Autoiluketju

  • 3 210 593
  • 18 538

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
autoa tässä katsottu pitkän aikaa. Vaihtoehtona ollut Passat ja Accord. Kävin kokeilemassa uusikoppaista 3-sarjan bemaria, tuntui hyvältä ajaa. On kellään kokemusta pitemmältä ajalta 3-sarjalaisesta (+/-)

Pari vuotta on ollut 325iA Touring (E91) alla. Valittamista ei oikeastaan ole, mutta kannattaa ottaa huomioon, että mikään tilaihme auto ei todella ole. Etupenkkiläisillä on hyvät oltavat, mutta takapenkki ja tavaratilat eivät ole valtavan suuret. Passat ja Accord tarjonnevat suuremmat sisätilat.

Ajo-ominaisuuksiltaan auto on oikein mainio, pidän jämäkästä ajotuntumasta, ja BMW:n mainosmotto pätee kiitettävästi. Kahden vuoden aikana ei ole ilmennyt mitään vikoja tai ongelmia. Polttoaineen kulutus on kyllä melko suurta, kun ajo koostuu pääasiassa kaupunkiajosta ja moottoritiestä.
 
Pitää muistaa, että Mustang maksaa jenkeissä alle 20 tuhatta dollaria pienimmällä koneella ja nekin maksavat hieman enemmän, kun ovat täällä kilvissä.

Onko tarkempaa tietoa miten kyseisen auton saa suomessa vaivattomimmin ja mitä se maksaa? Tietenkin GT olisi mukavampi mutta kuutoskoneellakin menisi. Pääsin koettamaan tota pienempää versiota 900km verran ja siinäkin riittää kyllä potkua (iso kutoskoneeksi). Jenkkejä kyllä hemmotellaan, 20k usd on autosta todella kohtuullinen hinta, varsinkin tällä taalan kurssilla käy kateeksi.
 

Tuamas

Jäsen
Onko tarkempaa tietoa miten kyseisen auton saa suomessa vaivattomimmin ja mitä se maksaa? Tietenkin GT olisi mukavampi mutta kuutoskoneellakin menisi. Pääsin koettamaan tota pienempää versiota 900km verran ja siinäkin riittää kyllä potkua (iso kutoskoneeksi). Jenkkejä kyllä hemmotellaan, 20k usd on autosta todella kohtuullinen hinta, varsinkin tällä taalan kurssilla käy kateeksi.

Harmaatuontina noita tuo useampikin firma, mutta katteet noissa on tosin kohdallaan. N. 50k eur nakyvat noista kutoskoneella varustetuista pyytavan ja kasikoneet ovatkin sitten jo aika huikeasti viela kalliimpia. Nettiautosta ainakin loytyy useampi firma, jotka noita tuovat.
 

scholl

Jäsen
Harmaatuontina noita tuo useampikin firma, mutta katteet noissa on tosin kohdallaan.

Ei ne katteet välttämättä ole niin kovat. USA:sta tuotuna pitää maksaa tulli ja sitten useamman tonnin muutostyöt kun vaihdetaan todennäköisesti esim. tuulilasi ja umpiot. Kun New Beetle tuli myyntiin niin Saksassa halvimmat harmaatuodut olivat joku 50000 DM ja siellä ei ole autoveroa uudessa autossa. Exclusivecarsilla on muuten Tukholmassa jo myynnissä Challengeria. Ne myy isoja määriä jenkkiautoja ja Infinitya etc. (yks tuttu ostanut mm. pari RAM Hemi pick upia firmalle sieltä), joten niillä ei oo noiden nettisivujen mukaan ainakaan ihan niin överihinnat. Tuo Challenger tosiaan 600000SEK (Ruotsissa ei autoveroa). Jotta saisi jonkinlaista vertailupohjaa niin jos katsoo vaikka Bemarin hinnastoja niin 550i maksaa Ruotsissa 550000SEK ja X5 4,8i 643000SEK. Ja C6 Corvette maksaa käsittääkseni hieman yli 600 tonnia.
 

Tuamas

Jäsen
Ei ne katteet välttämättä ole niin kovat. USA:sta tuotuna pitää maksaa tulli ja sitten useamman tonnin muutostyöt kun vaihdetaan todennäköisesti esim. tuulilasi ja umpiot. Kun New Beetle tuli myyntiin niin Saksassa halvimmat harmaatuodut olivat joku 50000 DM ja siellä ei ole autoveroa uudessa autossa.

Noniinno, ei noita kukaan toisi jos noissa ei olisi kunnon katetta. Nyt firmoja kuitenkin on toistakymmenta. Ja tosiaan kun hankintahinta on n. 15k eur, niin kylla varmasti tullauksen, verojen ja muutostoiden jalkeenkin tuosta 50k eurosta ihan riittavasti jaa kateen.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näin tuossa päivänä muutamana firman parkkipaikalla urheilullisen näköisen Fordin. Katsoin perän tyyppimerkintää, mutta siinä ei näkynyt mitään muuta kuin iso ympyrä jonka sisällä kirjainpari GT. Nopea googletus paljasti että Suomessa on vain yksi Ford GT, eikä tämä taatusti ollut kyseinen yksilö (ei sentään ihan niin muskelin näköinen).

Kysymys: Mikäs se tällainen GT sitten on?


PS: Olen myös nähnyt useamman Porschen jossa lukee ovien alareunassa "Carrera", eikä mikään niistäkään ole aito (?). Mitäs se tämmöinen pelleily meinaa?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tuli sitten taloon kolmas Saab. Kaksi tehokasta vekotinta saivat seurakseen Saab 9-5 business-mallin. Hyvä ajettava ja kulutus "luotettavan" lähteen perusteella pysynyt aisoissa. Aika pliisu kiihdyttämään tuo pikku-turbo, mutta ei sillä kenenkään tiellä ollut. Muuten kyllä kulki tiellä kuin juna kiskoilla, ei heitellyt tai mitään.

Aero oli toinen vaihtoehto, mutta ehkä äitini käytössä vähän turhan raju masiina. Ehkä yksi tavallinen Suappi menee nyt joukon jatkona. Kyllähän tämä uusi auto talon kolmanneksi paras auto on, neljättä sijaa kun pitä hallussaan Skoda Octavia...
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tuli sitten taloon kolmas Saab. Kaksi tehokasta vekotinta saivat seurakseen Saab 9-5 business-mallin. Hyvä ajettava ja kulutus "luotettavan" lähteen perusteella pysynyt aisoissa. Aika pliisu kiihdyttämään tuo pikku-turbo, mutta ei sillä kenenkään tiellä ollut. Muuten kyllä kulki tiellä kuin juna kiskoilla, ei heitellyt tai mitään.

Aero oli toinen vaihtoehto, mutta ehkä äitini käytössä vähän turhan raju masiina. Ehkä yksi tavallinen Suappi menee nyt joukon jatkona. Kyllähän tämä uusi auto talon kolmanneksi paras auto on, neljättä sijaa kun pitä hallussaan Skoda Octavia...

4 autoa huushollissa? Montako henkilöä kuuluu muonavahvuuteen?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mahtaako mikään organisaatio olla vielä järjestänyt simuloituja hirvikolareita? Itsellä tulee kilometrejä vuodessa n. 40.000 ja jokusen kerran poroja tai hirviä on tien vieressä seisoskellut. Kun auton vaihto alkaa taas olla ajankohtaista, niin tehojen ja törmäysturvallisuuden jne lisäksi nuo hirvikolariasiat mietityttävät. Onko (city)maastureilla suurempi mahdollisuus välttää hirven kohtalokas iskeytyminen tuulilasiin (ja sitä kautta auton sisätilaan) kuin henkilöautossa? Aikuisen hirven jalathan ovat arviolta metrin korkeudella, että saa siinä maasturissakin korkeutta olla, ennenkuin onnistuu osumaan elukan kylkeen eikä vain jalkoihin.

Kenelläkään mitään tästä aiheesta?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Citymaastureissa ongelma on se että tuulilasi on aika usein pystymmässä kuin normi-autoissa eli kun se hirvi lävähtää ruudulle niin se saattaa helpommin tulla sisään kun taas normiautolla hirvi helposti pyörähtää tuulilasin kautta yli.

Tietysti riippuu hirven koosta, täyskokoinen uroshirvi heiluu sellasella korkeudella että alla pitää olla hummeri jos meinaa torpata sen puskurilla. Ei välttämättä onnistu silläkään. Kunnon maastureissa on jäykempi runko ja a-pilarit ovat styrkemmat, citymaastureissa ei näin aina ole.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Isot pojat ovat jutelleet, että Saab ainakin merkkinä on ainakin aiemmin miettinyt myös hirveen törmäämistä. Tälläinen fiilis minulla oli ja pienellä googletuksella sain tunteelleni myös vahvistusta.

"Saab on tutkinut todellisia kolareita jo vuosikymmeniä. Jämerässä korirakenteessa on otettu huomioon myös hirvikolarin mahdollisuus."

Tosin koskeeko tuo vain tuota mallia? Käsitykseni mukaan joku vanha Saab 900 oli mallinsa puolesta varsin turvallinen hirviin törmättäessä. Eikös ne kaikki Saabit ole ihan saman mallisia vieläkin?
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ole itsekään onnistunut löytämään mitään muuta kuin Saabin tekemiä testejä. Eivät taida hirvikolarit sitten kiinnostaa eurooppalaisia ja eurooppalaisia automerkkejä
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
4 autoa huushollissa? Montako henkilöä kuuluu muonavahvuuteen?

Omassa taloudessa on tällä hetkellä 3 henkilöä, kaksi ajokorttia ja neljä autoa. Viidettä etsitään paraikaa kuumeisesti. Olisiko se tässä? Voisi olla ainakin niin kauan kun ei joudu kolariin.

Vakavasti puhuen, kyllähän tuollainen sylettää ankarasti vannoutunutta BMW-miestä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Omassa taloudessa on tällä hetkellä 3 henkilöä, kaksi ajokorttia ja neljä autoa. Viidettä etsitään paraikaa kuumeisesti.

Ai jai jai, kun tekee pahaa. Viherpiipertäjä sisälläni lähtee paikantamaan Freddiä IP-osoitteen avulla. Saattaa huomenna olla autoista vaikka renkaat tyhjäät. häh häh hää.

Oli kyllä komiaa Kiina-Bemua noissa linkeissä. Mitäs Baijerin ylpeys on noista ollut mieltä?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ai jai jai, kun tekee pahaa. Viherpiipertäjä sisälläni lähtee paikantamaan Freddiä IP-osoitteen avulla. Saattaa huomenna olla autoista vaikka renkaat tyhjäät. häh häh hää.

Luetaanpas nyt ne Linkolat uudelleen oikein ajatuksen kanssa. Sehän nimenomaan on hänen mukaansa eduksi elonkehälle että sama ihminen omistaa mahdollisimman monta ajoneuvoa. Ei niillä meinaan pysty kuitenkaan ajamaan kuin yhdellä kerrallaan, mikä tarkoittaa että muut seisovat sillä aikaa tallissa poissa liikenteestä saastuttamasta ilmaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
4 autoa huushollissa? Montako henkilöä kuuluu muonavahvuuteen?

Kolme kortillista omasta perheestä ja tuo Skoda on puutavara-automme kuljettajan käytössä tuurinvaihtoautona. Eli siis jokaiselle ajokortille on yksi auto. Tai onhan autoja viisi, kun tuo pimppiralliauto on Sisun puutavarayhdistelmä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Luetaanpas nyt ne Linkolat uudelleen oikein ajatuksen kanssa. Sehän nimenomaan on hänen mukaansa eduksi elonkehälle että sama ihminen omistaa mahdollisimman monta ajoneuvoa. Ei niillä meinaan pysty kuitenkaan ajamaan kuin yhdellä kerrallaan, mikä tarkoittaa että muut seisovat sillä aikaa tallissa poissa liikenteestä saastuttamasta ilmaa.

Ihan tervettä logiikkaa. Mun kommenttin tarkoitus olikin lähinnä sarkastiseen sävyyn osoittaa, kuinka tuolla vihreiden-aatteiden omaavissa kansanryhmissä asiat hoidetaan.

Nimimerkillä Kaupunkimaasturi ja tyhjät renkaat.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Löytyykö kokemuksia kenelläkään Golf IV autosta? Vm-99 kolmeovinen ois katsottuna ja pitäis käydä koeajamassa. 1.6l 74kw kone alla. Huonoja puolia? Hyviä puolia?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Löytyykö kokemuksia kenelläkään Golf IV autosta? Vm-99 kolmeovinen ois katsottuna ja pitäis käydä koeajamassa. 1.6l 74kw kone alla. Huonoja puolia? Hyviä puolia?

Itellä on -98 GTI.
- Hyvät puolet, niitä riittää, ajotuntuma, luotettavuus, kohtuu hiljainen kokoluokassaan, laadun tunne. Halvat varaosat koska konsernissa käytetään paljon samoja osia (esim. ostin uudet levyt ja palat taakse 45€). Näistä autoista myös tiedetään korjaamoilla, vrt. Ranskalaisiin jossa monasti olla sormi suussa sähkövikojen kanssa. Eipä näissä ruostettakaan juurikaan ole.
- Huonoina puolina takapenkin tilat, monasti aika huonosti varusteltuja, pari tiettyä tyyppivikaa (lämpötila-anturi, käppäri, oven kahvat, keskuslukko), mutta nämäkin useasti tiedossa.

Suosittelen!!
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Tuli sitten taloon kolmas Saab. Kaksi tehokasta vekotinta saivat seurakseen Saab 9-5 business-mallin. Hyvä ajettava ja kulutus "luotettavan" lähteen perusteella pysynyt aisoissa. Aika pliisu kiihdyttämään tuo pikku-turbo, mutta ei sillä kenenkään tiellä ollut. Muuten kyllä kulki tiellä kuin juna kiskoilla, ei heitellyt tai mitään.

Aero oli toinen vaihtoehto, mutta ehkä äitini käytössä vähän turhan raju masiina. Ehkä yksi tavallinen Suappi menee nyt joukon jatkona. Kyllähän tämä uusi auto talon kolmanneksi paras auto on, neljättä sijaa kun pitä hallussaan Skoda Octavia...

Meikäläinen osti 9-5 Aeron -01 kuukausi sitten ja täytyy sanoa että ehdottomasti paras auto millä meikäläinen on ajanut. Jotkut puhuu että kerran kun omistaa saabin niin ei ole paluuta muihin merkkeihin....
Täytyy sanoa että taitavat olla oikeassa. En olisi ikinä uskonut että omistan saabin mutta koeajolla tykästyin erittäin suuresti kyseiseen yksilöön. Toinen vaihtoehto oli volvo s60 t5 mutta takapenkin pienet tilat ja tavarasäiliön pieni lastaustila (ja tietenkin hinta) kallistivat pojot saabille!
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Kas kun vasta nyt tulee tässä ketjussa enemmänkin Saabit vastaan. 9-5 on nimittäin tällä hetkellä erittäin houkutteleva peli. Muutamia tyyppivikoja on olemassa, mutta niistä selviää helposti tekemällä huohotinpäivitykset ja vaihtamalla mitsun turbon, jahka Garrett laukeaa (se yleensä jossain vaiheessa tekee niin). Manuaalilaatikoiden ongelmista pääsee hankkimalla automaatin, jossa miinuksena ainakin noissa vanhemmissa on 4-vaihteisuus.

Plussapuolella on minusta erinomainen ajettavuus, hyvät tilat ja edukas hinta. Olen laskeskellut, että Ruotsista tuomalla saisi vuosituhannen vaihteen ja satatonnia ajetun ysivitosen helposti kymppitonnilla. Esim. S60 ei minusta tarjoa mitään sellaista, mitä 9-5:ssa ei olisi, suuremmasta hinnastaan huolimatta.

No, vielä ei ole hankinnan aika, siihen asti mennään näillä http://www.o2media.fi/html/index.html
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Jotkut puhuu että kerran kun omistaa saabin niin ei ole paluuta muihin merkkeihin....

Näin se ainakin meillä on ollut. Kymmenen Saabia on vuosien varrella pihalla ollut, tällä hetkellä siis eniten, kun niitä on kolme. Itselläni autoa hankkiessa ainoa kysymysmerkki on siinä, ostaako ysikolmosen vai ysivitosen. Merkistä ei tarvitse edes keskustella.

Tässä, kun oli puhetta automäärästä, niin nyt se on meillä pienenemässä. Skoda ja kaksi vanhinta Saapasta ovat lähdössä vaihdossa uudempaan Saabiin, kunhan sen jostain keksisi. 9-3 Aero olisi toooodella nätti. Eiköhän se kuitenkin tilavamman 9-5 puoleen tuo vaaka kallistu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös