolle tuo olisi tulossa, ei vaadi aivan yhtä paljon korkeutta, ja keskipituinen naisihminen ratissa tarkoittaa enemmän jalkatilaa takapenkin teinille. No, heitin vinkin tuosta eteenpäin, itsepähän ratkoo pulmansa.

Fabiaa käytiin kanssa katselemassa, siinä omilla penkkisäädöillä (190cm/120kg) jäi takapenkiläiselle huomattavasti enemmän jalkatilaa vrt. Ibiza.

Tuo Ibizan farkku on kyllä kivannäköinen auto ja Copavarusteilla tosiaan varmasti ihan mukava peli.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Autot on kyllä paskoja vehkeitä. Kehkeytynyt pikkuhiljaa tämmöinen viha-rakkaussuhde. Rahanmenoa "parhaimmillaan". Nyt viimeisimpänä meni putkisto katista asti. Eniten tuossa harmittaa se, että tähän asti palvellut takapönttö maksaisi uutena Suomesta ~450e, joten joutui laitattamaan alkuperäisen pöntön putkineen hinnan vuoksi. Sporttisen, hyväsaundisen pöntön tilalle semmonen mehupilli...

Edelliseen autoon sai kunnian tehdä tonnin rempan ja siitä n. vuosi niin autosta sai hyvityksenä uuteen autoon sen saman tonnin, perussettiä.

Itekin ehkä osais jotain tehdä, mutta eipä tuossa kerrostalon parkkipaikalla paljoa rävelletä eikä kellään kaverillakaan ole mitään omaa tallia tms.

Seuraava auto on kyllä joku lähemmäs kymppitonnin vehje tai ainakin autoliikkeestä ostettu, ehkä se vähän vähentäis murheita.

[/avautuminen] :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Seuraava auto on kyllä joku lähemmäs kymppitonnin vehje tai ainakin autoliikkeestä ostettu, ehkä se vähän vähentäis murheita.

Ei välttämättä, saattaa vaan muuttaa ne murheet vielä kalliimmiksi...
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Nojoo, ikää on vasta 16, mutta aikahan menee tunnetusti nopeasti, ja varmaan ostan auton ensi kesänä, toivottavasti ;)

Olisko mitään vinkkiä, taitoa on, tai ainakin tulee olemaan, autolle menossa opiskelemaan.

Eli, tällästä haluaisin:

- taka, tai neliveto
- hintaa max. 2000e varmaan parempi reilusti alle
- ei hirveä bensasyöppö (Dodge Aspeni olis cool, bensankulutus ei)
- vähän vanhempi, kasari olis jees
- farmari, porraspeppu, jne kaikki käy, ei kuitenkaan mitään avoautoa
Näitä olen katellut, erinäisiä Bemareita, ainakin nyt 315, 316, 318, 320.
Audin 100 Quattroa, onko hyvä peli? 924 olis kans rocknroll mutta se ei taida pelittää oikein käyttöautona, olis ainakin persoonallinen!
Fordit tottakai, Sierra vois kelvata kans. Taunus olis kans rokkiauto.

Vinkkiä!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hei, onko joku käynyt huollattamassa autoaan AH-Autossa Espoossa (VAG-konsernin autoja?)? Onko laadukas huolto ja onko kyseessä valtuutettu merkkihuolto? Kysyin sieltä tarjousta 60 tkm:n huollolle Skoda Octavia 1.4 tsi ja antoivat hinnaksi 280€+45€(jarrunesteen vaihto). On kyllä todella edullinen verrattuna Metro-Auton ja Laakkosen hintoihin; Metro-Auto 560€+75€ (jarruneste), Laakkonen 555€ sis. jarrunesteet. Vehon tarjousta vielä odottelen, mutta tuskinpa on yhtään noita kahta edeltävää halvempi?

Saa antaa vinkkejä myös muista Skoda merkkihuolloista PK-seudulla.

edit. lähinnä askarruttaa tuo Skoda ajoturva, takuu on mennyt jo umpeen. Jos ei vie valtuutettuun merkkihuoltoon (merkkiliikkeeseen), niin ajoturva katkeaa. Vaikuttaako tuo ajoturvan säilyminen jälleenmyynti arvoon?
 
Viimeksi muokattu:

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hei, onko joku käynyt huollattamassa autoaan AH-Autossa Espoossa (VAG-konsernin autoja?)?

Käytin viime vuonna oman volkkarin kyseisessä pajassa. Lambda-anturi vaihdettiin ja vuosihuolto öljynvaihtoineen tehtiin. Ihan hyvin meni hommat heidän kanssaan ja muistaakseni hinta oli kilpailukykyinen. Tosin meikäläisellä on 90-luvun tuote käytössä, uudempien autojen korjauksista AH-auton osalta en niin tiedä.

Tänä vuonna kottero oli Konalassa huollossa Evacarilla ja sielläkin homma toimi moitteettomasti.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
edit. lähinnä askarruttaa tuo Skoda ajoturva, takuu on mennyt jo umpeen. Jos ei vie valtuutettuun merkkihuoltoon (merkkiliikkeeseen), niin ajoturva katkeaa. Vaikuttaako tuo ajoturvan säilyminen jälleenmyynti arvoon?

Meillä ei kukaan ole koskaan kysynyt tuon perään. Pari Octaviaa on ollut. Eli ei kyllä vaikuta yhtään jälleenmyyntiarvoon.

Toikin on yksi rahastuskeino, jolla saataisiin Skoda asiakkaat käymään omissa (=ylikalliissa) huolloissa, kun EU ratkaisi asian niin että autoa on pystyttävä huoltamaan muuallakin kuin omassa merkkihuollossa, ilman että takuu menee.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Meillä ei kukaan ole koskaan kysynyt tuon perään. Pari Octaviaa on ollut. Eli ei kyllä vaikuta yhtään jälleenmyyntiarvoon.

Toikin on yksi rahastuskeino, jolla saataisiin Skoda asiakkaat käymään omissa (=ylikalliissa) huolloissa, kun EU ratkaisi asian niin että autoa on pystyttävä huoltamaan muuallakin kuin omassa merkkihuollossa, ilman että takuu menee.

Niin, samaa minäkin mietin ja kiitos varmennuksesta. Ainoa asia, joka olisi puoltanut tuota merkkiliikkeen huoltoa, olisi ollut moottorin ohjaustietojen päivitys, mutta kun sekin skulaa oikein, niin ei ole välttämätön pakko. Siis edullisempaan huoltoon tulen suuntaamaan ja paikkakin jo tiedossa (ei ole AH-auto). Tuo ajoturvan autopalvelukin on vähän niin ja näin, kun kasko hoitaa saman asian...

Se oli aika jännä juttu, ettei Skodalle ole tullut vielä yhtään valtuutettua merkkihuoltoa. Ainoastaan merkkiliikkeet huoltavat Skodia. Tai en ainakaan löytänyt yhtään firmaa PK-seudulta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Toikin on yksi rahastuskeino, jolla saataisiin Skoda asiakkaat käymään omissa (=ylikalliissa) huolloissa, kun EU ratkaisi asian niin että autoa on pystyttävä huoltamaan muuallakin kuin omassa merkkihuollossa, ilman että takuu menee.

Tää pitää joo paikkansa, mutta yksi muistutus => takuu säilyy vain jos auton määräaikaishuolto on tehty valmistajan määrittämän huolto-ohjelman mukaisesti käyttäen alkuperäisiä (tai vastaavana laadun sertifikaatin omaavia-) varaosia ja valmistajan kys. automallille määrittämiä öljyjä (viskositeetti ja luokitukset). Riskin huollon laiminlyönneistä kantaa auton omistaja ja voin kertoa, että esimerkkitapauksia on julmettu määrä...

Lappeenrannasta tulee mieleen yksi Saab, jonka (muistaakseni) 120'tkm huollon virallinen ohjeaika oli about koko päivä => moottorin käyttöhihnan vaihto vaatii vaihteiston irroittamisen tjsp. ja autoon pitää ohjelman mukaan vaihtaa myös vaihteistoöljyt + jäähdytin- ja jarrunesteet. Asiakas oli kysynyt, että voiko paikallinen valtuutettu korjaamo kuitata huollon tehdyksi ja kys. pajan päällikkö suostui jahka saa nähtäväkseen mitä autoon oli tehty? Kävipä sitten selväksi, että paikallisen AD-Korjaamon 120'tkm huolto kys. Saabiin oli 45 min ja öljynvaihto!! Ja varsinkin DPF:llä varustettujen dieseleiden kohdalla öljylaatu on kriittinen => jos öglä ei ole ns. matalatuhkaista niin se saattaa tukkia filtterin ja tällöin öljyn sekaan erittyy polttoainetta = viskositeetti heikkenee ja patavaurion riski kasvaa. Puhumattakaan moottoririkoista kun on käytetty vääriä suodattimia (Mazda6 AT vs. MT) jne.

Ja tietty sellainen juttu, että valtuutettuja korjaamoita sitoo valmistajan eri töille määrittämät ohjeajat => jos tuntiveloitus on vaikka 85,00EUR ja ohjeaika on 1,0h niin asiakas maksaa 85,00EUR. Jos taas vapaan korjaamon tuntiveloitus on vaikkapa 60,00EUR (halpa eikös vain) niin monesti veloitettava aika onkin 1,5-2h...

Mutta kukin säästää tavallaan.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Kertokaapas kokemuksia, miten 1.2 Tsi ja DSG istahtavat Seat Ibiza ST:n keulalle? Tuommoista kävin manuaalina koeajamassa, ja jäi kiinnostamaan. Kone kuitenkin pieniruokainen enkä juuri diisseliäkään enää tarvis ku kilometrit vähentyneet.

Lisäksi kaipaisin kokemusta Copa-varustetasosta, onko pelkkää rahastusta vai jotain sanottavaakin hyötyä?


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mutta kukin säästää tavallaan.

Merkkikorjaamoista. No, minusta öljyn suodattimen ja tulppien vaihtoon ja osien kunnon tarkastukseen ei kyllä saa mitenkään kulumaan 3h mikä on monasti ohjeaika ja minkä merkkihuolto aina veloittaa. Ja esimerkkitapauksia on julmettu määrä jossa noita tarkastuksia ei ole edes tehty.

Itse käytän korjaamolla joka veloittaa sen ajan mitä siihen tarkastukseen on käytetty. Ymmärrän tuon valmistajan ohjeajan, mutta on eri asia että tekeekö sen nopeammin esim. 1,5h ja laskuttaa 2h, kun että laskuttaa aina 3h, koska se on ohjeaika.

Tuossa olet ihan oikeassa että korjaamosta pitää olla tarkka että tekevät kaikki oikein. Se on ihan oma asia pitää siitä huoli että millaiseen korjaamoon vie sen. Tiedän sen siitä että vein Octaviani normaaliin korjaamoon, en siis merkkikorjaamoon ja pyysin että eivät laita LongLifeja autoon, niin eivät suostuneet siihen juuri siksi että Skodan määrittämä öljy on Longlifea.

Summasummarum: Tarkkana vaan sen korjaamon kanssa että on vastuullinen paikka, niin säästää kyllä rahaa. Niin minä ainakin teen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tuossa olet ihan oikeassa että korjaamosta pitää olla tarkka että tekevät kaikki oikein. Se on ihan oma asia pitää siitä huoli että millaiseen korjaamoon vie sen. Tiedän sen siitä että vein Octaviani normaaliin korjaamoon, en siis merkkikorjaamoon ja pyysin että eivät laita LongLifeja autoon, niin eivät suostuneet siihen juuri siksi että Skodan määrittämä öljy on Longlifea.

Mistä muuten tällainen juttu? VW:lla ainakin saat itse valita, noudatatko Longlife-ohjelmaa vai lyhempää huoltoväliä, ja öljy luonnollisesti riippuu siitä. En ole kuullut vielä, että missään autossa olisi pakko käyttää Longlife-öljyjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös