Autoiluketju

  • 3 316 268
  • 19 012

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Jos et halua sotkeentua papereihin ym. niin tuossa on paikallinen firma joka ottaa sen 500-600e auto kun haetutat Tukholmasta tai lähialueelta. Tyyppi paikan päällä tekee kuntotarkistuksen, tinkimisen ym.
http://s-vaihtoautot.fi/

Niin, no Suomalainen on vähän sellainen (varsinkin vanhemmat ihmiset) että jostain syystä vierastavat sitä hakua. "Kun tuosta Biliasta saa niin helposti..." Ei kuitenkaan vaadi hirveästi sekään että katsoo tuolta blocket.se auton ja soittaa tuonne firmaan. 1-2 viikkoa ja auto on sinulla.

Kokemusta on itseltä ja myös muilta kavereilta että homma toimii. Kuten tuolla aiemmin, suosittelen lämpimästi Ruotsin tuontia. Lohko, penkinlämmittimet ja talvirenkaat löytyy sekä pienempi hakupalkka Saksaan verrattuna ja silti hintaluokka on samaa.

Juurikin näin. Jos esimerkiksi kysyisin isältäni mitä mieltä hän on jos Ruotsista hakisin auton niin vastaus olisi: Ei helvetti, ne on rosvoja kaikki. Sieltä ei missään nimessä kannata ostaan vaan tuosta auto-ilveksestä.
En ymmärrä muutenkaan miksi vanhemmat ihmiset ovat kaikkea uuttaa vastaan, tai jos pitää auto tai jokin muu isompi asia ostaa niin koskaan se ei ole hyvä (tarkoitan että tuotteessa on isukin mielestä aina joku vika) vaan AINA löytyy jotain vikaa ja vastaan sanomista. Meni vähän off topic mutta enivei.

Siksi juuri Ruotsista olisinkin auto hakemassa koska siellä on samanlaiset sääolosuhteet ja 110 km/h maksimi nopeusrajoitus eli autolla ei ole (todennäköisesti) paineltu petaali pohjassa autobaanoja.
Ja Volvoja tuntuu saavan melko edullisesti.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kannattaa vaan muistaa, että vaikka se tuontiauto on nyt halvempi(jos on), niin on se selvästi halvempi myös käytettynä ja jotkut likkeet eivät edelleenkään kelpuuta tuontiautoa vaihdossa.

Nattiautostakin löytyy kyseisenmallisia autoja alkaen 11900 - toki ajettu jo yli 200000. 175000 ajetusta pyydetään 13450 - voisi ainakin lähelle tuon 12000 irrota.

Ns. erikoisautojen joita Suomessa on vähän uittamisen ulkomailta ymmärrän, mutta näiden ns. bulkkiautojen tuontia en niinkään.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kiitos vinkeistä pariinkin kysymykseen ketjussa. Superb tilattu.

Onnittelut. Onhan Superb verrattain auto aiempaan Octaviaasi verrattuna. Tulet huomaamaan, kerta ajat paljon. Tuossa uudessa Superb:ssä on yksi hyvä ominaisuus mitä ei monessa (/ei missään?) muussa autossa ole eli tavaratila aukeaa sekä kuten sedanissa että liftbackissä. Kovilla pakkasilla varsinkin voi avata vain pienen luukun, jos ei ole paljoa lastattavaa niin ei koko auto mene kylmäksi.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Ulkomaille muuton takia on alkanut muuttoauto pikkuisen kiinnostamaan. Vaihtoehtoina on ollut volvo V50 tai jos rahaa alkaa tulemaan ovista ja ikkunoista (eli biletys on out) niin audi A4. Molemmista olen katsellut diesel farkkuja. Täytyy käydä koeajolla ja pähkäillä mikä olisi järkevä vaihtoehto... jos nyt auto on koskaan järkevä hankinta.
Jatkoaikalaisilla vinkkejä muuttoauton tuontiin?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kait tämä tänne kuuluu, vaikka varsinaisesta autoilusta ei olekkaan kyse..

Eli viime aikoina on alkanut tympiä valitus mopoautoilijoista. Omasta mielestä monissakaan niistä kuskeista ei ole vikaa, vaan pelkästään siinä, että mopoautot hidastavat liikennettä. Itse ainakin tunnen muutaman mopoautoilijan, jotka eivät ole ikinä saaneet sakkoja esim. liikenteen vaarantamisesta tai punaisia päin ajamisesta.

Eniten asiassa ärsyttää se, että saan kuunnella tätä valitusta 20v. naiselta, joka on vieläpä ajanut yhden peräänajon.. Mielestäni juuri tuon ikäluokan naiset ovat niitä liikenteen kaikkein vaarallisimpia ihmisiä vanhusten lomassa.

Eli pointti oli se, että mopoautojen kuljettajissa ei ole vikaa, vaan itse peleissä..
 

Veijari

Jäsen
Eli pointti oli se, että mopoautojen kuljettajissa ei ole vikaa, vaan itse peleissä..

Itse olen sitä mieltä että kaikki fillarit, mopot, skootterit, traktorit ym. teiden tukkeet poistettava autoliikenteen seasta. Kuinka helppoa meillä autoilijoilla olisikaan silloin! Keskustan ruutukaava-alueella nyt menee vielä joten kuten, sillä ehdolla, että fillaroitsijan pitää olla niskasilmäinen Lance Armstrong. Ruutukaavan ulkopuolella eivät aiheuta muuta kuin vaaraa.

Hyvänä esimerkkinä; Turusta Lietoon ja päinvastoin Hämeenlinnan väylää pitkin painelee harvasepäivä sellainen oranssi kolmipyöräinen mopoauto(?) vanha papparainen ratissa ja kun muun liikenteen nopeus on 70km/h niin jaloissahan se pyörii jatkuvasti. Kenenkään hermot ei kestä ajaa sellaisen perässä 15 kilometriä ohittamatta.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Täytyy tulla tänne ja tunnustaa. Olen rakastunut. Rakastunut Ruotsalaiseen.

Olen saanut jonkinverran ajella tädin 2004 vuoden 9-3 Saabia. Korimallia sedan. Muistaakseni Vector-varusteet ja 1.8t koneella. Automaatti laatikko tosin ainoanan miinuksena omasta mielestä.
Mutta, voiko "järkevä" auto olla enää parempi? Tarkoitan, että voiko järkevä päivittäiseen käyttöön soveltuva auto enää tuosta paremmaksi tulla? Auto on niin tunnollinen ja pehmeä ajettava. Ohjaustuntuma on hyvä, alusta+jousitus loistavaa. Jousitus on pehmeä, mutta silti tuntee tien muutokset. Nimenomaan positiivisella tavalla. Ja tuo moottori. Kiihtyy loistavasti valoista lähdettäessä. Huomasin myös, että "ohituskiihtyvyys" välillä 80-100/120 on erittäin nopeaa. Eli vääntöä 1.8 bensakoneeksi mielestäni hyvin. Turvallinen ohitus ei ainakaan autosta jää kiinni, kun Saabilla lähtee menemään.

Toisaalta, erilaisista autoista ei hirveästi ole kokemusta. Pääosin tulee ajeltua Toyota Avensiksella. Ei siinäkään mitään vikaa ole. Mutta kuitenkin täysin eri korissa Saabin kanssa. Eli tälläinen tunnustus näin viikon alkuun.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olen saanut jonkinverran ajella tädin 2004 vuoden 9-3 Saabia.
..
Ohjaustuntuma on hyvä
..
Huomasin myös, että "ohituskiihtyvyys" välillä 80-100/120 on erittäin nopeaa. Eli vääntöä 1.8 bensakoneeksi mielestäni hyvin.

Isälläni on juurikin samanlainen ja muuten olen samaa mieltä, mutta ohjaustuntuma ei ole kyllä kovinkaan hyvä ainakaan verrattaessa muihin saman ikäisiin autoihin. Ihmeen väljä ja tunnoton. Vääntöä taasen on ihan ok, muttei missään tapauksessa hyvin. Ainakaan dieseleihin tottuneelle. Ja tuossa 1.8t:ssä on kaksilitrainen kone.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Vääntöä taasen on ihan ok, muttei missään tapauksessa hyvin. Ainakaan dieseleihin tottuneelle. Ja tuossa 1.8t:ssä on kaksilitrainen kone.
Ok, nimi johti harhaan. Varsinkin kun ei tosiaan hirveästi ole kokemusta. Mutta sanoinkin, että bensakoneeksi hyvin vääntöä. Kyllähän esim. Avensis jolla olen ajanut enemmän, joka on siis suunnilleen samankokoisella D4D koneella, vääntää paremmin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
On parempikin järkevä auto olemassa. Ehkä useampiakin, mutta itse tiedostan parempana vain 9-3 tai 9-5 Aeron. Voimaa on riittävästi ja vähän enemmänkin, kulutus pysyy siedettävänä voimaan nähden, ohituskiihtyvyys ja kiihtyvyys muutenkin valovuoden tuon 1,8 edellä ja muutenkin Aero on Auto. 1,8 tosiaan on kahden litran kone, erotettiinko tuolla 1,8 ja 2,0 matalapaineturbo ja tavallinen turbo toisistaan, en muista tarkalleen.

Nimim. 20 vuotta sitten ruotsalaiseen rakastunut.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Vaihteiden vaihtamisesta

Taannoin olin yhden auton kyydissä, jossa kuskin vaihtamistyyli kiinnitti huomioni. En ole aiemmin moista nähnyt, joten pisti mietityttämään moisen hyödyllisyys/järkevyys. Eli...

Kuski vaihtoi kahdella variaatiolla... joko 1-2-4 tai 1-3-5. Alkukiihdytys oli melko lyhyt eikä nopeus (eikä muuten moottorin kierroksetkaan) nousseet kovinkaan korkealle. Mikähän tolkku tuossakin oli, sillä noilla isoimmilla vaihteilla ajaessa tunsi aivan selkeästi, että tilanteeseen/nopeuteen nähden oli aivan liian suuri vaihde päällä.

Minun ymmärrykseni (mikä ei näissä asioissa ole korkeatasoista) mukaan tuolla tavoin saa kyllä moottorin helposti tukkoiseksi. Moottorin saloja paremmin tuntevat kertokoot paremmin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Taannoin olin yhden auton kyydissä, jossa kuskin vaihtamistyyli kiinnitti huomioni. En ole aiemmin moista nähnyt, joten pisti mietityttämään moisen hyödyllisyys/järkevyys. Eli...

Kuski vaihtoi kahdella variaatiolla... joko 1-2-4 tai 1-3-5. Alkukiihdytys oli melko lyhyt eikä nopeus (eikä muuten moottorin kierroksetkaan) nousseet kovinkaan korkealle. Mikähän tolkku tuossakin oli, sillä noilla isoimmilla vaihteilla ajaessa tunsi aivan selkeästi, että tilanteeseen/nopeuteen nähden oli aivan liian suuri vaihde päällä.

Minun ymmärrykseni (mikä ei näissä asioissa ole korkeatasoista) mukaan tuolla tavoin saa kyllä moottorin helposti tukkoiseksi. Moottorin saloja paremmin tuntevat kertokoot paremmin.

1-2-4 on kyllä ihan normaali järjestys minullakin jos kiihdytän nopeahkosti kakkosella johonkin 60-70 nopeuteen. Toki jos jostain 40 vauhdista nykäisee nelosen päälle niin silloin tuossa ei ole kyllä oikein mitään järkeä.

1-3-5 kuullostaa kyllä omituiselta. Ykkösellä saa vetää aika tappiin asti jos meinaa seuraavaksi kolmosta tarjota. Kolmoselta vitoselle voisi ajatella vaihtavansa jostain 80 vauhdista.

Liian isolla vaihteella ajaminen on toki ihan turhaa touhua, mutta moni ajaa nelosella nopeuksissa joissa vitonen olisi paljon taloudellisempi (esim. 80 km/h). Leikin usein töihin ajaessani "kulutuspeliä" eli koitan päästä mahdollisimman pienellä kulutuksella 8km matkan duuniin. Yleensä saan kulutuksen pysymään vaivatta 6L tuntumassa (TDi Golf, kaupunkiajoa), mutta jos ajelen ihan fiilispohjalta niin menee helposti 8-9. Maantiellä alle 5L on vakio ja autobaanalla taas... no joo... parempi kun ei edes katso paljonko auto hörppää.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
On parempikin järkevä auto olemassa. Ehkä useampiakin, mutta itse tiedostan parempana vain 9-3 tai 9-5 Aeron. Voimaa on riittävästi ja vähän enemmänkin, kulutus pysyy siedettävänä voimaan nähden, ohituskiihtyvyys ja kiihtyvyys muutenkin valovuoden tuon 1,8 edellä ja muutenkin Aero on Auto.

Todellakin. Aero on AUTO.
Itsellä 9-5 Aero ja eilen ajelin motarilla 80km ja piruuttani katsoin kulutuksen: Motarilla keskinopeuden ollessa 109km/h kulutus oli 7,3L/100km. Mielestäni moottoriin ja tehoon nähden erittäin hyvä tulos. Sitten puolen tunnin kaupunkiveivauksen jälkeen keskinopeus putosi 71 km/h ja kulutus nousi "huimaan" 7,9L/100km.
Muuten pelkässä kaupunkiajossa ajotietokoneen mukaan Aero hörppää 10,9L/100km.

Ja ne ohitukset.... On se vaan mahtava tunne Aerolla.
 

12961

Jäsen
Todellakin. Aero on AUTO.
Itsellä 9-5 Aero ja eilen ajelin motarilla 80km ja piruuttani katsoin kulutuksen: Motarilla keskinopeuden ollessa 109km/h kulutus oli 7,3L/100km. Mielestäni moottoriin ja tehoon nähden erittäin hyvä tulos. Sitten puolen tunnin kaupunkiveivauksen jälkeen keskinopeus putosi 71 km/h ja kulutus nousi "huimaan" 7,9L/100km.
Muuten pelkässä kaupunkiajossa ajotietokoneen mukaan Aero hörppää 10,9L/100km.

Ja ne ohitukset.... On se vaan mahtava tunne Aerolla.

Niin ja vielä mahtavampi tunne isommalla ahtimella, kun turbo tulee mukaan kunnon nykäyksellä ja vehjes sutii vielä kolmosella kunnolla ;)

Oma menee automaattina tien päällä aika lailla samoihin, 7,5 luokkaan, mikäli on ohituksia pysyy kulutus silti alle 8.5l/100km.

Kaupungissa automaatti "näyttää kyntensä" ja gasoa menee hyvinkin 13-15l/100km, riippuen kaasujalan asennosta ja tuninghärpäkkeiden määrästä.
 

12961

Jäsen
Kannattaa vaan muistaa, että vaikka se tuontiauto on nyt halvempi(jos on), niin on se selvästi halvempi myös käytettynä ja jotkut likkeet eivät edelleenkään kelpuuta tuontiautoa vaihdossa.

Nattiautostakin löytyy kyseisenmallisia autoja alkaen 11900 - toki ajettu jo yli 200000. 175000 ajetusta pyydetään 13450 - voisi ainakin lähelle tuon 12000 irrota.

Ns. erikoisautojen joita Suomessa on vähän uittamisen ulkomailta ymmärrän, mutta näiden ns. bulkkiautojen tuontia en niinkään.


Tällä hetkellä autokauppa on muutenkin tosi hiljaista ja nettiautossa on selviä ylipyyntejä. Viimeisen kahden vuoden aikana autojen hinnat ovat tippuneet yleisesti niin paljon, että tuollaisesta 13500 pyyntisestä autosta ei yli 12t kannata missään nimessä tarjota.

Autokuumetta kannattaa nyt vastustaa niin kauan kuin voi.
 

12961

Jäsen
Isälläni on juurikin samanlainen ja muuten olen samaa mieltä, mutta ohjaustuntuma ei ole kyllä kovinkaan hyvä ainakaan verrattaessa muihin saman ikäisiin autoihin. Ihmeen väljä ja tunnoton. Vääntöä taasen on ihan ok, muttei missään tapauksessa hyvin. Ainakaan dieseleihin tottuneelle. Ja tuossa 1.8t:ssä on kaksilitrainen kone.



Ohjaus on kyllä melko löysäksi tehostettu tuossa 9-3:ssa, mutta tunto on siellä takana erittäin hyvä, huomattavasti parempi ja vähemmän teennäisen tukeva kuin esimerkiksi suurimmassa osassa VAG-vehkeistä volvoista puhumattakaan. Tietuntoa ei tiedosta mikäli on juuri ajanut nykysuuntauksen mukaista autoa, jossa ohjaus on tehty sähköisine tehostimineen niin puuromaiseksi, ettei tienpinta tunnu läpi, palautusta niissä kyllä on liikaakin.

Ehkä paras ohjaustuntuma nykyautoista löytyy 159 alfa romeosta. E90 BMW on myös aika hyvä. Kaikki autot, joissa on perinteinen hydraulinen tehostin ovat lähes järjestään tunnoltaan parempia kuin sähköisesti tehostetut. Tuo 9-3 asettuu johonkin parempaan keskikastiin. Volvot huonon hydraulisen toteutuksen esimerkkinä ja toyotat ovat sitten sieltä toisesta päästä.

Dieseleissä (yhden turbon vehkeitä tarkoitan) myös vetoalue on huomattavasti suppeampi ja väännön nousu nopeampi kuin turbobensakoneissa. Tämä dieselin ominaisuus syö merkittävästi miellyttävyyttä ajamisesta. Toki auto tuntuu nopealle äkkinäisen väännönnousun takia muttei ole sitä. Tästä erittäin hyvänä esimerkkinä Skoda octavia RS TDI.

On huomattavasti mielekkäämpää ajaa 350Nm vääntävää bensaturboa kuin dieselturboa, koska sitä voimaa löytyy myös oikeasti sieltä yläkierroksilta niinkuin alarekisteri lupaa. Teho on väännön ja kierrosluvun tulo.

1.8t on aivan sama 2-litrainen moottori kuin 2.0t, mutta eri moottorinohjauksen softalla. Vuosimallista riippuen noista saa molemmista sen 210-220hp/330-350Nm lastulla, ja voimansiirto kestää.
 
Viimeksi muokattu:

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Autoilu on mukavaa, ja joskus täydessä hurmiossa saattaa matkanopeus vahingossa lipsahtaa hetkeksi ylinopeuden puolelle. Mutta auta armias, jos autosi on katsastamatta! Hukka sinut sitten perii! Ei ole ihan tasapäisiä nämä rangaistuksien määrät. Ajatelkaapa esim. rattijuoppoa, joka kurvailee katsastamattomalla autolla. Lahden ESS:n juttu hyvästä esimerkistä.
 

Soolo

Jäsen
Olisiko kenelläkään näkemystä siihen, miten automarkkinat (sekä uudet että käytetyt) tulevat Suomessa nyt kehittymään?

Chevrolet on uudella kampanjallaan pudottanut jopa 25% autojensa hintoja. Mielenkiintoista nähdä mille tasolle lopulta päädytään muiden automerkkien seuratessa, kun autot on kuitenkin myytävä pois varastoista.

Olisi tarvetta ostaa auto melko pian, mutta kannattaako odotella mahdollista hintaromahdusta, ja kuinka kauan?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Olisiko kenelläkään näkemystä siihen, miten automarkkinat (sekä uudet että käytetyt) tulevat Suomessa nyt kehittymään?

Chevrolet on uudella kampanjallaan pudottanut jopa 25% autojensa hintoja. Mielenkiintoista nähdä mille tasolle lopulta päädytään muiden automerkkien seuratessa, kun autot on kuitenkin myytävä pois varastoista.

Olisi tarvetta ostaa auto melko pian, mutta kannattaako odotella mahdollista hintaromahdusta, ja kuinka kauan?

25% koskee vain aika pientä osaa noista kieseistä. Osassa alennus alle kymmenen prossaa. En jaksanut sen enempää tutkia, pitääkö tuo tarjouksen Star-malli mitä varusteita sisällään ja voiko niihin esim napsia mitä vain muita normaaleja lisävarusteita enkä sitä, miten näiden autojen hinnat putosivat verotuksen uudistuksen yhteydessä.

Tuskin silti kovinkaan monella puntti tutisee, jos korealainen muoviritsa myy jo jonkinaikaa myynnissäolleita mallejaan alella.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko kenelläkään näkemystä siihen, miten automarkkinat (sekä uudet että käytetyt) tulevat Suomessa nyt kehittymään?

Ala ennustaa, että uusien henkilöautojen myynti tippuu tämän vuoden tasolta n. 142000 autoa tasolle 92000 ensi vuonna. Pakettiautoissa vastaava pudotus 20000 -> 12000 autoa. Käytettyjen myyntimäärät eivät tule laskemaan samassa suhteessa, mutta käytettyjen autojen hinnat tulevat edelleen laskemaan Suomessa lähemmäksi muun Euroopan hintatasoa. Pahimmat skenaariot veikkaavat uusien autojen myynnin putoavan jopa puoleen tämän vuoden tasolta.

Sinänsä harmi jos myynti dyykkaa noin pahasti, sillä edes tuolla n 140000 uusien autojen vuosimyyntitasolla suomalainen autokanta pysyy keski-iältään edelleen yhtä vanhana, kuin tähän asti. Tässä vertailussa suomalaiset ajavat muutenkin Euroopan vanhimmalla kalustolla, eikä valtion viime vuoden veropäätös tuota liikenteeseen toivotulla tavalla vähäpäästöisiä uusia autoja.
 

12961

Jäsen
Olisiko kenelläkään näkemystä siihen, miten automarkkinat (sekä uudet että käytetyt) tulevat Suomessa nyt kehittymään?

Chevrolet on uudella kampanjallaan pudottanut jopa 25% autojensa hintoja. Mielenkiintoista nähdä mille tasolle lopulta päädytään muiden automerkkien seuratessa, kun autot on kuitenkin myytävä pois varastoista.

Olisi tarvetta ostaa auto melko pian, mutta kannattaako odotella mahdollista hintaromahdusta, ja kuinka kauan?


Kyllä autokauppa on yksi ensimmäisistä aloista joilla taantuma näkyy negatiivisessa mielessä. Muutama tuttu myyntipäällikkö on erinäisissä autokaupoissa ja heidän kanssaan on tullut oltua autokuumeisena myös tekemisissä hiljakkoin. Kaikki ovat sanoneet kaupan hiljentyneen todella merkittävästi, prosenttilukuja heillä ei tietenkään ollut halua esittää.

Käytettyjen autojen hinnat ovat laskeneet reilusti viimeisen kahden vuoden aikana ja edelleen on havaittavissa selviä ylilyöntejä pyyntihinnoissa. Todellinen myyntihinta noudattaa nykyisin yllättävän tarkkaan kaavaa, jonka mukaan auton hinta puolittuu edellisestä kahden vuoden välein. Esimerkiksi 25-30tkm vuoteen ajetun 80t euron auton käypä kauppahinta on 4 vuoden päästä hyvin lähellä 20-25t euroa. Tämänhintaisia vastaavat autot ovat myös keskieuroopasta tuotuina. Kaavasta voi sitten arvioida kilometrimäärästä riippuen hintaa hiukan ylös tai alaspäin.

Mikäli tällä hetkellä on autokuumetta, suosittelen tarjoamaan myös ylihinnoitelluista autoista jotakin tämän kaavan osoittaman hinnan suuntaista. Kauppa käy tällä hetkellä myös käytetyissä autoissa aika heikosti ja monella on myös toisaalta halua päästä autostaan nopeasti eroon.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Mikäli tällä hetkellä on autokuumetta, suosittelen tarjoamaan myös ylihinnoitelluista autoista jotakin tämän kaavan osoittaman hinnan suuntaista. Kauppa käy tällä hetkellä myös käytetyissä autoissa aika heikosti ja monella on myös toisaalta halua päästä autostaan nopeasti eroon.

Meillä on tarvetta kakkosautolle ja aiotaan käyttää tilannetta hyväksi niin paljon kuin mahdollista. Alta kymppitonnin kauppakassista tingitään niin paljon kuin suinkin, ja tottakai osamaksulla ilman käsirahaa. Pitänee tulla tänne raportoimaan miten meni, kunhan kassi on hankittu.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Meillä on tarvetta kakkosautolle ja aiotaan käyttää tilannetta hyväksi niin paljon kuin mahdollista. Alta kymppitonnin kauppakassista tingitään niin paljon kuin suinkin, ja tottakai osamaksulla ilman käsirahaa. Pitänee tulla tänne raportoimaan miten meni, kunhan kassi on hankittu.

Nythän kannattaa ottaa Deltan aidosti koroton maksuaika, jossa ei ole mitään maksuja kuukaudessa, on kuin faijalta lainais. Yllättävän iso erä noista koroista tulee, joten vaikka vaihtoautosta tarjoaisivat huonommin, asiaa kannattaa silti harkita ja laskea.

Ei, en ole Deltalla töissä. :)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Nyt on alla ollut pari kuukautta VW Golf Variant Sportline TDI 2,0 DSG-vaihteistolla ja mittarissa on n. 7 000 km. Ihan nappivalinta! Aivan loistava auto ja vaihteisto on ehdottomasti paras jota olen koskaan päässyt kokeilemaan. Otin listalta reippaasti varusteita (Xenonit, automaatti-ilmastoinnin, peruutustutkan, Webaston, kahdet alut jne. jne.) joten hinta nousi aika lähelle 35k:ta. Sportlinen alusta ja penkit ovat erittäin jämäkät ja ajaminen on tosi ryhdikästä - ei kuitenkaan sellaista että että paikat putoaisivat hampaista kuoppiin ajettaessa.

Olen tosi tyytyväinen että valitsin tuon.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on alla ollut pari kuukautta VW Golf Variant Sportline TDI 2,0 DSG-vaihteistolla ja mittarissa on n. 7 000 km. Ihan nappivalinta! Aivan loistava auto ja vaihteisto on ehdottomasti paras jota olen koskaan päässyt kokeilemaan.

DSG-vaihteisto on kyllä parasta mitä "automaattien" saralla on tapahtunut aikoihin, ja parasta on, että ko. laatikkoa alkaa saamaan myös pitkittäiskoneella varustettuihin VAGgineisiin, siis ihan normaali sellaisiin, Bugati Veyronia yms. ei lasketa..

Näin talvella kyllä ajelen itse mieluiten käsin hämmennettävää nelivetoa, mutta joku dsg olisi varsin kiva vaihtoehto kesäksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös