Autoiluketju

  • 3 310 896
  • 18 989
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mistä muuten tällainen juttu? VW:lla ainakin saat itse valita, noudatatko Longlife-ohjelmaa vai lyhempää huoltoväliä, ja öljy luonnollisesti riippuu siitä. En ole kuullut vielä, että missään autossa olisi pakko käyttää Longlife-öljyjä.

Jos eivät pystyneet muuttamaan huoltoväliä "normaaliin" 15tkm:n huoltoväliin, niin sitten ovat sanoneet tuolla tavalla. Kyllä mulle sanottiin noista merkkihuolloista, joihin tein tarjouspyynnöt, että huoltovälin voi muuttaa. Laakkosella tosin mainitsi heti, että kustannukset nousevat, jos kilometrejä tulee paljon?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mistä muuten tällainen juttu? VW:lla ainakin saat itse valita, noudatatko Longlife-ohjelmaa vai lyhempää huoltoväliä, ja öljy luonnollisesti riippuu siitä. En ole kuullut vielä, että missään autossa olisi pakko käyttää Longlife-öljyjä.

Jospa juuri luottivat siihen että takuu ei meinisi tuolla että öljyjä ei vaihdeta, koska oli aloitettu jo Longlife kierto. Tiedän kyllä että siitä voi sitten poiketa, mutta en jaksanut sen kummemmin puuttua asiaan kun huolto oli jo tehty ja lasku 30tkm huollosta oli n.200€, mikä musta oli kohtuullinen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Volvo ja E10

Minä olen suhtautunut vähän skeptisesti tähän saakka kun tästä E10-bensasta on väitetty tulleen vaikka minkälaista ongelmaa autoon, että kyse on vaan siitä että nyt on hyvä laittaa kaikki auton viat tuon bensan syyksi. Mutta nyt alan kyllä pikkuhiljaa muuttamaan mieltäni asiasta, tai sitten kyse on vaan kummasta sattumasta.

Ostin tuossa alkukesästä Volvo 940:n (2.3 16V) ja edellinen omistaja sanoi käyttäneensä välillä 95E10:ä ja välillä 98E5:ttä suurin piirtein siten että joka toinen tankillinen eri bensaa. Minä kokeilin nyt alussa ajaa pelkästään E10:llä kun Volvon mukaan tuon pitäisi käydä kaikkiin vuoden 1976 jälkeen valmistettuihin autoihin. Mutta jo parin tankillisen jälkeen alkoi tulla ongelmia. Ensimmäinen käynnistys aamulla oli vaikeaa, joutui starttaamaan todella pitkään ennen kuin lähti käymään. Lisäksi auto kävi varsin huonosti tyhjäkäyntiä, koko ajan oli sellaista pientä "räkimistä" ja tyhjäkäynti oli epätasaista. Ja kun autolla lähti ajamaan niin hitaista risteyksistä, hidastetöyssyistä yms. kiihdytettäessä moottori ei oikein lähtenyt vetämään vaan räki ja tupisi niin kauan kunnes laatikko vaihtoi pienemmälle ja kone sai vähän enemmän kierrosta.

Kokeilin sitten vaihtaa bensalaatua ja nyt olen tankannut pari tankillista 98E5:ttä, ja auton käyttäytyminen muuttui aivan täydellisesti. Auto käynnistyy ihan normaalisti ilman mitään ongelmia, tyhjäkäynti on tasaista ja siistiä, ja mitään räkimistä ja tukkoisuutta ei enää tunnu kiihdytyksissäkään. Lisäksi moottoriin tuntuu tulleen vetojakin ihan eri tavalla kuin aiemmin. Minä jo vähän ihmettelinkin kun tuo moottori tuntui teholukemaan verrattuna vähän nuhaiselta. Täysin vertailukelpoisia kulutuslukemia en ole nyt saanut koska on ollut erilaista ajoa nämä pari 98-tankillista, joten siitä en pysty sanomaan vielä mitään. Mutta pitää seurata tilannetta ja kokeilla vielä varsin vaikka pari-kolme tankillista 95E10:llä että ilmestyykö nuo käyntihäiriöt vielä uudestaan.

Onko muilla vanhempien Volvojen omistajilla ollut samanmoisia kokemuksia?
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Onko muilla palstalaisilla kokemuksia Subaru Foresterista? Itse ostin vuoden 2006 mallin tiistaina ja olen tykännyt kovasti. Kyllästyin viime talvena etuvetoon kun sillä juuttui lumeen monesti. Nyt vertailin monia nelivetoja ja Subaru tuntui parhaimmalta.
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Peugeot 206gti

Tuli vedettyä järkevät vakuutusmaksuissa "säästäessä", että otin pelkän liikennevakuutuksen ja tottakai tuli sit ajettua peurakolari. Omat taidot ei auton korjaamiseen riitä ja korjaamoilla hinnat aivan järkyttävät. Ajattelin kysyä palstaveljiltä josko jollain olisi kiinnostusta ostaa auto ja laittaa se kuntoon.

Peugeot 206 GTi 2.0 3d 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Linkki vie auton ilmoitukseen.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
924 olis kans rocknroll mutta se ei taida pelittää oikein käyttöautona, olis ainakin persoonallinen!

Miten niin ei pelitä käyttöautona?

Ainoa listasi autosta joka hyvin pidettynä säilyttää arvonsa tai todennäkösemmin jopa nostaa sitä. 924 on Suomessa monta kertaa tällä hetkellä halvempi kun Saksassa aliarostuksen takia (ei toi oo Porsche vaan audikoupe). Autoa pystyy korjaaman itse (jos osaa), osia saa hyvin ja hauska auto ajaa vaikka läpi vuoden. Tiedä yhden joka on ollu naisen ajossa yhtä mittaa läpi vuoden vuodesta 1988.

Tosin jotta saat ajokuntoisen auton joudut pikkusen nostamaan budjettiasi. 2000€ saa helvetillisen projektin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän nuo "audiporschet" on tosiaan aika perustekniikkaa joten pelittävät ihan hyvin käyttöautonakin. Kaverilla oli tuollainen ihan ympärivuotisena käyttöautona eikä tuo mitenkään erityisen kallis ylläpidettävä ollut. Mutta on noissakin tullut vastaan aikamoisia pommeja, osa noista on ollut varmaan aika kovassa käytössä, joten sitä ihan halvinta tuskin kannattaa ottaa.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli vedettyä järkevät vakuutusmaksuissa "säästäessä", että otin pelkän liikennevakuutuksen ja tottakai tuli sit ajettua peurakolari. Omat taidot ei auton korjaamiseen riitä ja korjaamoilla hinnat aivan järkyttävät. Ajattelin kysyä palstaveljiltä josko jollain olisi kiinnostusta ostaa auto ja laittaa se kuntoon.

Peugeot 206 GTi 2.0 3d 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Linkki vie auton ilmoitukseen.

Pitää tuosta sen verran udella, että mahdoitko ostaa sen tässä keväällä? Näyttää nimittäin melkosen paljon työkaverin vanhalta kärryltä ja tuon paikkakunnan suuntaan mainitsi sen myyneensä. En muista rekkaria, mutta sekin tuntuisi tutulta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiertelin eilen huvin vuoksi autoliikkeitä ja oma autokuume lähti taas tiukkaan nousuun.

Kovasti himottaisi hankkia VOLKSWAGEN Golf Variant Sportline 1,4 103 kW TSI DSG-automaattivaihteilla. Oheisessa linkissä (joka vie ALD:n sivuille) näkyy kyseisen auton tiedot.

Onko palstalaisilla minkälaisia kokemuksia kyseisestä autosta? Hyviä tai pahoja. Toiset vaihtoehdot olisivat saman vuoden Mazda 6 farkku tai saman vuoden Ford Mondeo farkku. Noissa kahdessa on vaan se huonompi puoli ettei ole automaattikonetta ja puoliso ei oikein innostu noista "kookkaammista" autoista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kiertelin eilen huvin vuoksi autoliikkeitä ja oma autokuume lähti taas tiukkaan nousuun.

Kovasti himottaisi hankkia VOLKSWAGEN Golf Variant Sportline 1,4 103 kW TSI DSG-automaattivaihteilla. Oheisessa linkissä (joka vie ALD:n sivuille) näkyy kyseisen auton tiedot.

En suosittele (vaikka ei onneksi omakohtaisia kokemuksia olekaan) tuota moottorimallia, nuo tupla-ahtimet ovat olleet järjestäen susia jo syntyessään. Saattaa kärähtää turbo tai sitten saattaa jakopäänketju tuhota rattaat/hypätä, jolloin moottorissa menee käytännössä kaikki systeemit sekaisin. Suosittelen lämpimästi vuotta nuorempaa ja 90kw:sta moottorimallia, on kuitenkin toimintavarmempi, eikä löydy tuollaisi ikäviä "ominaisuuksia". Muuten, ei itse autossa ole mitään valittamista ja tuo DSG-vaihteisto on mukava ajettaessa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täytyy kommentoida koska itsellä on ollut GTsport Golf 103kw moottorilla ja ei mitään vikaa. Vaan päinvastoin, paras auto tuossa hintaluokassa mitä olen ajanut. Vaikka tätä nykyä ajelen 3.0 diiselillä niin tuon kaksoisahdetun mekaanisenahtimen vääntöä jopa hiukan kaipaa, sen toiminta oli niin sulavaa jo alakierroksilta eteenpäin.

Tiedän kyllä ultimatevw-sivuston ja ne muutamat murheenkryynit sieltä mutta yksittäistapauksia ne ovat ja mikä tärkeintä autoliikkeet pitävät näitä arvossaan, tarkoitan jälleenmyyntiarvoa. Jos näitä koneita hajoaisi alvariinsa niin kyllä se näkyisi jälleenmyyntiarvossakin.

Juuri myin yli 3 vuotta vanhan GTsport Golfin liikkeeseen ja maksoivat 70% vielä auton ovh hinnasta. Ja vielä tuon lisäksi erikseen tingittiin uuden auton hintaa alaspäin 10%. Hyvän jälleenmyyntiarvon lisäksi 1.4TSI 103kw:ssä on halvat vakuutukset ja pienikulutus(meillä oli pk-seudulla 6.2litr/100km). Suorituskyvyssä vastaa 2000-luvun vaihteen Golf GTI:tä, ohituskiihtyvyyksissä on nopeampi.

Erittäin hyvät tilat isollekin miehelle. GT varustelu tekee autosta sopivan jämäkän 15mm madalletuin alustoin ja GT penkit tukevat sopivasti.

Itse suosittelen.



_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ostit sitten mustalaisilta halvan -79 MB 3.0D:n.

BMW 330xd ja 500nm ;)

Usko tai älä, mutta turbodiiselin ensimmäiset muutama sata kierrosta on aika takkuista ennen kuin tulee se potku.

1.4TSI on yllättävän hyvä keksintö mekaanisen ja turboahtimen yhteistyöstä.
Itse olisin tuoreemman 118kw version ostanut mielellään jos olisi ollut tarvetta autolle mistä tuo kone löytyy.



_
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Honda CR-V

Avovaimoni kävi huollattamassa 5 vuotta vanhan (2007) Honda CR-V:n, samalla piti tarkastaa ilmastointi kun siinä on ollut viimeaikoina vähän häikkää. Ilmastoinnin magneettikytkin (563€) paskana ja mahdollisesti myös koko kompressori (yli 1500€) kaputt.

Korjaamolla oli ollut samanikäinen ja samanlainen auto aikaisemmin samana päivänä ja luonnollisesti ihan saman vian kanssa. Eli kysyisinkin palstan hondalaisilta että onko vika tuttu? Auto on ostettu käytettynä 2008 Turun Vehosta, mikä on vielä Hondan merkkiliike. Onkohan vikaa mahdollista saada lykättyä jonkun takuun piikkiin?

Ei viittis ruveta yli kahta tonnia maksaa ilmastoinnista, taitaa auto mennä talvella myyntiin.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Korjaamolla oli ollut samanikäinen ja samanlainen auto aikaisemmin samana päivänä ja luonnollisesti ihan saman vian kanssa. Eli kysyisinkin palstan hondalaisilta että onko vika tuttu? Auto on ostettu käytettynä 2008 Turun Vehosta, mikä on vielä Hondan merkkiliike. Onkohan vikaa mahdollista saada lykättyä jonkun takuun piikkiin?

Ei ole mitenkään poikkeuksellinen, ainakaan tuo magneettikytkinvika. Joissain tapauksissa Honda on korvannut, vaikka takuu ei ole ollut voimassa. Sun tapauksessa se tosin taitaa olla kolme vuotta sitten mennyt, joten voi olla nahkeaa.
 

Veijari

Jäsen
Joissain tapauksissa Honda on korvannut, vaikka takuu ei ole ollut voimassa. Sun tapauksessa se tosin taitaa olla kolme vuotta sitten mennyt, joten voi olla nahkeaa.

Riippuu myös asiakkaasta (osaako vaatia) ja huoltohistoriasta (onko aukoton ja kaikki tehty valtuutetulla merkkikorjaamolla). Jos hartiat tipahtaa 15 senttiä ja alkaa heti kaivamaan lompakkoa niin turha kuvitellakaan että maahantuoja tai myyjä tulisivat jälkikäteen tarjoamaan palautusta korjauskustannuksista.

Kannattaa olla tiukkana ja vaatia Vehoa olemaan yhteydessä maahantuojaan ja samalla vaikka pyytää jälkimarkkinointipäällikön puhelinnumeroa pienimuotoista keskustelua silmällä pitäen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Muutama mukava ja nostalginen autobongaus lähipäiviltä.

Tuommoinen 70-luvun Lada jossain Siuntion suunnalla sunnuntaina: Lada 1200 (2102) Farmari Farmari 1976 - Vaihtoauto - Nettiauto Ajelin prätkällä perässä pitkät matkat ja haistelin neuvostoliiton käryjä. Aivan ihastuttava laite! Oli ihan alkuperäisessä kunnossa, eli ei siis mitenkään entisöity. Valkoinen.

Tänään näin pitkästä pitkästä aikaa ennen niin yleisen Ford Taunuksen. Oikein hätkähdytti ettei noita enää näe koskaan...tuommoisen: Ford Taunus GX Porrasperä 1981 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vanha jarru...herkistyy kun näkee lapsuutensa upeita kulkupelejä.


Nettiautoon vie linkit.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sain vihdoin parin vuoden jonotuksen jälkeen taloyhtiöstä autotallin. Tallin mitat ovat hiukan haasteelliset, sillä 50-luvulla (jolloin talo on rakennettu) autot olivat ilmeisesti kokoluokkaa rättisitikka. No, kaikesta huolimatta oma 5-sarjan farmarini mahtuu sisään, ja tilaa jää vielä huikeat 10 cm... Onneksi on parkkitutka, joka auttaa jonkin verran: suora huuto alkaa, kun tilaa on edessä n. 30 cm.

Tosin viimeiset sentit on hankala arvioida, pitänee kehittää joku naru, kello tai muu tunnistin, joka kertoo, milloin on enää 5 cm jäljellä. Ja rekisterikilven (ensimmäinen seinään osuva keulan osa) kohdalle seinään retkipajan riekale tms.

Mutta nyt on oma autotalli, woohoo!
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sain vihdoin parin vuoden jonotuksen jälkeen taloyhtiöstä autotallin. Tallin mitat ovat hiukan haasteelliset, sillä 50-luvulla (jolloin talo on rakennettu) autot olivat ilmeisesti kokoluokkaa rättisitikka.

Tämä on aika tuttu juttu kaikkialla missä on jotain esteitä parkkiruutujen välissä, itse asun pientaloyhtiössä missä katoksen autopaikkojen välillä ovat metalliputket, 30-vuotta sitten ruutuihin ajoi ehkä helposti Honda Accordin. Nyt ehkä Honda Jazzin.


_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tosin viimeiset sentit on hankala arvioida, pitänee kehittää joku naru, kello tai muu tunnistin, joka kertoo, milloin on enää 5 cm jäljellä. Ja rekisterikilven (ensimmäinen seinään osuva keulan osa) kohdalle seinään retkipajan riekale tms.

Minulla oli kerran lyhyenläntä autotalli ja havaitsin että hyvä keino on laittaa kattoon roikkumaan narusta joku puupalikka joka osuu tuulilasiin silloin kun auto alkaa olla oikealla kohdalla tallissa.
 

Sirad

Jäsen
Halpa farkku hakusessa, ja vaihtoautoja selatessa osu silmään Chevrolet Nubira.

70-100tkm ajettuja -05, -06, -07 malleja näyttäis olevan tarjolla yllättävän edullisesti.

Vaan eri lähteistä saa varsin ristiriitasta infoa. Autofoorumeilta löyty pääosin positiivisia kokemuksia ja hinta/laatu-arvioita, kun taas Tuulilasin Merkkien Merkki -kyselyssä (TL 7/11) Chevrolet oli tyytyväisyystilastojen jumbo.

Ei näitä kyllä montaa (ainakaan Tampereella) liikenteessäkään ole minun silmään sattunu, että onko kokemusta oikeen kellään? Pidänkö näpit erossa vai haenko omani pois?
 

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Työpaikan vaihtuessa olisi mahdollisuus työsuhdeautoon. Olen tuossa muutamia merkkejä/malleja katsellut, mutta vaikeaahan tämä tuntuu olevan.

Yhtiön tapana on liisata auto ja tuosta leasingmaksusta työntekijä maksaa osan. Tuo omalle lompakolle käyvä osa riippuu auton hinnasta, tietysti, ja myös päästöistä. Eli, nyt pitäisi löytää tilava auto jossa on edes hiukan potkua ja päästöt pitäisi olla <- 129 CO2. Ehdotuksia, kokemuksia?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Ei näitä kyllä montaa (ainakaan Tampereella) liikenteessäkään ole minun silmään sattunu, että onko kokemusta oikeen kellään? Pidänkö näpit erossa vai haenko omani pois?

Yhdellä Keski-Euroopan reissulla sattui vuokra-autoksi juuri Nubira, kun valitsemamme Golf ei ollut saatavilla. Reilun 1000km ajon jälkeen mielipide on se, että aivan umpipaska ja muovinen auto. Pidä näppisi erossa jos minulta kysyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös