Autoiluketju

  • 3 192 235
  • 18 516

Veijari

Jäsen
Onhan sinulle tuputettu jo näitä reilumpitehoisia (140kW->) turbomalleja A-nelkusta? Vetoahan siinä on laajalti myöskin. Helpottaisi vielä hieman etsintäurakkaa.

Turbokoneella ajelen tälläkin hetkellä. Nyt vain kaipaan autoon luonteen muutosta ja ns. munaa.

S4 V8:lla olisi sitä jotain, mutta siitä voi tässä vaiheessa vain unelmoida.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Nyt on kokeiltu Yaris 1.5 T-sporttia, otin sen koeajoon eiliseks illaks. Ei ei ei... Ehkä odotukset oli liian korkealla tai sitten tuosta Golfista siirtyminen oli liian iso harppaus, mutta tosi iso pettymys. Olin tietoinen että meteliä on, en ehkä odottanu siltikään ihan noin infernaalista möykkää. Toinen on toi moottori. Kauhea vingutuskone ilman mitään piikkiä yläkierroksilla. Kuminauhamainen... Eikä kyllä musta vastaa tuota 9.2 0-100kmh/h arvoa. En tykänny.

Itselläni on pihassa Citroen C2 VTS työsuhdeautona (tyttöystävällä käytössä pääosin) ja sen mitä nyt olen sitä ajanut oman auton ollessa huollossa tms, niin voisi kyllä sanoa, että on hintaluokkansa autoksi hyvinkin mukava.

Ehkäpä seuraavaks siirryn tutkimaan tuota C2:sta, VTR nyt aluks. Kiitos Trancezz:lle YV:nä laitetut hyvät stoorit autosta. :) VTSiä kun ei ole niin paljon tarjolla ja kyllä tolla VTR:llä saa jo oikean tuntuman, millanen auto on. Ja koska kaupunkiautoa tässä silti oikeastaan haetaan ja siihen tuo VTR:n alavääntö varmasti riittää!?

Toinen mitä ehkä pitää kokeilla on 206 RC, onko kellään kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Jindebyne

Jäsen
Ehkäpä seuraavaks siirryn tutkimaan tuota C2:sta, VTR nyt aluks. VTSiä kun ei ole niin paljon tarjolla ja kyllä tolla VTR:llä saa jo oikean tuntuman, millanen auto on. Ja koska kaupunkiautoa tässä silti oikeastaan haetaan ja siihen tuo VTR:n alavääntö varmasti riittää!?

Sen verran vielä, että jos ajat tuota C2:sta VTR:n SensoDrive -vaihteistolla, niin eroa on kyllä aika huomattavasti ja minulla olisi semmoinen käsitys, että 1.6l VTR on juuri tuo SensoDrive ja 1.4l VTR olisi sitten manuaalinen? Tämän saa kyllä korjata, jos joku varmuudella tietää?

Frendi olisi käynyt viime viikolla ottamassa tyypit tuosta VTS-mallista Pitskun Veholla, joten ainakin sieltä löytynee.
 

Veijari

Jäsen
edelliseen viestiini palaten...

Kun nuo markkinat "isolohko" A4:ssa ovat mitä ovat niin tuli mieleen, että millaisiakohan nuo 300-sarjan bemarin vastaavat olisivat, eli 330, vuosimallit 2003->? Koeajamalla kai sekin selviää, mutta jos täällä on ko. automallin nykyisiä tai entisiä omistajia niin laittakaa kokemuksianne jakoon.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Sen verran vielä, että jos ajat tuota C2:sta VTR:n SensoDrive -vaihteistolla, niin eroa on kyllä aika huomattavasti ja minulla olisi semmoinen käsitys, että 1.6l VTR on juuri tuo SensoDrive ja 1.4l VTR olisi sitten manuaalinen? Tämän saa kyllä korjata, jos joku varmuudella tietää?

Joo, siis tarkoitin että 1.4 meinasin mennä tutustumaan alkuun. Sensodrivet ei kiinnosta. Niitä löytyy 1.6 sekä 1.4 koneisissa. Olen kyllä manuaalivaihteisen miehiä jos vaihtoehtona on nämä kytkimettömät vaihteistot. DSG (tms.) on sitten eri asia.


Frendi olisi käynyt viime viikolla ottamassa tyypit tuosta VTS-mallista Pitskun Veholla, joten ainakin sieltä löytynee.

Tämän olen huomioinu. :) Mutta asun 50km päässä niin en viiti hakea tuota ilta ajeluun vaan haen täältä paikallisista liikkeistä tuon 1.4 jolla saa jo tuntuman.
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
On kohta tuo auton osto edessä että saa sen verovapaana rahdattua suomeen ja eteen on tullut tämmöinen ehdokas:

http://www.lhdplace.com/Scripts/10395.htm

Eli onkos kellään kokemusta tuosta Golfin Plus versiosta?
Korkeampihan se on kuin normi golffi mutta onko tilat muuten kasvaneet?
Liikuteltavaa takapenkkiä tuossa mainostavat, joten se on ainakin ihan näppärä tyyli kasvattaa takakontin tilavuutta.

entäs onko tuosta 1.4Tsi (140hp) koneesta mihinkään?
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minkälaiset hyvitykset sulle nyt sitten paukkuu tämän viivästyksen takia? Suomalaiset ovat kyllä uskomattoman pitkämielisiä näiden pitkien toimitusaikojan takia osin toki pakonkin sanelemana.
Eipä juuri ole muita hyvityksiä paljon odoteltavissa kuin maskotti hattuhyllylle ja lippahattu kuskille päähän. Toki minulla olisi oikeus purkaa kauppa, mutta kun sitä en todellakaan halua tehdä. Jos Automaa/Maan Auto OY alkaisi jakamaan hyvityksiä hinnanpudotuksien muodossa, niin 308 menisivät kaupaksi aikamoisella persnetolla. Varsinkin 150 heppasia malleja on myyty niin paljon, että hintahyvitykset ovat aivan utopiaa.

Eli varaudu odottamaan.
Varauduttu on. Vuosi takaperin ostin 307:ään uudet Michelinin Energy kesätassut, jotka myin viime viikolla tutulle rengasmyyjälle 300 Eurolla ja sain tilalle vanhat kuluneet Dunlopit, jotka nyt menee vaihdossa. Olisi kannattanut myyjän kysyä muutakin kuin "Onko kahdet renkaat".
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Maantie/keski/kaupunki
8,4 10,7 14,7

Nuo tiedot Autotalli.com:in autoarkistosta. Ihan vinkkinä kaikille, että sieltä löytyy aika hyvin mm. kulutukset ja muut speksit, jos ei nyt kaikkiin niin ainakin suurinpaan osaan automalleista.

Toinen hyvä mesta on www.autodb.fi , joka on itseasiassa vielä kattavampi kuin tuo Autotallin arkisto.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Maantie/keski/kaupunki
8,4 10,7 14,7

Nuo tiedot Autotalli.com:in autoarkistosta. Ihan vinkkinä kaikille, että sieltä löytyy aika hyvin mm. kulutukset ja muut speksit, jos ei nyt kaikkiin niin ainakin suurinpaan osaan automalleista.
Nuo taitavat olla valmistajan ilmoittamat arvot?
 

Bay

Jäsen
Kakkosautoa perheeeen olisi tarvetta jonkin ajan kuluttua. Vaihtoehtoina tällä hetkellä vm. 2003-2006 VW Polo, Mitsubishi Colt, Mazda 2, Toyota Yaris ja Skoda Fabia. Onko noista jollakin jotain hyvää/huonoa sanottavaa? Ranskalaiset ja Italialaiset autot olen hylännyt suunnitelmista. Volkkari miehiä kun olen niin tuo Polo kiinnostaisi eniten.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nuo taitavat olla valmistajan ilmoittamat arvot?

Joo niinhän ne taitavat ja nimen omaan arvot uutena. Mutta eiköhän se jotain kuvaa anna kulutuksesta. Nykyään taitavat muuten aika tarkkaan valmistajat ilmoittaa kulutusarvot. Mieleen ei muistu kuin joku Toyotan malli (=oisko ollut Corolla?) lähivuosilta, jossa testissä on saatu huomattava ero valmistajan ilmoittamaan. Muistaakseni Auto Bild Suomessa oli kyseinen testi pari vuotta sitten. Siihenkin oli muistaakseni sitten selityksenä, ettei valmistajan mittaamissa arvoissa ollut laskettu ilmastointia mukaan. Ero oli melkein 2 litraa sadalla kilometrillä keskikulutuksessa ja ilmastointi selitti n. litran.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kakkosautoa perheeeen olisi tarvetta jonkin ajan kuluttua. Vaihtoehtoina tällä hetkellä vm. 2003-2006 VW Polo, Mitsubishi Colt, Mazda 2, Toyota Yaris ja Skoda Fabia. Onko noista jollakin jotain hyvää/huonoa sanottavaa? Ranskalaiset ja Italialaiset autot olen hylännyt suunnitelmista. Volkkari miehiä kun olen niin tuo Polo kiinnostaisi eniten.

Emännän polonen vaihteeksi seisoo tuossa pihassa. On toki vähän vanhempi kuin sinun hakemasi, mutta tuo yksilö ei tykkää jäähdytysneistä eikä vaihteistoöljyistä vaan haluaa sylkeä ne ulos. Naku on naku, mutta siltikin moottorin äänet häiritsevät, radiota täytyy pitää suht kovalla varsinkin kaupunkinopeuksissa.

Perkeleesti on ollut kaiken maailman pikkuvikoja, nytkin etsin kadonnutta sähköä toiselle takavalolle. Ajettavuushan tuossa on hyvä ja ainakin tuo diesel-kone on ihan kukkaroystävällinenkin. Me kun täällä maalla asutaan ja ajo on oikeastaan pelkkää maantietä, niin sillä pääsee 4,2 - 4,5 l/100km kulutuksiin.

t. hanu
 

scholl

Jäsen
Minkä verran Chrysler Sebring 2,7 V6 vie polttoainetta?

Pienin mitä olen päässyt ilman muuta liikennettä vakionopeudensäädin päällä n. 80km/h jouluna keskellä yötä väli Hanko-Helsinki siinä n. 7 litraa sadalla. Sen sijaan jos tankillisen käyttää ajamalla alle kilsan matkoja välillää Eira-Stockmann kuten useimmiten teen niin kulutus on lähempänä kahtakymppiä. Joku 17,7 tai 18,2 voi olla aika yleinen. Sit jos käy maantiellä paljon esim. ajelee vaikkapa Tapiolaan joskus niin voi olla, että on alempi tuo kulutus. Esim. 13-15l/100km. Eli siis summa summarum, maantiellä ei kuluta juuri mitään (8-9 l/100km pitäminen lasten leikkiä), motarilla enemmän ja kaupungissa suht paljon.

Moottorin ja vaihteiston yhdistelmä on tehty niin, että pienin kulutus on varmaan aika lähellä tuota kasiakymppiä. Ongelma vain se, että se on kaikista tylsin nopeus. Tuntuu, ettei moottori ole käynnissä. Moottoritienopeuksissa sen sijaan se vie jo selvästi enemmän. Näissä on tosiaan eroja autojen välillä. Esim. X5 3,0d mallissa 80km/h ei ole niin optimaalinen nopeus, koska se ei halua pitää suurinta vaihdetta päällä, joten kun nostaa nopeutta niin kulutus pienenee.

edit. en tiedä miten vaikuttaa kulutuslukemiin, että mulla on kangaskatto
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Joo niinhän ne taitavat ja nimen omaan arvot uutena. Mutta eiköhän se jotain kuvaa anna kulutuksesta. Nykyään taitavat muuten aika tarkkaan valmistajat ilmoittaa kulutusarvot.

Eikös nyt kun on nämä uudet päästöarvot niin ole huomattu taas se, että kulutuslukemat heittävät paljon todellisista. Taisi olla juuri AutoBildissä tai jossain siitä testi hiljattain. Ja Ilta-Sanomatin sai BMW 520i mallin koeajossa kulutuksessa todella suuret erot. Käsittääkseni dieselmallien kulutus lähempänä ilmoitettuja kuin bensamallien. Tosin merkeillä eroja tuossa asiassa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
On kohta tuo auton osto edessä että saa sen verovapaana rahdattua suomeen ja eteen on tullut tämmöinen ehdokas:

http://www.lhdplace.com/Scripts/10395.htm

Eli onkos kellään kokemusta tuosta Golfin Plus versiosta?
Korkeampihan se on kuin normi golffi mutta onko tilat muuten kasvaneet?
Liikuteltavaa takapenkkiä tuossa mainostavat, joten se on ainakin ihan näppärä tyyli kasvattaa takakontin tilavuutta.

entäs onko tuosta 1.4Tsi (140hp) koneesta mihinkään?

Muuten tilat ihan ok, mutta lastenvaunujen kanssa joutuu kikkailemaan takajalkatilojen kustannuksella.

1,4 Tsi kone sen sijaan on aivan loistava mylly tuohon autoon. 1,6 kone on täysi nuhapumppu, mutta Tsi:llä vääntö alkaa jo alhaalta ja jatkuu ylös asti.

Kuulin itseasiassa huhua, että 1,6 koneet ovat jäämässä kokonaan pois ja tilalle tulee 120hv 1,4 Tsi (1 x ahdin) - pitää tuota konetta käydä jossain vaiheessa testaamassa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kuulin itseasiassa huhua, että 1,6 koneet ovat jäämässä kokonaan pois ja tilalle tulee 120hv 1,4 Tsi (1 x ahdin) - pitää tuota konetta käydä jossain vaiheessa testaamassa.

Eikös VAG konserni muutenkin luovu tosta kaksoisahdin järjestelmästä kulujen takia ja jatkossa kaikissa on vaan yksi turbo, eli ei tuota remmiahdinta enää. A3:sessa tuo kone on jo. Näin olin lukevinani jostain autolehdestä. TSI nimen ne kuitenkin pitää joten se varmasti tulee haittaamaan noita tunnistuksia, kun ei tiedä mikä on milläkin koneella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käsittääkseni dieselmallien kulutus lähempänä ilmoitettuja kuin bensamallien.

Onko näin? Tuntuisi jotenkin, että dieseleissä varsinkin talviajossa kulutus voisi poiketa enemmän ilmoitetusta (lisälämmitin ja polttoaineen lämmitin tjsp)? Tämä ihan pienessä mielessä pohdittua, ei ole dieseleistä niin paljon kokemusta ja tietoa nykydieseleiden lämpöpolitiikasta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noista TSI-moottoreista tuli vaan mieleen että mitenkähän noissa mahtaa olla kestävyys pidemmän päälle? Kun kuitenkin kuutiotilavuudeltaan pienestä moottorista otetaan aika isoja tehoja irti niin näin maalaisjärjellä ajateltuna tuo ei voi olla vaikuttamatta motin kestävyyteen. Tuohon voi olla tietysti vaikea varmaan vastata vielä kun moottorit on olleet sen verran lyhyen aikaa markkinoilla että niillä ei vielä miljoonia ole ajettu, mutta olisi mielenkiintoista kuulla mielipide joltain sellaiselta ihmiseltä joka ymmärtää tekniikasta ja autoista enemmän kuin minä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ero on siinä että koska tehot otetaan ahtimella ja vieläpä aika maltillisilla ahtopaineilla, konetta ei rääkätä läheskään niin paljon kuin jossain korkeaviritteisissä kierroskoneissa (Alfa, TypeRä jne).

Noita TSI koneita ei tarvitse huudattaa koska ahtimen takia vääntö tulee nopeasti ja alhaalta.
 

scholl

Jäsen
Pentti J. Rönkkö on taas vauhdissa:
http://www.iltalehti.fi/autot/200804037463730_at.shtml
"Koeajoautomme pellin alla jyskytti 2,8-litrainen VW:n pumppusuutindiesel. Se vie 2100 kiloa painavaa autoa melko vaivattomasti automaattivaihteiston parina. Volkkarin vanha diesel tosin meluaa aika lailla, mutta auton äänieristys pitää pahimmat mölyt pihalla."

Totuushan on se, että Voyagereissa ei ole ollut koskaan Folkkarin dieseliä, vaan kyseessä on VM Motorin diesel. Kaiken lisäksi common rail, eikä pumppusuutin.

Ja mitä tulee VW:n dieseleihin niin pitkässä juoksussa poistuvat kaksilitraisenakin pikkuchryslereiden/dodgejen nokalta. Tilalle tulee Mersun motit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös