...veikkaisin että varmaankin jarruneste on vähissä, jarruputkissa on ilmaa, tms, ja aiheuttaa siksi tämän polkimen painumisen ennenkuin ottaa kiinni. Eli jos et tietä autoista mitään, kannattaa viedä huoltoon ja pyytää tarkistamaan jarrunesteet (ja vaikka tietäsikin autoista jotain, se on tosi v-mäistä)...
Jarrut vuotaa jarrunestettä. Tuo on oikeastaan ainoa mikä tuon tekee.
Nyt menet ja katsot jokaisen renkaan ja jarrut ja niistä tarkkailet mikä on "märkä". Sitten toteat, että vuotaako jarruletku vai tuleeko se neste sieltä jarrurummun sisältä. Jos on levyjarrut, niin silloin ei tule ainakaan rummun sisältä. Korjaus tuollaiseen kannattaa tehdä itse. Tuskin liikkeessäkään silti yli satasta maksaa. Pieni homma mutta kannattaa tehdä. Ilman jarruja on vittumainen ajella.
Lisää ainakin jarrunestettä ennen kuin ajat korjaamolle.
Samaten jarrunesteiden vähyys voi aiheuttaa tuon löysän polkimen, jarrunestettä on helppo lisätä itse ja löytyy huoltoasemilta aika usein. Manuaali käteen ja katsot missä on täyttökorkki, lyöt pari desiä jarrunestettä sisään ja katso muuttuuko käytös.
Kiitos näistä neuvoista. Tarkistin manuaalista missä jarrunesteiden täyttökorkki sijaitsi, ja yllätysyllätys tyhjää täynnä. Lisäsin sitten huoltoasemalta ostettua jarrunestettä max merkkiin asti ja lähdin ajelemaan töihin. Käytös muuttui lähes välittömästi! Hetken ehdin jo juhlia, mutta turhaan. Puolessä välissä matkaa, kun noin 15 minuuttia oli ajettu niin kojelautaan syttyi jälleen BRAKE valo ja jarrut aloittivat sen löysyytensä.
Töihin päästessäni katsoin jarrunesteet, niin tyhjä oli tankki. Uskomatonta saatana. Jostain siis vuotaa ja pahasti. Huoltoon vai tarkistelenko itse mistä vuotaa ja paikkaan perinteisesti jeesusteipillä? :D