Mainos

Autoiluketju

  • 3 336 624
  • 19 049

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Laukkuvarkaan kosto

Kolmas laatuaan menossa, enkä tiedä mistä puhut. Sinulla ilmeisesti enemmän kokemusta?


Niin, täältä nousee myös käsi ylös näyttäen samalla peukkua alas.

Taloudessamme on kaksi autoa, yli 300000 ajettu Honda Civic ja noin 100000 ajettu Alfa 156.

Asiayhteydestä joku voinee päätellä, kumpi on yhtenään pajalla mitä ihmeellisimmistä asioista. Se toinen.

Täältä tähän
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Skodan nelivedot on vähän erilailla profiloituja kuin esim. Audin. On korotettua maavaraa, kumilokaria ja sen sellaista. Status ja hinta tietysti noissa A4 vs Octavia vielä erona, mutta niin on ulkonäkökin. Makuasioita tietty, mutta sivusta Octavia näytti vanhanaikaiselta jo ilmestyttyään. RS on edestä ihan ärhäkän oloinen, mutta sivusta sitten totuus iskee.

Konsernin marssijärjestyksestä kertoo myös, ettei RS Ocuja ole saatavana myöskään DSG-lootalla (ainakaan vielä), vaan 2.0TFSI+DSG on Golfeissa vain, ja jopa Seateissa. DSG:tä saa vain poikittaiskoneisiin tällä hetkellä. Jotkut arvostavat tuota laatikkoa enemmän kuin nelikkoa, makuasioita nämäkin tietty. Ensi keväänä on kuitenkin luvassa uuden A4:n myötä Torsen-guatroja DSG:llä. Tai mikä S-tronic lieneekään.

No tää on ollut aika selkeä VAG-konsernin marssijärjestys jo aika pitkään. Jopa Audissa oli jo alussa ärsyttävää se, että jos haluat quatron+dsg:n, ei sitä myydä kuin 3.2 koneeseen, pienempiin saa valita jomman kumman.

Octaviahan on helposti perusteltava järkivalinta, melkoisen japsi auto mutta konsernituotteen myötä sitten saksalainen imago vielä päälle. Muutamaa eri Ocua ajaneena (sis. RS) ei laatuvaikutelma ole kuitenkaan lähelläkään esim. Audin tasoa, ihan kuten Veijari mainitsi. Ja puhun siis tästä A4:n nykyisestä ehtoopuolen korimallista, uuden kanssa asiasta ei tarvitsisi edes keskustella. Itsekin Ocua joskus mietin, mutta nelikkofilosofia vähän närästi.

No sanotaanko näin, että A4 2.0TFSI audin neekerimalli ei kyllä vakuuttanut meikäläistä laadullaan. Voittanee Skodan laadussa, mutta niin voittaa hinnassakin. Toki Ocua pitäisi varmaan vertailla lähinnä A3:een, jotka ovat tehty samalle pohjalevylle.

Ja täytyy sanoa, että enpä ole ikinä skodaa omistanut, muita vag-autoja kyllä. Nyt ajelen lähinnä 4wd-japsilla. :)
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Asia selvä - Fiat vuoden auto

..parhaassa tapauksessa jopa kahden.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1456320

No, tuota ei Suomeen tuoda, joten jääpä näkemättä miten makaroni pärjäisi Suomen talvessa.

Ellei Fiatin luotettavuus olisi aivan naurettava (Auto-Bildin testin laajan luotettavuustestin viimeinen), niin voisin jopa harkita kakkosautoksi Fiattia. Tuo muotoilu Fiat 500:ssa ja esim. Grande Puntossa ovat mielestäni todella onnistunutta.
 

scholl

Jäsen
No, tuota ei Suomeen tuoda, joten jääpä näkemättä miten makaroni pärjäisi Suomen talvessa.

Sitä tuodaan Suomeen, muttei vielä virallisesti. Tuotanto on loppuunmyyty, joten jakelevat ensin isommille markkinoille. Ensi vuonna varmaan konela saa autoja Suomeen. Sitä ennen pitää hakea itse esim. Saksasta tai ostaa ylihintaisesti jobbareilta (n. 28ke). Saksasta noita saa mobile.destä jotain alkaen 13-14ke. 10500€:hän taitaa olla siellä sikäläinen lähtöhinta pienimmällä koneella ja ilman varusteita.

Hyvännäköinen lelu kaupunkikäyttöön. En yhtään ihmettele, että on vuoden auto. Poikkeaa sen verran muotoilultaan muista autoista.
 

tutzba

Jäsen
Onkos kenelläkään jatkoaikalaisista Chrysler Neonia? Olen alkanut sellaista katselemaan, ja ihmettelen kun ne ovat niin halpoja (käytettyinä ainakin). Tietysti voi olla, että kun paikanpäälle menet ja näet sen, niin selviää heti miksi on halpoja, mutta kuvien perusteella ja keskustelujen mukaan pitäisi olla kunnossa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Onkos kenelläkään jatkoaikalaisista Chrysler Neonia? Olen alkanut sellaista katselemaan, ja ihmettelen kun ne ovat niin halpoja (käytettyinä ainakin). Tietysti voi olla, että kun paikanpäälle menet ja näet sen, niin selviää heti miksi on halpoja, mutta kuvien perusteella ja keskustelujen mukaan pitäisi olla kunnossa.

Etenkin vanhempien mallien automaatti on jostain -70 luvulta peräisin (taitaapi olla jopa 3-vaihteinen). Tuo on yksi syy miksi ovat halpoja. Aikamoisia räpistimiähän ne ovat muutenkin - hinta on kyllä käytettynä kohdallaan, jos moisen haluaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Neonit ovat jenkeissä neekerien, opiskelijoiden ja muun persaukisen jengin autoja.

Korjaaminen käsittääkseni aika kallista. Tiedän parikin tapausta, jossa Neonin korjaamolasku oli nelinumeroinen summa kun autosta hajosi osa X.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onkos kenelläkään jatkoaikalaisista Chrysler Neonia? Olen alkanut sellaista katselemaan, ja ihmettelen kun ne ovat niin halpoja (käytettyinä ainakin). Tietysti voi olla, että kun paikanpäälle menet ja näet sen, niin selviää heti miksi on halpoja, mutta kuvien perusteella ja keskustelujen mukaan pitäisi olla kunnossa.

Automaatti lienee ainoa edes jotenkin järkevä syy edes ajatella koko vehjettä. Uudemmissa lienee nahkasisustaa ym. herkkua, mutta vanhemmissa loota tosiaan on 3 vaihteinen ja soppaa kuluu aika lailla. Samoin löytyy kaikenlaista pikkuvikaa. Lämmin auto talvella.

Itse ostin 1.8 automaatti Almeran samalla hinalla. Bonuksena automaatti ilmastointia yms ja tuohon verrattuna Neon tuntui aika traktorilta
 

scholl

Jäsen
Neonit ovat jenkeissä neekerien, opiskelijoiden ja muun persaukisen jengin autoja.

Ensimmäisen sukupolven Dodge Neon tuotiin markkinoille kilpailemaan japsien kanssa. Auto piti saada maksamaan alle kymppitonnin, joten ei voinut ihmeitä tehdä. Toista sukupolvea parannettiin jonkin verran.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onkos kenelläkään jatkoaikalaisista Chrysler Neonia? Olen alkanut sellaista katselemaan, ja ihmettelen kun ne ovat niin halpoja (käytettyinä ainakin). Tietysti voi olla, että kun paikanpäälle menet ja näet sen, niin selviää heti miksi on halpoja, mutta kuvien perusteella ja keskustelujen mukaan pitäisi olla kunnossa.

Uudempi korimalli on ollut alla parina eri yksilönä. Jos et tarvitse henkilötilaa tai et ole erityisen pitkä, on Neon hintaansa nähden ihan ok auto. Ei mikään kovin kummoinen ajettava, muttei kuitenkaan mikään corollan letku, ei tykkikään, mutta ohi pääsee. Selkein miinus itselleni oli se, että 186 sentin varrella pää hipoi kattoa. Myös jenkkilogiikka varusteissa häiritsi jonkin verran, esim. ajovaloautomatiikka puuttui ja antenni oli mallia metallipiiska. Automaatti ja ulkonäkö plussaa. Luotettavuudesta en osaa sanoa tarkemmin kuin että meidän yrityksessä ei suurempia ongelmia ollut.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Pidemmän aikaa asiaa jo veivattiin edestakaisin ja nyt tänään oli parempi puoliskokin koeajamassa Seat Altea XL:n ja sellainen lähti tänään tilaukseen. Parilitrainen TDI DSG on tulossa. Hinta ja laatu toivottavasti kohdallaan.

Onko kenelläkään kokemuksia moisesta autosta?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
HS uutisoi brittitutkimuksesta, jossa oli määritelty 10 luotettavinta ja 10 epäluotettavinta autoa. Japanilaismerkit menestyivät tuossa listassa, sillä vain yksi kymmenestä luotettavimmasta autosta ei ollut japanilainen.

Luotettavin auto oli Toyota Corolla ja epäluotettavin Alfa Romeo GTV.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Audista pitää kyllä sen verran sanoa, että istuessani ensi kertaa A4:sen takapenkillä järkytyin pahoin muovisesta etuselkänojasta.
Tämä järkyttävän muovinen näky tulee vielä joskus uniin, joissa olen vielä siinä luulossa, että muovisuus on vain Toyotaan kuuluvaa.

msg:n iloksi uudessa nelkussa sama linja jatkuu. Motor Showssa oli tämän hetkin lippulaivamalli esillä; kyseisessä yksilössä penkit olivat punaruskeaa nahkaa ja etupenkkien takalevy oli hienosti samansävyistä muovia. Kyseisen koslan takapenkillä oli 195 senttisellä tukalat oltavat pääntilan kanssa. Ehkä sillä juuri kaljanhakureissun tekisi, mutta päätä ei saanut suoraan lainkaan, kattoon osui ensiksi niska. Ehkä farkussa vähän parempi tilanne sitten. Muuten kyllä hieno kosla kertakaikkiaan.

Mersun C-farkku ei näyttänyt livenä lainkaan niin pahalta kuin mainoksissa, mutta kyllä kanssakilpailijansa ovat pari askelta sporttisempia sisältä ja ulkoa. Audilla olisi mahkut iskeä hyvällä Quattro-mallistolla 3-bemarin kimppuun. Nelikot tuntuvat olevan kovassa huudossa nykyään. Lisäksi Audin uudet pikkudisut (2.0) ovat common raileja, kuten käsittääkseni ainakin Bemaritkin. Varmaan pelkästään äänen takia on pumppusuutindieseleistä luovuttu, muuten kai kyseinen kone on pumpulla parempi. Toivottavasti alavääntö ei ainakaan huonompaan suuntaan ole mennyt. 11tkm nyt tällä 170hv 2.0TDI:llä ajellut, ja alkaa jo tottua. Maantieajossa kuitenkin niin huikea kone, että tuo laiska alavääntö ei vituta, ehkä vain harmittaa.

VW:n osastolla joku 8 Tiguania vedetty siihen, eikä muuta. Ja kotteroissa jotain 15-tuumaisia vanteita. Aika kiinalaisen näköisiä virityksiä.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Tuli käytyä katselemassa Skodia, vahvoista ennakkoluuloista ei meinaa päästä yli millään. Hinta on kuitenkin varsin hyvin kohdallaan, lähinnä kiinnostaisi Octavia Combi, joko 2.0 diesel Sport tai diesel RS. Perus Elegancet ym:t ovat jotenkin vaisunoloisia, eipä tosin mikään malli taida erottua harmaasta massasta, mutta jotain pientä erilaisuutta pitäisi olla.

Lyhyet Xenonit tuntui olevan peruskauraa, mutta saakohan noihin Bi-Xenoneita? Ei ole vielä tullut edes ajettua kun auto oli silloin toisen myyjän kotona (käsittämätöntä minun mielestäni että viedään koeajoautot pois kun kioski on vielä auki)...

Mitähän tuosta voi odottaa? Onko jollakin jatkislaisella ollut vastaavaa laitetta?

Sanottakoon vielä että tähän asti olen ollut paatunut Volvisti (V:t 40/70/50).
 

Veijari

Jäsen
Mitähän tuosta voi odottaa? Onko jollakin jatkislaisella ollut vastaavaa laitetta?

Faijalla sattuu olemaan tuollainen Octavia Combi turbokiisseli. Omaan korvaani traktorimainen käyntiääni tulee kabiiniin liian voimakkaana ja on muutenkin halvan oloinen viimeistely kaikessa. Faija kyllä tykkää, mutta onpa sillä joskus ollut jopa Wartburg jota myös kehui hyväksi autoksi. :)

Skoda on ehkä maineensa vanki, eikä kukaan ole ainakaan tähän mennessä saanut ainakaan minun mielipidettäni muuttumaan. Paljon saa tapahtua, että Skodan joskus ostan. Varmaan ihan hyvä auto silti.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitähän tuosta voi odottaa? Onko jollakin jatkislaisella ollut vastaavaa laitetta?

Minunkin faijallani on Skoda Octavia 2,0TDI, tosin sedan (tai siis 5-ovinen sekin on). Hän on ollut varsin tyytyväinen, enkä itsekään ole paljon moitittavaa löytänyt lukuisten ajokertojen aikana. Kahden vuoden ja 100 000 kilometrin aikana autoon ei ole tullut kertakaikkiaan yhtään ainutta vikaa! Se myös liikkkuu ärhäkämmin kuin isälläni aiemmin olleet Volvo S40 ja Peugeot 406 (molemmat 2,0 bensakoneella). Niissä myös esiintyi jopa muutamia vikoja, toisin kuin Skodassa tähän mennessä...

Autoa valitessa pahin kilpailija oli Volkkarin Jetta - samalla koneella - mutta isäni valitsi Skodan, koska se oli juuri sen verran halvempi, että firman hankintarajojen puitteissa sai enemmän varusteita. Toinen syy oli se, että Jetta vaikutti selvästi meluisammalta ja alustaltaan kovemmalta - Skoda oli mukavampi.

Pientä moitettakin löytyy. Autolla on taipumus - äitini sanoin - hyökkäillä! Luultavasti kyse on turboviiveestä, tai sitten DSG -vaihteistosta. Käytännössä se tarkoittaa, että tietyissä tilanteissa auto reagoi harmittavan hitaasti kaasun painamiseen. Eniten tätä tapahtuu, kun lähtee kiihdyttämään ryömimisvauhdista esim. jyrkän mutkan jälkeen. Usein tähän alitajuisesti reagoi painamalla lisää kaasua, mikä tietenkin vain voimistaa efektiä. Minulla ja vanhemmillani on runsaasti kokemuksia automaattivaihteisista autoista, mutta ei niinkään turboahdetuista koneista, ja koska kuvaamaani ilmiötä on esiintynyt vain tässä turbodieselissä, niin amatööriarviona syyttäisin ensimmäiseksi moottoria...
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tuli käytyä katselemassa Skodia, vahvoista ennakkoluuloista ei meinaa päästä yli millään. Hinta on kuitenkin varsin hyvin kohdallaan, lähinnä kiinnostaisi Octavia Combi, joko 2.0 diesel Sport tai diesel RS.

Lyhyet Xenonit tuntui olevan peruskauraa, mutta saakohan noihin Bi-Xenoneita? Ei ole vielä tullut edes ajettua kun auto oli silloin toisen myyjän kotona (käsittämätöntä minun mielestäni että viedään koeajoautot pois kun kioski on vielä auki)...

Itse tilattiin vaimokkeen työajoon juuri 1.9 Combi ja Sport varustetasolla. Emäntä tuohon on tykästyny mutta ei mullakaan ole mitään valittamista. Sportissa ihan kiitettävästi varusteita mm. vakkari, ESP, MP3 soitin, Xenonit, 17 alut, Sporttipenkit ym. Itseasiassa kaikki tarvittavat varusteet jos vertaa RS:ään. RS:ssä ainoa merkittävä varuste-ero on Automaatti-ilmastointi. Toki sitten kone, mut jos emännän ajotyyliin kuuluu alimman kulutuksen hakeminen maantieajossa, niin turha oli panostaa RS:ään, vaikka se silti itseä houkuttikin. :)
Maksoi 26 500 talvirenkailla (aluilla) ja lohkolla. Eipä tuohon hintaan noilla varusteilla ja tota kokoluokkaa olevaa autoa montaa löytyny.

Bi-xenoneita ei saa tuohon.

Tosiaan laatuhan tuossa on kohdillaan. Tsekkiläiset tekee autonsa ylpeydellä, toisin kuin turkkilaiset jotkaa väsää VW:t saksassa.

Musta se on turhaa ennakkoluuloa jos näkee tuota vielä takamoottoristen aikakauden autoksi. Tai muistelee jotain "Skoda-Lada vitsejä". :) Ne ajat on ainakin Skodan kohdalla kaukana. Järkiauto, ei herätä tunteita samalla tavalla kuin joku Alfa, mutta toimii moitteetta päivästä toiseen. Vähän kuin japsi, sillä erotuksella että japsia en osta. Nim. kävin kokeilee Aurista ja kyllä se on niin paska kuin oletinkin sen olevan.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Nyt on tullut koettua Skodasta bensa RS (ei combi) ja 2.0 TDI Scout nelkku.

Hivenen on kaksijakoiset tunnelmat. RS:ssä oli puhtia melkoisesti, näillä keleillä pito ei riittänyt että olisi todelliset menohalut nähnyt. RS on ulkonäöllisesti asiallinen eli tiettyä sporttisuutta alkaa jo löytymään.

Diesel Scout puolestaan tuntui ainakin alussa olevan melkoinen traktori. D moottorin käyntiääni löi alussa korviin niin että nakutti. Mutta kyllähän tuo lämmettyään vähän hiljeni ja kyllähän se kovahko ääni näkyi voimana kun risteyksestä lähdettiin suunnilleen haluttuun suuntaan melko rivakasti. Näillä keleillä neliveto olisi kyllä suun messingille vetävä keksintö.

Scouthan nyt on semmoinen ulkonäöltään etten edes harkitsisi, mutta joku perusnelkku Elegancena voisi harkita. RS on toki monin verroin tyylikkäämpi, joten kumpi sitten olisi se valinta jos valintatilanteeseen ajautuisin, sitä en tiedä. Hintaluokka molemmissa on käytännössä sama. Tällä hetkellä todennäköisesti nelivedon hyvyydestä huolimatta valitsisin RS:n.

Toisaalta uuden RS:n hinnalla saa jo mellkoisen vatkaimen jos vähän käytettyjä kelpuuttaa mukaan. Mietintä jatkuu...
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pk-seutu on ainoa paikka Suomessa, jossa on edes jonkinmoista liikennekulttuuria. Ei erityisen hyvää, mutta edes jonkinmoista. Sen verran pystyy sanomaan 5 vuotta täällä asuneena. Porista ja Lappeenrannasta edelliset 5 vuoden kokemukset.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Aika pitkälti jaan muiden kommentit noista Skodista eli dieseleissä tosiaan on traktorimainen käyntiääni, samoin dieselin turbokoneen hyökkäilyt ja varsin laadukkaan työn. Audiinhan noita on turha verrata, tekijöille ei vaan anneta niin tyylikkäitä palikoita.

Tosiaan tuo Bi-Xenoneiden saamattomuus on harmillista, Superbiin ne käsittääkseni saisi. Omasta kirnusta lupasi myyjä varsin nihkeästi vaihdossa, varmaan jos vääntämään alkaa niin tarjous tuosta paranisi. Tosin pitänee kysäistä tarjousta muualtakin jos vaikka muualla saisi hieman suhteita hyödynnettyä.
 

ocram

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Maple Leafs
Minkälaisia kokemuksia porukalla on uusikoppaisesta Passatista, dieseli itsellä hakusessa. Kokeiltu kaksilitraisia bensa-ja diesel-koneella. Ihan jämäkkä ajaa maantiellä, tilaa tarpeeksi.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Minkälaisia kokemuksia porukalla on uusikoppaisesta Passatista, dieseli itsellä hakusessa. Kokeiltu kaksilitraisia bensa-ja diesel-koneella. Ihan jämäkkä ajaa maantiellä, tilaa tarpeeksi.

Kokeileppa ihmeessä uutta VW Passat Variant 1,9 Tdi Luxlinea. Asialliset varusteet(mm. automaatti-ilmastointi ja lämmitettävä tuulilasi), tilaa todella paljon ja hinta nyt uudistuksen jälkeen 29220 + toimituskulut. Passatissa lisäksi webasto vakiona, joten kohtuullisella summalla pitäisi saada kylkeen kellolaite. Kone ei vedä vertoja 2,0 Tdi:lle, mutta olisi ainakin minun ajooni varsin ihan riittävä. Kovasti tekisi mieli moinen hankkia alle.
 
Syyskuussa Delta-auto lähestyi tarjouskirjeellä, jossa oli alennettu Alfa 147 2.0 T.Sparkin hintaa usealla tonnilla. Autoverouudistus laski hintaa vielä parilla tonnilla. Pari vuotta sitten kun tuli facelift kyseiseen malliin niin himotti ostaa se. Asia jäi suolaisen hinnan takia väliin. Auto maksoi tuolloin jotain 32000. Tänään se maksaa alle 25000 ja huomenna on sellainen koeajossa.

Toki malli on jo elinkaarensa ehtoopuolella (uutta odotetaan 2009) mutta runsaasti varusteltuna kiehtoo vieläkin.

Olisiko kokemuksia koslasta palstalaisilla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös