Autoiluketju

  • 3 206 389
  • 18 538

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Kait ymmärsit heittää poliisille kakskymppisen ja tokaista pidä vaihtorahat.

Tuo on niin hävyttömän pieni sakko, että sellaisen antaminen pitäisi tehdä rangaistavaksi.

Nope. Oli tullut sen verran siemailtua alkoholia, etten viitsinyt ottaa riskiä joutua putkaan. Se vähän harmitti, että taksijono kasvoi n. 10 metrillä sakon kirjoitusta odotellessa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Entäpä ohjaustehostimen ajoittainen jäykkyys, voiko se johtua (10 asteen!) pakkasista, vai onko jotain vakavempaa?
Jumantseigeli, 1500 euron remppa... No, onneksi maahantuoja maksaa. Ja kyllä, pikkupakkasista se johtui. Tehostimen öljyt kuohuivat veks kylmällä, joten siksi ohjaus jäykistelee. Ensi viikolla kärry hoitoon, jossa vaihdetaan rompetta liittyen ohjaustehostimen öljytsimbulaan.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Mitsu Lancer Sportback Business 1.8 (105kw) bensa man. vaihteistolla tuli ajettua. Äänekäs ja alle 4000rpm täysin onneton moottori ei juurikaan korvia tai niskoja hivele. Muuten todella laadukkaan oloinen auto. CVT -vaihteistolla olisin valmis pistämään rahat tiskiin, ellei hinta jo olisi sen jälkeen pompannut lähinnä järkyttäviin lukemiin.
 
Viimeksi muokattu:

dabs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli tuossa jenkkilän reissulla ajettua pari viikkoa ja 3500 kilsaa Nissanin Rogue SUV:llä jossa oli tuollainen CVT-vaihteisto. En tykännyt sitten yhtään, ihme peijakkaan kuminauha ja 2,5 litrainen 170 hv moottori tuntui yks kutoselta alle sadan hepan laitteelta.

Ohituksissakin kun tuuppasi kaasun lattiaan kunnon automaattityyliin, niin tuo vain tasaisesti lähti kiihdyttämään ja tuli fiilis, että ehtiikö tällä ohi vai ei. Tavallinen automaatti, jossa on jonkinlainen pykälä olemassa on huomattavasti mukavamman tuntuinen ja muistuttaa edes vähän oikeaa ajamista. Tuo oli kuin olisi jollain skootterilla ajanut. Toki voi olla, että tarpeeksi kun on tehoa niin tuokin tuntuu liikkuvan, kuinka paljon sitä sitten tarvitaan, niin paha kyllä veikata mitään.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Tuli tuossa jenkkilän reissulla ajettua pari viikkoa ja 3500 kilsaa Nissanin Rogue SUV:llä jossa oli tuollainen CVT-vaihteisto. En tykännyt sitten yhtään, ihme peijakkaan kuminauha ja 2,5 litrainen 170 hv moottori tuntui yks kutoselta alle sadan hepan laitteelta.

Ohituksissakin kun tuuppasi kaasun lattiaan kunnon automaattityyliin, niin tuo vain tasaisesti lähti kiihdyttämään ja tuli fiilis, että ehtiikö tällä ohi vai ei. Tavallinen automaatti, jossa on jonkinlainen pykälä olemassa on huomattavasti mukavamman tuntuinen ja muistuttaa edes vähän oikeaa ajamista. Tuo oli kuin olisi jollain skootterilla ajanut. Toki voi olla, että tarpeeksi kun on tehoa niin tuokin tuntuu liikkuvan, kuinka paljon sitä sitten tarvitaan, niin paha kyllä veikata mitään.
Tuo, että liikahtaako auto tarpeeksi nopeasti on tietysti ihan puhtaasti mielipidekysymys... Esimerkkinä edellisen sukupolven Honda Jazz CVT vaihteistolla, jossa on 1.4 litrainen bensamoottori (63kw) -muistaakseni. Omasta mielestäni auto on aivan tarpeeksi nopea normaaliin ajoon, myös moottoritiellä.
Perinteinen automaatti on myös mukava ja takaa riittävän suorituskyvyn kokemuksen perusteella mm. Nissan Notessa 1.6 bensakoneella.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tuo, että liikahtaako auto tarpeeksi nopeasti on tietysti ihan puhtaasti mielipidekysymys...

Ennemminkin sanoisin, että se on tottumuskysymys. Onhan siitä ennenkin täällä jauhettu ja asiasta tullaan myös aina jauhamaan.

Itselleni jokin 1,6 -litrainen Toyota Corolla on tuskaa, kun sellaisella pitää joskus ajaa, onneksi nykyään anopin autoon ei tarvitse juuri koskea. Myös appiukon turbodiesel-Golf ei liiku omaan mieleeni ollenkaan tarpeeksi ripeästi, kun taas appiukolle, jolla on aiemmin ollut kuin noita 1,6 Corollan kaltaisia "menijöitä", tuo Golf tuntuu ihan hurjalta peliltä. Sai Golfin kehutulvan onneksi loppumaan, kun kyyditsin häntä hetken aikaa oikeasti ripeällä autolla.

Turbodieselit muutenkin tuntuvat paljon ripeämmiltä kyydissä istuessa kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Kai sitä joku tykkää siitäkin, kun tuntuu siltä, että kiihdyttää nopeasti. Oli meilläkin jokin aikaa sitten 1,9 -litrainen Skoda Octavian turbodiesel, jolla meinasi tulla noutaja, kun ei osannut ohittaessa seistä kaasupolkimen päällä. Sitten taas isoisäni, joka auton nykyään omistaa, mielestä Octavia on ihan hirvittävän hyvä kiihtymään. On kai se, jos ennen on ajanut Nissan Bluebirdilla.
 

12961

Jäsen
Turbodieselit muutenkin tuntuvat paljon ripeämmiltä kyydissä istuessa kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Kai sitä joku tykkää siitäkin, kun tuntuu siltä, että kiihdyttää nopeasti.


Juu, tuohan perustuu siihen turbodieselien nopeaan väännönnousuun ja kapeaan kierroslukualueeseen. Näin nopeaa väännönnousua tulee käytettyä useilla vaihteilla taajama-ajossa, ja auto tuntuu nopealta.

Toisen kerran taidan sanoa hyvänä esimerkkinä nopealta tuntuvasta mutta silti aika hitaasta autosta Skoda Octavia RS TDI:n

Näin tapahtuu myös, kun bensaturbokoneeseen laitetaan reippaammin mitoitettu ahdin, jolloin kone on melko hengetön alle 2500-3500 kierroksen ja niillä kieppeillä alkaa tapahtua reilummin. Omassa kiesissä tämä tarkoittaa 350 hevosvoiman luokassa olevia tehoja ja voin kertoa että liikkuu melko kivasti ja tuntuu liikkuvan vielä tehojansakin paremmin.

Menee muuten tämä auto 7.5 litralla 100 km maantieajoa, joka on kohtuullinen lukema yli 1700 kiloa painavalle tehokkaalle farmariautolle.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Turbodieselit muutenkin tuntuvat paljon ripeämmiltä kyydissä istuessa kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Kai sitä joku tykkää siitäkin, kun tuntuu siltä, että kiihdyttää nopeasti. Oli meilläkin jokin aikaa sitten 1,9 -litrainen Skoda Octavian turbodiesel, jolla meinasi tulla noutaja, kun ei osannut ohittaessa seistä kaasupolkimen päällä. Sitten taas isoisäni, joka auton nykyään omistaa, mielestä Octavia on ihan hirvittävän hyvä kiihtymään. On kai se, jos ennen on ajanut Nissan Bluebirdilla.
Tai jos on ennen ajanut melkein millä tahansa normaalilla perheautolla, jossa on turboton bensakone. En tiedä mihin tuota kiihtyvyyttä oikein nyt vertaat, mutta et nähtävästi mihinkään kovin järkevään.
Tosin itselläni ei ole kokemusta Skodan 66kW turbodieseleistä, vaan samasta koneesta 81 kilowattisena. Suomen olosuhteissa ei paljon enempää ohituskiihtyvyyttä tarvitse kuin mitä tuo tarjoaa.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Tosin itselläni ei ole kokemusta Skodan 66kW turbodieseleistä, vaan samasta koneesta 81 kilowattisena. Suomen olosuhteissa ei paljon enempää ohituskiihtyvyyttä tarvitse kuin mitä tuo tarjoaa.

Tietysti se piisaa jos on 5km pitkä suora, kukaan ei tule vastaan ja ohitettava kulkuväline on traktori. Lähdepä suhteellisen mutkaisella tiellä lievää alinopeutta ajavaa akkaa/lippalakkipäistä eläkeläistä ohittamaan talviliukkailla moisella pommilla jossa koko tiellä on kaksi ohituspaikkaa niin tulet toisiin ajatuksiin. Se nimittäin vituttaa. Niin ja työaika ei todellakaan ole liukuva.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Turbodieselit muutenkin tuntuvat paljon ripeämmiltä kyydissä istuessa kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Kai sitä joku tykkää siitäkin, kun tuntuu siltä, että kiihdyttää nopeasti. Oli meilläkin jokin aikaa sitten 1,9 -litrainen Skoda Octavian turbodiesel, jolla meinasi tulla noutaja, kun ei osannut ohittaessa seistä kaasupolkimen päällä. Sitten taas isoisäni, joka auton nykyään omistaa, mielestä Octavia on ihan hirvittävän hyvä kiihtymään. On kai se, jos ennen on ajanut Nissan Bluebirdilla.
Normaaleissa ajotilanteissa dieselauto oikein käytettynä on selvästi nopeampi. Eri asia on tilanteet, joissa täytyy kiihdyttää mahdollisimman nopeasti, polttoainetta säästämättä, 0-120kmh esimerkiksi. Montako tällaista tilannetta normi Jampalle tulee vuodessa yleisillä teillä?
Bensaturboautot olisivat muuten loistavia, mutta niiden hinta yleensä karkaa Jamppojen ulottumattomiin. Volkswagenilla on nykyään TSI ja moni dieseliä aiemmin ajatellut on varmasti päätynyt VAG bensa-autoon juuri tuon TSI:n tekniikan vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Tietysti se piisaa jos on 5km pitkä suora, kukaan ei tule vastaan ja ohitettava kulkuväline on traktori. Lähdepä suhteellisen mutkaisella tiellä lievää alinopeutta ajavaa akkaa/lippalakkipäistä eläkeläistä ohittamaan talviliukkailla moisella pommilla jossa koko tiellä on kaksi ohituspaikkaa niin tulet toisiin ajatuksiin. Se nimittäin vituttaa. Niin ja työaika ei todellakaan ole liukuva.
Riittää varsin hyvin noissa olosuhteissa, kokemusta on. Ongelmaksi tuossa muodostuu se, että kaasun pohjaan painaessa ei talviliukkailla nastojen pito enää riitä.

Viiden kilometrin suoralla ilman vastaantulijoita pääsen traktorin ohi vaikka polkupyörällä, eli aika turha ja typerä provo. Kukin tyylillään.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Tai jos on ennen ajanut melkein millä tahansa normaalilla perheautolla, jossa on turboton bensakone. En tiedä mihin tuota kiihtyvyyttä oikein nyt vertaat, mutta et nähtävästi mihinkään kovin järkevään.
Tosin itselläni ei ole kokemusta Skodan 66kW turbodieseleistä, vaan samasta koneesta 81 kilowattisena. Suomen olosuhteissa ei paljon enempää ohituskiihtyvyyttä tarvitse kuin mitä tuo tarjoaa.
Itselläni on juuri tuo 66kw TDI pikkuautofarkussa ja en ole koskaan jäänyt jalkoihin. Ei tarvi käydä tankillakaan usein kun yhdistetty kulutus omalla ajotyylillä kehä III:n sisällä on aina ollut 4,6-4,9l/100km
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Tietysti se piisaa jos on 5km pitkä suora, kukaan ei tule vastaan ja ohitettava kulkuväline on traktori. Lähdepä suhteellisen mutkaisella tiellä lievää alinopeutta ajavaa akkaa/lippalakkipäistä eläkeläistä ohittamaan talviliukkailla moisella pommilla jossa koko tiellä on kaksi ohituspaikkaa niin tulet toisiin ajatuksiin. Se nimittäin vituttaa. Niin ja työaika ei todellakaan ole liukuva.
Lähtisit aikaisemmin töihin niin ei tarviis ohitella niitä akkoja ja eläkeläisiä. Olis muillakin turvallisempaa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä se ohittaminenkin on taitolaji. Monasti on tullut ohiteltua 105 hv:lla turbodiesel pakettiautolla ensin ne lähes 200 hevosvoimaiset henkilöautot ja sitten vielä se rekka, josta nämä henkilöautot eivät ohi pääse.

Talviliukkaat + suhteellisen mutkainen tie + lievä alinopeus = tuskin minun tarvitsee ohittaa. Ohituksesta ei monen sekunnin voittoa ole ellei työmatkan pituudesta puhuta sadoissa kilometreissä.
 

12961

Jäsen
Tai jos on ennen ajanut melkein millä tahansa normaalilla perheautolla, jossa on turboton bensakone. En tiedä mihin tuota kiihtyvyyttä oikein nyt vertaat, mutta et nähtävästi mihinkään kovin järkevään.
Tosin itselläni ei ole kokemusta Skodan 66kW turbodieseleistä, vaan samasta koneesta 81 kilowattisena. Suomen olosuhteissa ei paljon enempää ohituskiihtyvyyttä tarvitse kuin mitä tuo tarjoaa.


Taitaa Grainger olla hengenheimolaisia, ja verrata sitä 2.3- litraiseen vähintään 200-heppaiseen turbosaabiin.

Tottumiskysymyksiä nämä kaikki, mutta kun on tottunut paljon tien päällä pyörivänä pääsemään rekan ohi tosissaan ripeästi niin ei kiinnosta juuri tehoja autosta vähentää. Toisaalta mikäli ohitustarvetta ei auton käyttöympyröissä ole, ei ole myöskään tehoille juuri mitään käyttöä.

Mietipä, että jos lähden ohittamaan pitävällä pinnalla täyskaasulla 80 vauhdista täykkäriä, on minulla vauhtia rekan nupin kohdalla (kaasu pohjassa ohitus siis) luokkaa 155-160 km/h. Voit laskea, mikäli kiinnostusta riittää, paljonko olen käyttänyt vähemmän metrejä rekan ohittamiseen kuin mihin 81kW TDI:llä pääsee. Veikkaisin, että matka on kirkkaasti alle puolet.

Ja sanotaan vielä, että 80% kaikista ajoistani tulee kesärengasaikaan eli noin 40tkm.
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Kyllä se ohittaminenkin on taitolaji. Monasti on tullut ohiteltua 105 hv:lla turbodiesel pakettiautolla ensin ne lähes 200 hevosvoimaiset henkilöautot ja sitten vielä se rekka, josta nämä henkilöautot eivät ohi pääse.

Talviliukkaat + suhteellisen mutkainen tie + lievä alinopeus = tuskin minun tarvitsee ohittaa. Ohituksesta ei monen sekunnin voittoa ole ellei työmatkan pituudesta puhuta sadoissa kilometreissä.

Todellakin ohittaminen on taitolaji. Pitää jättää reippaasti hajurakoa ja jo ennen ohituspaikkaa alkaa keräämään vauhtia ja kirimään edelläajavaa kiinni, jotta tulee "lentävä lähtö" ohitukseen. Toisaalta on mukavampaa, jos kaasun voi vain survaista pohjaan eikä tarvitse stressata ohituspaikasta ennenkuin havatitsee sellaisen olevan päällä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Jos nyt sitten vaikka verrataan kahta suunnilleen samanhintaista turboahdettua autoa, toinen diesel ja toinen bensakoneella: BMW 330d ja Saab 9-3 2.8TS V6 Aero.

Molemmilla hintaa n. 52000, BMW muutama satanen yli ja Saab saman verran alle. Molempien kiihtyvyys 0-100 km/h tasan sama 6.7 s, samaten molempien huippunopeus 250 km/h. Suurin ero kulutuksessa, BMW 6,1 ja Saab 9,8 l/100 km.

Ja sitten se vääntö ja ohituskiihtyvyys...
Saabissa on vääntöä 350 Nm välillä 1800-4500 rpm, ja kiihtyy 5. vaihteella 80-120 km/h 7.9 sekunnissa.
BMW:n vääntö 520 Nm välillä 1700-3000 rpm, ja kiihtyy 5. vaihteella 80-120 km/h 6.1 sekunnissa, eli lähes kaksi sekuntia Saabia nopeammin.

Joku taisi väittää turbodieseleitä hitaiksi...
 

12961

Jäsen
Jos nyt sitten vaikka verrataan kahta suunnilleen samanhintaista turboahdettua autoa, toinen diesel ja toinen bensakoneella: BMW 330d ja Saab 9-3 2.8TS V6 Aero.

Molemmilla hintaa n. 52000, BMW muutama satanen yli ja Saab saman verran alle. Molempien kiihtyvyys 0-100 km/h tasan sama 6.7 s, samaten molempien huippunopeus 250 km/h. Suurin ero kulutuksessa, BMW 6,1 ja Saab 9,8 l/100 km.

Ja sitten se vääntö ja ohituskiihtyvyys...
Saabissa on vääntöä 350 Nm välillä 1800-4500 rpm, ja kiihtyy 5. vaihteella 80-120 km/h 7.9 sekunnissa.
BMW:n vääntö 520 Nm välillä 1700-3000 rpm, ja kiihtyy 5. vaihteella 80-120 km/h 6.1 sekunnissa, eli lähes kaksi sekuntia Saabia nopeammin.

Joku taisi väittää turbodieseleitä hitaiksi...

Niin, tuo onkin Holdenin kone eikä Saabin. Katsopa vaikka 9-5 305 HP HIRSCH, joka on vielä moottoriltaan vanhaa kunnon saab-tuotantoa.

Hirveä kulutushirmu tuo V6 tehoihinsa nähden.

Eikä siinä, seuraava auto tulee olemaan itselläkin baijerilainen ja myös turbodiesel, 335d. Tuskin omaa kuitenkaan samaa virityspotentiaali/hinta-suhdetta kuin tämä nykyinen 2.3, josta noin 2400 euron panostuksella tehot ja väännöt nousivat 185hp/280Nm ---> 358hp/482Nm.
 

12961

Jäsen
Niin, tuo onkin Holdenin kone eikä Saabin. Katsopa vaikka 9-5 305 HP HIRSCH, joka on vielä moottoriltaan vanhaa kunnon saab-tuotantoa.

Hirveä kulutushirmu tuo V6 tehoihinsa nähden.

Eikä siinä, seuraava auto tulee olemaan itselläkin baijerilainen ja myös turbodiesel, 335d. Tuskin omaa kuitenkaan samaa virityspotentiaali/hinta-suhdetta kuin tämä nykyinen 2.3, josta noin 2400 euron panostuksella tehot ja väännöt nousivat 185hp/280Nm ---> 358hp/482Nm.

Kuka ohittaa isoilla vaihteilla? Itse lyön aina sen vaihteen sisään, millä auto kiihtyy parhaiten. Yleensä se tapahtuu vielä automaattisesti.

Oho tulipas lainattua vahingossa itseäni.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Mietipä, että jos lähden ohittamaan pitävällä pinnalla täyskaasulla 80 vauhdista täykkäriä, on minulla vauhtia rekan nupin kohdalla (kaasu pohjassa ohitus siis) luokkaa 155-160 km/h. Voit laskea, mikäli kiinnostusta riittää, paljonko olen käyttänyt vähemmän metrejä rekan ohittamiseen kuin mihin 81kW TDI:llä pääsee. Veikkaisin, että matka on kirkkaasti alle puolet.
En jaksa laskea metrejä, mutta itselläni on nopeus tuossa kohtaa luokkaa 140-145 km/h. Jos tuo ei riitä, niin ehkä olisi viisaampaa olla ohittamatta...
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Mietipä, että jos lähden ohittamaan pitävällä pinnalla täyskaasulla 80 vauhdista täykkäriä, on minulla vauhtia rekan nupin kohdalla (kaasu pohjassa ohitus siis) luokkaa 155-160 km/h. Voit laskea, mikäli kiinnostusta riittää, paljonko olen käyttänyt vähemmän metrejä rekan ohittamiseen kuin mihin 81kW TDI:llä pääsee. Veikkaisin, että matka on kirkkaasti alle puolet.
Mitä merkitystä sillä on, että saako ohituksen suoritettua nopeasti vain helv.. nopeasti, jos ohittaa yleensäkin ohitukseen soveltuvassa paikassa ja olosuhteissa?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eri asia on tilanteet, joissa täytyy kiihdyttää mahdollisimman nopeasti, polttoainetta säästämättä, 0-120kmh esimerkiksi. Montako tällaista tilannetta normi Jampalle tulee vuodessa yleisillä teillä?

Ei montaakaan, mutta on se ero ihan käsittämättömän suuri, kun aletaan kiihdyttämään esimerkiksi 80-120 km/h. Tuo kyseinen Octavia jäi kuin tikku lantaan, kun matalapaineturbollinen 150-heppainen Saab nykäisi kahdeksastakympistä sataankymmeneen. Tuskin ero ainakaan on kaventunut sen jälkeen, kun 9-5 kävi kutittelussa ja sai lisää tehoja parantamaan ohituskiihtyvyyttä.

Se hengenlähtö oli lähellä, koska oli tottunut ajamaan +200 hevosvoimaisella 2,3 -litraisella 9000:lla ja sitten lähti Skodalla ajamaan ja ohittamaan rekkaa. Ei auttanutkaan se pieni kaasun painaminen, vaan piti nimenomaan seisoa polkimen päällä.

Tuohon aikaan ajelin kuorma-autolla ja silläkin oli helpompi ohittaa, johtuen siitä, että osasi varautua ja painaa kaasua kunnolla. Eli tottumiskysymys, mistä tämä kaikki lähti liikkeelle.

Köyhät katselee kulutusta, ajaa dieseleillä ja syö kaurapuuroa. Katsokaapa tutkimustulos, millä automerkillä pitää parhaiten kutinsa ilmoitettu kulutus suhteessa todelliseen kulutukseen. Alkaa Bemarillakin ilmoitettu kulutus "vähän" nousta.

Tuo V6:han on Saabin suurin epäonnistuminen ja virhe kautta aikojen. Kuten tässä on jo mainittu, tuosta 2,3 -litraisesta saadaan Hirschin virityksillä jumalattoman paljon enemmän irti. Lisäksi kulutus on hyvää tasoa tuon kokoiselle autolle.
 

12961

Jäsen
Mitä merkitystä sillä on, että saako ohituksen suoritettua nopeasti vain helv.. nopeasti, jos ohittaa yleensäkin ohitukseen soveltuvassa paikassa ja olosuhteissa?

Ohitukseen sopii lyhyempi suora, jos se tapahtuu nopeammin.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Niin, tuo onkin Holdenin kone eikä Saabin. Katsopa vaikka 9-5 305 HP HIRSCH, joka on vielä moottoriltaan vanhaa kunnon saab-tuotantoa.

Hirveä kulutushirmu tuo V6 tehoihinsa nähden.

Eikä siinä, seuraava auto tulee olemaan itselläkin baijerilainen ja myös turbodiesel, 335d. Tuskin omaa kuitenkaan samaa virityspotentiaali/hinta-suhdetta kuin tämä nykyinen 2.3, josta noin 2400 euron panostuksella tehot ja väännöt nousivat 185hp/280Nm ---> 358hp/482Nm.
Tuon Hirschin kanssa ei sitten enää käytetä vertailukohtana BMW 330d:tä, vaan jotain ihan muuta. Yritin ottaa tuohon vertailuun kaksi saman kokoluokan suunnilleen samanhintaista uutta autoa.
 

12961

Jäsen
Tuon Hirschin kanssa ei sitten enää käytetä vertailukohtana BMW 330d:tä, vaan jotain ihan muuta. Yritin ottaa tuohon vertailuun kaksi saman kokoluokan suunnilleen samanhintaista uutta autoa.

No käytetään sitten 530/535d:tä. Ensimmäinen jää vauhdista kuin tikku paskaan ja toinen taas vie hiuksenhienosti, ja hinta asettuu sopivasti väliin.

Harmi sinänsä, ettei saabilla ole enää 9-3-mallistossa tarjolla näitä vanhan sarjan scanian kestävyysluokitukset täyttäviä motteja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös