(aero 230hv, s60 t5 250hv).
Tsot.
Uudemmissa Aeroissa on myös tuo 250 pollea. Muuttui muistaakseni tuossa 2000-luvun alkupuolella 230:sta 250:een. Aero Hirsch on muuten kokeilemisen arvoinen auto. Sellaisen, kun joskus saisi.
(aero 230hv, s60 t5 250hv).
Kyllä mielestäni s60:ssä on ylellisyyttä enemmän kuin 9-5:ssa. Mutta kun katsoo s60 t5 hintaa ja vertaa sitä 9-5 aeron hintaan niin ei jää epäselväksi kumpi "kannattaa" hankkia. Tehoja suunnilleen saman verran, (aero 230hv, s60 t5 250hv) varusteet molemmissa huippuluokkaa. Aeron saat monta tuhatta halvemmalla kuin t5.
Grainger kirjoitti:Aero Hirsch on muuten kokeilemisen arvoinen auto. Sellaisen, kun joskus saisi.
Dodiin. Kaupat tuli tehtyä, saan koslan huomenna tahi maanantaina kun siihen pitää tehdä määräaikasihuolto. Oli kyllä eroa ihan vitusti nykyiseen kulkupeliin kun piti päästä motarilla jengin ohi. Helvetin kiva ajaa. Saispas sen jo huomenna...
Saanen udella, että mistä autosta siirryit? Arvoissahan tuo 1.6 ei pärjää monelle vastaavalle, esim. juuri hevosvoimissa ja 0-100 kiihtyvyydessä mutta se ei aina kerro koko totuutta. On erittäin nöyrä ja pirteä juuri alaväännön puolesta ja käytännön ajossa huomattavasti mukavempi kuin kierroskone jolla on saatu vaan paperille arvot hyviksi. /QUOTE]
Sain hyvän esimerkin tästä, kun ajelin tässä lähiaikoina parilla autolla jossa molemmissa oli 200 pollea. Kulkupelit olivat kyllä todella ääripäistä. Nissan Maxima ja Nonda Civic Type R.
Nyt kyllä ymmärrän, ettei tuolla Type R:llä ajele kuin teinit. Kaupungissa aivan puhditon, vaikka onkin vapaastihengittävä. Aivan mieletön kiekkapannu. Maxima oli enemmän minun makuun varsinkin automaattilootalla. Mukavasti vääntöä koko kierrosalueella.
Sain hyvän esimerkin tästä, kun ajelin tässä lähiaikoina parilla autolla jossa molemmissa oli 200 pollea. Kulkupelit olivat kyllä todella ääripäistä. Nissan Maxima ja Nonda Civic Type R.
Nyt kyllä ymmärrän, ettei tuolla Type R:llä ajele kuin teinit. Kaupungissa aivan puhditon, vaikka onkin vapaastihengittävä. Aivan mieletön kiekkapannu. Maxima oli enemmän minun makuun varsinkin automaattilootalla. Mukavasti vääntöä koko kierrosalueella.
Saanen udella, että mistä autosta siirryit? Arvoissahan tuo 1.6 ei pärjää monelle vastaavalle, esim. juuri hevosvoimissa ja 0-100 kiihtyvyydessä mutta se ei aina kerro koko totuutta. On erittäin nöyrä ja pirteä juuri alaväännön puolesta ja käytännön ajossa huomattavasti mukavempi kuin kierroskone jolla on saatu vaan paperille arvot hyviksi. Hyvä esimerkki :
Corolla 1.6 -98:
110 hv, 0-100 10,2. Vääntö 145nm 4800 kierroksessa
Golf 1.6 -98:
101 hv, 0-100 10,9. Vääntö 145 3800 kierroksessa
Tuo kertoo juuri sen, että koko vääntökäyrä menee 1000 kierrosta alempana, joka vaikuttaa juuri matalilla kierroksilla kiihtymiseen.
Tällä hetkellä öljyn kulutus tuntuu hillittömältä, tosin edellinen auto oli nissan sunny, joka ei kuluttanut öljyä ollenkaan.
No kaiken tämän vuodatuksen jälkeen, mitä muut jatkislaiset tekisivät vastaavassa tilanteessa?
Itse ajattelen niin että tuosta tietäisin mika vika siinä on. Se auton vaihto ei välttämättä paranna tilannetta ollenkaan. Riippuu siis auton muusta kunnosta.
Oletetaan että olen hankkimassa jotain n. 5 000 euron arvoista kakkosautoa. Pääsyvaatimuksena kotiini on 5 ovea ja käyttöönottovuosi mielellään tältä vuosituhannelta. Melko pienikokoinen ja tietenkin saa olla aika vähän ajettu. Kone voi olla vakka 1,0, sillä nyt ei kaupungissa suurta väliä ole mikä pata siellä keulalla rutisee. Mitäs merkkejä/malleja lähtisin katsastamaan?
206 ainakin. Ehkä Clio? Punto vaikuttaa pommilta. Lähteekö yksikään Polo tuohon hintaan? Mitä muita? Civic?
Oletetaan että olen hankkimassa jotain n. 5 000 euron arvoista kakkosautoa. Pääsyvaatimuksena kotiini on 5 ovea ja käyttöönottovuosi mielellään tältä vuosituhannelta. Melko pienikokoinen ja tietenkin saa olla aika vähän ajettu. Kone voi olla vakka 1,0, sillä nyt ei kaupungissa suurta väliä ole mikä pata siellä keulalla rutisee. Mitäs merkkejä/malleja lähtisin katsastamaan?
206 ainakin. Ehkä Clio? Punto vaikuttaa pommilta. Lähteekö yksikään Polo tuohon hintaan? Mitä muita? Civic?
Teknisesti auto on muuten kunnossa. Tai no niin kunnossa, kuin 00 vuosimallia oleva 350tkm maantietä nähnyt Passat voi olla. Jotain pientä siis tulee varmaan tasaisin väliajoin eteen, mutta samahan se on kaikissa autoissa.
Mutta tosiaan tuota öljyvuotoa lukuunottamatta, mitään radikaalimpaa en ole itse huomannut, eivätkä huomanneet katsastuksessakaan.
Joku oli jo ehtinyt ostamaan tuon. Mutta kiitos vinkistä, unohdin tosiaan Yarikset kokonaan - muistin vain ne jäätävän näköiset Yaris Versot. Huh huh....Itse lähtisin sinuna katsastaa Yarista...Tuossa esim. 5300€ http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1669785
Entisessä työssäni vierailin taajaan automaalaamoissa ja -peltikorjaamoissa. Kyllähän Mazdat (6), Fordit (Mondeo ja Focus) ja Mersut (kaikki) muodostivat 90% ruostevikaisista autoista joita takuukorjattiin pajoilla. Eipä siellä enää juuri Opeleita näkynyt.- Kyseinen korimalli tuli markkinoille juurikin vuonna 2004, joten onko tiedossa ns. uuden mallin vikoja?
Mahtaakohan kenelläkään palstalaisista olla pitempiaikaista kokemusta Chryslerin 300C-mallista? Aikoinaan dumasin kyseisen tekeleen välittömästi, mutta sittemmin on ruvennut silmä lepäämään kolmesatasen muhkeissa muodoissa. Nykyisessä pollessa (Mercedes 500CL) on 300+ heppaa, joten lähinnä Hemi-kone kangastelee mielessä. Hyviä/huonoja puolia haeskelin...Valtava kulutus on jo tiedossa.