Jos tuossa -05 Octaviassa on alkuperäinen akku, niin vaihtaminen uuteen saattaa siis parantaa jopa lämpenemistäkin, ainakin minulla kävi näin.
Akun vaihtamisella ei varmasti ole mitään tekemistä moottorin lämpenemisen kanssa.
Jos tuossa -05 Octaviassa on alkuperäinen akku, niin vaihtaminen uuteen saattaa siis parantaa jopa lämpenemistäkin, ainakin minulla kävi näin.
Ai että 400 Nm vääntää paremmin kuin 235 Nm? No shit, Sherlock! Ja kehtaa vielä kulkeakin heikommin kuin 100 hp bensakone. Paska värkki, ei voi muuta sanoa.Erittäin heikosti väänsi ja lämpeni verrattuna Fiatin 1.9JTD:n/JTD TwinTurboon, jossa 400Nm ja VAGiin verrattuna sama kulutus. Paha sanoa mihin vertaat, mutta erittäin heikosti kulkeekin verrattuna edelliseen ≈100Nm vähemmän vääntävään ja ≈100 hp enemmän tehoa antavaan bensakoneeseen.
Oletko saanut selville mistä tuo kolahtelu on peräisin? Itselläni A3:ssa todennäköisesti aivan sama homma. Auton perästä kuuluu kolinaa varsinkin näin talvella kun lunta on paljon ja ajaa möykkyistä tietä. Ääni muistuttaa hieman kun jokin esine kolahtelisi ympäri tyhjää laatikkoa. Olen koettanut tutkia mikä se voisi olla, mutta pakko kai viedä merkkipajalle näyttämään.
Jos akku on vanha eikä enää kylmänä anna tarpeeksi virtaa lämmitysvastuksille, niin varmasti tuo vaikuttaa auton lämpenemiseen.Akun vaihtamisella ei varmasti ole mitään tekemistä moottorin lämpenemisen kanssa.
Tuulilasin keskutelussa erittäin mielenkiintoinen aihe autoverosta.
Asiakas maksaa verot autosta, joka tulee kaikilla herkuilla. Myyjä/maahantuoja tilittää verot valtiolle ko. autosta karvalakkimallin mukaan? Ko? Kö? Mielenkiintoista mitä tuosta selviää...
Akun vaihtamisella ei varmasti ole mitään tekemistä moottorin lämpenemisen kanssa.
Liian suuri investointi? Itseäni kyllä kiinnostaisi ostaa auto jostain muusta EU-maasta ja tilittää itse vero valtiolle. Onko joku jo tehnyt tätä (uudelle autolle?)
07 Octaviassa ajotietokoneessa on kaksi laskuria toinen laskee kulutukseen starttia edeltävän kahden tunnin ajot eli edellinen ajo edellisenä iltana niin ajotietokone on nollautunut mutta esim. kauppareissun aikana se ei nollaudu.edit. oletan muuten että keskikulutuksen ajotietokone laskee kaikista ajoista (edellisestä nollauksesta lähtien) eikä vain sen kyseisen ajomatkan lähdöstä? Viisaammat vahvistakoot.
07 Octaviassa ajotietokoneessa on kaksi laskuria toinen laskee kulutukseen starttia edeltävän kahden tunnin ajot eli edellinen ajo edellisenä iltana niin ajotietokone on nollautunut mutta esim. kauppareissun aikana se ei nollaudu.
Toinen laskuri laskee oliko 10000 viimeisen kilometrin kulutusta ilman nollausta.
Muutaman kilometrin matkalla kylmänä käynnistettäessä tuo voi hyvinkin pitää paikkansa.
07 Octaviassa ajotietokoneessa on kaksi laskuria toinen laskee kulutukseen starttia edeltävän kahden tunnin ajot eli edellinen ajo edellisenä iltana niin ajotietokone on nollautunut mutta esim. kauppareissun aikana se ei nollaudu.
Minulla oli kyse oikeasti ihan yksinkertaisesta asiasta: vanha paska akku ei antanut tarpeeksi virtaa lämmitysvastuksille, joten lämpeneminen oli hitaampaa.Jos uusi akku on vielä paskempi kuin entinen, niin moottori joutuu käyttämään enemmän tehoa sen lataamiseen ja koska polttomoottorin hyötysuhde on huono, lämmön tuottamiseen jää näin enemmän energiaa eli se saatta lämmeta marginaalisesti nopeammin.
öhym
:)
Moottoritilassa vettä/kosteutta, joka kiehunut/höyrynnyt pois? Ei tietysti ihan heti käynnistyksen jälkeen tule, mutta aika pian kuitenkin. Tämä tuli ihan viattomimpana vaihtoehtona mieleen sulkujen sisällön luettuani.VW Bora -00 oli eilen käynnistyksen yhteydessä päästänyt harmaata, pahalta haisevaa, savua konepelllin alta jonkin verran. (Tämä kaikki on naisen kertomaa, joten en voi tietää mitä sieltä konepellin alta on katsottu ja itse en vielä ehtinyt autoa näkemään.)
Moottoritilassa vettä/kosteutta, joka kiehunut/höyrynnyt pois? Ei tietysti ihan heti käynnistyksen jälkeen tule, mutta aika pian kuitenkin. Tämä tuli ihan viattomimpana vaihtoehtona mieleen sulkujen sisällön luettuani.
No ei se varmaan ihan kukkasellekaan tuoksu kun seassa on öljyä & muuta paskaa.No tätä itsekin epäilin, mutta ainakin kertoman mukaan se tuli heti käynnistyksen jälkeen ja eikai vesihöyryn pitäisi haista kovin pahalle?
Noin yleisesti tahdon todeta, että naisihmisten kertoman perusteella vikojen diagnosointi on yhtä perkelettä.
Itseäni kyllä kiinnostaisi ostaa auto jostain muusta EU-maasta ja tilittää itse vero valtiolle. Onko joku jo tehnyt tätä (uudelle autolle?)
Kuten kaikki muutkin omistamani autot, tässäkin oli rekkarivalo pimeänä. Melkoinen yhteensattuma, tai sitten tuo on vain niin yleinen vika. Onneksi siitä syystä ei sentään tule hylsyä. Onkohan Sitikkaan vaikea askarrella itse uusi? Toinen parkkikin tars laittaa.
Sitä en epäile hetkeäkään, etteikö löytyisi. Löytyihän Seatillekin etuvilkun polttimon vaihto-ohjeet. Ei vain sujunut ihan hirveän iisisti ilman gynekologin tutkintoa ja työharjoittelua. Pösössä (206) repsikanpuoleisen polttimon vaihto sisälsi vielä salaisen työvaiheen "pissapojan nestesäiliön täyttöputken irroitus", mitä ei oltu mainittu kai missään manuskassa. Arvaamalla meni sekin. Siksi tämä skeptisyys. Ajattelin vain, jos joku olisi jo hermonsa menettänyt tuossa hommassa.Eiköhän se sieltä manuskasta löydy, miten nuo rekkarivalot vaihdetaan. Vaihda sitten molemmat samalla vaivalla, niin ei tarvitse jatkuvasti olla remontoimassa.
Pösössä (206) repsikanpuoleisen polttimon vaihto sisälsi vielä salaisen työvaiheen "pissapojan nestesäiliön täyttöputken irroitus", mitä ei oltu mainittu kai missään manuskassa. Arvaamalla meni sekin. Siksi tämä skeptisyys. Ajattelin vain, jos joku olisi jo hermonsa menettänyt tuossa hommassa.