Nännimäinen
Jäsen
^ 300C:n sisätilojen materiaalivalinnat eivät ihan vastaa eurokilpailijoiden tasoa. Mutta varsinkin tuo HEMI pesee kyllä samanhintaiset kilpailijansa ns. kyrväkkyydessä 6-0.
edit. Auto Bild lehti kertoi joskus aikoinaan, että käytetyissä pikkuautoissa Saksassa paras hintalaatusuhde olisi Ibizassa. Lähes Polon veroinen, mutta paljon halvempi
Kuka muistaa 70/80 luvun vaihteen nuorten miesten ajaman Chevy El Caminon?
No siitä esitellään Pontiacin brändin alla uusi versio G8.
http://www.sport1.de/media/redaktio...rtstruck_~id2266386/G8-sports-600-8_Basis.jpg
http://www.sport1.de/media/redaktio...rtstruck_~id2266386/G8-sports-600-6_Basis.jpg
Kohta alkaa olla kaikista muista entisajan autoista paitsi Saab 96:sta nykyversio.
Ja tämän kun pääsi sanomasta, niin autosta paljastui polttoainevuoto. No tuo nyt ei sikäli vituta paljoa, sillä jos auto ei kerkeä palaa ennen kun sen saa korjaamolle, niin se ei ole paha homma korjata (kuulemma).
Se vaan vituttaa, että öljyvuodon korjaaminen tulee maksamaan maltaita (kaverin hinta-arvio yli tuhannen euron), sillä jakopäänhihna menee vaihtoon öljyvuodon takia. Stefat oli se osa jonka välistä öljyä tulee, ja olisi maksanut muutaman kympin vaihtaa edellisen hihnanvaihdon yhteydessä, onneksi liike ei tätä vaihtoa ole suorittanut.
Kuka muistaa 70/80 luvun vaihteen nuorten miesten ajaman Chevy El Caminon?
No siitä esitellään Pontiacin brändin alla uusi versio G8.
http://www.sport1.de/media/redaktionell/bilder/themen/automotor/diashows/sonstige/pontiacg8sportstruck_~id2266386/G8-sports-600-8_Basis.jpg
http://www.sport1.de/media/redaktionell/bilder/themen/automotor/diashows/sonstige/pontiacg8sportstruck_~id2266386/G8-sports-600-6_Basis.jpg
kyllähän esim. PSA tuntuu puskevan yhtälailla markkinoille saman segmentin autoja lähes samaan aikaan molemmilla merkeillä. Nytkin Rellulta Laguna ja Citroënilta C5. .
Tuohon schollin nostamaan Chryslerin tilanteeseen ja mallien päällekkäisyyksiin viitaten; kyllähän esim. PSA tuntuu puskevan yhtälailla markkinoille saman segmentin autoja lähes samaan aikaan molemmilla merkeillä. Nytkin Rellulta Laguna ja Citroënilta C5. Joku parin vuoden porrastus voisi olla ihan fiksu sillä tavalla, että yhdestä uusi malli, toiselta merkiltä uusi malli, aiemman face lift ja toisen face lift - sopivilla väleillä - jonka jälkeen sitten taas uutta kierrosta. Siten säilyisi sellainen raikkaus siinä touhussa, kun olisi tasaisesti uutukaista tai sen näköistä autoa, mitä suoltaa markkinoille, eivätkä söisi toistensa markkinaosuuksia.
Mahtaakohan kenelläkään palstalaisista olla pitempiaikaista kokemusta Chryslerin 300C-mallista?
Miksi ihmeessä tohon on otettu keula bemarista?
Talvikäytöstä sen verran, että yllättävän hyvin toimii molemmat takavetoiset versiot niin jäällä kuin lumella. Oli itseasiassa melkoinen yllätys, mutta hyvä niin.
Onks sulla 240 nopeusluokan kitkat alla? Nythän jopa dieseliin saa SRT ulkonäköä, mutta jossain sanottiin, että ei saa alhaisemman nopeusluokan renkaita. Tosin renkaat ovat kehittyneet niin paljon, että se ei välttämättä enää ainakaan täällä Etelä-Suomessa ole mikään ongelma.
Jos huoltoväli olisi pidempi niin saattaisi tehdä mieli ottaa se dieseli farmarina ja sillä uudella SRT-ulkonäköpaketilla firmaan.
Ei kyllä tuossa on ihan normi-pontiac keula kuten muissakin malleissa.
Tulihan sitten itsekkin testattua XC70 Volvon maasto-ominaisuudet.
Tuollaista peltotietä ajeltiin n.15km/h, hetkeksi irroitin katseeni tiestä ja en huomannut kuoppaa.
Kuopan reunalla kivi -> PAM -> öljyt pihalle.
Pitääkö tämä mukamas paikkansa?Lisäksi hyvin monen merkin öljypohja on nykyään alumiinia, eli ei kestä käytännössä minkäänlaista kontaktia.
Pitääkö tämä mukamas paikkansa?
Tuntuisi ihan hullulta touhulta asentaa alumiininen öljypohja autoon. On sitten jo melkein sama, vaikka asentaisi lasisen öljypohjan. Tosin panssarilasi taitaisi kestää jopa enemmän kuin tuo helposti hajoava alumiiininen. Monessa autossa tuo kohta autosta on kuitenkin jopa alempana, kuin esim. etuakselisto.
Varmaan tuokin (myös itselleni), mutta Pontiacilla on ollut malleissaan tuollaisia "jaettu leveä BMW -look" -keuloja ainakin 1960-luvulta. Kaikissa Pontiac -malleissahan tuollaista ei ole, mutta itselleni on tuo muotoilu painunut mieleen joskus junnuikäisenä isojen poikien rasseja ihaillessa. Noissa nykymalleissa tuota keulan muotoilua on kavennettu ja kieltämättä sen myötä alkaa olemaan lähellä BMW:tä. Tuolta voi tiirailla jotain: http://en.wikipedia.org/wiki/PontiacMulle tuo kyllä välittömästi mieleen Bemarin tuo keula.
Pikkubroidi on ostamassa (saamassa valmistujaislahjaksi) ensiautoa itselleen.
Kriteereitä ovat seuraavat:
- Hinta ~ 20 000 € (+ lisävarusteet max. 2000 €)
- Korimalli sedan
- Moottorikoko 1.4-1.6 (100 hv riittää).
Testattu: Opel Astra, Skoda Octavia ja Toyota Corolla.
Uusia vaihtoehtoja tai kokemuksia edellä mainituista kaivataan.
Itse tykästyin Octaviaan kummasti :)
Uusi auto on tarkoitus pistää alle, premium-merkillä voi ajaa sitten kun tulotaso sen sallii ;)