No jos hinta on liian kova niin mun mielestä se tarkoittaa "ei kelpaa". Pienet tila-autot vai mihinkä tuo Altea nyt luetellaan saattaisi tosiaan olla harkinnan arvoinen. Tuo hintaluokka rajaa kyllä yhdistelmät "uudehko ja tehokas" aika tehokkaasti erittäin pieneksi. Suomen nopeusrajoituksilla tuo jalkoihin jääminenkin on erittäin mielenkiintoinen käsite!
No ehkä ilmaisin sen vähän huonosti. Hinnathan kuitenkin muuttuu niin siksi pidän noita silti mahdollisina. Esim. tuo V50:kin tuli vähän puuntakaa, kun esim. Vaihto+ löi hinnat tuonne 17000€ luokkaan, mitä en ollut ajatellut. Siksi se avasi tavallaan tuon että mitäs jos kuitenkin katsottaisiin autoja jotka on suunniteltu tällä vuosituhannella.
Tiedän että tuo "uudenko pieni farkku/tila-auto+ tehokas" yhdistelmä on hankala. Mutta eihän siihen periaatteessa vaadita kuin yksi hyvä yhdistelmä. :)
Jalkoihin jäämisellä en tarkoita tykittämistä motarilla 230 km/h. Mulle on sama meneekö auto vaikka vaan 180km/h, mutta sen pitää liikahtaa ja siinä pitää olla ohituskiihtyvyyttä. Helpottaa ohitustilanteita ja mukavaa että lähtee valoista.
Täällä ehdotettuja.
Mini Clubman : Erilainen ja mielenkiintoinen vaihtoehto. Joutaa tutkia lähemmin.
Audi A3 : Lähtöhinnat kohdillaan, mutta 2.0 TFSI liian kaukana.
Kia Ceed : Ei hassumman näköinen, mutta emännällä ollu -90 luvun Hyuandai Pony, niin turha yrittää ympäripuhua korealaisista ympäri. :) (tiedän, vanhakantaista ajattelua)
Seat Altea : Tuotakin joutaa tutkia lähemmin. VAG konsernia (ei ehkä parasta laatua) Ranskalaisten hinnoilla. Hyvä yhdistelmä.