Ensi talveksi tulee kitkat jos vaan jostain löytyy faktaa siitä, että noinkin raskas takavetoinen henkilöauto niillä toimii ja pysähtyy. Ellei, nastat jatkavat.
Vaihtoehtonahan voi olla kai sekin, että ottaa pienemmät vanteet talveksi, jolloin renkaita löytyy paremmin. Niin se riippuu talvesta. Jos on tällainen talvi kuin tänä vuonna niin ekoterroristien pitäisi katumaastureiden renkaiden tyhjentämisen sijaan keskittää kiukkunsa nastarengastyyppeihin. Itselleni tuo on kynnyskysymys. Jos autolla ei pärjää kitkoilla niin sellaista autoa ei sitten tarvi tulla. Muuten alhaisen nopeusluokan kitkoilla on yleensä kaikissa autoissa pärjännyt. E46 coupessa oli aikoinaan broidilla ne nopeamman luokan kitkat ja oli kieltämättä mäissä vaikeuksissa, mutta Autobildin mukaan renkaat ovat kehittyneet paljon. Syksyllä oli joku testi, missä oli hyvinkin erilaisia renkaita mukana. Yksi ongelma on aurauksen puute. Eli on monia matalahelmaisia autoja, joilla muuten pärjäisi täällä normitalvessa vaikka olisi luntakin, mutta Helsingin ja Espoon katuja aurataan nykyään sen verran huonommin, että saa toimia ikäänkuin aurana itse, joten sen takia osa autoista ei oikein sovellu.
Itse en ole huomannut huoltoväliongelmaa. Ei muuta kun 15 tuhannen välein auto aamulla huoltoon, sieltä toinen auto alle ja sitten iltapäivällä vaihdetaan taas päittäin. Menee normaalissa työmatkaliikenteessä, mitä nyt pieni mutka lisää.
Vaivattomuus. Mitä useammin joutuu käymään huollossa ja varailemaan aikoja niin sitä stressaavampaa se jotenkin on. Itselläni on ollut lähes alusta alkaen joku häiriö takalasin lämmittimestä. Piti jo toissa syksynä käydä näyttämässä, mutta ei ole vain tullut järjestettyä. Kun olin Autokeskuksessa, että vaihtavat pyyhkijänsulat niin silloinkaan eivät saanut asiaa katsottua. Eikä aikoinaan 15tkm huollossakaan ollut katsottu. Kyllä siitä aina kuitenkin jotain vaivaa tulee.