Autoiluketju

  • 3 208 544
  • 18 538

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
En keksi yhtään syytä miksi Volkkari ei menisi tuolle samalle ketjulle jatkoksi ihan sujuvasti. Se, että se on samasta maasta Audin, BMW:n ja MB:n kanssa, ei tee siitä hyvää eurooppalaisautoa.

Hetkonen.. Eikos Audi ja VW kayta samaa koria ja alustaa tietyissa malleissa? Sama myos moottorien ja vaihdelaatikkojen osalta. Siina suhteessa rinnastus Audiin pitaisi olla vahintaankin aiheellinen, varsinkin kun molemmat autovalmistajat muodostavat VAG-yhtion. (Volkswagen Audi Gesellschaft)
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
(Volkswagen Audi Gesellschaft)

Eiköhän VAG tule ihan Volkswagen Aktiengesellschaftista, joka sitten puolestaan sattuu omistamaan Audin.

Käy istumassa ensin Audiin ja mene sen jälkeen Golfiin, siinä voi miettiä hetken, että kumpi tuntuu laadukkaammalta. Enkä pidä Audeista, mutta ymmärtäähän sen jokainen, että toinen noista on kyseisen puulaakin premiummerkki ja toinen on sitten suomalaiselle tuulipukukansalle suunnattu massa-auto.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Eiköhän VAG tule ihan Volkswagen Aktiengesellschaftista, joka sitten puolestaan sattuu omistamaan Audin.

Käy istumassa ensin Audiin ja mene sen jälkeen Golfiin, siinä voi miettiä hetken, että kumpi tuntuu laadukkaammalta. Enkä pidä Audeista, mutta ymmärtäähän sen jokainen, että toinen noista on kyseisen puulaakin premiummerkki ja toinen on sitten suomalaiselle tuulipukukansalle suunnattu massa-auto.

Anteeksi, minun virheeni. Katsoin lyhenteen netista joka ilmeisesti oli vaara, sama asia kuitenkin. Pointtina oli esittaa etta Audi ja VW on kaytannossa aivan taysin sama asia, joten sinun heittosi tuosta "ei kuulu samaan kastiin" oli hieman liioiteltu.

Mielestani Golf on kylla ihan nappara auto, minulla tosiaan ei ole naista 0,3 litrasista dieseleista valitettavasti mitaan kokemusta mutta eraalla ystavallani on Golf GTI joka on pirun hyva ajaa ja todennakoisesti vaihdan autotallissa seisovan vanhan Audi A4:sen kyseiseen malliin ensi vuonna. Myos VW CC on varsin kaunis auto ja kavin sita koeajamassa viime vuonna, en tosin hankkinut kyseista mallia vaan paadyin MB:hen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Pointtina oli esittaa etta Audi ja VW on kaytannossa aivan taysin sama asia, joten sinun heittosi tuosta "ei kuulu samaan kastiin" oli hieman liioiteltu.

Mielestäni ei ole, sillä kuten jo aiemmin kirjoitin, omistajuussuhteista huolimatta, täysin eri autot kyseessä. VW on enemmänkin sellainen rikkaan miehen Skoda kuin köyhän Audi.

Audiin panostetaan, Volkkariin käytetään osat, joita ei Audiin käytetä ja Skoda sitten kootaan Volkkarin ylijäämäkappaleista.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Mielestäni ei ole, sillä kuten jo aiemmin kirjoitin, omistajuussuhteista huolimatta, täysin eri autot kyseessä. VW on enemmänkin sellainen rikkaan miehen Skoda kuin köyhän Audi.

Audiin panostetaan, Volkkariin käytetään osat, joita ei Audiin käytetä ja Skoda sitten kootaan Volkkarin ylijäämäkappaleista.
Mielenkiintoinen vaittama. Tai luulo.

No, haluaisin kuulla perustelun talle vaitteellesi. Kerrotko miten oleellesti VW Passat eroaa Audi A4:sta tai miten VW Golf eroaa Audi A3:sta? Audi teki 2 vuotta sitten alustaan muutoksen jolloin alkoi kayttaa uutta VW:n B-alustaa, aiemmin sama alusta oli kaytossa niin A4:ssa kuin Passatissa. Golf seka A3 kayttaa tana paivanakin samaa alustaa ja tietaakseni myos samaa vaihdelaatikkoa. Joten miten nama autot niin konkreettisesti eroaa toisistaan muuta kuin muotoilulla?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Sanopa sitten noin niinkuin asiantuntijana että mikä on kyseisillä spekseillä parempi ajettava kuin Golf. Heitetään selkään vielä (narrifanille) mahdoton tehtävä, eli perustele väittämäsi.
En nyt tiedä mitkä nuo speksit alunperin olivat, mutta tuossa autoluokassa Ford Focus on ajo-ominaisuuksiltaan omaa luokkaansa - vaikka nykymalli ei niin hyvä olekaan kuin ensimmäinen sukupolvi.

Sinänsä mielenkiintoinen tämä VW-Audi keskustelu, että ajan itse toisen sukupolven Seat Toledolla, ja sen ohjaamossa ainoa ero samanikäisen Audi A3:n kanssa on ratin keskellä oleva merkki. Eipä ole ainakaan laatuvaikutelmassa eroa.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Tää Hiacen dissaus on kyllä niin shittiä...

Onhan se Hiace niin vanhanaikainen ja yms. yms. Mutta yrittäjä-piireissä erittäin arvostettu luotettavuuden takia. Ei ole lähdetty kikkailemaan yliviritetyillä moottoreilla kuormauskäyttöön vaan peruspata jolla ajaa lukemat ympäri.

Yrittäjät arvostaa että firman työkalut on käytössä koko ajan. Fakta.

Joku kait siinä on että vanhus on vuodesta toiseen myydyin paku?

Itse yrittäjänä ajattelin kanssa, että muulla ei ole väliä kuin että auto kestää ja näin ollen ostin firmalle uuden Hiacen 4-5 vuotta sitten. Olihan se aivan karsea laitos ajaa mutta silti, luotettavuus ennen kaikkea. Kunnes tuli ensimmäinen kunnon lumikeli; ei vittu mikä laitos se oli. Pienessäkään sohjossa / hangessa ei mitään toivoa edetä rakkineella. Yhden päivän aikana pakua tuuppailtiin vissiin sen kymmenen kertaa jos riittikään. Ja samaa paskaa aina kun oli vähänkään huonompi keli. Muutaman kuukauden jälkeen oli pakko antaa periksi ja hommata uusi Transporter ja olihan se hirveä harppaus: verrattavissa Ladasta Mersuun.
Ei sillä, jos joku haluaa ajaa paskalla autolla vaikka olisi kuinka järkevää ja luotettavaa. Itse ei vaan pystynyt. Tällä hetkellä taas tuon koko luokan pakut ovat työhommissa liian pieniä, joten Sprinter on sopivan kokoinen hommiin. Ja sillä on kaverit tykännyt kyllä suhata.

Omalle kohdalle sattuneista henkilöautoista yksi surkeimpia ajettavia on kyllä ollut Avensis. Oliskohan ollut jotain ikää 2004-06. Mutta jos joku tykkää, antaa mennä vaan. Ei ole minulta mitenkään pois.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
En nyt tiedä mitkä nuo speksit alunperin olivat, mutta tuossa autoluokassa Ford Focus on ajo-ominaisuuksiltaan omaa luokkaansa - vaikka nykymalli ei niin hyvä olekaan kuin ensimmäinen sukupolvi.

Ei siinä mitään speksejä ollutkaan. Hrustsovi itse keksi ruveta vaatimaan noita. Kysymys oli siitä, kuinka eräs kirjoittaja haukkui Corollan ostajat värikkäin sanakääntein esim. järkisyiden painottamisesta fiiliksen kustannuksella auton hankinnassa, ja kertoi mm. kuinka autoa jo pihassa katsoessa pitää hymynkareen nousta huulille. Tähän asti kaikki ok, mutta kun kirjoittajan samassa viestissä esilletuoma oma käyttöautovalinta paljastui farmari-Golfiksi, niin se herätti ainakin minussa jonkinasteista huvittuneisuutta.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pienessäkään sohjossa / hangessa ei mitään toivoa edetä rakkineella. Yhden päivän aikana pakua tuuppailtiin vissiin sen kymmenen kertaa jos riittikään. Ja samaa paskaa aina kun oli vähänkään huonompi keli. Muutaman kuukauden jälkeen oli pakko antaa periksi ja hommata uusi Transporter ja olihan se hirveä harppaus: verrattavissa Ladasta Mersuun.

Otit varmaan huomioon sen mistä päästä nuo autot vetävät? Mielestäni etuvetoinen pakettiauto on aina parempi etenemään lumessa kuin takavetoinen. Tämä siis ainakin pienellä kuormalla tai tyhjänä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihanaa, täällä on sota käynnissä. Jatkakaa.

Ajettavuudesta on makuja monia: toiset tykkää jämäkämmästä saksalaisesta, joidenkin mielestä löysä ranskalainen on parempi.
Minä käyttäisin sanaa "pehmeä". En ole mikään ylin auktoriteetti ajettavuutta arvioitaessa. Jotkut pitävät ajettavuutena sitä, että auton ratissa on kiva olla ihan tavallisessa maantieajossa. Jotkut taas sitä, että mutkiin voi mennä kahva edellä hallitusti. Taidan kuulua tuohon ensin mainittuun kategoriaan. Mutta kamalan auton erotan kyllä heti, kun sellaisen rattiin istahdan. Ja niitä on ollut viimeisen 15 vuoden aikana kaksi, molemmat laina-autoja, kun pakasta revitty piti jostain syystä käyttää uudelleen luovuttaneessa liikkeessä. Eka oli loppuun ajettu Peugeot 309. On vieläkin hirvein ajokokemus, mikä minulla on ollut. Rohinaa, ratinaa, kilinää ja kolinaa riitti joka metrille. Melkein tirahti onnen kyynel silmäkulmaan, kun sain ikioman 206:ni takaisin. Ja toinen oli Nissan Primera diesel-koneella. Ero Toledo TDi:n ajettavuuteen oli valovuoden mittainen. Kaikki hallintalaitteetkin tuntuivat pehmeästä kumista tehdyiltä. Siinä autossa ei ollut mitään jämäkkää.

Sinänsä minulla ei ole mitään väliä, onko autoni eurooppalainen vai japanilainen. Jostain syystä vain kakki ovat olleet eurooppalaisia. Tilasyistä saattaisin valita nyt alle käytetyn Maksra6:n, jos tuosta C5:stä pitäisi luopua.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse yrittäjänä ajattelin kanssa, että muulla ei ole väliä kuin että auto kestää ja näin ollen ostin firmalle uuden Hiacen 4-5 vuotta sitten. Olihan se aivan karsea laitos ajaa mutta silti, luotettavuus ennen kaikkea. Kunnes tuli ensimmäinen kunnon lumikeli; ei vittu mikä laitos se oli. Pienessäkään sohjossa / hangessa ei mitään toivoa edetä rakkineella. Yhden päivän aikana pakua tuuppailtiin vissiin sen kymmenen kertaa jos riittikään. Ja samaa paskaa aina kun oli vähänkään huonompi keli. Muutaman kuukauden jälkeen oli pakko antaa periksi ja hommata uusi Transporter ja olihan se hirveä harppaus: verrattavissa Ladasta Mersuun.

En minä ainakaan takatuupparia ottaisi jos hommat siitä kiinni? Eli nelikko alle vaan niin varmaan pääsee, jos edes jonkinlaiset renkaat vielä sattuu olemaan alla.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toki minustakin oli aikanaan vähän liikaa, että Renault 9:llä vm. 198jotain piti ajaa ylämäet kolmosella, mutta muuten en kyllä tajua miksi autoon viittisi laittaa yhtään euroa enempää kuin mitä on pakko jotta - here it comes - "pääsee luotettavasti paikasta a paikkaan b". Siis kun niitä euroja voi käyttää esim. seuraaviin:

-koti: tähän saisi menemään sen ekan Rolls-Roycen hinnan, esim. joku kiva Eirasta tai Kaivopuistosta.
-matkailu: maailmassa on kolmattasataa maata ja minä olen käynyt niistä korkeintaan kymmenessä, niistäkin monessa turhan pikaisesti ja epämukavasti
-hifi: ensimmäisen Mersuni (tai Bemarini tai whatever) hinnan panisin mieluummin vaikka näihin: http://www.highendstudio.fi/tuote.php?&tuotenro=12999
-taide: haluan kaikki maailman hyvät kirjat, levyt ja leffat itselleni, ja ekan Ferrarin tai whatever hinnan voisin laittaa esim. tommoiseen Rodinin ajattelijan valokseen: http://www.christies.com/LotFinder/...8899&sid=9b5686fd-2dbc-494d-bf6b-e8cfc2cf83cc Olisi kiva takanreunalla kunhan saisi sen takan hinnan ekaksi kasaan. Ja jos tuon saisi hankittua, niin huutokaupoista löytyy lisää taidetta.

En mitenkään osaa yhdistää näitä haaveitani tuulipukuihin.
 

julle-jr

Jäsen
Toki minustakin oli aikanaan vähän liikaa, että Renault 9:llä vm. 198jotain piti ajaa ylämäet kolmosella, mutta muuten en kyllä tajua miksi autoon viittisi laittaa yhtään euroa enempää kuin mitä on pakko jotta - here it comes - "pääsee luotettavasti paikasta a paikkaan b". Siis kun niitä euroja voi käyttää esim. seuraaviin:
Samoilla linjoilla. Mainitsemiesi rahareikien lisäksi esimerkiksi veneessä laatu, ajo-ominaisuudet ja muut vastaavat ovat huomattavasti olennaisempia kuin autoissa, joten lähtökohtaisesti on tietenkin järkevämpää ensiksi ostaa mahdollisimman hyvin käyttötarkoitukseen sopiva vene. Sitten vasta kannattaa miettiä ylimääräisen rahan laittamista autoon. Veneitäkin olisi hyvä olla muutama: Yksi purjevene, yksi matkamoottorivene ja yksi kalastusvene.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että japanilaiset autot ovat hyviä juuri siinä mielessä, että niillä pääsee luotettavasti paikasta toiseen. Tosin eipä minua ole Audi tai Volkkarikaan koskaan tielle jättänyt. Kop kop.

Yhdellä vanhalla Volvolla oltiin joskus kavereiden kanssa juuri kortit saaneena reissussa ja se pentele hyytyi tien poskeen.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Juu, otin kyllä huomioon tuon Hiacen takavetoisuuden jo ostaessa mutta kyllä se surkea etenemiskyky yllätti silti totaalisesti. Ja otin senkin huomioon, että kyseessä on on kauan valmistettu malli mutta kyllä se paluu 80-luvulle yllätti myös. Eipä siinä mitään, paskasta pääsi silloin eroon ja that's it.
Olisi vaan pitänyt muistaa, että hyvistä ja käteen istuvista työkaluista pitää vaan maksaa. Oli sitten kyseessä akkukoneet, peltisakset, niittitongit tai autot. Voihan sitä käyttää hankintapaikkana Honkkaria, Motonettia sekä Toyotaa ja tosipaikan tullen heittää vermeillä vesilintua ja kääntyä Hiltien, Bahcon sun muitten laadukkaampien vermeiden puoleen.

Automerkeistä ja niiden paremmuudesta kiistely on mahdoton homma, koska kaikilla on niin erilaiset arvot ja kriteerit omien tarpeiden puolesta. Vähän sama homma kuin ruokailussa; joillekin riittää kun maha vain täyttyy vaikka maksalaatikolla joka päivä. Viikonlopun kunniaksi voi sitten lämmittää mikrolla hernekeittoa. Toiset taasen haluaa täyttää mahansa hyvillä pihveillä / eksoottisilla ruuilla ja nähdä vaivaakin asian eteen. Eroahan noilla hommilla ei ole: maha loppujen lopuksi täyttyy molemmilla konsteilla ja hienotkin safkat tulee persereiästä paskana ulos. Toinen on ehkä vain nauttinut hommasta eri tavalla, jota toinen ei alkuunkaan ymmärrä / arvosta.
Sama homma autoilussa; joillekin ei vain merkitse tuon taivaallista mukavuus tai ajo-ominaisuudet kunhan perille vain pääsee. Ja se kaikille myös suotakoon.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Juu, otin kyllä huomioon tuon Hiacen takavetoisuuden jo ostaessa mutta kyllä se surkea etenemiskyky yllätti silti totaalisesti. Ja otin senkin huomioon, että kyseessä on on kauan valmistettu malli mutta kyllä se paluu 80-luvulle yllätti myös.

No noista saa kyllä syyttää pelkästään itseään. Autoja kun pääsee sekä katsomaan että ajamaan ennen ostopäätöstä. Takavedon (varsinkin tyhjän pakettiauton) heikko eteneminen huonolla kelillä taasen ei voi tulla yllätyksenä kenellekään muille kuin Muropaketin kiihkeimmille Bemarifanaatikoille.

Olisi vaan pitänyt muistaa, että hyvistä ja käteen istuvista työkaluista pitää vaan maksaa. Oli sitten kyseessä akkukoneet, peltisakset, niittitongit tai autot. Voihan sitä käyttää hankintapaikkana Honkkaria, Motonettia sekä Toyotaa ja tosipaikan tullen heittää vermeillä vesilintua ja kääntyä Hiltien, Bahcon sun muitten laadukkaampien vermeiden puoleen.

Varsinkin jos toimit alalla, johon nuo työkalut viittaavat, tajunnet vertauksen pahan ontuvuuden itsekin. Työkaluissa se laatu tulee pääasiassa nimenomaan kestävyydestä/luotettavuudesta ja tuon kriteerin Hiace täyttää kyllä paremmin kuin hyvin. Toki käyttömukavuuskin kuuluu siihen laatuun, mutta noin yleisesti ottaen laatu on monen asian summa.

Automerkeistä ja niiden paremmuudesta kiistely on mahdoton homma, koska kaikilla on niin erilaiset arvot ja kriteerit omien tarpeiden puolesta.

Näinhän se tosiaan menee.

Sama homma autoilussa; joillekin ei vain merkitse tuon taivaallista mukavuus tai ajo-ominaisuudet kunhan perille vain pääsee. Ja se kaikille myös suotakoon.

Kyllä kai nuokin lähes kaikille tärkeitä kriteereitä ovat, mutta ihmiset kokevat nuokin asiat eri tavalla. Jollekin mukava kulkupeli onkin sitten toiselle epämukava erinäisistä syistä. Tämän ei todellakaan tarvitse tarkoittaa sitä, ettei olisi kokemusta myös muusta kuin siitä omasta tutusta ja turvallisesta.
 

TurtleDef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Onko porukalla kokemuksia Bemarin 316 tai 318 vm. 1999-2000?
Ihan käyttöautoksi haetaan vähän erikoisemman vehkeen, Fiat Coupen tilalle.
Itse olen ihan pihalla näistä bemmeistä.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Robotti - ja portaattoman cvt laatikot ovat kamalia rakkineita, ja väärleuoille kerrottakoon, että en pidä myöskään Audin multitronicia hyvänä laatikkona.

Kun olet selvästikin autoilun asiantuntija, niin kerrotko tälläiselle maallikolle vaikka vain ranskalaisin viivoin, mitä vikaa multitronicissa on, jotta tiedän välttää kyseisen lootan?
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun olet selvästikin autoilun asiantuntija, niin kerrotko tälläiselle maallikolle vaikka vain ranskalaisin viivoin, mitä vikaa multitronicissa on, jotta tiedän välttää kyseisen lootan?

Ainakin noissa on kuulemma ollut kestävyyden kanssa ongelmia, on jouduttu vaihtamaan laatikkoja jopa alle 100 tkm ajettuihin autoihin. Tämä sellaiselta ihmiseltä kuultuna joka on itse noita vaihdellut.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Ainakin noissa on kuulemma ollut kestävyyden kanssa ongelmia, on jouduttu vaihtamaan laatikkoja jopa alle 100 tkm ajettuihin autoihin. Tämä sellaiselta ihmiseltä kuultuna joka on itse noita vaihdellut.

Tuolla perusteella myös DSG tippuisi hyvien laatikoiden listalta. Niitä on jouduttu vaihtamaan jopa alle 100 tkm ajettuihin autoihin. Tämä sellaiselta ihmiseltä kuultuna joka on töissä yrityksessä, jossa noita vaihdellaan.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Pointtina oli esittaa etta Audi ja VW on kaytannossa aivan taysin sama asia, joten sinun heittosi tuosta "ei kuulu samaan kastiin" oli hieman liioiteltu.

Täällähän on ollut mielenkiintoinen keskustelu käynnissä...

Pakko puuttua tähän autojen "laatuun", mistä puhutaan arkikielessä vähän miten sattuu, ja yleensä ainoastaan fiilispohjalta unohtaen samalla kaikki asiaan liittyvät faktat. Nimittäin autojen tapauksessa se, mitä osia konepellin alta löytyy, ei yksistään tietenkään kerro kaikkea tuotteen laadusta. Kuten kaikessa muussakin teollisessa tuotannossa tuotteen laatuu koostuu komponenttien lisäksi myös monesta muusta asiasta, kuten käytetyistä valmistus- ja laadunvarmistusprosesseista. Esimerkiksi ei ole ihan sama, käytetäänkö kokoonpanolinjalla työkkäristä otettua päivän perehdytyksen saanutta pitkäaikaistyötöntä, vai jo vuosia firmaa palvellutta täysin koulutettua asentajaa. Tai se, käytetäänkö tarkastukseen yhtä kaveria, joka kokoonpanolinjan päässä katsoo, näyttääkö tuote autolta, vai käytetäänkö erikseen joka asennusvaiheessa tarkastajaa, joka tarkastaa, onko kyseisen vaiheen asennukset tehty huolellisesti.

Olen useamman kerran törmännyt tapaukseen, jossa Skodan omistaja haukkuu koko VAG-konsernin, kun oma auto on levinnyt, vaikka autohan on tehty täsmälleen samoista osista, kuin Audit ja VW:t. Ostopäätöstä tehtäessä siis valitaan halvempi, mutta vaadittaisiin kuitenkin samaa laatutasoa, kuin kalliimmassa vaihtoehdossa. Mikä logiikka tässä on? Hintaeron takana saattaa olla joskus jotain perusteitakin, vaikka osat olisikin tehty samassa tehtaassa, tai edes ostettu samalta alihankkijalta.

Pointtina on siis se, että laatu koostuu niin monesta asiasta, joita ei aina loppukäyttäjälle edes kerrota (joskus jopa yrityssalaisuuksiinkin vedoten), ettei ostajalla ole mitään mahdollisuutta selvittää kaikkia laatuun vaikuttavia tekijöitä vedenpitävästi. Valinta on tehtävä lähes täysin omiin tuntemuksiin ja kokemuksiin perustuen. Se tekee auton valinnasta haastavaa ja tietysti helpon kinastelun aiheen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuolla perusteella myös DSG tippuisi hyvien laatikoiden listalta. Niitä on jouduttu vaihtamaan jopa alle 100 tkm ajettuihin autoihin. Tämä sellaiselta ihmiseltä kuultuna joka on töissä yrityksessä, jossa noita vaihdellaan.

Olkoon sitten niin. En minä vertaillutkaan tässä Multitronicia ja DSG:tä mutta kun kysyttiin mitä vikaa Multitronicissa on niin vastasin vaan sen mitä olen kuullut. Jos DSG:ssä on samaa vikaa niin sittenhän se on yhtä hyvä/huono kuin Multitronic.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko porukalla kokemuksia Bemarin 316 tai 318 vm. 1999-2000?
Ihan käyttöautoksi haetaan vähän erikoisemman vehkeen, Fiat Coupen tilalle.
Itse olen ihan pihalla näistä bemmeistä.

Lähtisin kyllä etsimään mieluummin 318:ia vuosimallia 2001 (loppuvuosi)-2005. Kyseessä siis E46. Tehokkaampi moottori ja pienempi kulutus kuin aiemmissa E46:ssa. Saksan maalta itse noita kuolasin, mutta eipä ole enää tarvetta toiselle autolle. Ajokokemusta ei ole, mutta kunnossa ollessaan todennäköisesti hieno peli ajaa. Jatkoaika.comia paremmin tietoa taidat löytää btcf.fi:n keskustelupalstalta:

http://www.btcf.fi/forum/
 

12961

Jäsen
Joku kait siinä on että vanhus on vuodesta toiseen myydyin paku?

Vähän myöhässä olen tämän kommentin kanssa, mutta yksi syy on ainakin täälläpäin toyotakauppiaiden väkisin ylhäällä pitämät hinnat.

Muut tarjoavat Hiacesta 20% vähemmän vaihdossa kuin Toyota-kauppiaat, pyynnit ovat Toyota-merkkiliikkeissä myös suhteettoman kovia, eli ainakin näennäisesti Hiace myös pitää hintansa hyvin. Yksi syy lisää pitäytyä samassa merkissä. Ero on huomattavasti suurempi kuin esimerkiksi vaihto Vitosta Transporteriin. Em. kaksi kaappia ovat kirkkaasti parhaita ajettavia noista pikkupakuluokan vehkeistä.

Yrittäjänkin kannalta valinta on täysin erilainen, mikäli ostetaan auto omaan ajoon tai työntekijän ajoon. Ainakin täällä päin monessa firmassa, jossa omistajayrittäjä tekee itse hommia, ajaa hän esim. V6-Vitolla ja muut Hiacella/pikkukoneisilla vastaavilla pakuilla.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Muut tarjoavat Hiacesta 20% vähemmän vaihdossa kuin Toyota-kauppiaat, pyynnit ovat Toyota-merkkiliikkeissä myös suhteettoman kovia, eli ainakin näennäisesti Hiace myös pitää hintansa hyvin. Yksi syy lisää pitäytyä samassa merkissä. Ero on huomattavasti suurempi kuin esimerkiksi vaihto Vitosta Transporteriin.

En nyt väitä, ettei tuossa olisi perää, mutta jotain lähdettä tähän olisi mukava saada. Ainakaan Autotalli.com:n pyyntihinnoissa ei tuollaista eroa ihan nopsaan kyllä huomaa. Toki noin yleisesti ottaen kaikilla kauppiailla on tapana hyvittää siitä omasta merkistä parhaiten, muttei tuo nyt selitä Hiacen hyvää myyntiä oikeastaan millään tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös