Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 718
  • 19 022

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olin puhelinyhteyksissä liikkeisiin noin 15 eri yksilöstä, pääasiassa -02/03-vuosimalleista. Tuosta määrästä taisi olla muutama hassu yksilö missä asiat oli tuon "takuun" suhteen kunnossa. Eräästä kauppa olisi tullutkin ilman myyjän täysin käsittämätöntä vaihtotarjousta, silloisesta kulkineesta olisi irronnut noin 4-5 kiloeuroa vähemmän kuin muualla. Honda tuli juurikin sen takia ettei "ysifemmaa" löytynyt pitkästä etsinnästä huolimatta. Tietyn määrän mahdollisia vikapaikkoja hyväksyn, mutten ole valmis ottamaan noinkin isoa riskiä tietäen huoltokirjan puutteista. 9-5 Aero on loistava peli, josko sitten seuraavaksi...
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuohon n.17000-20000 luokkaan kun ei oikein muuten mielenkiintoisia löydy. Teho ei ole niin oleellinen mutta vääntö ja se että auto olisi suhteellisen uusi. Esim. joku Octavia Combi RS (ykköskoppa) olisi juuri se mitä haetaan, mutta kun tuokin perustuu johonkin vuoden 1996 autoon, niin ei siitä kiinnosta maksaa miltei 20000€.

Melko uusi farmari malli, jossa tehoa kiitettävästi, niin nää on aika vähissä. Kun laskee pois Ranskalaiset, Japsit ja Opelit. Niitä en kelpuuta. Kaikki VAG kulkineet kun ovat sitten omissa hinnoissaan jos haluaa tätä uudempaa generationia (Octavia 2, A4 vm.2002+ yms.) Ja esim. Mondeo ST220 on hieman liian iso, kuten 9-5 Aero. Turha maksaa kun sitä tilaa ei liiaksi tarvita.

Missä väitin että en suostu kokeilemaan?? Onhan noita jo kokeiltu muitakin. Mielenkiintoisia malleja kyselin, jos jollain tulisi mieleen joku vastaavaan kategoriaan menevä. Tai kehunu jotain muuta vastaavaa mallia, joka on minulta mennyt ohi, jota kannattaisi mennä kokeilemaan.

No kaks vittuilua tuli vastaukseksi.

Kävikö mielessä että en halua mitään 5 metrin lahnaa? Miten se tekee siitä hyvän tekosyyn, kun juuri kyselin pienemmistä farkuista?

Nämä kriteerit valittu V50 silmällä pitäen? Pieni uudehko tehokas farkku hintaluokassa 20 000. Haluat tilaa mutta et lahnaa? Ja ei saa olla VAG, Ranskatar, Japsi, Opel, Saab, Ford. Mitä jää jäljelle tuossa hintaluokassa?
Enpä ole ennen kuullut että mahdollisimman pientä ja tehokasta farkkua joku metsästää. No V50:sessä et todellakaan maksa turhasta tilasta. Meneekö V70 liian tilavaksi? Mielenkiinnosta, miksei sedan mallinen kelpaa?
 

Ultra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pyynikki bollklubbar, TBK & vadelmavenepakolaiset
Melko uusi farmari malli, jossa tehoa kiitettävästi, niin nää on aika vähissä. Kun laskee pois Ranskalaiset, Japsit ja Opelit. Niitä en kelpuuta. Kaikki VAG kulkineet kun ovat sitten omissa hinnoissaan jos haluaa tätä uudempaa generationia (Octavia 2, A4 vm.2002+ yms.) Ja esim. Mondeo ST220 on hieman liian iso, kuten 9-5 Aero. Turha maksaa kun sitä tilaa ei liiaksi tarvita.
Jos jaksat odottaa hyvää niin tämä uusi MINI CLUBMAN voisi sopia mustana hevosena kategoriaasi hyvin. Tiedä sitten mitä hinta tulee olemaan Suomessa, mutta harkitsemisen arvoinen kuitenkin. Katso: http://www.mini.com/com/en/introducing_mini_clubman/index.jsp
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Nämä kriteerit valittu V50 silmällä pitäen? Pieni uudehko tehokas farkku hintaluokassa 20 000. Ja ei saa olla VAG, Ranskatar, Japsi, Opel, Saab, Ford. Mitä jää jäljelle tuossa hintaluokassa?

Niin... Missään en ole sanonut etteikö esim. seuraavista malleista joku kelpaa:
Skoda Octavia 2004 --->
Audi A4 2002 --->
VW Golf 2007 --->
Ford Focus 2005 --->
Saab 9-3 2005 --->
Hintaluokka ei vaan oikein käy. Ovat lähellä hinnallisesti mutta ei tarpeeksi. Niin, V50 on hyvä vaihtoehto, mutta ei niin hyvä etteikö muita voisi katsoa. Siksi kysyinkin muita tohon luokkaan.

Haluat tilaa mutta et lahnaa?

Enpä ole ennen kuullut että mahdollisimman pientä ja tehokasta farkkua joku metsästää. No V50:sessä et todellakaan maksa turhasta tilasta. Meneekö V70 liian tilavaksi? Mielenkiinnosta, miksei sedan mallinen kelpaa?

Koska sedania en osta monikäyttöisyyden takia. Korkeita ja syviä tavaroita turha yrittää tunkea takaluukkuun. V70 on turhan iso. Onko sinun jotenkin vaikea ymmärtää että emme 2 henkisenä perheenä tarvii mitään jäähallin kokoista laivaa, (en ole puhunut missään vaiheessa tilan tarpeesta).
Miten tuo on sinulle uutta?? Että joku hakee pientä farkkua jolla ei jää jalkoihin? Suomessahan ei ole yhtään esim. T4 omistajaa??
 

scholl

Jäsen
Koska sedania en osta monikäyttöisyyden takia. Korkeita ja syviä tavaroita turha yrittää tunkea takaluukkuun.

Esim. Seat Altea. Tilaa on varmasti vähintään saman verran kuin farkuissa. Pikemminkin jopa enemmän. Kun kaataa penkin niin tulee tasaista, korkeaa tilaa. Vaikkapa FR200 TFSI DSG. Ei jää jalkoihin.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Esim. Seat Altea. Tilaa on varmasti vähintään saman verran kuin farkuissa. Pikemminkin jopa enemmän. Kun kaataa penkin niin tulee tasaista, korkeaa tilaa. Vaikkapa FR200 TFSI DSG. Ei jää jalkoihin.

Enpä ollut muuten tuota ajatellut ollenkaan... Seatilla kun ei ole ollut kuin yksi farmari, Cordoba. Alkaen hinnat on hyvin kohdillaan. Ja tuosta saa sporttiversioita (siis varustetasoja), VW:n 2.0 TDI:tä jossa mukava vääntö ym. Täytyypi tutustua lähemmin. :)

FR:ään ei rahat riitä, koska käytettynä tuolla 28000.


Edit:

Clubman vinkeä. Tosin eipä löydy käytettynä. Tuo täytyy mennä kuitenkin kokeilemaan. :)

Focus hieman tylsä joka suhteessa, eikä kokemuksesta tuo 2.0 ole mikään kovin kummoinen menijä.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kaikille jotka ajattelevat hankkivansa käytettyä dieseliä, kehoitan katsomaan Saksan suuntaan.

Esim. jokin 2 litrainen dieseli tuottaa about 160g CO2 päästöt mikä tarkoittaa veroprosentiksi 160/10 + 4 = 20.

Aikaisemmin keskimääräinen veroprossa käytetyille oli 29%.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yksi hyvä vaihtoehto (ja vielä ihan uusi auto) voisi olla Ceed SW 1.6 CRDi.
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/95/kia_hinnasto_112008.pdf

Ei tuo kaksilitrainenkaan ole kovin kallis. Samoissa hinnoissa kuin uusi 1.8 Tdci-Focus. Suorituskyvystä tosin ei ole minkäänlaista kokemusta.

Itse kävin istumassa juuri äsken edellisen korimallin farkku-Mondeota. Siinä on suurinpiirtein se, mitä etsimme, eli tilaa ja ok ajotuntuma. Aika mopohan tuo 1.8 on, mutta ohi sillä pääsee sen minkä tarvitsee. Mutta odotellaan vielä vuodenvaihteen ylitse.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin... Missään en ole sanonut etteikö esim. seuraavista malleista joku kelpaa:
Skoda Octavia 2004 --->
Audi A4 2002 --->
VW Golf 2007 --->
Ford Focus 2005 --->
Saab 9-3 2005 --->
Hintaluokka ei vaan oikein käy. Ovat lähellä hinnallisesti mutta ei tarpeeksi. Niin, V50 on hyvä vaihtoehto, mutta ei niin hyvä etteikö muita voisi katsoa. Siksi kysyinkin muita tohon luokkaan.

Koska sedania en osta monikäyttöisyyden takia.
No jos hinta on liian kova niin mun mielestä se tarkoittaa "ei kelpaa". Pienet tila-autot vai mihinkä tuo Altea nyt luetellaan saattaisi tosiaan olla harkinnan arvoinen. Tuo hintaluokka rajaa kyllä yhdistelmät "uudehko ja tehokas" aika tehokkaasti erittäin pieneksi. Suomen nopeusrajoituksilla tuo jalkoihin jääminenkin on erittäin mielenkiintoinen käsite!
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
No jos hinta on liian kova niin mun mielestä se tarkoittaa "ei kelpaa". Pienet tila-autot vai mihinkä tuo Altea nyt luetellaan saattaisi tosiaan olla harkinnan arvoinen. Tuo hintaluokka rajaa kyllä yhdistelmät "uudehko ja tehokas" aika tehokkaasti erittäin pieneksi. Suomen nopeusrajoituksilla tuo jalkoihin jääminenkin on erittäin mielenkiintoinen käsite!

No ehkä ilmaisin sen vähän huonosti. Hinnathan kuitenkin muuttuu niin siksi pidän noita silti mahdollisina. Esim. tuo V50:kin tuli vähän puuntakaa, kun esim. Vaihto+ löi hinnat tuonne 17000€ luokkaan, mitä en ollut ajatellut. Siksi se avasi tavallaan tuon että mitäs jos kuitenkin katsottaisiin autoja jotka on suunniteltu tällä vuosituhannella.

Tiedän että tuo "uudenko pieni farkku/tila-auto+ tehokas" yhdistelmä on hankala. Mutta eihän siihen periaatteessa vaadita kuin yksi hyvä yhdistelmä. :)

Jalkoihin jäämisellä en tarkoita tykittämistä motarilla 230 km/h. Mulle on sama meneekö auto vaikka vaan 180km/h, mutta sen pitää liikahtaa ja siinä pitää olla ohituskiihtyvyyttä. Helpottaa ohitustilanteita ja mukavaa että lähtee valoista.

Täällä ehdotettuja.
Mini Clubman : Erilainen ja mielenkiintoinen vaihtoehto. Joutaa tutkia lähemmin.
Audi A3 : Lähtöhinnat kohdillaan, mutta 2.0 TFSI liian kaukana.
Kia Ceed : Ei hassumman näköinen, mutta emännällä ollu -90 luvun Hyuandai Pony, niin turha yrittää ympäripuhua korealaisista ympäri. :) (tiedän, vanhakantaista ajattelua)
Seat Altea : Tuotakin joutaa tutkia lähemmin. VAG konsernia (ei ehkä parasta laatua) Ranskalaisten hinnoilla. Hyvä yhdistelmä.
 

scholl

Jäsen
Jalkoihin jäämisellä en tarkoita tykittämistä motarilla 230 km/h. Mulle on sama meneekö auto vaikka vaan 180km/h, mutta sen pitää liikahtaa ja siinä pitää olla ohituskiihtyvyyttä. Helpottaa ohitustilanteita ja mukavaa että lähtee valoista.

Se on turvallisuustekijä, että pääsee ohi. Ihmettelen Volvo Auton edustajan lausuntoa Kauppalehdessä. Hän kritisoi sitä, että ihmiset ostavat pieniä autoja dieselmoottorilla. Hän sanoi, että turvallisuuden kannalta pitäisi ostaa isoja autoja pienellä dieselmoottorilla. Hän siis ajattelee vain kolariturvallisuutta, eikä esim. juuri ohituskiihtyvyyttä. Eivätköhän pienet autot dieselillä ole lähinnä taajama-ajoon ja isot autot isolla dieselillä maantieajoon. Isot autot pienellä dieselillä ovat lähinnä mielenvikaisuutta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Isot autot pienellä dieselillä ovat lähinnä mielenvikaisuutta.

Eikö diesel-autot yleensäkin ole mielenvikaisuutta? Tokihan schollilla on rahaa maksaa bensat, niin ei tarvitse dieselillä körötellä.

Kyllähän nuo dieselit ovat turvallisuusriski, jos on tottunut ohittamaan bensa-autolla. Ei se turbodiesel meinaa millään päästä ohi, kun on tottunut isompaan turbolla varustettuun bensamoottoriin. Joskus kai vielä tuon takia lähtee henki. Mersun ohituskiihtyvyys on muutenkin niin surkea, että diesel-Meppellä se on jo lähes rikos.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eikö diesel-autot yleensäkin ole mielenvikaisuutta? Tokihan schollilla on rahaa maksaa bensat, niin ei tarvitse dieselillä körötellä.

Ja oli millainen diesel tahansa, niin se aina haisee naftalle ja nakuttaa.
 

scholl

Jäsen
Eikö diesel-autot yleensäkin ole mielenvikaisuutta?

Jos ei ole hiukkassuodatinta niin silloin kyllä. Mikäli suodatin löytyy niin ei välttämättä. Riippuu hyvin monesta tekijästä. Monella merkillä on ihan hyviä dieselmoottoreita, joten ymmärrän ihan hyvin, jos sellaiseen ratkaisuun päätyy.
 
Tuohon n.17000-20000 luokkaan kun ei oikein muuten mielenkiintoisia löydy.

Alfa Romeo 156 SW? On ainakin mielenkiintoinen.

Ja kyllä: tarkenee talvella, on etuvetoiseksi hemmetin hyvä ajettava kelillä kuin kelillä, kaunis katsella, erittäin kallis huoltaa ja vakuuttaa, kulkee riittävästi, on ahdas.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Alfa Romeo 156 SW? On ainakin mielenkiintoinen.

Ja kyllä: tarkenee talvella, on etuvetoiseksi hemmetin hyvä ajettava kelillä kuin kelillä, kaunis katsella, erittäin kallis huoltaa ja vakuuttaa, kulkee riittävästi, on ahdas.

Heh, sullahan oli vakuuttavat myyntipuheet.

Toi 2.4 JTD vois olla kiinnostava, mutta vähän epäilyttää. Puolison siskon miehen 147 seisoo AutoMilanossa vähän väliä. Toki on porukoilla ollut 30v Fiateja, että paljon helpommin sulatan tuon kun Ranskiksen, mutta silti, korjaamolla oleskelu hyvälläkin autolla latistaa sen lopulta pannukakuks.
 

scholl

Jäsen
Aikoinaanhan Alfoissa oli erittäin paljon sähkövikoja. Se oli melkein kuin englantilainen. Toki kyllähän Alfassa laatu on kehittymässä parempaan suuntaan. Suurin ongelma on neuvostoliittolainen liike myymässä sitä. Olisin saattanut aikoinani ostaa Motorshown jälkeen GT 3,2:n, jos olisivat ottaneet yhteyttä seuraavana päivänä esittelytilaisuuden merkeissä kuten lupasivat. Epämääräistä toppaliiviporukkaa se henkilökunta.

Automilano taitaa olla nykyään Espoossakin, joten niitä on ilmeisesti nyt kaksi noita ei konelahuoltoja.
 
No jos luotettavuus on pääkriteeri, niin ainoa - siis ihan ainoa - vaihtoehto on Japanissa valmistettu japanilainen. Piste.

schollin kanssa 100% samaa mieltä DA:sta. Ei jätkiä paljon homma kiinnosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös