Autoiluketju

  • 3 310 369
  • 18 978

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
kun viet tuontiauton, tuo puuttuu lähes kaikista.
Siinä on jo yksi konkreettinen ero.

Osta ruotsalainen auto, niin sieltä löytyy talvikeliin soveltuvat varusteet jo ihan omasta takaa, ei tarvinne ruksia lisävarustelistasta kaikkea mahdollista. Ei kai kukaan oikeasti Volkswagenia tuo Saksasta Suomeen? Tai mistään muualtakaan. Liikaahan noita on Suomessa jo ihan valmiiksi.

Mites tuo esittelyautona oleminen vaikuttaa mittarin ruuvaamiseen?

Ei kai se sitten mitään. Uskoisin kuitenkin, että merkkiliikkeellä on hieman korkeampi moraali tuollaisten suhteen kuin tavallisilla jobbareilla. Mene ja tiedä.
 

julle-jr

Jäsen
Ei kai kukaan oikeasti Volkswagenia tuo Saksasta Suomeen? Tai mistään muualtakaan. Liikaahan noita on Suomessa jo ihan valmiiksi.
kyllähän jotain Passatteja jonkun verran Suomeen tuodaan. Ja miksei tuotaisi, jos joku haluaa tietynlaisen Passatin ja saa parhaimman kokonaispaketin Saksasta, niin miksei sitten toisi autoa Saksasta? Siis jos on mahdollisuus ottaa paras vaihtoehto, ei kai ole kummallista, että myös ottaa parhaan vaihtoehdon? Liiasta VW-määrästä en tiedä, minusta autoja yleisesti on joissain osissa Suomea liikaa, en ymmärrä mitä väliä auton merkillä on. No okei, ehkä joku Smart veisi muita
vähemmän tilaa, joten siten voisi ehkä sanoa että muita kuin Smarteja on liikaa. Vai mitä hittoa oikein tarkoitit?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Julle-jr; jos olet tätä ketjua seurannut, taidettiin viitata kirjoittajan omiin mieltymyksiin ja vihaan tiettyjä merkkejä kohtaan. Ei sen kummempaan.

Googleen kun heitätte VW Winter pack, löytyy kyllä paljonkin kamaa tuosta talvipaketista. Aika lailla Halmelan mainitsemat asiat siinä on, ei siis mikään pelkkä penkinlämppäri.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No joo.
Jos viet vaikka Volkswagenin merkkihuoltoon, ja pyydät ajamaan tietokoneelta listan varusteista, niin Suomi-autossa tulee seuraavanlainen rivi:
WW1_ Talvipaketti (vakio)

kun viet tuontiauton, tuo puuttuu lähes kaikista.
Siinä on jo yksi konkreettinen ero.

Jäi vähän epäselväksi kumpaa tässä haettiin, Sitä että saksantuonneista puuttuu tuo rivi, vai sitä että suomiautoissa on vain tuo rivi? Molemmathan pitävät melko tarkkaan paikkansa.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Jäi vähän epäselväksi kumpaa tässä haettiin, Sitä että saksantuonneista puuttuu tuo rivi, vai sitä että suomiautoissa on vain tuo rivi? Molemmathan pitävät melko tarkkaan paikkansa.

Tässä haettiin sitä, että Suomi-autoissa tuo rivi on aina.
Jos arvostat 5 tonnin ritsoja sen takia, että niissä on joskus ollut joku toimiva lisävaruste, ja c-kasettisoitin, niin siitä vaan. Saksassa melko paljon aikaa viettäneenä voisin veikata, että siellä niitä ns. neekerimalleja riittää enemmän kuin Suomessa. Ja Itävalta on suorastaan pahamaineinen verotuksensa vuoksi. Siellä myytiin sellaisia karvalakkimalleja mitä ei missään muualla ollut edes maahantuontiohjelmassa.
Muutenkin tuo tuontiautojen kunnioitus on melkoista esson baarin juttua, tai ammattikoulun röökipaikan pätemistä. Jokaisesta maasta, niin myös Suomesta, saa ostaa auton sellaisilla varusteilla kuin haluaa.
 

julle-jr

Jäsen
Julle-jr; jos olet tätä ketjua seurannut, taidettiin viitata kirjoittajan omiin mieltymyksiin ja vihaan tiettyjä merkkejä kohtaan.
Jaa, jopas on aikoihin eletty jos automerkkejäkin voi nykyään vihata. Vihaakohan kyseinen nimimerkki sitten esimerkiksi jotain tiettyjä puulajejakin? Toisaalta, näin kyllä kerran jonkun dokumentin, jossa ihmiset olivat rakastuneet esimerkiksi juuri autoihin tai joihinkin julkisiin monumentteihin. Joku halusi mennä naimisiin Eifel-tornin kanssa yms. Eli kai kaikki on mahdollista jos tarkemmin ajattelee.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Jaa, jopas on aikoihin eletty jos automerkkejäkin voi nykyään vihata. Vihaakohan kyseinen nimimerkki sitten esimerkiksi jotain tiettyjä puulajejakin?

Haha, nauroin juuri tänään samaa.
En ole törmännyt automerkkien rakastamiseen varmaan 30 vuoteen.
Ja mietin juuri, että herättääkö esim kodinkonemerkit tai farkkumerkit myös samanlaisia tunteita? Jamekset ovat huonommin varusteltuja aina kuin Levikset?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Eilen oli hyvä autobongauspäivä. Mä ilahdun joka kerta kovasti kun bongaan täältä Viikin/Arabian suunnalta aivan käsittämättömän kasarihenkisesti laitetun Saab Combi Coupen. Tuommoisen Löytyy takalasiritilää ja Saab-teippausta ja vaikka mitä! Aivan upea.
Eilen silmiini osui pari huolella entisöityä pyöreälamppuista Ladaa, nekin ovat kadonneet lähes täysin, ainakin Helsingissä näkee enää harvoin.
Bongailupäivän kruunasi punainen Datsun, olisko ollut mallia 180? On aika harvinainen nykyään ja näin vain vilaukselta joten ihan varma en voi olla. Varma Datsun silti, siitä ei kahta sanaa.

Mieltä lämmittää kovasti myös se, kun näkee jonkun niistä 70/80-luvun Fiateista jotka ovat kaikki kadonneet tyystin...Mirafiori, 127, 128, Ritmo...Unoja nyt senään näkyy silloin tällöin.

Kai tämäkin jonkinlainen vamma päässä on, autojen bongailu...ja ukko on kohta jotain 40 vee.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Hommasin nämä uudet Continentalin kesärenkaat kokoa 195/65/15 ja aloin ihmettelemään kun liikkessä suhuttivat paineen 2.8 kaikkiin renkaisiin. Auton ohjekirja neuvoo kesäkeleille ilman kuormaa eteen 1.9 ja taakse 2.1. Olen tässä miettinyt että mikä olisi sitten loppujen lopuksi se oikea paine ja järkevämpi laittaa ettei kummit aivan heti kuluisi alle? Neuvoja?
 
Hommasin nämä uudet Continentalin kesärenkaat kokoa 195/65/15 ja aloin ihmettelemään kun liikkessä suhuttivat paineen 2.8 kaikkiin renkaisiin. Auton ohjekirja neuvoo kesäkeleille ilman kuormaa eteen 1.9 ja taakse 2.1. Olen tässä miettinyt että mikä olisi sitten loppujen lopuksi se oikea paine ja järkevämpi laittaa ettei kummit aivan heti kuluisi alle? Neuvoja?

Kovalta kuulostaa paine. Nykyiset renkaat eivät tosin ole kovin herkkiä ylipaineelle. Kuitenkin suositus on noudattaa auton ohjekirjan antamia paineita, jos rengaskoko on auton alkuperäinen.
 

Lexa

Jäsen
Hommasin nämä uudet Continentalin kesärenkaat kokoa 195/65/15 ja aloin ihmettelemään kun liikkessä suhuttivat paineen 2.8 kaikkiin renkaisiin. Auton ohjekirja neuvoo kesäkeleille ilman kuormaa eteen 1.9 ja taakse 2.1. Olen tässä miettinyt että mikä olisi sitten loppujen lopuksi se oikea paine ja järkevämpi laittaa ettei kummit aivan heti kuluisi alle? Neuvoja?

Itse ainakin pistäisin mieluiten liian paljon, kuin liian vähän. Nykyiset renkaat kun eivät kulu epätasaisesti vaikka olisi ylipainetta suosituksiin nähden. Niin kauan kun tuon kokoisissa renkaissa pysytään alle 3 bar, niin en näe ongelmaa. Sen sijaan korkeammalla rengaspaineella auton polttoaineen kulutus saattaa pudota jopa aika merkittävästi ja toisaalta renkaat kestävät enemmän ajokilometrejä. Myöskin auton suuntavakaus yleensä paranee. Huono puoli korkeissa rengaspaineissa on se, että mukavuus saattaa kärsiä, koska kaikki tien epätasaisuudet tuntuvat selvemmin, mutta tämäkin riippuu paljon kulkuneuvosta. Parhaiten tämä selviää kokeilemalla mikä sopii itselle parhaiten.

Vanhassa kinnerissäni oli saman kokoiset pyörät ja pidin niissä 2,6 - 2,8 joka kulmassa. Dieselin kulutus oli 2-3dl alempi satasella verrattuna suosituspaineisiin 2.1-2,2. Suomessa taidetaan muutenkin noin keskimäärin ajella turhan alhaisilla rengaspaineilla ja varmaan vuosittain voitaisiin säästää melkoisesti polttoainetta/renkaita jos tähän kiinnitettäisiin enemmän huomiota. Varsinkin talvella kun kovalla pakkasella katsoo autoja parkkipaikoilla on tämä helposti todettavissa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Paljonko voi pyytää Skoda Octaviasta rahaa?

Otin tyhmyyttäni vaihdossa vastaan vuosimallia 2000 olevan 1,9 farkkuturbodieselin (ajettu n. 350 tuhatta km) ja nyt siitä pitäisi päästä vielä eroon ennen uuden auton hankkimista. Nettiautossa noiden hinnat vaihtelevat aika raakasti (haitari suunnilleen 2 500 - 6 500 euroa) ja itse haluaisin jonkin ihan realistisen summan, jonka joku on oikeasti valmis maksamaan. Mikä se summa voisi olla? Jotain 4 000 euroa? Auto on ihan hyvässä kunnossa, jotain pientä kukkimista on takakontissa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Paljonko voi pyytää Skoda Octaviasta rahaa?

Otin tyhmyyttäni vaihdossa vastaan vuosimallia 2000 olevan 1,9 farkkuturbodieselin (ajettu n. 350 tuhatta km) ja nyt siitä pitäisi päästä vielä eroon ennen uuden auton hankkimista. Nettiautossa noiden hinnat vaihtelevat aika raakasti (haitari suunnilleen 2 500 - 6 500 euroa) ja itse haluaisin jonkin ihan realistisen summan, jonka joku on oikeasti valmis maksamaan. Mikä se summa voisi olla? Jotain 4 000 euroa? Auto on ihan hyvässä kunnossa, jotain pientä kukkimista on takakontissa.

Myin tismalleen tuommoisen Octavian 4 vuotta sitten (ettei peräti ole sama? LYA-xxx :) Silloin sain siitä 4500e, parin kk myymisen jälkeen. Ja mulla oli halvin mitä nettiautossa oli. Eipä nyt ihan kauheata kiinnostusta kyl ollu. Riippuu aika paljon, kauanko olet valmis sitä myymään. Jos nettiautossa on noita 2500e, niin maksimissaan 3000e. Aina voi yrittää pyytää sitä 4000-5000 mutta turha odottaa niitä soittoja. Näin se vaan on.

Tai sitten ostat siihen isot vanteet ja alustasarjan sekä lastutat sen niin johan löytyy kiinnostusta. :)
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tai poistat tuosta takapenkit ja käyt rekisteröimässä pakettiautoksi, sen jälkeen löytyy melko varmaan enempi kiinnostusta. Tuolla pääsee kaks paikkaisena pakuna niin pienillä veroilla.
Maks. 3000€ noilla kilometreillä pienillä kukkasilla henkilöautona.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Hommasin nämä uudet Continentalin kesärenkaat kokoa 195/65/15 ja aloin ihmettelemään kun liikkessä suhuttivat paineen 2.8 kaikkiin renkaisiin. Auton ohjekirja neuvoo kesäkeleille ilman kuormaa eteen 1.9 ja taakse 2.1. Olen tässä miettinyt että mikä olisi sitten loppujen lopuksi se oikea paine ja järkevämpi laittaa ettei kummit aivan heti kuluisi alle? Neuvoja?

Kyse on vain siitä ovatko mittarit speksattu absoluuttiselle paineelle vai suhteelliselle paineelle. Ts. auton renkaissa paine on oikeasti 2,9bar, mutta monet mittarit näyttävät sen 1,9:nä suhteellista painetta koska ilmanpainehan on toki se 1 bar.

En tiedä kestäisivätkö renkaat edes tuollaista "ylipainetta", joten veikkaisin että tuo absoluuttisen ja suhteellisen paineen ero on avainsana tässä keississä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Auton hankinta olisi edessä, vanha liisarisopimus loppuu ensi viikon perjantaina. Uutta leasingsopimusta emme ole tekemässä, vaan tarkoitus olisi ostaa ihan oma (pankin) auto. Hinnan pitäisi alkaa ykkösellä, eli 20000 on kipuraja jota ei saisi ylittää.

Nykyinen, vm. 2007 Peugeot 307 SW, on ollut ollut sen verran epäluotettava kaveri, että ranskalaisiin en mielellään koske. Luulin kettuilua ranskalaisesta sähköstä juttien vittuiluksi, mutta totta se on, miltä kuulostaa esimerkiksi ominaisuus joka satunnaisesti avaa auton takaikkunat kun auton lukitsee keskuslukituksen kaukosäämestä. Ei naurattanut paljon kun vika ilmeni ensimmäistä kertaa jossain Vantaan lähiössä ja takapenkillä on parin tuhannen euron valokuvauskamat (tunnin oli ollut ikkunat auki). Samoin ominaisuuden aktivoituminen vaakasuoraan satavassa räntäsateessa oli mukava yllätys. Eli ei ranskalaisille kiitos.

Uutta tai vähän käytettyä etsimme, 307 oli myös liian iso käyttötarpeitamme ajatellen. Pääasiassa kaupunkiajoa ja satunnaista matkailua yksin/kaksin. Näillä bensan/diiselin hinnoilla myös pieniruokaisuus on plussaa. Yksi mikä on herättänyt mielenkiinnon on WAG:n pienet TSI-koneet. Vähäruokaisia ja ilmeisen pirteitä. Toinen vaihtoehto voisi olla pieni TDI-koneella varustettu auto?

Mielenkiinnon on herättänyt Seat Ibizat, joihin saisi 1.2 litraisen TSI-koneen (tai 1,6 TDI:n) ja hinta meille mieluisilla lisävarusteilla (tärkeimmät ehkä automaaginen ilmastointi, sisäänrakennettu BT-handsfree). Hinta uudella tämmöisellä jäisi karvan verran alle kahdenkympin. TDI koneella ollutta Leonia pääsin kokeilemaan viime talvena muutaman sadan kilometrin verran (duunissa sijaisautona) ja vaikutti oikein mukavalta vehkeeltä, Ibizassa lähinnä mietityttää kuin meikän kokoinen (191 pitkä ja paino kolminumeroinen) jätkä mahtuu ratin taakse. Toinen vaihtoehto voisi myös olla vähän käytetty VW Polo.

Muita ehdotuksia?
 

Veijari

Jäsen
Mielenkiinnon on herättänyt Seat Ibizat, joihin saisi 1.2 litraisen TSI-koneen (tai 1,6 TDI:n) ja hinta meille mieluisilla lisävarusteilla (tärkeimmät ehkä automaaginen ilmastointi, sisäänrakennettu BT-handsfree). Hinta uudella tämmöisellä jäisi karvan verran alle kahdenkympin. TDI koneella ollutta Leonia pääsin kokeilemaan viime talvena muutaman sadan kilometrin verran (duunissa sijaisautona) ja vaikutti oikein mukavalta vehkeeltä, Ibizassa lähinnä mietityttää kuin meikän kokoinen (191 pitkä ja paino kolminumeroinen) jätkä mahtuu ratin taakse. Toinen vaihtoehto voisi myös olla vähän käytetty VW Polo.

Muita ehdotuksia?

Ensinnäkin, koska tarvitset autoa? Jos uutta olet miettimässä niin varaudu pitkiin toimitusaikoihin, jopa 6 kk, ellei sitten kelpaa malli joka sattuu löytymään suoraan autoliikkeen varastolta.

Skodan mallisarja kannattaa katsoa läpi ja koeajaa. Vaimolla on uuden korimallin Fabia ja ei paljoa huolettomampaa ajamista voi olla. Se on sitten toinen juttu miten hyvin Fabiaan saat itsesi mahdutettua. Itseni (184cm/100kg) siihen kuskin paikalle kyllä saan väännettyä mutta pitkää ajomatkaa en viitsisi sillä lähteä tekemään. Kaupunkipyörittelyssä kyllä menee. Esim. Skodan Yeti voi jostain tinkimällä löytyä vähän ajettuna siihen 20 k€:n.

Polon ainakin unohtaisin heti - ei kestä vertailua Fabiaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En ole vielä keksinyt yhtään syytä ostaa lasipalatsista uutta autoa kun alle vuoden ajetun saa käytettynä 10-15% halvemmalla. Siinä vaiheessa kaikki maanantaikappaleviat on korjattu mutta takuu on edelleen voimassa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ensinnäkin, koska tarvitset autoa? Jos uutta olet miettimässä niin varaudu pitkiin toimitusaikoihin, jopa 6 kk, ellei sitten kelpaa malli joka sattuu löytymään suoraan autoliikkeen varastolta.

Skodan mallisarja kannattaa katsoa läpi ja koeajaa. Vaimolla on uuden korimallin Fabia ja ei paljoa huolettomampaa ajamista voi olla. Se on sitten toinen juttu miten hyvin Fabiaan saat itsesi mahdutettua. Itseni (184cm/100kg) siihen kuskin paikalle kyllä saan väännettyä mutta pitkää ajomatkaa en viitsisi sillä lähteä tekemään. Kaupunkipyörittelyssä kyllä menee. Esim. Skodan Yeti voi jostain tinkimällä löytyä vähän ajettuna siihen 20 k€:n.

Polon ainakin unohtaisin heti - ei kestä vertailua Fabiaan.

Fabia unohtui mainita mahdollisuuksista, molemmilla vanhemmilla on/on ollut (mutsi vaihtoi juuri takaisin bemariin) Octavia, ja molemmat ovat olleet näihin todella tyytyväisiä. Autolla sinänsä ei ole kiirettä, heinäkuuksi on mahdollisuus saada kaveripariskunnan toinen auto lainaan ja sitten onkin melkein syksy ja pakolliset duunimatkat voi hoitaa bussillakin. Toki noita Seatteja ilmeisimmin löytyy kohtuu hyvin jo valmiiksi Suomesta. Tuo lähinnä noissa Poloissa/Ibizoissa/Fabioissa mietityttää miten sinne saa itsensä pungerrettua, no ensi viikolla pääsee testailemaan. Leoniin sain ainakin itselleni mukavan ajoasennon ja nyt noita vähän käytettyjä kun katsoo niin semmoisiakin saa ihan mukavasti alle 20k:n.

En ole vielä keksinyt yhtään syytä ostaa lasipalatsista uutta autoa kun alle vuoden ajetun saa käytettynä 10-15% halvemmalla. Siinä vaiheessa kaikki maanantaikappaleviat on korjattu mutta takuu on edelleen voimassa.

Tätä on tullut itsekin kelailtua, uudessa on se että saa juuri sellaisen kuin haluaa. Toki tuo 10-15% tuo lisää mallivaihtoehtoja tarjolle ja voi hyvinkin olla että vähän käytetty tulee hommattua uuden sijasta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
En ole vielä keksinyt yhtään syytä ostaa lasipalatsista uutta autoa kun alle vuoden ajetun saa käytettynä 10-15% halvemmalla.

Minä voin kertoa muutaman syyn miksi olen ostanut uusia autoja.

Monesti uuteen vaihtaessa saa parempia tarjouksia rahoituksesta niin koron kuin maksuajankin osalta kuin ostaessa vaihtoautoa. Samoin omasta vaihdokista saattaa saada paremman hinnan kuin vaihtaessa käytettyä käytettyyn. Toki jos on paalua ostaa auto käteisellä ja leikkiä itse autokauppiasta myyden itse vanhan autonsa, niin sitten tämä ei liene syy. Vuoden vanhoja autoja on myös aika nihkeästi tarjolla. Lienevät näitä autoliikkeiden esittelyautoja enimmäkseen. Näissä sitten on valittava siitä joukosta, jota sillä hetkellä sattuu olemaan tarjolla.

Uusiin autoihin saa myös huolettomuutta lisäämään huolto/huolenpitosopimuksia, joilla
autoilut kuukausikulut ovat polttoainetta lukuunottamatta tiedossa seuraaviksi vuosiksi.

Ja itse annan arvoa myös sille, että auto on varusteiltaan, väriltään ja muilta osin juuri sellainen kuin itse haluan. Ja kyllä minusta on mukavaa olla auton ensimmäinen omistaja ilman, että kukaan minua ennen on autolla ajanut. Saattaa olla turhamaista, mutta kyllähän se on mukavaa hypätä sellaisen auton rattiin, jossa kilometrejä on matkamittarissa vain muutama.

Toki ymmärrän niitä, jotka valitsevat toisin, mutta tuossa muutama syy niille, jotka eivät yhtään keksi. Syiden hyvyyskin on puhtaan subjektiivinen asia ja olen varma, ettei joku noista hyvänä pidä yhtäkään syytä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Polon ainakin unohtaisin heti - ei kestä vertailua Fabiaan.
Paitsi että toi Fabia on aivan käsittämättömän ruma Poloon verrattuna jos siis näillä seikoilla on jotain väliä. Katsojan silmässähän tietysti jne.

Mä olen jotain 187 cm ja mahduin kyllä Poloon varsin hyvin. Mulla oli Norjassa vuokra-autona tuommoinen joku perusPolo jollain tuhnukoneella, että joitain satoja kilsoja olen ajanut sellaisella.

Kallishan vaan taitaa Polo olla lajitovereihinsa verrattuna.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eikös Polo, Ibiza ja Fabia ole yksi ja sama auto pikkuisen erilaisilla peltiosilla ja erilaisella kohderyhmällä?
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Liian pitkä ketju, että olisin jaksanut alkaa kaivella. Kiinnostaisi tietää, onko Jatkoajassa muita Alfa Romeo -merkkisen auton nykyisiä/entisiä omistajia ja minkälaisia kokemuksia JA:n kirjoittajilla Alfoista on?

Oma autoni on Alfa Romeo 147 2.0 T.Spark vuosimallia 2005. Korimalli on se uudempi hieman faceliftattu versio. Kuva löytyy esim. täältä. Viime kesänä hankin auton ja sen jälkeen vuoden aikana mittariin on kertynyt n. 15 tkm.

Luminen talvi kovine pakkasineenkin mahtui tuohon mukaan. Ihan hyvin Italian ihme noista selvisi, joskin akun jouduin vaihtamaan, kun vanha hyytyi. Sen jälkeen kiesi käynnistyi ongelmitta, vaikka elohopea putosi -30°C:een. Alfan (italialaisten yleensä) maineesta huolimatta ainakin tämä yksilö osoittautui ihan kelpo talviautoksi. Pelätyt italialaisautojen tyyppivioiksi sanotut sähköpuolen hässäkätkin ovat loistaneet poissaolollaan.

Ainoana huonona puolena on polttoaineen kulutus. Vain pitkässä maantieajossa pääsee alle 8 l/100 km keskikulutukseen. Aika ahne kaksilitraiseksi koneeksi. Toisaalta ajo-ominaisuudet ovat hienot ja varsinkin kuivalla kesäkelillä on mukava päästellä menemään mutkaisilla teillä.

Mukava auto, ulkonäkö kohdillaan... paljon mahdollista, että seuraavaksin autoni olisi Alfa. Olisikin ensimmäinen kerta, kun merkki ei vaihtuisi auton vaihtuessa. Tähän mennessä en syystä tai toisesta ole koskaan päätynyt samaan merkkiin.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Hinnan pitäisi alkaa ykkösellä, eli 20000 on kipuraja jota ei saisi ylittää....

No kyllä mä ehdottomasti suosittelen tuota Leonia 1.2 TSI koneella. Copa varustelulla, eli Bluetooth, autoilmastointi jne löytyy ja muitakin herkkuja, kuten alut jne ja hintaa 19 990€. Isompi kuin nämä yllä mainitut, eli ei mikään ritsa enää, mahdut varmasti ajaa. Paljon vakaampi ja hiljaisempi kun joku Ibiza. Leon on mallikaaren päässä joten kaikki lastentaudit on jo poissa ja koneena on juuri tuo mainio 1.2 TSI, joka yllätti allekirjoittaneen totaalisesti kun koeajoin. Olipa pirteä ollakseen vaan 105hp. Avot, siinä se on!
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Eikös Polo, Ibiza ja Fabia ole yksi ja sama auto pikkuisen erilaisilla peltiosilla ja erilaisella kohderyhmällä?

Ibizasta en ole varma, mutta aikanaan cordoba oli käytännössä polo seatin logoilla. Ei taida olla harvinaista, että autot ovat samasta puusta veistettyjä tässä kokoluokassa, jossa auton saa pukea päälleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös