Autoiluketju

  • 3 310 039
  • 18 978

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kai se idiootimmallekin tuli selväksi että ko. Kolopallo on työsuhdeauto. Voitko selvinpäin väittää, että riisinkeitin on oikeasti parempi ajettava kuin Golf?.

Kaikki varmaan huomasivat kyllä tuon, mutta luokkaa suurempaan autoon vertaaminen parempien ominaisuuksien pohjalta ontuu silti kovin pahasta. Varmaan tuota kolopalloa on mukavampi kaupungissa pyöritellä, mutta autoilla on tapana ajaa isommillakin teillä.

Ipan Possumiehen kanssa täysin samaa mieltä siitä, että autoja ei kuulu ostaa järkisyistä. Omat autot on kaikki hankittu noin kolmen minuutin harkinta-ajalla eikä tosiaan mistään järkisyistä ole silloin ollut tietoakaan.

Tottakai auton pitää miellyttää, mutta onhan se jo pakon sanelemaa useimmille ihmisille käyttää järkeäkin auton hankinnassa. Ei ole esimerkiksi kovin fiksua ostaa kaksipaikkaista urheiluautoa, jos tarvetta olisi kuljettaa kokonaista perhettä. Listaa voi vapaasti jatkaa. Niin ja kymmenien tuhansien ostokset muutaman minuutin harkinta-ajalla eivät välttämättä ole kaikille ihan se paras ratkaisu noin muutenkaan.
 

Hrustsovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix Coyotes
Mutta eikös se työsuhdeauto juuri järkisyistä oteta?

Otetaan. Mutta siinä ei vaikuta omat mieltymykset niinkään vaan verottajan antamat speksit. Kyllä minäkin haluaisin työsuhdeautoksi vuoden 69 Dodge Chargerin, mutta kun pitäisi päästä päästörajoissa alle 160:n.

Tottakai auton pitää miellyttää, mutta onhan se jo pakon sanelemaa useimmille ihmisille käyttää järkeäkin auton hankinnassa. Ei ole esimerkiksi kovin fiksua ostaa kaksipaikkaista urheiluautoa, jos tarvetta olisi kuljettaa kokonaista perhettä.

Kuka tässä väitti että omat vaatimukset piti ohittaa? Tietysti kukin voi valita tarpeidensa mukaan auton joka täyttää tarvittavat vaatimukset (neljä/viisi ovea ymsjnetms, kolme metriä päätilaa a'la Yaris Verso). Omalla kohdallani (kaksihenkinen perhe + kissat) voin hankkia minkä tahansa 2-25 hengen kuljetukseen soveltuvista värkeistä ja niiden ei tarvitse olla "järkivaihtoehtoja". Mikä siinä on niin vaikea japseja rakastavan perheellisen tajuta? .
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Kai se idiootimmallekin tuli selväksi että ko. Kolopallo on työsuhdeauto. Voitko selvinpäin väittää, että riisinkeitin on oikeasti parempi ajettava kuin Golf? Ipan Possumiehen kanssa täysin samaa mieltä siitä, että autoja ei kuulu ostaa järkisyistä. Omat autot on kaikki hankittu noin kolmen minuutin harkinta-ajalla eikä tosiaan mistään järkisyistä ole silloin ollut tietoakaan.

Kyllä, selväksi tuli. Minulla on tapana sekä lukea että ymmärtää viestit, joita kommentoin. Minä en väitä, että riisinkeitin olisi parempi ajettava kuin Golf tai toisinpäin, vaan että ne ovat molemmat suunnilleen yhtä hyviä tai huonoja niin ajo-ominaisuuksien kuin hankkimisen järkevyydenkin suhteen. Nimenomaan työsuhdeautoa hankkiessa voisi kuvitella olevan mahdollista valita auto enemmän fiiliksen kuin järkevyyden perusteella, kun ylläpitokustannuksista ei tarvitse välittää samalla tavalla kuin omaksi ostaessa. Onhan nyt naurettavaa kirjoittaa:

ipa rules kirjoitti:
Auton ostaminen ei saisi koskaan olla pelkästään järkisyihin perustuvaa. Auto ostamisessa pitää olla paljon fiilistä mukana. Se on sitten eri asia, jos et ole eläessäsi tehnyt ikinä mitään jännittävää. Elämän jännitävin kokemus on ollut ruotsinristeily 10 vuotta sitten ja nykyään elämä kuluu vaimon nalkutusta kuunnellen. Sillon oikea valinta juuri Sinulle on neliovinen hopeanharmaa toyota (pthyi) corolla.

Ja valita sitten itse työsuhdeautoksi farmari-Golf.
 

Hrustsovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix Coyotes
Kyllä, selväksi tuli. Minulla on tapana sekä lukea että ymmärtää viestit, joita kommentoin. Ja valita sitten itse työsuhdeautoksi farmari-Golf.

Sanopa sitten noin niinkuin asiantuntijana että mikä on kyseisillä spekseillä parempi ajettava kuin Golf. Heitetään selkään vielä (narrifanille) mahdoton tehtävä, eli perustele väittämäsi.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Sanopa sitten noin niinkuin asiantuntijana että mikä on kyseisillä spekseillä parempi ajettava kuin Golf. Heitetään selkään vielä (narrifanille) mahdoton tehtävä, eli perustele väittämäsi.

Itse en ole tuon kokoluokan autoihin perehtynyt edes vähää alusta, mutta lienee täysin selvää, että suurin osa kilpailijoista on vähemmän järkiautoja kuin kaksi Suomen maanteiden yleisintä automallia Corolla ja Golf. En myöskään lähtisi toisen noista haltijana arvostelemaan toisen ostajia kovinkaan voimakkain sanakääntein.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ja mitä laatuvaikutelmaan tulee, on kalliimman luokan Avensis niin materiaaleiltaan kuin laadultaan (nitinät, natinat, penkkien verhoilukankaan laatu) huonompi kuin halvempi ja vanhempi Golf.

Joo ihan miten vaan, mutta olen kyllä noin suunnilleen 100 % eri mieltä tässä asiassa. Ainakaan tuo meikäläisen 200 tkm ajettu Avensis ei sisustaltaan nitise ollenkaan ja muutenkin sisustuksen laatu on todella hyvä. Käsittääkseni materiaalit eivät tuossa omassa juurikaan perusmalleista edes eroa, vaikka onkin parempaa varustelutasoa. Yleisessä mukavuudessa (tilat ja melu) Avensis sitten viekin Golfia luonnollisesti noin 100-0. Makuasioitahan nuo ovat, mutten kyllä koskaan jaksa lakata ihmettelemästä noita kitinöitä Toyotan (tai muiden japsien) sisustuksen heikosta laadusta ja muovisuudesta.

Pakettiautopuolella Toyotaa viedään vielä selkeämmin niin ajettavuudessa kuin laadussakin (Transporter vs Hiace).

Älä hemmetissä. Jos nyt uudehkoista autoista puhut, niin totta kai vie, kun toinen noista on noin 20 vuotta vanha malli.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Älä hemmetissä. Jos nyt uudehkoista autoista puhut, niin totta kai vie, kun toinen noista on noin 20 vuotta vanha malli.

Mutta vaikka otettaisiin vertailuun n. 20 vuotta vanha Transporter niin se hakkaisi silti uuden Hiacen.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mutta vaikka otettaisiin vertailuun n. 20 vuotta vanha Transporter niin se hakkaisi silti uuden Hiacen.

No tuosta voi olla kyllä eri mieltä, mutta kenties se Transporter on ollut 20 vuotta sitten parempi kuin uusi Hiace tänä päivänä. 20 vuotta on kuitenkin pitkä aika autolle. Ja varmaan tuosta löytyy ihan vertailutestejäkin, kun Hiace on tosiaan pysynyt lähestulkoon samana jo kohta sen 20 vuotta.

Edit. Korjataan nyt sen verran, että Hiace on vasta 15-vuotias.
 

Hrustsovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix Coyotes
Itse en ole tuon kokoluokan autoihin perehtynyt edes vähää alusta...

No eipä siinä että teikäläisen kommentteja olisi muutenkaan otettu vakavasti, mutta yllä oleva aivopieru sinetöi asian.

Joo ihan miten vaan, mutta olen kyllä noin suunnilleen 100 % eri mieltä tässä asiassa. Ainakaan tuo meikäläisen 200 tkm ajettu Avensis ei sisustaltaan nitise ollenkaan ja muutenkin sisustuksen laatu on todella hyvä. Käsittääkseni materiaalit eivät tuossa omassa juurikaan perusmalleista edes eroa, vaikka onkin parempaa varustelutasoa. Yleisessä mukavuudessa (tilat ja melu) Avensis sitten viekin Golfia luonnollisesti noin 100-0. Makuasioitahan nuo ovat, mutten kyllä koskaan jaksa lakata ihmettelemästä noita kitinöitä Toyotan (tai muiden japsien) sisustuksen heikosta laadusta ja muovisuudesta..

On niin liikuttavaa lueskella näitä japanialaisten koslien omistajien raivopäisiä lausuntoja vs. eurooppalaiset autot. Vähän tuntuu siltä ettei heistä kukaan ole muita kuin riisikippoja ajanutkaan. Omasta repertuaarista löytyy riisinkeittimet 1,3l -> amerikkalaiset 5,7l ja näistä on pakko sanoa että sieluttomat japsipaskalajät vievät pohjat kaikilla osa-alueilla. Jos ainoa auton hankinnan speksi on kärvähtäneen muovin haju niin onnea tojota-honda-mazda-suzuki-nissan-mitsu-linjalle.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
On niin liikuttavaa lueskella näitä japanialaisten koslien omistajien raivopäisiä lausuntoja vs. eurooppalaiset autot. Vähän tuntuu siltä ettei heistä kukaan ole muita kuin riisikippoja ajanutkaan. Omasta repertuaarista löytyy riisinkeittimet 1,3l -> amerikkalaiset 5,7l ja näistä on pakko sanoa että sieluttomat japsipaskalajät vievät pohjat kaikilla osa-alueilla. Jos ainoa auton hankinnan speksi on kärvähtäneen muovin haju niin onnea tojota-honda-mazda-suzuki-nissan-mitsu-linjalle.

Ostimme 2 vuotta sitten uuden Civicin joka oli autotallissa noin puoli vuotta ennenkuin meni totaalisesti hermo ja paatimme myyda pois seka on muutama Avensis Yaris, Camry, Maxima seka Altima ollut vuokra-autoina tassa ajan saatossa. Naiden ajokokemusten perusteella en yksinkertaisesti ymmarra miten joku voi niin tulisesti puolustaa naita autoja, onhan ne aika karmeita. Mielummin ajan Chevy Malibulla kun edellamainituilla.

Civicin osto on ollut yksi suurimmista vihreista mita olemme avioliiton aikana tehneet.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Tää Hiacen dissaus on kyllä niin shittiä...

Onhan se Hiace niin vanhanaikainen ja yms. yms. Mutta yrittäjä-piireissä erittäin arvostettu luotettavuuden takia. Ei ole lähdetty kikkailemaan yliviritetyillä moottoreilla kuormauskäyttöön vaan peruspata jolla ajaa lukemat ympäri.

Yrittäjät arvostaa että firman työkalut on käytössä koko ajan. Fakta.

Joku kait siinä on että vanhus on vuodesta toiseen myydyin paku?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No tuosta voi olla kyllä eri mieltä, mutta kenties se Transporter on ollut 20 vuotta sitten parempi kuin uusi Hiace tänä päivänä. 20 vuotta on kuitenkin pitkä aika autolle.

Siis tarkoitin juuri niin että jos otettaisiin vertailuun ihan pakasta vedetty T4-Transporter jostain 90-luvun alusta ja uusi Hiace niin Transu olisi parempi ajaa, en siten että vertaillaan uudenkarheaa Hiacea ja jotain 700 tkm ajettua vuosimallin 1991 Transporteria. Tuo T4-Transu on todella hyvä ajaa pakettiautoksi ja tämä Hiacen 1995 esitelty sukupolvi ei ole lähelläkään sitä vaikka edeltäjäänsä parempi selvästi olikin. Onhan tuohon Hiaceen jotain faceliftejä tuon ensiesittelyn jälkeen tehty mutta kun tässä jokin aika sitten viimeksi ajelin 2008 Hiacella niin eipä tuo edelleenkään vakuuttanut. Ja T5-Transuhan on vielä parempi ajaa kuin tuo T4 mutta kuulemani mukaan noissa on ihan järkyttävän paljon vikoja edeltäjään verrattuna.


EDIT: Niin, ja siis tarkoituksenihan oli alunperinkin kommentoida nimenomaan ajettavuutta eikä niinkään yleistä laatua. Huomasin etten tajunnut tarkentaa tätä tuossa aiemmassa kommentissani. Kyllähän tuo Hiacen laatu nimittäin on kovaa luokkaa ja siksi on yrityskäytössäkin niin suosittu auto.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна

Viimeinen aivopierusi vei kyllä sen vähänkin uskottavuutesi. Mutta uskotaan toki, että Golf on hiljaisempi, kookkaampi ja noin yleisesti ottaen huomattavasti laadukkaampi kuin isompi ja kalliimman hintaluokan Avensis. Ainoastaan naapurikateuden pelko on pitänyt jälkeen mainitun myynnin kovalla tasolla vuodesta toiseen. ;)

Siis tarkoitin juuri niin että jos otettaisiin vertailuun ihan pakasta vedetty T4-Transporter jostain 90-luvun alusta ja uusi Hiace niin Transu olisi parempi ajaa, en siten että vertaillaan uudenkarheaa Hiacea ja jotain 700 tkm ajettua vuosimallin 1991 Transporteria.

Voihan tuo toki olla noinkin, mutta tällaisessa tapauksessa auton käyttöhistorialla on kyllä jo todella suuri merkitys. Kyllä autoilla on vanhetessa aina tapana heikentyä myös ajo-ominaisuuksiltaa.

Edit. Toinen lainaus lisätty
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
On niin liikuttavaa lueskella näitä japanialaisten koslien omistajien raivopäisiä lausuntoja vs. eurooppalaiset autot.
Ei tuossa lainaamassasi kohdassa ollut minun mielestäni mitään raivopäistä. Melko neutraaliin sävyyn esiintuotu mielipide.

Vähän tuntuu siltä ettei heistä kukaan ole muita kuin riisikippoja ajanutkaan. Omasta repertuaarista löytyy riisinkeittimet 1,3l -> amerikkalaiset 5,7l ja näistä on pakko sanoa että sieluttomat japsipaskalajät vievät pohjat kaikilla osa-alueilla. Jos ainoa auton hankinnan speksi on kärvähtäneen muovin haju niin onnea tojota-honda-mazda-suzuki-nissan-mitsu-linjalle.
Kyllähän japanilaiset autot ovat esimerkiksi kestävyydeltään omaa luokkaa. Jos siis arvottaa kestävyyden korkealle, on japanilainen hyvä valinta. Omistan itse Audi A4:n, myös Avensiksella on tullut ajeltua kohtuullisen paljon. Ehkä Audi tuntuu jonkin verran jämäkämmältä, mutta en todellakaan näistä perusautoista pysty kaivamaan mitään erityisen oleellista eroa jonkun sisustuksen ja muun suhteen. Eri asia sitten tosiaan on, jos mennään johonkin Jaguar-luokkaan, mutta minusta on aika lailla samantekevää millä autolla ajaa jos ajaa jollakin näistä tavanomaisista autoista. Tai tokihan 80-luvun corollankin voi sisustaa miten tahansa, mutta jos nyt vakiovarusteita mietitään, niin eipä noilla kovin kummallista eroa ole.

Mitä sieluun tulee, niin minun Audissani tuskin ainakaan sellaista on sen enempää kuin japsikotteroissakaan, eikä kyllä ole tullut sielua kaivattuakaan. Onko edes ihmisellä todistetusti sielua?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Jos ainoa auton hankinnan speksi on kärvähtäneen muovin haju niin onnea tojota-honda-mazda-suzuki-nissan-mitsu-linjalle.

En keksi yhtään syytä miksi Volkkari ei menisi tuolle samalle ketjulle jatkoksi ihan sujuvasti. Se, että se on samasta maasta Audin, BMW:n ja MB:n kanssa, ei tee siitä hyvää eurooppalaisautoa.

Japanilaisista kohtalaisen samaa mieltä, mutta ei nyt jukolauta voi haukkua Toyotaa ja sivulauseessa hehkuttaa jotain helvetin Golfia. Järki käteen ihmiset.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tälläinen huomio...

Muutaman päivän ajan olen nähnyt autonkuljetusrekkoja täysillä lasteilla suuntaavan kohden Vuosaarta. Lastinaan vanhempia Hiaceja, Nissaneita ja Toyotan hankilöautoja. Ilmeisesti vanhojen japsipelien roudausbisnes Afrikkaan on edelleenkin voimissaan.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
En keksi yhtään syytä miksi Volkkari ei menisi tuolle samalle ketjulle jatkoksi ihan sujuvasti. Se, että se on samasta maasta Audin, BMW:n ja MB:n kanssa, ei tee siitä hyvää eurooppalaisautoa.

Hetkonen.. Eikos Audi ja VW kayta samaa koria ja alustaa tietyissa malleissa? Sama myos moottorien ja vaihdelaatikkojen osalta. Siina suhteessa rinnastus Audiin pitaisi olla vahintaankin aiheellinen, varsinkin kun molemmat autovalmistajat muodostavat VAG-yhtion. (Volkswagen Audi Gesellschaft)
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
(Volkswagen Audi Gesellschaft)

Eiköhän VAG tule ihan Volkswagen Aktiengesellschaftista, joka sitten puolestaan sattuu omistamaan Audin.

Käy istumassa ensin Audiin ja mene sen jälkeen Golfiin, siinä voi miettiä hetken, että kumpi tuntuu laadukkaammalta. Enkä pidä Audeista, mutta ymmärtäähän sen jokainen, että toinen noista on kyseisen puulaakin premiummerkki ja toinen on sitten suomalaiselle tuulipukukansalle suunnattu massa-auto.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Eiköhän VAG tule ihan Volkswagen Aktiengesellschaftista, joka sitten puolestaan sattuu omistamaan Audin.

Käy istumassa ensin Audiin ja mene sen jälkeen Golfiin, siinä voi miettiä hetken, että kumpi tuntuu laadukkaammalta. Enkä pidä Audeista, mutta ymmärtäähän sen jokainen, että toinen noista on kyseisen puulaakin premiummerkki ja toinen on sitten suomalaiselle tuulipukukansalle suunnattu massa-auto.

Anteeksi, minun virheeni. Katsoin lyhenteen netista joka ilmeisesti oli vaara, sama asia kuitenkin. Pointtina oli esittaa etta Audi ja VW on kaytannossa aivan taysin sama asia, joten sinun heittosi tuosta "ei kuulu samaan kastiin" oli hieman liioiteltu.

Mielestani Golf on kylla ihan nappara auto, minulla tosiaan ei ole naista 0,3 litrasista dieseleista valitettavasti mitaan kokemusta mutta eraalla ystavallani on Golf GTI joka on pirun hyva ajaa ja todennakoisesti vaihdan autotallissa seisovan vanhan Audi A4:sen kyseiseen malliin ensi vuonna. Myos VW CC on varsin kaunis auto ja kavin sita koeajamassa viime vuonna, en tosin hankkinut kyseista mallia vaan paadyin MB:hen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Pointtina oli esittaa etta Audi ja VW on kaytannossa aivan taysin sama asia, joten sinun heittosi tuosta "ei kuulu samaan kastiin" oli hieman liioiteltu.

Mielestäni ei ole, sillä kuten jo aiemmin kirjoitin, omistajuussuhteista huolimatta, täysin eri autot kyseessä. VW on enemmänkin sellainen rikkaan miehen Skoda kuin köyhän Audi.

Audiin panostetaan, Volkkariin käytetään osat, joita ei Audiin käytetä ja Skoda sitten kootaan Volkkarin ylijäämäkappaleista.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Mielestäni ei ole, sillä kuten jo aiemmin kirjoitin, omistajuussuhteista huolimatta, täysin eri autot kyseessä. VW on enemmänkin sellainen rikkaan miehen Skoda kuin köyhän Audi.

Audiin panostetaan, Volkkariin käytetään osat, joita ei Audiin käytetä ja Skoda sitten kootaan Volkkarin ylijäämäkappaleista.
Mielenkiintoinen vaittama. Tai luulo.

No, haluaisin kuulla perustelun talle vaitteellesi. Kerrotko miten oleellesti VW Passat eroaa Audi A4:sta tai miten VW Golf eroaa Audi A3:sta? Audi teki 2 vuotta sitten alustaan muutoksen jolloin alkoi kayttaa uutta VW:n B-alustaa, aiemmin sama alusta oli kaytossa niin A4:ssa kuin Passatissa. Golf seka A3 kayttaa tana paivanakin samaa alustaa ja tietaakseni myos samaa vaihdelaatikkoa. Joten miten nama autot niin konkreettisesti eroaa toisistaan muuta kuin muotoilulla?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Sanopa sitten noin niinkuin asiantuntijana että mikä on kyseisillä spekseillä parempi ajettava kuin Golf. Heitetään selkään vielä (narrifanille) mahdoton tehtävä, eli perustele väittämäsi.
En nyt tiedä mitkä nuo speksit alunperin olivat, mutta tuossa autoluokassa Ford Focus on ajo-ominaisuuksiltaan omaa luokkaansa - vaikka nykymalli ei niin hyvä olekaan kuin ensimmäinen sukupolvi.

Sinänsä mielenkiintoinen tämä VW-Audi keskustelu, että ajan itse toisen sukupolven Seat Toledolla, ja sen ohjaamossa ainoa ero samanikäisen Audi A3:n kanssa on ratin keskellä oleva merkki. Eipä ole ainakaan laatuvaikutelmassa eroa.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Tää Hiacen dissaus on kyllä niin shittiä...

Onhan se Hiace niin vanhanaikainen ja yms. yms. Mutta yrittäjä-piireissä erittäin arvostettu luotettavuuden takia. Ei ole lähdetty kikkailemaan yliviritetyillä moottoreilla kuormauskäyttöön vaan peruspata jolla ajaa lukemat ympäri.

Yrittäjät arvostaa että firman työkalut on käytössä koko ajan. Fakta.

Joku kait siinä on että vanhus on vuodesta toiseen myydyin paku?

Itse yrittäjänä ajattelin kanssa, että muulla ei ole väliä kuin että auto kestää ja näin ollen ostin firmalle uuden Hiacen 4-5 vuotta sitten. Olihan se aivan karsea laitos ajaa mutta silti, luotettavuus ennen kaikkea. Kunnes tuli ensimmäinen kunnon lumikeli; ei vittu mikä laitos se oli. Pienessäkään sohjossa / hangessa ei mitään toivoa edetä rakkineella. Yhden päivän aikana pakua tuuppailtiin vissiin sen kymmenen kertaa jos riittikään. Ja samaa paskaa aina kun oli vähänkään huonompi keli. Muutaman kuukauden jälkeen oli pakko antaa periksi ja hommata uusi Transporter ja olihan se hirveä harppaus: verrattavissa Ladasta Mersuun.
Ei sillä, jos joku haluaa ajaa paskalla autolla vaikka olisi kuinka järkevää ja luotettavaa. Itse ei vaan pystynyt. Tällä hetkellä taas tuon koko luokan pakut ovat työhommissa liian pieniä, joten Sprinter on sopivan kokoinen hommiin. Ja sillä on kaverit tykännyt kyllä suhata.

Omalle kohdalle sattuneista henkilöautoista yksi surkeimpia ajettavia on kyllä ollut Avensis. Oliskohan ollut jotain ikää 2004-06. Mutta jos joku tykkää, antaa mennä vaan. Ei ole minulta mitenkään pois.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
En nyt tiedä mitkä nuo speksit alunperin olivat, mutta tuossa autoluokassa Ford Focus on ajo-ominaisuuksiltaan omaa luokkaansa - vaikka nykymalli ei niin hyvä olekaan kuin ensimmäinen sukupolvi.

Ei siinä mitään speksejä ollutkaan. Hrustsovi itse keksi ruveta vaatimaan noita. Kysymys oli siitä, kuinka eräs kirjoittaja haukkui Corollan ostajat värikkäin sanakääntein esim. järkisyiden painottamisesta fiiliksen kustannuksella auton hankinnassa, ja kertoi mm. kuinka autoa jo pihassa katsoessa pitää hymynkareen nousta huulille. Tähän asti kaikki ok, mutta kun kirjoittajan samassa viestissä esilletuoma oma käyttöautovalinta paljastui farmari-Golfiksi, niin se herätti ainakin minussa jonkinasteista huvittuneisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös