Mainos

Autoiluketju

  • 3 337 314
  • 19 050

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kesäauto

Nyt lähti sitten autonvälittäjälle postia että alkaa katsomaan Eliseä tai Speedsteriä, sanoi eilen puhelimessa ettei mun rahat riitä sellaiseen Opel GT:hen mikä kannattaisi ostaa. Nyt on talvi aikaa odotella sopivaa vaihtoehtoa, paras olisi suht hyväkuntoinen vasenkätinen Elise.

En usko rahojeni riittävän tarpeeksi uuteen Eliseen, jossa ei olisi Opelin konetta eli pitänee varmaan perehtyä hieman siihen jos niissä kerran joitain ongelmia on ollut.

Kiitoksia kaikille vastanneille, tosin vieläkin otetaan ehdotuksia vastaan. Kyllä autokuume on hienoa aikaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kävin testaamassa Mersun E200 CDI:n vm.2006 ja nyt mietityttää tuo auto. Kilsoja tulee vuodessa noin 40 000 ja tuohan on diesel. Melko hyvä oli ajaa vaikka Mersun vakio "jäykkyys" tulikin esille kun Hondamiehenä on kaahaillut. Saas kattoo...jotenkin jäi kiinnostamaan.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kävin testaamassa Mersun E200 CDI:n vm.2006 ja nyt mietityttää tuo auto. Kilsoja tulee vuodessa noin 40 000 ja tuohan on diesel. Melko hyvä oli ajaa vaikka Mersun vakio "jäykkyys" tulikin esille kun Hondamiehenä on kaahaillut. Saas kattoo...jotenkin jäi kiinnostamaan.

Jos vähänkin rahkeet riittää, osta 2007 vuoden malli tai tuoreempi. Tällöin tehdyn faceliftin yhteydessä tuli paljon uusia ominaisuuksia vakiovarustukseen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W211
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kävin testaamassa Mersun E200 CDI:n vm.2006 ja nyt mietityttää tuo auto. Kilsoja tulee vuodessa noin 40 000 ja tuohan on diesel. Melko hyvä oli ajaa vaikka Mersun vakio "jäykkyys" tulikin esille kun Hondamiehenä on kaahaillut. Saas kattoo...jotenkin jäi kiinnostamaan.
Ja käy ihan helvetin tarkkaan läpi kaikki ovet ja luukut. Etenkin rekisterikilven & takaluukun avaimenreiän (kuulostaapa pervolta) ympäristöstä lähtee helposti ruostumaan.

Eikä ole mitään tornihuhua tämä - olin 6 vuotta sellaisessa työssä jossa touhusin säännöllisesti automaalamoiden kanssa. Ja niin kuin ennenkin olen tähän ketjuun kirjoittanut niin kolme merkkiä ovat olleet 2000-luvulla ylivoimaisesti ruostuvaisempia kuin muut: Mercedes C & E, Ford Focus & Mondeo ja Madza 6. Jonkun verran luukut ruostuivat myös Bemareissa, ei toki lähellekään kärkikolmikon veroisesti.
 
^^ 2006:kin saattaa olla jo facelift. Mersulla vaihtuu "mallivuosi" kesälomien jälkeen eli loppuvuonna -06 rekisteröity voi hyvinkin olla facelift.

^ Isommat ruosteongelmat jäivät taakse jo vuosituhannen alussa. Kaipa nämä W211:kin ruostuvat mutta niiden kohdalla ei voi enää puhua ruosteongelmasta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
^ Isommat ruosteongelmat jäivät taakse jo vuosituhannen alussa. Kaipa nämä W211:kin ruostuvat mutta niiden kohdalla ei voi enää puhua ruosteongelmasta.

Nimenomaan näin, eipä noissa Vanha Lenin koeajaman ikäluokan Mersuissa pitäisi enää ruosteongelmia olla. Ennemminkin ne olivat niitä viime vuosituhannen loppupuolen malleja, joissa tuppasi kukkaa tulla joka pielestä.

Varmasti Mersu on laadukas auto ja hyvä ajaa, kestääkin miljoona kilometriä. Jos on varaa / halua panostaa autoon vähän enemmän, niin eihän rahalla juuri parempaa saa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nyt tarvitaan ehdotuksia jatkoajan automiehiltä ja miksei naisiltakin. Tarkoituksena olisi hankkia noin 20k€ kesäauto Saksasta tai miksei Suomestakin, jos sopiva sattuu löytymään. Eli hakusessa olisi 2 paikkainen tehokas ja urheilullinen avoauto, mieluummin joku vähän erikoisempi. Tämän auton ei ole tarkoitus olla mikään muu kuin lelu, eli kaikki käytännöllisyys, taloudellisuus yms. voi saman tien unohtaa. Nettiautosta ei oikein hyviä ole löytynyt, asiaa tietenkin auttaisi jos tietäisi paremmin mitä etsii. Neuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan ja niihin suhtaudutaan vakavasti. Eli antaa tulla ehdotuksia millaisella munanjatkeella pitäisi ens kesänä pitkin Suomea ajella.


Miten on mahdollista, että kukaan ei ole tähän mennessä ketjussa ehdottanut Porsche Boxsteria? Noin 20000 hintaan jokunen vaihtoehto Suomessakin, mutta Saksassa sitten huomattavasti enemmän.

Esim Suomesta:

http://www.nettiauto.com/porsche/boxster/3154037

Mobile.de vaan auki. Kun jättää ekan sivut alle 10000 pyyntiset huomiomatta, niin alkaa tulemaan jo parempaakin tavaraa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nimenomaan näin, eipä noissa Vanha Lenin koeajaman ikäluokan Mersuissa pitäisi enää ruosteongelmia olla. Ennemminkin ne olivat niitä viime vuosituhannen loppupuolen malleja, joissa tuppasi kukkaa tulla joka pielestä.


2003 vuosimalliin asti tuo vika on todellinen. Sen jälkeen tilanne parantui. Tarkkana kannattaa silti olla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos sen auton ei ole pakko olla tuollainen pieni roadster Lotuksen ym. tyyliin niin Jaguarin XK8 on ainakin minun mielestäni ihan pirun nätti koriltaan ja muutenkin tyylikäs peli. Noitakin saa jo siihen parin kymppiin.

Kuvia:
Katto ylhäällä
Katto alhaalla
Konttori
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos itse olisin kesäautoa hommaamassa, niin kova vaihtoehto olisi Mazda MX-5. Kerran olen tuollaisella päässyt ajamaan ja ollakseen Mazda, niin todella hyvät ajo-ominaisuudet(messevän yliohjaava) ja tuolla 1.8 koneella suorituskykykin ihan kohtuutasolla.

Kovimmat jantterit ajavat noilla talvellakin, jos löytyy kovakatto rätin lisäksi. Varmasti hauskat ajo-ominaisuudet talviajoon.

Tällä autollahan on jo pitkät perinteet, joten kannattaa ottaa vaihtoehdoksi, vaikka onkin japsirauta. Näköjään esim. 2005 vuosimallia(viimeinen vuosi 2gen mallia) vähän ajettuna saa Saksasta about 10k€ noin nopeasti silmäiltynä. Toki vanhempia saa ihan naurettavan halvalla, jos löytyy taitoa tehdä vähän duunia persoonallisen kesäauton eteen.

Näissä on vielä sellainen hyvä puoli, että vara- ja tuunausosia saa helposti ja edullisesti, sillä näitä on tehty kai kohta miljoona kappaletta.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun kerran tuo toinen ketju on keskittynyt parhaimpiin ajokokemuksiin, niin ajattelin kysäistä täällä, että mitkä ominaisuudet ovat teistä tärkeimmät autossa? Onko ekologisuus päivän sana vai onko tärkeintä päästä paikasta a paikkaan b?

En ole juurikaan urheiluautojen ystävä. Tietyt mallit (superautoista puhuttaessa Porsche ja Corvette) kyllä herättävät mielenkiintoa yhä edelleen, mutta iän lisääntyessä olen alkanut arvostaa käytännöllisyyttä, pientä kulutusta, turvallisuutta, ajamisen helppoutta sekä pieniä käyttökuluja. Vielä minulla ei ole perhettä, mutta tarvitsen silti tilaa sekä työni että harrastamani golfin takia. Tästä syystä pidän enemmän ns. tavallisista autoista.
Jos voittaisin lotossa, ostaisin talliini uuden 9-5:n lisäksi toisessa ketjussa mainitsemani 9-3 SportCombin, Seat Altean, MINI Clubmanin, Jaguarin XF:n, Chryslerin 300C farkun sekä pari muuta autoa.

Kiitos kasvaneiden polttoaineiden hintojen olen alkanut suosia dieselmoottorisia autoja. Sekä ääni että parempi vääntö yhdistettynä pienempään kulutukseen ovat ne tärkeimmät syyt. Hybridi on toistaiseksi vielä sellainen vaihtoehto, johon käännyn pitkän harkinnan jälkeen.
Vaikka arvostankin enemmän pienempää hintaa enkä juurikaan pidä pröystäilevyyttä suuressa arvossa, ainoa oikea vaihteisto autoon on mielestäni automaatti.

En omista autoa, mutta olen jossain vaiheessa ennen vuosikymmenen loppua hankkimassa itselleni koslaa, lähes satavarmasti Saabin.

Jään mielenkiinnolla odottamaan teidän muiden mielipiteitä asiasta.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Kun kerran tuo toinen ketju on keskittynyt parhaimpiin ajokokemuksiin, niin ajattelin kysäistä täällä, että mitkä ominaisuudet ovat teistä tärkeimmät autossa? Onko ekologisuus päivän sana vai onko tärkeintä päästä paikasta a paikkaan b?

Mielenkiintoinen aloitus, kiitos siita.

Minulle auto ei ole ikina ollut kulkuvaline, se on enemmankin puku joka laitetaan ylle. Minusta on aarimmaisen harmittavaa etta maailmasta katoaa ajamisen kulttuuri, se ajamisen ilo. Kysynkin teilta arvon palstalaisilta, milloin te olette viimeksi menneet ajamaan autolla ihan vain sen ajamisen takia? Milloin olette lahteneet keskella yota ajamaan koska yksinkertaisesti rakastatte hypata sen kyseisen auton rattiin? Ymmarran kylla etta joillekin ihmisille auto on vain se valttamaton kulkuvaline jolla pitaa taittaa jokin matka paikasta toiseen, haluan itse erottautua tasta joukosta ja kysynkin nyt ihan yleisesti: Onko taalla muita jotka ajattelevat samalla tavalla?

Minulle ehkapa tarkein ominaisuus autossa on se ilo minka siita ajamisesta saa. Tietenkin tarpeeksi tehoa konepellin alla, hyva seka laadusta tinkimaton sisusta, laadukkaat osat, hallittavuus seka ulkonako ovat sellaisia asioita mita autolta vaadin seka etsin.


Nykyaan on harmillista etta autot alkavat nayttamaan samalta, sisustukseen ei panosteta ja tarkeinta on tehda auto mahdollisimman kustannustehokkaasti. Nykyiset automarkkinat kopioivat surutta toisiaan ja tuloksena on valtameri harmaita autoja joista puuttuu se yksi suurimmista ominaisuuksista..

Ilo.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kysynkin teilta arvon palstalaisilta, milloin te olette viimeksi menneet ajamaan autolla ihan vain sen ajamisen takia? Milloin olette lahteneet keskella yota ajamaan koska yksinkertaisesti rakastatte hypata sen kyseisen auton rattiin?

Erittäin hektisen työn sekä olemattoman sosiaalisen elämän ansiosta en ole koskaan päässyt ajelemaan ihan vaan fiilistelypohjalta millään autolla. Tämäkin on niitä asioita, joihin toivon muutosta varsin pian.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kun kerran tuo toinen ketju on keskittynyt parhaimpiin ajokokemuksiin, niin ajattelin kysäistä täällä, että mitkä ominaisuudet ovat teistä tärkeimmät autossa? Onko ekologisuus päivän sana vai onko tärkeintä päästä paikasta a paikkaan b?
Mulla on muutama tärkeä kriteeri joista en tingi. Pitää olla automaatti, farmari, sen verran voimaa että on kiva ajaa + tietenkin ulkonäkö. Aikaisemmin piti ehdottomasti olla diesel, mutta kun pääsi automaattivaihteiston iloihin kiinni niin luulen että nykybensakonekin kyllä kelpaa. Niin, ja sanomattakin taitaa olla selvää, että pitää löytyä ilmastoinnit yms. perusbusinessluokan varusteet + miellyttävä ulkonäkö.

Niin kuin aikaisemminkin olen kertonut niin ajan leasing-autoilla. Merkit jotka on hankintalistalla ovat VW, Audi, Skoda ja BMW. Lisäksi hankintahinta ei saa olla enempää kuin 39 000 euroa varusteineen ja päästöjen pitäisi olla muistaakseni alle 160 g.

Jos rajat eivät muutu, valitsen seuraavaksi Skoda Octavia RS:n dieselkoneella ja DSG-laatikolla. Mukavasti voimaa, farkku, asiallisen näköinen peli, mukava ajaa ja jos oikein ulkomuistista latelen niin päästöt ovat 159 g. Ja hintarajakin jää ylittämättä. Joku 300-sarjan BMW on kyllä ihan sikamaisen kiva auto ajaa, mutta farmarissakin tavaratila on niin surullisen pieni ettei vaan riitä.
Paha kyllä, päästörajat ovat kai kohta tippumassa. Varmasti tärkeä juttu, emmäsitä...mutta muutamat kiinnostavat mallit ovat sen jälkeen kyllä tavoittamattomissa.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos sen auton ei ole pakko olla tuollainen pieni roadster Lotuksen ym. tyyliin niin Jaguarin XK8 on ainakin minun mielestäni ihan pirun nätti koriltaan ja muutenkin tyylikäs peli.

Hieno peli tosiaan, ei ihan sitä mitä haen, vähän turhan "mukava". Mutta kai näitäkin pitää alkaa katselemaan jos joku helmi yksilö tulee vastaan, niin miksei...

Jos itse olisin kesäautoa hommaamassa, niin kova vaihtoehto olisi Mazda MX-5.

Ihan kelpo autolta näyttää ainakin hinnan suhteen, muttei vaan jotenkin sytytä.

En omista autoa, mutta olen jossain vaiheessa ennen vuosikymmenen loppua hankkimassa itselleni koslaa, lähes satavarmasti Saabin.

Saabismi on sairaus. Olen omistanut kaksi, viimeinen 9-5 oli kyllä hieno ajaa. Tosin liikaa tehoja Suomen teille, kun ajo muuttui hauskaksi vasta noin 160 km/h nopeudella. Mutta jos tulee paljon moottoritiekilometrejä, niin vilpittömästi suosittelen, mitä nyt bensaa kuluu raskaana autona.

Kysynkin teilta arvon palstalaisilta, milloin te olette viimeksi menneet ajamaan autolla ihan vain sen ajamisen takia? Milloin olette lahteneet keskella yota ajamaan koska yksinkertaisesti rakastatte hypata sen kyseisen auton rattiin? Ymmarran kylla etta joillekin ihmisille auto on vain se valttamaton kulkuvaline jolla pitaa taittaa jokin matka paikasta toiseen, haluan itse erottautua tasta joukosta ja kysynkin nyt ihan yleisesti: Onko taalla muita jotka ajattelevat samalla tavalla?.

Täältä ilmottautuu yksi. Suomessa on paljon mutkaisia pikkuteitä, joita on mahtava ajaa pelkästään siitä ajamisen ilosta, kun on vain oikeanlainen auto alla. Mitä nyt vähän routavauriot haittaa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kysynkin teilta arvon palstalaisilta, milloin te olette viimeksi menneet ajamaan autolla ihan vain sen ajamisen takia? Milloin olette lahteneet keskella yota ajamaan koska yksinkertaisesti rakastatte hypata sen kyseisen auton rattiin? Ymmarran kylla etta joillekin ihmisille auto on vain se valttamaton kulkuvaline jolla pitaa taittaa jokin matka paikasta toiseen, haluan itse erottautua tasta joukosta ja kysynkin nyt ihan yleisesti: Onko taalla muita jotka ajattelevat samalla tavalla?

Keskiviikkona. Tosin yhdistin siihen ajeluun pari ei-niin-tärkeää asian hoitoa, mutta todellakaan ei olisi pakko ollut keskiviikkoiltana lähteä ajamaan.

Olisin voinut ostaa taloudellisen ja kivan harmaan auton, mutta ostimme talouden toiseksi autoksi 2.0tfsi leonin. Kyllä on pirun kiva ajaa, rengasmelua täytyy vain pienentää jossain vaiheessa äänieristysmatolla. Tottunut Bemarin kabiinin rauhaan, niin rengasmelu ottaa Seatissa korvaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun kerran tuo toinen ketju on keskittynyt parhaimpiin ajokokemuksiin, niin ajattelin kysäistä täällä, että mitkä ominaisuudet ovat teistä tärkeimmät autossa? Onko ekologisuus päivän sana vai onko tärkeintä päästä paikasta a paikkaan b?

Minulle auto on aina ollut jotain ihan muuta kuin pelkkä kehonsiirtoväline. No, nuorempana tietysti joutui tyytymään johonkin harmaisiin nissansunnyihin kun ei varaa mihinkään erikoisempiin ollut mutta nyt pyrin siihen että ajan sellaisilla autoilla joissa on jotain munaa ja jotain luonnetta. Ei sen auton tarvitse uusi olla (itse asiassa pidän enemmän vanhoista autoista) mutta sen auton pitäisi olla mielellään sellainen että kun lähdet vaikkapa käymään kaupassa niin siinä pihassa ihailet ennen autoon menoa että "helvetti että tuossa on tyylikäs auto". Ja sen pitää olla myös sellainen että sillä ajaminen tuntuu joltakin.

Onneksi kilometrejä kertyy tällä hetkellä niin vähän, eikä ole perhettä niin on mahdollisuus pitää sellaisia autoja joissa ensimmäinen hankintakriteeri ei ole taloudellisuus ja järkevyys. Taloudelliset realiteetit tietysti tulee hankintahinnassa vastaan mutta onneksi kiinnostukseni suuntautuu muutenkin enemmän tuonne vanhempien autojen suuntaan eikä ykkösunelma ole mikään sadantonnin Bemari tai Audi.

Kysynkin teilta arvon palstalaisilta, milloin te olette viimeksi menneet ajamaan autolla ihan vain sen ajamisen takia? Milloin olette lahteneet keskella yota ajamaan koska yksinkertaisesti rakastatte hypata sen kyseisen auton rattiin?

Kesällä tuli harrastettua tätä paljonkin kun Amazon oli vielä liikenteessä, tämän käyttöauton kanssa ei tule enää kovinkaan usein lähdettyä ihan vaan ajelemaan ajelemisen ilosta. Mutta eiköhän sitä taas keväällä kunhan lumet sulaa ja saa taas Aman takaisin liikenteeseen. Tuollaisella vanhalla autolla ajamisessa on vaan sitä jotain. Ajomukavuus ei ole lähellekään edes uusien pikkuautojen tasoa mutta se fiilis... Ei pääse samanlaiseen fiilikseen jollain Hyundai Getzillä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kysynkin teilta arvon palstalaisilta, milloin te olette viimeksi menneet ajamaan autolla ihan vain sen ajamisen takia? Milloin olette lahteneet keskella yota ajamaan koska yksinkertaisesti rakastatte hypata sen kyseisen auton rattiin? Ymmarran kylla etta joillekin ihmisille auto on vain se valttamaton kulkuvaline jolla pitaa taittaa jokin matka paikasta toiseen, haluan itse erottautua tasta joukosta ja kysynkin nyt ihan yleisesti: Onko taalla muita jotka ajattelevat samalla tavalla?

Sanotaanko että autoilu nykyään on kompromissien hakemista suhteessa tilin saldoon ja tarvittavaan tilaan. Toki haluan että meidän taloudessa on vähintään toinen auto mukava ajaa pidempää matkaa kun automatkailu on lähellä sydäntä, mutka-ajo ominaisuuksia on oltava ja sellainen perushyvä etenemiskyky riittänee jotta pääsee ohi vielä mukavasti saksan autobahnoillakin.

Harvemmin sitä täällä pk-seudulla enään lähtee naatiskelemaan auton rattiin, mutta joskus. Esimerkiksi kesällä saatan lähteä mökiltä hakemaan hesarin himasta kun matka on vajaa kolme varttia ja suurin osa mukavaa mutka-ajoa.

Mutta isoin asia vauhdin nälän tyydyttämiseen on karting-harrastus, se on pirun hauskaa ja suosittelen kaikille palstaveljille niin kuin muillekin mutka-ajosta kiinnostuneille vähintään ulkoradoilla piipahtamista ja vauhdin kokemista noin 30-35hp autoilla. Hyviä vuokra-autoja löytyy niin Vihdistä, Hyvinkäältä ja Tattarisuoltakin. Itsellä jo muutaman vuoden ollut oma auto ulkoradoille, välityksistä riippuen sillä pääsee jopa 170kmh ja se alkaa jo tuntua mukavalta munaskuissa, kuitenkin istut vain noin 2cm päässä asflaltista ja iskunvaimennus tulee vain renkaista.



_
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kun kerran tuo toinen ketju on keskittynyt parhaimpiin ajokokemuksiin, niin ajattelin kysäistä täällä, että mitkä ominaisuudet ovat teistä tärkeimmät autossa? Onko ekologisuus päivän sana vai onko tärkeintä päästä paikasta a paikkaan b?

"Autolla ei tarvitse muuta kuin päästä paikasta A paikkaan B". Tuo on kyllä sellainen lause joka aiheuttaa suunnattoman vitutuksen. Auto on kaikkea muuta kuin pelkästään tuota. Auton pitää olla hyvä ajaa, sen pitää miellyttää itseä kaikin puolin ja kun sitä katsoo pihassa pitää hymyn kareta huulille. Sitten kun autoon istuu ja sen käynnistää pitää olon olla mukava ja sen hymyn soisi jatkuvan.

Golf farkku menee mukavasti käyttöautona ja täyttää käytännöllisyyden osalta tuota listaa ihan asiallisesti.

Huvikseen tulee ajeltua aika paljonkin. Stressaavan työpäivän jälkeen kun starttaa 964 korisen Porsche 911:n ja suuntaa mutkapätkälle, niin kyllä siinä mieli lepää.

Kesällä rauhallista cruisailua sitten edustaa -59 mallin Cadillac 6,3 litran V8 koneella. Sillä pystytään kaukana mutkateiltä, mutta oma fiiliksensä on siinäkin.

Kaiken maailman ekoajattelu hiiteen - autossa saa olla iso kone, jos siltä tuntuu. Itse tosin myin viime viikolla pois pihasta Porsche Cayenne S maasturin jossa oli mukava 4,5 litran V8. Isoksi maasturiksi tuossa autossa oli fiilistä vaikka muille jakaa. Nyt talvi mennään pelkällä Golffilla, mutta kyllä elämä taas hymyilee, kun keväällä kaivaa 911:n ja Cadillacin naftaliinista.

Auton ostaminen ei saisi koskaan olla pelkästään järkisyihin perustuvaa. Auto ostamisessa pitää olla paljon fiilistä mukana. Se on sitten eri asia, jos et ole eläessäsi tehnyt ikinä mitään jännittävää. Elämän jännitävin kokemus on ollut ruotsinristeily 10 vuotta sitten ja nykyään elämä kuluu vaimon nalkutusta kuunnellen. Sillon oikea valinta juuri Sinulle on neliovinen hopeanharmaa toyota (pthyi) corolla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Autolla ei tarvitse muuta kuin päästä paikasta A paikkaan B". Tuo on kyllä sellainen lause joka aiheuttaa suunnattoman vitutuksen. Auto on kaikkea muuta kuin pelkästään tuota.

Golf farkku...

Auton ostaminen ei saisi koskaan olla pelkästään järkisyihin perustuvaa. Auto ostamisessa pitää olla paljon fiilistä mukana. Se on sitten eri asia, jos et ole eläessäsi tehnyt ikinä mitään jännittävää. Elämän jännitävin kokemus on ollut ruotsinristeily 10 vuotta sitten ja nykyään elämä kuluu vaimon nalkutusta kuunnellen. Sillon oikea valinta juuri Sinulle on neliovinen hopeanharmaa toyota (pthyi) corolla.

Mikäs hemmetin viesti tämä nyt oli? Farkku Golfhan nyt on klassisimmillaan paikasta a paikkaan b liikuttava hopeanharmaacorolla. Se ettei muilla vastaavan omistavilla ole tallissa Porschea tai Cadillacia kertonee siitä, että heillä on sille rahalle omasta mielestään parempaa käyttöä, eikä noilla ajelua mun mielestä varsinaisesti edes voi pitää autoiluna, vaan enemmänkin autoharrastuksena.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Mikäs hemmetin viesti tämä nyt oli? Farkku Golfhan nyt on klassisimmillaan paikasta a paikkaan b liikuttava hopeanharmaacorolla. Se ettei muilla vastaavan omistavilla ole tallissa Porschea tai Cadillacia kertonee siitä, että heillä on sille rahalle omasta mielestään parempaa käyttöä, eikä noilla ajelua mun mielestä varsinaisesti edes voi pitää autoiluna, vaan enemmänkin autoharrastuksena.

Työsuhdeauton päästörajat sen verran tarkat, että tuo on paras kokonaisuus. Ajo-ominaisuudet saatikaan sitten moottorin ominaisuudet kuitenkin "hivenen" eri luokkaa, kuin harmaassa wokkipannussa. Perus käyttöautona tuo Golf toimii hyvin. Uuden kormaillin muotoilu on varsin onnistunut ja tavaratila on asiallinen, mutta tosiaan ajettavuus ja moottorin ominaisuudet itsellä siellä ykköskriteereissä. Tosin JOS auto olisi tulossa juuri nyt niin se ei varmaan olisi VW Golf vaan Seat Exeo ST.

Itse en aja Porschella läpi vuoden, mutta moni niin tekee.
 
Viimeksi muokattu:

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Odottelen tällä hetkellä uutta työsuhdeautoa. Valitsin Volvo V50 momentun varustetasolla. Lisävarusteina otin nahkasisustuksen sekä aktiivi xenonit, avaimettoman ajojärjestelmän ja paremman äänentoiston sisältävän varustepaketin. Moottorina toimii perusnuhari 1.6 TDi ecodrive, joka koeajossa kyllä tuntui varsin riittävältä voimanlähteeltä. Väriksi valitsin valkoisen ja uskoisin että mustan nahkasisustuksen kanssa auto näyttää varsin tyylikkäältä.

Edellinen autoni oli Audi A3 ja ajattelin tällä kertaa lähteä rohkeasti kokeilemaan uutta merkkiä. Tammikuussa syntyy perheeseen uusi jäsen ja uskoisin että V50 on pikkuperheen tarpeisiin varsin hyvä vaihtoehto, vaikkei mistään tilaihmeesä voi puhua....saas nährä millanen vehje pitemmässä käytössä tuo Volvo on.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Perus käyttöautona tuo Golf toimii hyvin.

Mitä eroa tuolla sitten on peruskäyttöautoina hyvin toimiviin Avensiksiin, Corolloihin ynnämuihinin halveksimiisi wokkipannuihin?

Golfin farkkuun ei sellaista moottoria saa, joka suuresti eroaisi peruspannuista.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Mitä eroa tuolla sitten on peruskäyttöautoina hyvin toimiviin Avensiksiin, Corolloihin ynnämuihinin halveksimiisi wokkipannuihin?

Golfin farkkuun ei sellaista moottoria saa, joka suuresti eroaisi peruspannuista.

Luetun ymmärtämisessä ongelmia?

"Ajo-ominaisuudet saatikaan sitten moottorin ominaisuudet kuitenkin "hivenen" eri luokkaa, kuin harmaassa wokkipannussa"

1,4 118kw Tsi dsg vastaan wokkipannun aataminaikanen 1,6 vapari varustetuna vanhalla automaatilla - onko se vielä kaiken lisäksi robottilaatikko?

Ei isoa eroa?!?!

Suunnilleen samaan hintaan (kuin Golffin) saa Avensiksen mahtavalla??? 1,8 litran vaparilla ja samalla vanhan tyypin automaatilla?

Onhan siinä nyt ihan "hivenen" eroa?

Kaiken lisäksi Avensis näyttää takaapäin siltä, että alapää on otettu Mondeosta ja yläpuoli dodgen caliberista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös