Ja näinhän ne ohitusonnettomuudet juuri tapahtuvat.Ohitukseen sopii lyhyempi suora, jos se tapahtuu nopeammin.
Ja näinhän ne ohitusonnettomuudet juuri tapahtuvat.Ohitukseen sopii lyhyempi suora, jos se tapahtuu nopeammin.
Jos et huolla itse, unohda varsinkin jos joudut asioimaan delta-autossa.
Ja näinhän ne ohitusonnettomuudet juuri tapahtuvat.
Todennäköisesti en ainakaan aluksi huoltaisi itse, eihän tuollaisiin uskalla mennä aloittelija sorkkimaan.
Viiden vuoden takuu noihin nykyään ainakin annetaan eli kai siellä on luottamus tekniikkaan kohdallaan. Ainahan aasialaiset on sisätiloistaan vähän juosten kustuja, mutta aina ei voi voittaa.
Jos sen Aeron löytäisi.
Voit muuten minkä tahansa automerkin mallistosta verrata vastaavaa bensakonetta ja dieseliä, niin uskallan melkeinpä luvata että n. 100% tapauksissa bensakone jää kuin tikku paskaan mitä ohituskiihtyvyyteen tulee.Mielipiteesi on jo rekisteröity, tykkäät ajaa pienitehoisilla autoilla, selvä. Jotkut muut saattavat tykätä ajaa isommilla tehoilla ja ehtiä ohittamaan pienemmissä väleissä, koita ymmärtää sekin.
Eiköhän suurin osa ohitusonnettomuuksista satu, kun ajetaan oman ajotaidon ylärajoilla ja lähdetään näillä turbodieseleillä ohittamaan, kun siihen ei oikeasti ole paikkaa.
Skoda on muuten paska auto.
Voit muuten minkä tahansa automerkin mallistosta verrata vastaavaa bensakonetta ja dieseliä, niin uskallan melkeinpä luvata että n. 100% tapauksissa bensakone jää kuin tikku paskaan mitä ohituskiihtyvyyteen tulee.
Voit muuten minkä tahansa automerkin mallistosta verrata vastaavaa bensakonetta ja dieseliä, niin uskallan melkeinpä luvata että n. 100% tapauksissa bensakone jää kuin tikku paskaan mitä ohituskiihtyvyyteen tulee.
Mistä valmistajasta on kyse? Saabilta ainakin löytyy 150 hv pienpaineturbo sekä dieselinä että bensakoneena, ja bensakoneinen jää kuin tikku paskaan.Oikeastaan kaikissa tapauksissa näin, kun valmistajan mallistossa ei ole vastaavaa turbolla varustettua bensakonetta.
Varmasti on eroa, jos se Skoda oli esim. tämä 90-heppainen versio. Kyllä tuo tehoero siinä jo näkyy, varsinkin kun molemmat ovat turboja.Itse olen asian testannut luonnossa vain 1,9 litraisella turbodiesel-Octavialla, kun vastassa oli se 150-heppainen matalapaineturbo-Saab (Ei taida Saban valikoimasta pienempää turbovehjettä löytyä?). Siinä se ero kasikympistä ylöspäin nykäistäessä oli melko iso. Tuo nopeushan alkaa olla niillä hujakoilla, josta ohitukset tehdään. Kuljettajasta tuskin kamalasti oli kiinni, koska Octavian ratissa oli ammattiautoilija, kun taas Saabissa suht kokematon kuljettaja. Painokin Saabissa vähintään sen parisataa kiloa suurempi.
Mitä tulee tähän ohituskeskusteluun, niin yleisesti ohittamisella voittaa niin vähän ajassa, ettei sitä kannata edes kovin lyhyellä matkalla tehdä, jos ei nyt ihan alinopeuksiin mennä.
Kun nyt Autoiluketjussa ollaan, niin millaisia kokemuksia ihmisillä on Hyundaista?
Pitänee paikkansa, todennäköisesti alunperin sama 81kw (110 hv) kone kuin minullakin. Olettaisin että tuolla virityksellä on kuitenkin saatu enemmänkin pahaa aikaan tässä tapauksessa.EDIT: Tuo Skoda on jonkun hardcore-skodalaisen vanha ja viritetty peli. En tiedä todellisia arvoja, kun en ole mitannut, mutta on pitäisi kai siinä vakionakin olla kuitenkin yli 100 hevosta jolkottelemassa. Jos en ihan väärässä ole niin 105-110. Onko mahdollista?
Mielipiteesi on jo rekisteröity, tykkäät ajaa pienitehoisilla autoilla, selvä.
Ihan nokkapokan ulkopuoleltakin uskaltaudun sanomaan: mielipiteesi on jo rekisteröity, tykkäät ajaa Saabeilla, selvä.
Huono selitys. Minäkin ihmettelen miksi tämä kyseinen Skoda on niin huono kiihtymään, koska vakionakin se on paljon tuota parempi. Kuten jo aiemmin sanoin, niin epäilen tuon olevan "viritetty" päin helvettiä, tai sitten ei ole muuten ehjä. Esim. turbon siipien säätö voi olla jumissa, jolloin eivät ahdot riitä tietyillä kierroksilla alkuunkaan. Oletan siis että "virityksestä" huolimatta tuon ahdin on kuitenkin vielä alkuperäinen, eli tämä muuttuva/juuttuvasiipinen malli.Toki, en ole muuta väittänytkään.
Ongelmahan tässä oli se, että toinen heittelee tehtaiden ilmoittamia lukuja sivulta toiseen ja yrittää todistaa dieselin paremmuuden, kun taas itse ihmettelin, miten se Skoda voi olla niin onneton kiihtymään, vaikka tehtaalta luvataan yhtä sun toista.
Voit muuten minkä tahansa automerkin mallistosta verrata vastaavaa bensakonetta ja dieseliä, niin uskallan melkeinpä luvata että n. 100% tapauksissa bensakone jää kuin tikku paskaan mitä ohituskiihtyvyyteen tulee.
Se on kyllä totta, että näillä esim. Toyotan 1,4-litraisilla pikkudieseleillä ei ohituskiihtyvyys ole ollenkaan sitä mitä turbodieseleiltä on totuttu odottamaan. Eli kiihtyvyysvertailu varmasti kääntyykin mm. tuon Auriksen kohdalla bensiinimoottorin eduksi.Tuulilasissa oli viime kesänä (8/08) ohituskiihtyvyysvertailu, joka ei tue väitettäsi. Rinnakkaismallit oli ainakin Toyota Auriksesta ja lopputoteamana ilmoitettiin, että bensaversiolla ohittaa lyhyemmällä matkalla, jos osaa/viitsii käyttää vaihteita.
Oli meilläkin jokin aikaa sitten 1,9 -litrainen Skoda Octavian turbodiesel, jolla meinasi tulla noutaja, kun ei osannut ohittaessa seistä kaasupolkimen päällä.
Edellinen autoni (Saab) oli juuri tällainen jolla piti vauhtia hieman kerätä. Toinen paha paikka tuolla autolla oli ruuhka-aikana yrittää päästä liittymästä liikennevirtaan mukaan esim. Hämeenlinnanväylälle.Nämä on tosiaankin vaarallisia tilanteita jos auto onkin hitaampi kuin luulee tai mihin on tottunut. Tarvittava ohitusmatkahan tulee hyvin pitkälti selkäytimestä ja ajatuksissaan saattaa lähteä ohittamaan autoa "omalla autolla" turvallisessa välissä, mutta huomaakin kesken ohituksen että hetkinen nyt tulee vähän kiire.
Itselläni ensimmäinen auto oli vanha diesel Golf ja sillä oppi kyllä kehräämään vauhtia rekkojen ohituksiin, kun huippunopeus oli jotain huimat 140 km/h mittarin mukaan. Kyllähän silläkin ohitti, mutta kyllä matka-ajo on sitä nautinnollisempaa mitä tehokkaampi auto on alla. Pikku koukkaus vastaantulevien kaistalla ja rekka katoaa peileihin, sen sijaan että pitää kerätä vauhtia jo 10 sekuntia ennen ohituksen aloittamista. Tehokkaalla autolla voi lähteä ohitukseen "nyt" eikä "kohta".
Mistä valmistajasta on kyse? Saabilta ainakin löytyy 150 hv pienpaineturbo sekä dieselinä että bensakoneena, ja bensakoneinen jää kuin tikku paskaan.
Esim Audilta ja Volkswagenilta en löytänyt ohituskiihtyvyyslukemia, joten otos jäikin yllättävän pieneksi.