Autoiluketju

  • 3 224 778
  • 18 595

Outsider

Jäsen
Nyt tarvitaan ehdotuksia jatkoajan automiehiltä ja miksei naisiltakin. Tarkoituksena olisi hankkia noin 20k€ kesäauto Saksasta tai miksei Suomestakin, jos sopiva sattuu löytymään. Eli hakusessa olisi 2 paikkainen tehokas ja urheilullinen avoauto, mieluummin joku vähän erikoisempi. Tämän auton ei ole tarkoitus olla mikään muu kuin lelu, eli kaikki käytännöllisyys, taloudellisuus yms. voi saman tien unohtaa. Nettiautosta ei oikein hyviä ole löytynyt, asiaa tietenkin auttaisi jos tietäisi paremmin mitä etsii. Neuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan ja niihin suhtaudutaan vakavasti. Eli antaa tulla ehdotuksia millaisella munanjatkeella pitäisi ens kesänä pitkin Suomea ajella.

Bmw Z3M olis mun valinta noilla kriteereillä. Tosin eihän se mikään maailman erikoisin ole.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
En löytänyt oikein googlesta tietoa. (tai en osannut hakea). Mutta kuinka pahasti diesel "pilaantuu" kun se seisoo tankissa talven yli? Bensiinistä ilmeisesti poistuu jotain lisäaineita tai muuta vastaava sen seisoessa, mutta kuinkas dieselin käy. Ja onkohan se kuinka vaarallista? Kaveri porukamme linja-auto aina seisoo talvet ja mielestäni tankkiin aina jäänyt dieseliä jonkin verran talven ajaksi. Keväisin se sillä samalla on käynnistelty, mutta kannattaako tapoja muuttaa?
 
Mun ehdotus olisi Lotus Elise.

Ääni tälle.

Ja kun Lotuksista puhutaan, niin joku 7-replica olisi kanssa varsin asiallinen. Siis joku Westfield/Caterham-tyyppinen ratkaisu. Noihin - kuten ei myöskään Eliseen - ei kyllä mukavasti kovin iso mies/nainen mahdu.

Erikoisuudessa ja varsinkin urheilullisuudessa hakkaavat mennen tullen Mustangit, Bemarit ja muut rantabulevardiläskit.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kesäauto

Kiitoksia vastanneille! Snaipperin ehdottamat on vähän turhan massiivisia, ei varmaan mahdu talveksi edes minun autotalliini. Eikä Larpan Bemarissakaan vikaa ole, mutta en ole koskaan BMW:stä perustanut vaikka laatuauto onkin.

Jupe sen sijaan osui, tuollainen Lotus olisi aika sopiva peli. Taitaa olla ainut miinuspuoli ratin sijainti, tehdäänkö Lotuksia edes vasenkätisiksi? Kaikissa mitä katsoin, ratti oli oikealla.

Lotuksia katsellessa törmäsin myös Opel Speedsteriin, onko kellään mielipidettä tästä? Puolesta tai vastaan. Speedsteriä saisi ainakin ratti vasemmalla.

Lotus Elise ja Opel Speedster pääsivät ainakin listaan joita tuttuni saa alkaa Saksassa katsomaan "sillä silmällä". Ja listahan ei vielä ole valmis eli lisää ehdotuksia kehiin vaan.

EDIT: typo
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja kun Lotuksista puhutaan, niin joku 7-replica olisi kanssa varsin asiallinen. Siis joku Westfield/Caterham-tyyppinen ratkaisu. Noihin - kuten ei myöskään Eliseen - ei kyllä mukavasti kovin iso mies/nainen mahdu.

Erikoisuudessa ja varsinkin urheilullisuudessa hakkaavat mennen tullen Mustangit, Bemarit ja muut rantabulevardiläskit.

Tuollainen "seiska-replica" olisi kyllä superhieno. Eikä nuo Caterhamit ainakaan taida ihan hirveän hintaisiakaan olla, ja mitä olen kuullut niin viimeisen päälle hauskoja laitteita ajaa. Ja tekniikaltaanhan nuo on niin peruskamaa (muistaakseni Fordin koneella?) että ei pitäisi olla mitään superkalliita ylläpidettäviäkään. Mutta mitenkähän helposti nuo saa Suomessa kilpiin? Ei ole ainakaan hirveästi tullut noita täällä vastaan, mutta juuri siksihän tuollainen olisikin niin hieno.

Jos sitten tavanomaisempaa vaihtoehtoa niin Mersun SLK on ainakin varsin mukava laite ajella. Lyhyt ja matala kori, takaveto ja jokseenkin optimaalinen painojakauma on aika hyvä yhdistelmä ajettavuuden kannalta. Ja tuossa kun on ihan peltikatto niin pärjää tarvittaessa talvellakin.


EDIT: Laitetaan vielä kuvaa Caterhamista jos joku ei tiedä miltä ko. laite näyttää.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En löytänyt oikein googlesta tietoa. (tai en osannut hakea). Mutta kuinka pahasti diesel "pilaantuu" kun se seisoo tankissa talven yli? Bensiinistä ilmeisesti poistuu jotain lisäaineita tai muuta vastaava sen seisoessa, mutta kuinkas dieselin käy. Ja onkohan se kuinka vaarallista? Kaveri porukamme linja-auto aina seisoo talvet ja mielestäni tankkiin aina jäänyt dieseliä jonkin verran talven ajaksi. Keväisin se sillä samalla on käynnistelty, mutta kannattaako tapoja muuttaa?

Ei se pilaannu bensan tavoin. Tosin vettä sinne tankkiin kondensointuu talven aikana, joten suosittelisin varastointia täyttöputkea myöden täydellä tankilla. Vesi taas ei tee hyvää ruiskutuspumpulle sinne asti päästessään. Siinä varmaan on suodattimen yhteydessä vedenerotin, jota kannattaa keväällä käynnistelyn jälkeen seurailla.
 

12961

Jäsen
Lotus Elise ja Opel Speedster pääsivät ainakin listaan joita tuttuni saa alkaa Saksassa katsomaan "sillä silmällä". Ja listahan ei vielä ole valmis eli lisää ehdotuksia kehiin vaan.

EDIT: typo

Opel Speedsterhän on tehty Elisen rungolle, joten eiköhän nuo molemmat ole ihan kelpo pelejä. Opel ainakin oli niin riisuttu, ettei siinä ollut esimerkiksi ilmastointia saatavilla. Karuhan tuollaisen auton tosin kuuluu ollakin.

Tuo Opelissa oleva 2.2-kone ei taida olla luonteeltaan erityisen sporttinen? Lotuksessa olisi tietenkin merkin tuomaa erikoisuutta.

Opelista saa muuten 2.0 turbokoneella olevaa 200-heppaista versiota, joka vaikuttaa olevan todella nopea, alle 5 sekuntia 0-100 km/h. Top Gearin radalla (jos tuo mikään mittari on) tuo oli nopeampi kuin BMW M3, ja hitusen hitaampi kuin Porsche 911 Turbo. Melkoista kyytiä.
 
Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Perhana, autoilusta on tullut jo eraanlainen riesa. Tai oikeastaan sellaisen omistamisesta.

Viime lauantaina joku oli paattanyt peruuttaa autonsa meidan Audin nokkaan jattaen aikamoiset viirut jalkeensa. Tama oli muuten puolentoista vuoden sisalla viides (!) kerta kun tallainen sattuu. Aikaisemmin Hondan kylkeen peruutettiin parkkipaikalla, Mersuun ollaan tultu kerran perseeseen, kerran kylkeen ja lisaksi avaimella vedetty natti viiru kolmen paneelin lapi. Taman lisaksi eilen tuli Mersun liikkeesta kirje etta omistamamme C-sarjan malli on kutsuttu takaisin (recall) pajalle yleisen ohjaustehostimen vian takia. Sinallaan janna etta pari kuukautta sitten vein Mersun liikkeeseen valittaen etta ohjaustehostin ei toimi kunnolla, valilla loysempi ja valilla tiukempi, sanoivat silloin pikaisen tarkastuksen jalkeen etta mitaan vikaa ei ole. Varsin kummallista.

Eihan siina. Alkaa jo vahan naurattamaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jupe sen sijaan osui, tuollainen Lotus olisi aika sopiva peli. Taitaa olla ainut miinuspuoli ratin sijainti, tehdäänkö Lotuksia edes vasenkätisiksi? Kaikissa mitä katsoin, ratti oli oikealla.

Lotuksia katsellessa törmäsin myös Opel Speedsteriin, onko kellään mielipidettä tästä? Puolesta tai vastaan. Speedsteriä saisi ainakin ratti vasemmalla.

No niin, hyvä maku sulla. Itsekin kuolaan Elisejä mobile.de:stä harvase viikko. Kyllä Lotusta saa vasemmanpuoleisella ohjauksella. Tsekkaa vaikka tuolta Mobile.de:stä ja laita hauksi pelkät saksalaiset myyjät, ainakin noin 16 000€ oli joku harmaa 160 heppainen yksilö.

Sitten vielä sellainen asia joka on hyvä näistä tietää, tuo Opelin moottori on kuulemma ollut aika ongelmallinen ja tietänyt useita huoltoja eräiden lähteiden mukaan. Laatu kuulemma parantunut huomattavasti kun Lotus sai Eliseen Toyotan 1.8 vvt-i koneet muistaakseni vuonna 2006 ja jo se noin 140 heppainen perusmalli Lotus Elise S liikkuu noin 6.5 sec 0-100kmh.

Ennen kuin vakavissaan lähet ostamaan niin tsekkaa netistä lisäinfoa tästä moottoriasiasta ja mitä on syytä ottaa huomioon jos päädyt Opelin koneella varustettuun.



_
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kesäauto

Nyt lähti sitten autonvälittäjälle postia että alkaa katsomaan Eliseä tai Speedsteriä, sanoi eilen puhelimessa ettei mun rahat riitä sellaiseen Opel GT:hen mikä kannattaisi ostaa. Nyt on talvi aikaa odotella sopivaa vaihtoehtoa, paras olisi suht hyväkuntoinen vasenkätinen Elise.

En usko rahojeni riittävän tarpeeksi uuteen Eliseen, jossa ei olisi Opelin konetta eli pitänee varmaan perehtyä hieman siihen jos niissä kerran joitain ongelmia on ollut.

Kiitoksia kaikille vastanneille, tosin vieläkin otetaan ehdotuksia vastaan. Kyllä autokuume on hienoa aikaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kävin testaamassa Mersun E200 CDI:n vm.2006 ja nyt mietityttää tuo auto. Kilsoja tulee vuodessa noin 40 000 ja tuohan on diesel. Melko hyvä oli ajaa vaikka Mersun vakio "jäykkyys" tulikin esille kun Hondamiehenä on kaahaillut. Saas kattoo...jotenkin jäi kiinnostamaan.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kävin testaamassa Mersun E200 CDI:n vm.2006 ja nyt mietityttää tuo auto. Kilsoja tulee vuodessa noin 40 000 ja tuohan on diesel. Melko hyvä oli ajaa vaikka Mersun vakio "jäykkyys" tulikin esille kun Hondamiehenä on kaahaillut. Saas kattoo...jotenkin jäi kiinnostamaan.

Jos vähänkin rahkeet riittää, osta 2007 vuoden malli tai tuoreempi. Tällöin tehdyn faceliftin yhteydessä tuli paljon uusia ominaisuuksia vakiovarustukseen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W211
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kävin testaamassa Mersun E200 CDI:n vm.2006 ja nyt mietityttää tuo auto. Kilsoja tulee vuodessa noin 40 000 ja tuohan on diesel. Melko hyvä oli ajaa vaikka Mersun vakio "jäykkyys" tulikin esille kun Hondamiehenä on kaahaillut. Saas kattoo...jotenkin jäi kiinnostamaan.
Ja käy ihan helvetin tarkkaan läpi kaikki ovet ja luukut. Etenkin rekisterikilven & takaluukun avaimenreiän (kuulostaapa pervolta) ympäristöstä lähtee helposti ruostumaan.

Eikä ole mitään tornihuhua tämä - olin 6 vuotta sellaisessa työssä jossa touhusin säännöllisesti automaalamoiden kanssa. Ja niin kuin ennenkin olen tähän ketjuun kirjoittanut niin kolme merkkiä ovat olleet 2000-luvulla ylivoimaisesti ruostuvaisempia kuin muut: Mercedes C & E, Ford Focus & Mondeo ja Madza 6. Jonkun verran luukut ruostuivat myös Bemareissa, ei toki lähellekään kärkikolmikon veroisesti.
 
^^ 2006:kin saattaa olla jo facelift. Mersulla vaihtuu "mallivuosi" kesälomien jälkeen eli loppuvuonna -06 rekisteröity voi hyvinkin olla facelift.

^ Isommat ruosteongelmat jäivät taakse jo vuosituhannen alussa. Kaipa nämä W211:kin ruostuvat mutta niiden kohdalla ei voi enää puhua ruosteongelmasta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
^ Isommat ruosteongelmat jäivät taakse jo vuosituhannen alussa. Kaipa nämä W211:kin ruostuvat mutta niiden kohdalla ei voi enää puhua ruosteongelmasta.

Nimenomaan näin, eipä noissa Vanha Lenin koeajaman ikäluokan Mersuissa pitäisi enää ruosteongelmia olla. Ennemminkin ne olivat niitä viime vuosituhannen loppupuolen malleja, joissa tuppasi kukkaa tulla joka pielestä.

Varmasti Mersu on laadukas auto ja hyvä ajaa, kestääkin miljoona kilometriä. Jos on varaa / halua panostaa autoon vähän enemmän, niin eihän rahalla juuri parempaa saa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nyt tarvitaan ehdotuksia jatkoajan automiehiltä ja miksei naisiltakin. Tarkoituksena olisi hankkia noin 20k€ kesäauto Saksasta tai miksei Suomestakin, jos sopiva sattuu löytymään. Eli hakusessa olisi 2 paikkainen tehokas ja urheilullinen avoauto, mieluummin joku vähän erikoisempi. Tämän auton ei ole tarkoitus olla mikään muu kuin lelu, eli kaikki käytännöllisyys, taloudellisuus yms. voi saman tien unohtaa. Nettiautosta ei oikein hyviä ole löytynyt, asiaa tietenkin auttaisi jos tietäisi paremmin mitä etsii. Neuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan ja niihin suhtaudutaan vakavasti. Eli antaa tulla ehdotuksia millaisella munanjatkeella pitäisi ens kesänä pitkin Suomea ajella.


Miten on mahdollista, että kukaan ei ole tähän mennessä ketjussa ehdottanut Porsche Boxsteria? Noin 20000 hintaan jokunen vaihtoehto Suomessakin, mutta Saksassa sitten huomattavasti enemmän.

Esim Suomesta:

http://www.nettiauto.com/porsche/boxster/3154037

Mobile.de vaan auki. Kun jättää ekan sivut alle 10000 pyyntiset huomiomatta, niin alkaa tulemaan jo parempaakin tavaraa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nimenomaan näin, eipä noissa Vanha Lenin koeajaman ikäluokan Mersuissa pitäisi enää ruosteongelmia olla. Ennemminkin ne olivat niitä viime vuosituhannen loppupuolen malleja, joissa tuppasi kukkaa tulla joka pielestä.


2003 vuosimalliin asti tuo vika on todellinen. Sen jälkeen tilanne parantui. Tarkkana kannattaa silti olla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos sen auton ei ole pakko olla tuollainen pieni roadster Lotuksen ym. tyyliin niin Jaguarin XK8 on ainakin minun mielestäni ihan pirun nätti koriltaan ja muutenkin tyylikäs peli. Noitakin saa jo siihen parin kymppiin.

Kuvia:
Katto ylhäällä
Katto alhaalla
Konttori
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos itse olisin kesäautoa hommaamassa, niin kova vaihtoehto olisi Mazda MX-5. Kerran olen tuollaisella päässyt ajamaan ja ollakseen Mazda, niin todella hyvät ajo-ominaisuudet(messevän yliohjaava) ja tuolla 1.8 koneella suorituskykykin ihan kohtuutasolla.

Kovimmat jantterit ajavat noilla talvellakin, jos löytyy kovakatto rätin lisäksi. Varmasti hauskat ajo-ominaisuudet talviajoon.

Tällä autollahan on jo pitkät perinteet, joten kannattaa ottaa vaihtoehdoksi, vaikka onkin japsirauta. Näköjään esim. 2005 vuosimallia(viimeinen vuosi 2gen mallia) vähän ajettuna saa Saksasta about 10k€ noin nopeasti silmäiltynä. Toki vanhempia saa ihan naurettavan halvalla, jos löytyy taitoa tehdä vähän duunia persoonallisen kesäauton eteen.

Näissä on vielä sellainen hyvä puoli, että vara- ja tuunausosia saa helposti ja edullisesti, sillä näitä on tehty kai kohta miljoona kappaletta.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun kerran tuo toinen ketju on keskittynyt parhaimpiin ajokokemuksiin, niin ajattelin kysäistä täällä, että mitkä ominaisuudet ovat teistä tärkeimmät autossa? Onko ekologisuus päivän sana vai onko tärkeintä päästä paikasta a paikkaan b?

En ole juurikaan urheiluautojen ystävä. Tietyt mallit (superautoista puhuttaessa Porsche ja Corvette) kyllä herättävät mielenkiintoa yhä edelleen, mutta iän lisääntyessä olen alkanut arvostaa käytännöllisyyttä, pientä kulutusta, turvallisuutta, ajamisen helppoutta sekä pieniä käyttökuluja. Vielä minulla ei ole perhettä, mutta tarvitsen silti tilaa sekä työni että harrastamani golfin takia. Tästä syystä pidän enemmän ns. tavallisista autoista.
Jos voittaisin lotossa, ostaisin talliini uuden 9-5:n lisäksi toisessa ketjussa mainitsemani 9-3 SportCombin, Seat Altean, MINI Clubmanin, Jaguarin XF:n, Chryslerin 300C farkun sekä pari muuta autoa.

Kiitos kasvaneiden polttoaineiden hintojen olen alkanut suosia dieselmoottorisia autoja. Sekä ääni että parempi vääntö yhdistettynä pienempään kulutukseen ovat ne tärkeimmät syyt. Hybridi on toistaiseksi vielä sellainen vaihtoehto, johon käännyn pitkän harkinnan jälkeen.
Vaikka arvostankin enemmän pienempää hintaa enkä juurikaan pidä pröystäilevyyttä suuressa arvossa, ainoa oikea vaihteisto autoon on mielestäni automaatti.

En omista autoa, mutta olen jossain vaiheessa ennen vuosikymmenen loppua hankkimassa itselleni koslaa, lähes satavarmasti Saabin.

Jään mielenkiinnolla odottamaan teidän muiden mielipiteitä asiasta.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Kun kerran tuo toinen ketju on keskittynyt parhaimpiin ajokokemuksiin, niin ajattelin kysäistä täällä, että mitkä ominaisuudet ovat teistä tärkeimmät autossa? Onko ekologisuus päivän sana vai onko tärkeintä päästä paikasta a paikkaan b?

Mielenkiintoinen aloitus, kiitos siita.

Minulle auto ei ole ikina ollut kulkuvaline, se on enemmankin puku joka laitetaan ylle. Minusta on aarimmaisen harmittavaa etta maailmasta katoaa ajamisen kulttuuri, se ajamisen ilo. Kysynkin teilta arvon palstalaisilta, milloin te olette viimeksi menneet ajamaan autolla ihan vain sen ajamisen takia? Milloin olette lahteneet keskella yota ajamaan koska yksinkertaisesti rakastatte hypata sen kyseisen auton rattiin? Ymmarran kylla etta joillekin ihmisille auto on vain se valttamaton kulkuvaline jolla pitaa taittaa jokin matka paikasta toiseen, haluan itse erottautua tasta joukosta ja kysynkin nyt ihan yleisesti: Onko taalla muita jotka ajattelevat samalla tavalla?

Minulle ehkapa tarkein ominaisuus autossa on se ilo minka siita ajamisesta saa. Tietenkin tarpeeksi tehoa konepellin alla, hyva seka laadusta tinkimaton sisusta, laadukkaat osat, hallittavuus seka ulkonako ovat sellaisia asioita mita autolta vaadin seka etsin.


Nykyaan on harmillista etta autot alkavat nayttamaan samalta, sisustukseen ei panosteta ja tarkeinta on tehda auto mahdollisimman kustannustehokkaasti. Nykyiset automarkkinat kopioivat surutta toisiaan ja tuloksena on valtameri harmaita autoja joista puuttuu se yksi suurimmista ominaisuuksista..

Ilo.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kysynkin teilta arvon palstalaisilta, milloin te olette viimeksi menneet ajamaan autolla ihan vain sen ajamisen takia? Milloin olette lahteneet keskella yota ajamaan koska yksinkertaisesti rakastatte hypata sen kyseisen auton rattiin?

Erittäin hektisen työn sekä olemattoman sosiaalisen elämän ansiosta en ole koskaan päässyt ajelemaan ihan vaan fiilistelypohjalta millään autolla. Tämäkin on niitä asioita, joihin toivon muutosta varsin pian.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kun kerran tuo toinen ketju on keskittynyt parhaimpiin ajokokemuksiin, niin ajattelin kysäistä täällä, että mitkä ominaisuudet ovat teistä tärkeimmät autossa? Onko ekologisuus päivän sana vai onko tärkeintä päästä paikasta a paikkaan b?
Mulla on muutama tärkeä kriteeri joista en tingi. Pitää olla automaatti, farmari, sen verran voimaa että on kiva ajaa + tietenkin ulkonäkö. Aikaisemmin piti ehdottomasti olla diesel, mutta kun pääsi automaattivaihteiston iloihin kiinni niin luulen että nykybensakonekin kyllä kelpaa. Niin, ja sanomattakin taitaa olla selvää, että pitää löytyä ilmastoinnit yms. perusbusinessluokan varusteet + miellyttävä ulkonäkö.

Niin kuin aikaisemminkin olen kertonut niin ajan leasing-autoilla. Merkit jotka on hankintalistalla ovat VW, Audi, Skoda ja BMW. Lisäksi hankintahinta ei saa olla enempää kuin 39 000 euroa varusteineen ja päästöjen pitäisi olla muistaakseni alle 160 g.

Jos rajat eivät muutu, valitsen seuraavaksi Skoda Octavia RS:n dieselkoneella ja DSG-laatikolla. Mukavasti voimaa, farkku, asiallisen näköinen peli, mukava ajaa ja jos oikein ulkomuistista latelen niin päästöt ovat 159 g. Ja hintarajakin jää ylittämättä. Joku 300-sarjan BMW on kyllä ihan sikamaisen kiva auto ajaa, mutta farmarissakin tavaratila on niin surullisen pieni ettei vaan riitä.
Paha kyllä, päästörajat ovat kai kohta tippumassa. Varmasti tärkeä juttu, emmäsitä...mutta muutamat kiinnostavat mallit ovat sen jälkeen kyllä tavoittamattomissa.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos sen auton ei ole pakko olla tuollainen pieni roadster Lotuksen ym. tyyliin niin Jaguarin XK8 on ainakin minun mielestäni ihan pirun nätti koriltaan ja muutenkin tyylikäs peli.

Hieno peli tosiaan, ei ihan sitä mitä haen, vähän turhan "mukava". Mutta kai näitäkin pitää alkaa katselemaan jos joku helmi yksilö tulee vastaan, niin miksei...

Jos itse olisin kesäautoa hommaamassa, niin kova vaihtoehto olisi Mazda MX-5.

Ihan kelpo autolta näyttää ainakin hinnan suhteen, muttei vaan jotenkin sytytä.

En omista autoa, mutta olen jossain vaiheessa ennen vuosikymmenen loppua hankkimassa itselleni koslaa, lähes satavarmasti Saabin.

Saabismi on sairaus. Olen omistanut kaksi, viimeinen 9-5 oli kyllä hieno ajaa. Tosin liikaa tehoja Suomen teille, kun ajo muuttui hauskaksi vasta noin 160 km/h nopeudella. Mutta jos tulee paljon moottoritiekilometrejä, niin vilpittömästi suosittelen, mitä nyt bensaa kuluu raskaana autona.

Kysynkin teilta arvon palstalaisilta, milloin te olette viimeksi menneet ajamaan autolla ihan vain sen ajamisen takia? Milloin olette lahteneet keskella yota ajamaan koska yksinkertaisesti rakastatte hypata sen kyseisen auton rattiin? Ymmarran kylla etta joillekin ihmisille auto on vain se valttamaton kulkuvaline jolla pitaa taittaa jokin matka paikasta toiseen, haluan itse erottautua tasta joukosta ja kysynkin nyt ihan yleisesti: Onko taalla muita jotka ajattelevat samalla tavalla?.

Täältä ilmottautuu yksi. Suomessa on paljon mutkaisia pikkuteitä, joita on mahtava ajaa pelkästään siitä ajamisen ilosta, kun on vain oikeanlainen auto alla. Mitä nyt vähän routavauriot haittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös