Autoiluketju

  • 3 219 512
  • 18 565

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Aikanaan kysyin asiaa yhdeltä kaveriltani, joka tutkii bensamoottoreita ja hän totesi, että bensoissa on eroja. Osa on puhtaampia kuin toiset ja erot huomaa käyttöteisteissä. Hän totesi, että Nesteellä on parhaimmat bensat.

Dieseleistä en tiedä, mutta aikanaan korjaajakaveri sanoi että ST1:sen 98:ssa on parhaat lisäaineet ja sitä kannattaisi vähintään muutaman kerran vuodessa tankata autoonsa. Nyt en enää sitten tiedä tilannetta, kun on noita E10 yms.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Varmasti koeajo ratkaisee aika paljon, vanhemmassa Golf-mallissa arveluttaa lähinnä se, että jos sillä pari vuotta ajelee, niin kuinka helppo sitä on 5-6 vuotta vanhaa autoa lähteä sitten muutaman vuoden kuluttua myymään. Muuten tuollainen 2008 vm. Golf GT vaikuttaisi hyvinkin todennäköiseltä hankintakohteelta.

Kannattaa muistaa että GTI:t yms. GT:t mielestäni saa aina helpommin myytyä kun perus Trendlinen, jota on tarjolla miljoona. Hyvä esimerkki: Myin aikoinaan Cordobaa Nettiautossa 1kk. 13 kertaa katsottiin ilmoitusta. Pari kk myöhemmin myin 3 koppasta Golf GTI:tä. 1kk aikana ilmoitusta katsottiin 3000 kertaa ja yhteydenottoja oli kymmeniä. Siinä se pieni ero. Eli myynnistä ei tule jäämään kiinni. Toi onkin sitten fiiliksestä kiinni, että onko 122hp riittävä, vai haluaako sen 170hp. Mut käy eka kokeilemassa tuo 170heppainen ja vasta sitten 122hp. Koska toisinpäin kokeiltuna, toteat heti tuon 122hp mopoksi. Mutta se 122hp voi ihan hyvinkin riittää tarpeisiisi. Jos ajat paljon kaupunkia, ei se automaattikaan ole välttämättä huono vaihtoehto?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Dieseleistä en tiedä, mutta aikanaan korjaajakaveri sanoi että ST1:sen 98:ssa on parhaat lisäaineet ja sitä kannattaisi vähintään muutaman kerran vuodessa tankata autoonsa. Nyt en enää sitten tiedä tilannetta, kun on noita E10 yms.

Sitten myös ABC:llä 98:n tankkaaminen ajaa saman asia, yhteinen öljytukkuri kun on.

Kannattaa muistaa että GTI:t yms. GT:t mielestäni saa aina helpommin myytyä kun perus Trendlinen, jota on tarjolla miljoona. Hyvä esimerkki: Myin aikoinaan Cordobaa Nettiautossa 1kk. 13 kertaa katsottiin ilmoitusta. Pari kk myöhemmin myin 3 koppasta Golf GTI:tä. 1kk aikana ilmoitusta katsottiin 3000 kertaa ja yhteydenottoja oli kymmeniä. Siinä se pieni ero. Eli myynnistä ei tule jäämään kiinni. Toi onkin sitten fiiliksestä kiinni, että onko 122hp riittävä, vai haluaako sen 170hp. Mut käy eka kokeilemassa tuo 170heppainen ja vasta sitten 122hp. Koska toisinpäin kokeiltuna, toteat heti tuon 122hp mopoksi. Mutta se 122hp voi ihan hyvinkin riittää tarpeisiisi. Jos ajat paljon kaupunkia, ei se automaattikaan ole välttämättä huono vaihtoehto?

Golfin myymisestä sen verran, että ovathan ne karvalakkimallitkin kohtuu haluttuja karvalakkien ostajien keskuudessa, mutta hinnan pitää olla järkevä, eikä saa elää missään yltiöpäisessä "volkkaripitäähintansa"-haavemaailmassa. Siis pitäähän se hintansa esim ranskiksia paremmin, mutta joku tolkku. Näin kuukausi sitten karvalakkigolfin myyneen kokemuksella.

Nettiauton hintatilaston mukaan huhtikuussa omistajaa vaihtoi muuten melkein 1800 sivustolla myytävänä ollutta Golfia. En ota kantaa todenmukaisuuteen, mutta se tarkoittaa, että Suomessa 25 minuutin välein joku ostaa käytetyn Golfin. Toki se tarkoittaa myös sitä, että joku pääsee sellaisesta samalla intervallilla eroon, joka palauttaa uskoni kansakuntaan.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Neljää eri autoa olen harkinnut: 1) VW Golf vm. 2006-2008 GT, 170 hp kone, 2) VW Golf vm. 2009-2011, 122 hp Tsi kone, 3) Audi A 3, vm. 2007-2010, 125 hp 1,4 TFSI kone tai 4) Ford Fiesta uutena, 120 hp, 1,6 kone.
Näistä sijoittaisin rahat kakkosvaihtoehtoon. Vanhempaa Golf-versiota ei kannata enää arvonalennus -syistä harkita ja muita en samalla rahalla edes kommentoi. Lisäksi uudemman sukupolven Tsi-kone pitää paremmin arvonsa.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Juu, ei tuo tavaroiden kuljetus ole tosiaan se, millä mittarilla autoa ollaan katselemassa. Lähinnä etsimme kahdelle sopivaa pienehköä autoa, josta tilat ei ihan lopu kesken. Ollaan kuitenkin tietoisia, että eipä noissa missään vaihtoehdossa ole ylenpalttisesti tilaa.

Tällä perusteella tuo Fiesta varmaan jäänee suosiolla nelossijalle. Ja uutta autoa ei tosiaan olisi tarkoitus ostaa, sillä tuo arvonalennus oli kyllä tullut mieleen. Jotenkin on alkanut tuntua siltä, että valinta tulee tapahtumaan noiden Golf-mallien välillä. Varmasti koeajo ratkaisee aika paljon, vanhemmassa Golf-mallissa arveluttaa lähinnä se, että jos sillä pari vuotta ajelee, niin kuinka helppo sitä on 5-6 vuotta vanhaa autoa lähteä sitten muutaman vuoden kuluttua myymään. Muuten tuollainen 2008 vm. Golf GT vaikuttaisi hyvinkin todennäköiseltä hankintakohteelta.

Kahdelle hengelle ainakin A3 tilat riittävät mainiosti.Esimerkiksi ulkomaareissulle lähtiesämme konttiin pakattiin ilman suurempaa tunkemista kaksi isoa matkalaukkua ja yksi vetolaukku ja niiden päällekkin tavaraa vielä mahtui. Itse ajelin pari vuotta kyseisellä pelillä ja voin suositella lämpimästi. Erinomainen auto.

Itse en noista vaihtoehdoista edes miettisi Golffia.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Noissa 1,4 TSI 122hp koneissa kannattaa ottaa huomioon se että niissä on ollut ongelmia jakopään kanssa. Asiasta kannattaa lukea enemmän ultimatevw.com:sta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Noissa 1,4 TSI 122hp koneissa kannattaa ottaa huomioon se että niissä on ollut ongelmia jakopään kanssa. Asiasta kannattaa lukea enemmän ultimatevw.com:sta.

Kiitokset tiedosta ja kiitokset muillekin viesteihini vastailleille. Arvelinkin, että näistä malleista löytyy kokemusta Jatkoajan kirjoittajilta.

Automaattivaihteista ei olla hommaamassa, koska avovaimo "ilmoitti", että hänelle käy vain manuaali ja oikeastaan hänen työmatkatarpeensa vuoksi me nyt sitten ilmeisesti autokaupoille olemme päätymässä. Ajoa tulee kuitenkin sen verran vähäisenlaisesti, ettei diesel-auton osto taida kannattaa. Toisekseen ruuhkissa hän ei työmatkaansa joudu suuremmin istumaan, vaan ajaa ruuhkaa vastaan pk-seudun kehäteillä. Näin ollen hän ei automaattia mukavuussyistäkään ilmeisesti halua.

Mutta juu, kyllähän näistä vinkeistä sai mukavasti apua tuohon autonhankintaan ja tarkoitus olisi käydä tässä kevään-kesän aikana nuo Golfit ja Audi A 3 koeajamassa. Eiköhän sitten niiden perusteella tuo lopullinen valinta tule tehtyä. Ja tietysti hinta sanelee jonkun verran kanssa, ja siinä tuo Audi A 3 kyllä ottaa takkiinsa Golfeilta, sen minkä sitten arvonsäilymisessä kenties noita Golfeja voittaa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mutta juu, kyllähän näistä vinkeistä sai mukavasti apua tuohon autonhankintaan ja tarkoitus olisi käydä tässä kevään-kesän aikana nuo Golfit ja Audi A 3 koeajamassa. Eiköhän sitten niiden perusteella tuo lopullinen valinta tule tehtyä. Ja tietysti hinta sanelee jonkun verran kanssa, ja siinä tuo Audi A 3 kyllä ottaa takkiinsa Golfeilta, sen minkä sitten arvonsäilymisessä kenties noita Golfeja voittaa.

Niin paljon kuin Audin perään olen ja tulen kuolaamaan, niin järkimies ostaa Golfin. Käytännössä sama auto eri kuorissa ja Golfeissa usein paremmat varusteet.

Vieppä avokki kokeilemaan automaattia, koska Volkkarin TSI-kone ja DSG-laatikko on jotain aivan käsittämättömän ihanaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Volvo 960

Onko täällä kenelläkään kokemusta Volvo 960:sta automaattilaatikolla? Tutulla on tuollainen manuaalina ja on ollut erinomaisen hyvä auto, ja muutenkinhan nuo Volvon kutoskoneet taitaa kestää ajaa vaikka universumin ympäri mutta miten on tuon automaattilootan kanssa? Jonkin verran noita näyttää olevan suht' pienilläkin kilometreillä myynnissä laatikkovikaisena tai laatikko rempattuna joten on pistänyt vähän miettimään että onko noissa Volvon automaateissa jotain probleemaa kestävyyden kanssa?
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!

12961

Jäsen
Dieseleistä en tiedä, mutta aikanaan korjaajakaveri sanoi että ST1:sen 98:ssa on parhaat lisäaineet ja sitä kannattaisi vähintään muutaman kerran vuodessa tankata autoonsa. Nyt en enää sitten tiedä tilannetta, kun on noita E10 yms.

Edellisessä saabikkaassa oli muunneltu moottorinohjaus, ja siitä pääsi ajotietokoneen kautta katsomaan erilaisia arvoja, esimerkiksi nollattavissa olevaa nakutustunnistimen mukaantulon laskuria (misfire). Sen verran Turbosuapikkaasta oli otettu irti, että kaasu pohjassa mentiin kesäkelissä käytännössä aina nakutuksen rajoilla. Noissa trioniceissahan nakutustunnistus toimii tulppien kautta ionisaatiovirtamittauksella, joten luvut ovat todella tarkkoja.

Tuolloin totesin, että edesmenneen Esson 98:lla tuli selvästi vähiten "misfireja" jopa vähemmän kuin shellin "99"llä. Onkohan tilanne tukkureitten suhteen säilynyt st1-muutoksen jälkeen? Nesteen 98 oli 98/99 linjalta tämän kokeilun pohjalta ainakin tietyllä asemalla ja tiettyyn aikaan selvästi huonointa. Essoa ja v-poweria tuli kokeiltua useampaan otteeseenkin, ja asetelmat säilyivät joka kerta samoinpäin. Muita kokeiltiin harvemmin.

Nykyään nämä eivät oikein kiinnosta kun kulkine polttaa tupaöljyä.
 
Viimeksi muokattu:

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Noissa 1,4 TSI 122hp koneissa kannattaa ottaa huomioon se että niissä on ollut ongelmia jakopään kanssa. Asiasta kannattaa lukea enemmän ultimatevw.com:sta.

Hmm...aika erikoista. Minä kun ole ollut siinä käsityksessä, että tuo ongelma oli 140/160/170 hv kaksoisahdetuissa tsi koneissa ja se johtui ölynpaineella säätyvästä jakopään kiristimestä joka pääsi löystymään ja aiheutti moottorivaurion. Noita on paljon korjattu ja asian pitäisi olla hoidossa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sopinee tähän ketjuun, kun en bensasta erillistä ketjua nopealla haulla löytänyt. Lyhyestä virsi kaunis, kyselen teiltä palstaveljet- ja sisaret kokemuksia bensauudistuksesta ? Eli siis siitä, että lisätään 95 bensaan 10 % etanolia.

Minulla on autona Honda CRV vuosimallia 2004 ja ajettu todella vähän eli vajaa 80 000. Ostin tuon auton uutena kun aikanaan menin vuodeksi ulkomaille töihin ja hyvin on hoppa palvellut. Käytännössä kaksi polttimoa olen vaihtanut, muuten ei vikoja.

Vuodenvaihteessa vaihdettiin Suomessa 95 koostumusta. Olin alkuvuoden töissä Belgiassa ja auto mukana ja siellä tankkailin vanhaa ysivitosta. Nyt sitten palasin Suomeen, 4-5 tankillista ajelin uudella ysivitosella ja syttyy moottorin varoitusvalo. Katselin sitten ohjekirjasta mitä merkki tarkoittaa ja siellä oli todella ympäripyöreästi asiasta, että bensan kulutus voi nousta, päästöt ja moottorin ohjaus (kierrokset) voivat heittää jne. Ei kuitenkaan mitään katastrofaalisen vakavaa eli koska auto toimi täysin normaalisti niin voi ajaa.

Varoitusvalo syttyi toissapäivänä duunista kotiin ajellessa. Otin sitten yhteyttä merkkihuoltoon ja ajatuksena mennä varmistamaan mistä kyse. Oma fiilis (täysi mutu) oli kuitenkin, että on kyllä sellainen sattuma, että bensalla on pakko olla jokin yhteys tähän. Koska tankki oli melkein tyhjä 1/4 suunnilleen niin kävin sitten ja tankkasin 98 octaanista.

Ei auttanut aluksi mitään ja tämän tavallaan arvasin, ajattelin kuitenkin, että ajelen vielä vähän ja katson miten moottori reagoi kun on saanut 98 octaanista hieman pidempään (ehkä 50 km). Tänään iltapäivällä lähdin Helsingin keskustasta kohti lentokentän lähellä olevaa merkkihuoltoa. Kehä ykkösen kohdalla varoitusvalo sammui ja sen jälkeen ei useampien käynnistysten jälkeen sitä ole näkynyt.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko kyse vain uskomattomasta sattumasta vai aidosti muutoksista bensalaadussa ?

Luonnollisesti googletin asiaa ja Honda ilmoituksen mukaan CRV 2003 ja tuoreempi voi käyttää uutta bensaa.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Sopinee tähän ketjuun, kun en bensasta erillistä ketjua nopealla haulla löytänyt. Lyhyestä virsi kaunis, kyselen teiltä palstaveljet- ja sisaret kokemuksia bensauudistuksesta ? Eli siis siitä, että lisätään 95 bensaan 10 % etanolia.

Minulla on autona Honda CRV vuosimallia 2004 ja ajettu todella vähän eli vajaa 80 000. Ostin tuon auton uutena kun aikanaan menin vuodeksi ulkomaille töihin ja hyvin on hoppa palvellut. Käytännössä kaksi polttimoa olen vaihtanut, muuten ei vikoja.

Vuodenvaihteessa vaihdettiin Suomessa 95 koostumusta. Olin alkuvuoden töissä Belgiassa ja auto mukana ja siellä tankkailin vanhaa ysivitosta. Nyt sitten palasin Suomeen, 4-5 tankillista ajelin uudella ysivitosella ja syttyy moottorin varoitusvalo. Katselin sitten ohjekirjasta mitä merkki tarkoittaa ja siellä oli todella ympäripyöreästi asiasta, että bensan kulutus voi nousta, päästöt ja moottorin ohjaus (kierrokset) voivat heittää jne. Ei kuitenkaan mitään katastrofaalisen vakavaa eli koska auto toimi täysin normaalisti niin voi ajaa.

Varoitusvalo syttyi toissapäivänä duunista kotiin ajellessa. Otin sitten yhteyttä merkkihuoltoon ja ajatuksena mennä varmistamaan mistä kyse. Oma fiilis (täysi mutu) oli kuitenkin, että on kyllä sellainen sattuma, että bensalla on pakko olla jokin yhteys tähän. Koska tankki oli melkein tyhjä 1/4 suunnilleen niin kävin sitten ja tankkasin 98 octaanista.

Ei auttanut aluksi mitään ja tämän tavallaan arvasin, ajattelin kuitenkin, että ajelen vielä vähän ja katson miten moottori reagoi kun on saanut 98 octaanista hieman pidempään (ehkä 50 km). Tänään iltapäivällä lähdin Helsingin keskustasta kohti lentokentän lähellä olevaa merkkihuoltoa. Kehä ykkösen kohdalla varoitusvalo sammui ja sen jälkeen ei useampien käynnistysten jälkeen sitä ole näkynyt.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko kyse vain uskomattomasta sattumasta vai aidosti muutoksista bensalaadussa ?

Luonnollisesti googletin asiaa ja Honda ilmoituksen mukaan CRV 2003 ja tuoreempi voi käyttää uutta bensaa.

Ilmeisesti sulla syttynyt valo oli se keltainen moottorivalo?

Muistaakseni faijan edellisessä CRV:ssä tuo syttyi joskus 70-90tkm kohdilla muutamaan otteeseen. Hondalta sanoivat muistaakseni kun puhelimitse kesken ajon soiteltiin, että liittyy moottorin omaan puhdistussysteemiin ja poistuu jonkin ajan kuluttua.

Aikaa tästä jo tosiaan pari vuotta ja allekirjoittanut kuunteli puhelua vierestä, joten en muista Hondan vastausta ihan tarkkaan. Lopputulos oli kuitenkin että ajot jatkui ja valo sammui itsestään. Ja syttyi muutamaan otteeseen tuon jälkeenkin.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Onko täällä kenelläkään kokemusta Volvo 960:sta automaattilaatikolla? Tutulla on tuollainen manuaalina ja on ollut erinomaisen hyvä auto, ja muutenkinhan nuo Volvon kutoskoneet taitaa kestää ajaa vaikka universumin ympäri mutta miten on tuon automaattilootan kanssa? Jonkin verran noita näyttää olevan suht' pienilläkin kilometreillä myynnissä laatikkovikaisena tai laatikko rempattuna joten on pistänyt vähän miettimään että onko noissa Volvon automaateissa jotain probleemaa kestävyyden kanssa?

960:sta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta käsittääkseni kyllä noiden isommilla koneilla olevien Volvojen automaattilootat ovat kestäviksi luokiteltavia. Jossain V40-malleissa (ja olisiko ollut jopa edeltäjissäkin) oli käytössä muistaakseni Renaultin laatikoita, jotka eivät sitten laadullisesti ihan niin hyviä.

Ainakin se, mitä minä olen ajellut automaatti-Volvoilla kilometrien ollessa testitapauksissa 50000-600000 km, niin ei tuosta laatikosta ole kyllä mitään valittamista. Jos se vaan on hyvin huollettu, niin ei pitäisi olla ensimmäinen paikka mikä laukeaa. Nämä omakohtaiset testit ovat toki V70-malleilla, mutta tuskin tuo laatikko kovin paljoa niissä vanhemmissa eroaa 960:n laatikosta.

Eli kannattaa kurkata huoltohistoriaa vähän ja tietysti kaipa se koeajokin kertoo aika paljon. Jos nyt ihan älyttömästi nykäisee vaihdettaessa, niin silloin kannattaa suhtautua varauksella.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
bemari vai mersu ko kö?

Olisi aikomus ostaa 10-12 tonnin farmari, ja mielessä pyörii nämä kaksi saksalaista. Kertokaas näistä tietävät, mitä tulee ottaa huomioon näitä miettiessä. Ruostuuko C-malli?? Entä mikä bemarimalli olisi vähävikaisin? Eli kannattaako näitä kahta merkkiä ajatella tässä budjetissa (12000max.), kun ykköskriteerinä on luotettavuus (ei korjaamokäyntejä) ja taloudellisuus (vakuutukset ja kulutus)??

Varman päälle pelatessa tulen ostamaan Avensiksen tai Octavian, mutta kiinnostus bemariin/mersuun olisi kova, vaikken niistä ole minkäänmoisia kokemuksia.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Hmm...aika erikoista. Minä kun ole ollut siinä käsityksessä, että tuo ongelma oli 140/160/170 hv kaksoisahdetuissa tsi koneissa ja se johtui ölynpaineella säätyvästä jakopään kiristimestä joka pääsi löystymään ja aiheutti moottorivaurion. Noita on paljon korjattu ja asian pitäisi olla hoidossa.

Tämän on itse asiassa hyvinkin mahdollista. Alemman tason tsi-koneista käsittääkseni pääsääntöisesti oli kyse, mutta tarkemman tiedon saa tuolta ultimatevw.com:sta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tämän on itse asiassa hyvinkin mahdollista. Alemman tason tsi-koneista kuitenkin pääsääntöisesti oli kyse, mutta tarkemman tiedon saa tuolta ultimatevw.com:sta.

Tätäkin palstaa kun selailee, niin noista kaksoisahtimista on ollut kyse, esim. nimimerkki Anamasa? kirjoitteli tuossa viime syksynä asiasta. Kyse oli nimenomaan tuosta jakopäänhihnasta vai oliko turbosta? Toinen ongelma noissa vanhemmissa TSI koneissa olivat turbot, jotka saattoivat "kärähtää". Nämä uudet TSI koneet pitäisivät olla huomattavasti turvallisempia toimivuuden kannalta, eikä niissä pitäisi olla mitään tyyppivikoja. Meillä ainakin toimii erittäin hyvin tuo 1.4 TSI (122hv) mylly (heh), kyseessä Skoda Octavia. Ja kone tykkää erityisesti siitä, kun menovetenä käytetään B98:a. Kulutuksessa ei ole ollut eroja E10:n kanssa, mutta kone on herkempi tällä "vanhalla" ysivitosella. E10:n kanssa ei ollut mitään ongelmia. Tässä linkki UltimateVW:n keskusteluihin kaksoisahdin TSI koneista. Siellä on aika surullista kerrottavaa autoista, varsinkin tuon viimeisin.

Jos joku siirtyy E10:stä B98:aan, niin todellisen eron huomaa vasta sitten, kun pari tankillista on ajettu tuolla 98:lla. Menee oman aikansa, kunnes tietokone muuttaa kaikki moottorin arvot vastaamaan B98:a...
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ilmeisesti sulla syttynyt valo oli se keltainen moottorivalo?
Vähän on vastaus kestänyt, mutta tämähän se. Pääsin sitten lopulta Hondan pikahuoltoon ja siellä nollasivat vikamuistin ja sanoivat katalysaattorin olleen tukossa. Vaan eipä tuo "pikahuolto" mitään auttanut, sata kilometriä ajoa ja varoitusvalo syttyi uudelleen. Käyn huomenna yhdellä pikkupajalla selvittämässä mitä niiden mittarit/vikeselvitys näyttää ja ei kait tässä muuta voi kuin jatkaa ajoa.

Mielenkiintoinen kyllä tämä uusi bensa ja siihen liittyvät mielipiteet/näkemykset. Sain Hondalta jonkun insinöörin vakuuttelun, että uusi 95 on ihan OK eikä ole syyllinen vikaan. Kun sitten kävin Hondan huollossa niin sieltä mekaanikko antoi ihan kirjallisesti ohjeen käyttää 98 octaanista. Ihan kohtuullisen lööpin tästä varmaan saisi..
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Vähän on vastaus kestänyt, mutta tämähän se. Pääsin sitten lopulta Hondan pikahuoltoon ja siellä nollasivat vikamuistin ja sanoivat katalysaattorin olleen tukossa. Vaan eipä tuo "pikahuolto" mitään auttanut, sata kilometriä ajoa ja varoitusvalo syttyi uudelleen. Käyn huomenna yhdellä pikkupajalla selvittämässä mitä niiden mittarit/vikeselvitys näyttää ja ei kait tässä muuta voi kuin jatkaa ajoa.

Hondalta tosiaan sanoivat silloin että keltainen valo tosiaan tarkoittaa juurikin tuota katalysaattorin putsausta, jota masiina tekee itsestään tasaisesti. Ei tosiaan mennyt mihinkään huoltoihin sen takia, eikä vaikuttanut ajoon millään tavalla. Paloi tasaisin väliajoin. Auto meni vaihtoon jo 130tkm kohdalla, joten ei tietoa sen jälkeisestä ajasta. Uudessa ei valo ole vielä kuulemma syttynyt.
 
Olen ollut tänä kesänä autokaupoilla. Mielenkiinnosta seurailin vaihdossa antamani auton ilmoitusta.

Firma on "löytänyt" siihen huoltokirjan, jota ei takuuvarmasti mukana ollut. Auto on ulkomailta tuotu ja melkoisella varmuudella kilometrejä ruuvattu. Mites noita huoltokirjoja väärennetään? Sanovatko pokerinaamalla "tehdyt huollotkin" kun kysytään?

Mitä mieltä olette tällaisesta touhusta?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olen ollut tänä kesänä autokaupoilla. Mielenkiinnosta seurailin vaihdossa antamani auton ilmoitusta.

Firma on "löytänyt" siihen huoltokirjan, jota ei takuuvarmasti mukana ollut. Auto on ulkomailta tuotu ja melkoisella varmuudella kilometrejä ruuvattu. Mites noita huoltokirjoja väärennetään? Sanovatko pokerinaamalla "tehdyt huollotkin" kun kysytään?

Mitä mieltä olette tällaisesta touhusta?

Pyydä jotain kaveriasi käydä liikkeessä tutkimassa auton huoltokirja, jos se sisältää sellaista tietoa esim. sinun omistuksen ajalta jonka tiedät varmasti vääräksi niin sitten poliisille rikosilmoitus petoksesta.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Firma on "löytänyt" siihen huoltokirjan, jota ei takuuvarmasti mukana ollut. Auto on ulkomailta tuotu ja melkoisella varmuudella kilometrejä ruuvattu. Mites noita huoltokirjoja väärennetään?

Nooh, toin joskus Chryslerin Saksasta ja kävin tilaamassa vaatimustenmukaisuustodistuksen maahantuojan edustajalta. Posti toi todistuksen ja tyhjän huoltokirjan. Soittelin perään ja kysyin niin näin on kuulemma tapana. Saa siihen sitten täyttää Suomessa tehdyt huollot ja muut. Sama käytäntö on ollut aikaisemmin mm. Volkswagenilla, mutta he luopuivat siitä.

Niin, eli siis: Ehkäpä vanhassa autossasi on nyt huoltokirja, johon on merkattu se kilometrimäärä mikä autossa oli liikkeeseen tullessa, ja mahdollinen huolto.
Jos taasen mainostavat esim "täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja", niin sitten on ilmassa vahvaa kusetuksen makua. Minkä merkkinen auto oli kyseessä?


Sitten vielä yksi kysely.
Auton vaihto on vahvasti mielessä, vaikka siinä ei suoraan sanottuna ole hivenenkään järkeä. Autokin on jo periaatteessa valittu, eli Golf Plus. Kokoonpanona 1,4TSI 160hv ja DSG, Highline-varustetasolla. Onko jollain kokemusta tuosta moottorista Plussassa?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mitä mieltä olette tällaisesta touhusta?

Fakta => läheinen sukulainen (ammatinharjoittaja) osti MB Viton Saksasta, ajettu 220'tkm! Kuljetus Suomeen erään pohjanmaalaisen autokauppiaan tilaamassa autorekassa (muut autot tämän kauppiaan). Vito saapui, mutta mittarissa oli 120'tkm... Olihan kuulemma hemmetinmoinen homma saada satku takas mittariin!

Fakta => juttelin erään autotarvikkeita maahantuovan yrityksen iskari-tuotepäällikön kanssa tällä viikolla ja kaveri sanoi, että nämä Saksan hylsyt ovat heille kultakaivos kun ovat pääosin niin whitun loppuunajettuja paskoja kuin olla ja sattaa ja ostaja ei voi muuta kuin korjata niitä kun palauttaakaan ei voi ja kuluttajasuoja on mitä on...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös